P-47G a F3A: "sabotáže" válečné výroby

vše co přesahuje rámec výše uvedených témat

Moderátor: Pátrač

Odpovědět
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

P-47G a F3A: "sabotáže" válečné výroby

Příspěvek od YAMATO »

Dnes jsem se setkal s názorem, že Amerika měla za WW II naprosto špičkovou výrobu co do kvality. V zásadě se dá souhlasit, ale nikoli naprosto. Uvedu dva obzvlášť křiklavé příklady z letecké výroby, hraničící se snad až sabotáží!

Málo známá varianta Thunderbolta, P-47G, byla licence, vyráběná firmou Curtiss-Wright. Vyráběny byly v několika versích od září 1942 do března 1944. Výroba byla zastavena po postavení 320 kusů. Dalších plánovaných 4220 bylo zrušeno. Proč byla výroba ukončena v době, kdy byl konec války ještě velmi vzdálený? Pro její katastrofálně nízkou kvalitu a zastaralost! Verse G odpovídají různým versím řady C/D a její zaostání za nejmodernějšími variantami vyráběnými Republicem se zvětšovalo! A co hůř, kvalita byla na takové úrovni, že stroje byly letectvem rovnou předávány k výcvikovým útvarům, kde s nimi bylo často povoleno jen pojíždění...

Další katastrofou byla licenční výroba Corsairu u firmy Brewster pod označením F3A. Tato firma se "proslavila" hlavně neustálými stávkami za zvýšení platu a neuvěřitelně dlouhým vývojem svých letounů. Výroba Corsairů u ni běžela od dubna 1943 a dala 735 strojů. Další zakázky byly zrušeny, neboť stroje měly velmi vysokou nehodovost, danou nekvalitní výrobou. Nebyly zařazovány k bojovým ůtvarům, pouze k tréninkovým jednotkám, kde neměly povolení létat tak, jak se dalo s kvalitně vyrobenými stroji. Firma Brewster byla v červenci 1944 zlikvidována...

Co mají tyto dva příklady společného? Neochotu kvalitně vyrábět "cizí" letouny v licenci, samozřejmě s nižším ziskem. Podobnou neochotu projevila i firma North American. Ta měla vyrábět P-40. Nabídla však letoun podstatně lepší, skvělý P-51 a protože jej dokázala vyvinout a rozjet jeho výrobu velice rychle, tak z výroby P-40 oprávněně sešlo. Měli však firmy Curtiss-Wright lepší nebo alespoň srovnatelný letoun než ten, co měli licenčně vyrábět? Odpověď je jasná, neměli!
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Už Brewster Buffalo byl kvalitně velice nízko a proto jeho "kariéra" byla hodně krátká.

Co konkrétně bylo na těch Gčkách tak zastaralé? motory?

Zase není divu,komu by se taky chtělo dělat "cizí" letadla a ještě za nižší cenu...
S tím vyráběním "cizích letadel" v jiných firmách to bylo i v Británii tam se ale myslím snažilil pže věděli jak jsou letadla potřebná a navíc byli naštvaní kvůli Blitzu takže je to "stmelilo" a proto to asi jelo dobře.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

No možná se jim nechtělo, ale byla válka...čili to podle mě byla prakticky sabotáž.

K těm P-47G...zastaralé byly tím způsobem, že výroba přecházela na ekvivalentní provedení C/D s čím dál větším zpožděním.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Pravda dalo by se to tak nazvat. Ale zase amíci se hodně holedbali svou domácí frontou.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Teď nějak nechápu...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Ne že teďka byl v TV dokument kde se prostě ukazovaly záběry natáčený ještě v té době a ve velkým měřtku tam byla vyzdvyhována jak je důležité správná domácí fronta - výroba a hlavně v tom letectví a tak....já vím že až tady na těch několik případů to bylo všechno v pořádku jen pokud to takto sabotovali tak vlastně mohli když to i přeženu hubit své vlastní vojáky a o tom pak nebyla řeč o nějaké "kvalitě"
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Ahá, jasně. No s tím hubením to ani moc nepřeháníš...naštěstí to byly spíš vyjjímky, většina výroby byla kvalitní.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

jo máš pravdu,ale takovej letou mohl stát pilota život při pádu když jak píšeš s nima bylo povolený jen pojíždět a co pak ve vzduchu...

ano to samo že většina byla dobrá jen ty vyjímky...
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

o tehle "sabotazich" by mohl vypravet Fokker behem ww1, zazil si toho dost...

jinak sabotaz- ono je to tezky, vemte si, ze domaci firma ty letadla vyrabi uz nejakou dobu, v cizi firme se musi delnici nejdriv zaucit, coz chvilku trva, je to blby a nebezpecny, ale je to tak a bylo to, je a bude vzdycky a vsude na svete...

a k ty p40 vs. pony: v dobe kdy vznikal Mustang byly nektery trial-verze P40 sakra vykony, nezatracoval bych je tak uplne....tam imho rozhodly jiny vlivy, nez jen a pouze vykonost letadel
válka je vůl
Odpovědět

Zpět na „Komplexní témata a různé“