Stránka 7 z 8

A čo AVIA?

Napsal: 10/3/2011, 11:01
od pejo
Ako by dopadla v hodnotení AVIA B-35? Viem, že boli vyrobené len prototypy, ale nech posúdia odborníci, kde by sa zaradila, ak by sa vyrábala sériovo, či už v Protektoráte, alebo imaginárnom bojujúcom Československu.

Napsal: 10/3/2011, 11:11
od spitfire.v
Těžko soudit, kam by se posunuly výborné letové vlastnosti, protože pro úspěšné přežití v boji by jistě potřebovala silnější, ale těžší motor plus pancéřování. Také ergonomie kokpitu mi přijde dost zoufalá, třeba jako u stodevítky.

Napsal: 10/3/2011, 11:15
od Hans S.
Ergonomie kokpitu Bf 109 zase tak špatná nebyla :) Jen byl prostě těšný :) Nicméně když jsem v něm seděl, tak mi to tak strašné nepřišlo. Dnešní kluzáky jsou mnohem mnohem těšnější :)

B-35/135 přišel v době, kdy nebe brázdily mnohem výkonnější Bf 109, které navíc nebyly v prototypové fázi vývoje. Dle mého názoru ten stroj neměl šanci se prosadit. Leda by vznikl alespoň o takový rok (lépe dva) dříve. A kam se výkonově mohl ubírat, to ví jen Bůh.

Napsal: 10/3/2011, 12:17
od pejo
Motor Hispano Suiza nebol u konca s vývojom a mal ďalšie výkonové možnosti. Ruský klon išiel s výkonom až do 1000kW.

Napsal: 10/3/2011, 12:34
od skelet
K mání byl Hispano Suiza 12Z, který měl ve finále výkon cca 1194kW (r.1940). Ale pokud je mi známo dost vážně se uvažovalo o licenci na Merliny. Minimálně jedna stíhačka u nás byla na něj projektována (asi Aero přesný typ teď nevím), ale nedostala se dál jak na rýsovací prkna.
Ale to už je hodně velké co kdyby ...
faktem je, že B-35 byla v době svého vzniku průměrem až podprůměrem, B-135 během zalétávání (řekněme) lepším průměrem, ale v době produkce už podprůměrem.

Napsal: 10/3/2011, 12:48
od spitfire.v
Většinou do toho nelezli v triku a kraťasech, prostě třeba ve spitovi jsem měl takovej lepší pocit, nahoře přece jenom klesá íkvé na polovinu :wink:
Taky je to docela honička uhlídat ve stoupáku povícero strojů a to nemluvím o manipulaci na géčkách :D

Avia by byla hezkej sporťáček pro mírové nedělní poobědové polétání, takovej stíhací Trenér.

Napsal: 10/3/2011, 13:05
od Vladimír
spitfire.v píše:
Avia by byla hezkej sporťáček pro mírové nedělní poobědové polétání, takovej stíhací Trenér.
Spíš Zlín XIII, ten se ostatně Avii 35 trochu podobá.

Napsal: 10/3/2011, 13:08
od spitfire.v
Jinak co se týče porovnávání letadel, tak nejpřínosnější mi přijdou knížky jako např. Na cizích křídlech od Hans-Werner Lercheho a Křídla luftwaffe od Eric Melrose Browna.

Napsal: 10/3/2011, 13:08
od Hans S.
spitfire.v píše:Většinou do toho nelezli v triku a kraťasech, prostě třeba ve spitovi jsem měl takovej lepší pocit, nahoře přece jenom klesá íkvé na polovinu :wink:
Když jsem minulý víkend lezl do Blaníka, tak jsem byl navlečenej jak pumpa a ještě teď je mi zima, když si na to vzpomenu :D Měl jsem takovou hodně zvláštní těsnou pozici :) A ještě jsem při nastupování dostal křeč do nohy - zima byla dlouhá :) S IQ to po pár minutách v tý zimě taky nebylo úplně žhavý, ale když si člověk vzpomene, že se dá zavřít palubní ventilace, tak je hned lépe :)
Vladimír píše:Spíš Zlín XIII, ten se ostatně Avii 35 trochu podobá.
No jo, jenže Zlín XIII narozdíl od Trenérů už dneska nelítá :)

Napsal: 10/3/2011, 13:15
od spitfire.v
Možná se Lonkovi stíhačky na našem nebi dočkáme.

Napsal: 10/3/2011, 13:43
od Vladimír
spitfire.v píše:Možná se Lonkovi stíhačky na našem nebi dočkáme.
Staví se replika, viz:
http://www.tomasrc.cz/index.php/Stavba- ... 6-ast.html

Napsal: 10/3/2011, 16:20
od Sancho
co se týče jednomotorových stíhaček kolem roku 40-41 troufal bych si nominovat Rumunský IAR 80 a 81, už proto že to byla mašina výkonově nadprůměrná, ale ve srovnání se Spitem nebo Bf109 vyráběná ve fabrice s podstatně menší zkušeností se stavbou vojenských letadel...

Napsal: 10/3/2011, 16:31
od jersey.se
No o těch jsem si vyžádal přímo z Rumunska nějaké informace, ale kvůli SAABům jsem se zatím nedostal ani k tomu abych si je pročet, takže možná v dohledné době...

Napsal: 10/3/2011, 17:18
od Vladimír
Sancho píše:co se týče jednomotorových stíhaček kolem roku 40-41 troufal bych si nominovat Rumunský IAR 80 a 81, už proto že to byla mašina výkonově nadprůměrná, ale ve srovnání se Spitem nebo Bf109 vyráběná ve fabrice s podstatně menší zkušeností se stavbou vojenských letadel...
Speciálně když si uvědomíme, že se jednalo o postupný vývoj od PZL 7, PZL 11, PZL 24 po úroveň kterou Poláci nikdy nedosáhli. Nejlepší byl za socialismu jeden starosta, na severní Moravě, který 9. května na výzvu vyvěsil vlajky osvoboditelů - sovětskou a rumunskou, na území jeho obce tenkrát i vykopali zbytky sestřelené IAR 81.

Napsal: 10/3/2011, 17:49
od Alchymista
Jednoplošných Avií sa musím trochu zastať - mierový, hoci "predvojnový" vývoj je niečo iné ako vývoj "vojnový". Vidieť to na "spitoch" i "mezkoch".

Napsal: 10/3/2011, 22:08
od kopapaka
Vladimír píše:Speciálně když si uvědomíme, že se jednalo o postupný vývoj od PZL 7, PZL 11, PZL 24 po úroveň kterou Poláci nikdy nedosáhli.
Taky nebylo proč řešit takovou úpravu, když byl ve vývoji PZL.50 Jastrząb...
A ten se IARu 80 a 81 alespoň papírově vyrovnal, minimálně v uvažované variantě PZL.50/II s motorem 1,100 ks Gnome-Rhone 14N21...

PZL.50 Jastrząb - Bristol Mercury VIII - 840 ks (627 kW)
Obrázek

Napsal: 13/3/2011, 07:39
od Eben
Eben - skoč si sem:

http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1232

A proč by podle Tebe měl být nejlepší?
Patrači myslel sem že mi chybí na tady v nejlepších, nikdo si na ní nevzpoměl, na palbě jsem si ji našel.
Líbí se mi co dokazal Kurt Tank vykouzlit s FW 190 A a konstrukci FW dovezt skoro k dokonalosti, mit na to víc času a lepší podminky v tom německém marasu roku 44-45. Taková konstrukce Me 109 už byla za zenitem, viz Me 209, Bv 209 (či jak se to jmenovalo, nemám zde knihu) Ta 152 hodnotili kladně i vítězové a to je podle mě nejlepší uznání. Jako každý stroj měl své mouchy ale je to o tom že nebyl čas je vychytat. Přijít Ta 152 o rok dřív byla by situace mustangů horší. Ale to je kdyby a naštěstí WW2 skončila tak jak skončila.

Napsal: 13/3/2011, 15:12
od Hektor
Nepripomína Vám ten PZL 50 Jastreb lietadlá ako Re-2000 alebo P-35?
Jasné Regiane vychádza zo Severskiho a v čase keď vznikla Jastreb Regiane bol tiež len na plánoch.

Napsal: 13/3/2011, 16:13
od kopapaka
Hektor píše:Nepripomína Vám ten PZL 50 Jastreb lietadlá ako Re-2000 alebo P-35?
Tvar trupu prostě vychází z nejobjemnější části letadla a zužuje se k ocasním plochám. Z profilu daného motorem vystupuje jen pilotní kabina. O pár let později už by pravděpodobně měl kapkovou kabinu i když i v téhle době byla se spoustou rámování řešitelná.

Napsal: 13/3/2011, 17:42
od Hektor
Keby som chcel len niečo trepnúť podla tvaru motora tak poviem La-7, A6M alebo MC.200.
Myslel som celkový tvar, napríklad zvislá chvostová plocha je veľmi podobná P-35, eliptické krídlo vlastne aj kokpit.