Hledani letadla

vše co přesahuje rámec výše uvedených témat

Moderátor: Pátrač

Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Hledani letadla

Příspěvek od Beda »

Posloucham radio a koukam na TV a nejako tomu malo rozumim. Rikaji je to odlehla cast oceanu, vetsinu paliva se spotrebuje na cestu tam a zpet.....vzdyt ty letadla jiste maji moznost tankovat za letu....

Pokud je to hledani tak rozsahle a zucastni se toho hromada statu, proc tam nevyslou LL, ktera dokaze za den uplout pres 1000 km a uz by tam byla?

Zahada tech cernych skrinek...Stary L-29 mel system ze pri havarii se skrinka vymrstila z letadla, aby treba neshorela. Papundeklove letadlo sebou placne a hned dava polohu pres druzici. Proc neco takoveho nemaji velka dopravni letadla co letaji nad morem s tim aby to plavalo... I ponorky maji boje, ktere si pri velkem naklonu sama uvolni a vypluje nahoru, bez zasahu posadky. Male namorni jachty za par stovek tisicu maji boje ktera se pri ponoreni do 10m sama uvolni, vypluje a vola pres druzici, dava polohu.. Jsou zachrane vesty co ma boji a dokaze pres druzici davat polohu. Tak jachtu za treba meloun najdou, letadlo za miliardu nenajdou ?

Kdyz hledaji letadlo, tak cerna skrinka je pod vodou... proc? Proc neplave ? Muzou mit takovou co plave a dalsi co jde s letadlem ke dnu.

Pisu to proto, ze se porad pise jak armady a namornictva maji vse pod kontrolou....vypada to ze nemaji. Oni hledaji i vojenska letadla, lode ani ne pro zachranu lidi...ale aby se to naslo, vyzvedlo, nebo znicila tajna technologie, ruzne kody atd....

Jak to maji vojenska letadla, to nouzove volani by melo byt asi stejne. Alespon vojenska plavidla maji pridelena MMSI kody tak jako maji civilni lode. Ten MMSI kod je jedinecny. Na mori funguje zachrany system volani GMDSS
http://cs.wikipedia.org/wiki/Global_Mar ... ety_System
Asi to namornici maji vic vymakene, jak letectvo.

Neni to prvni pripad ze hledaji vrak letadla, treba i rok.
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Hektor »

Mne zas príde že je okolo toho až moc velké haló.
Keď pri Brazílií spadol Air France tak to také medializované nebolo.
Prečo čierna skrinka nepláva, asi preto aby ju neodniesol morský prúd. Ale neviem niesom odborník.
Obvykle všetko má svoju príčinu a po 90 rokoch lietania (dopravného) už bude asi všetko dostatočne prešpekulované.
Dostala ma správa dnes ráno čínske lietadlo videlo nejaké trosky.
Chýba nám neičo ako Be-12 alebo A-40 čo by vedel nie len nájsť ale aj pristáť na vode a overiť čo to je.
LL má asi inú prácu, presadzovať mier a demokraciu. Ale aj fregata s vrtulníkom by obehala kus mora.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Beda »

To by odneslo i tu boji z jachty, ale ten morsky proud urazi tak 100 km za den, to by byla ta oblast na hledani mensi a jakmile zacne vysilat, tak uda hned polohu a to se zaznamena, tak kdyz by uplavala, tak misto havarie maji a nakonec ta boje by plavala s troskama. Jen ma vydrz fungovani mensi.

Letadlo videlo trosky....ukazovali jak z letadla hazeji do more boje, kde hledali, ze by cinan neumel hodit boji ktera by to oznacila a vysilala polohu i v proudu ?

To ze pisou je normalni....kdyz v novinach dokazou napsat ze pani xy si ve meste ab koupila na pujcku TV za 20000 kc a neplati...tak tohle je pro ne solokapr.

Ono je to take strasne nakazlive...nekdo chce spachat sebevrazdu, rozsirenou a vezme sebou par dalsich lidi. TV to rozkeca a je to vlastne jako navod na pouziti.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Hledani letadla

Příspěvek od skelet »

Hektor píše:Chýba nám neičo ako Be-12 alebo A-40 čo by vedel nie len nájsť ale aj pristáť na vode a overiť čo to je.
de facto jediný stát, který má velké hydroplány v aktivní službě (s vyjímkou Ruska) je Japonsko, a to typy Shin Meiwa US-1 a nově vyráběné US-2


edit: zapomněl jsem na čínské Harbin SH-5
http://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_SH-5
ObrázekObrázekObrázek
zenith0009
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 578
Registrován: 6/9/2012, 22:33

Re: Hledani letadla

Příspěvek od zenith0009 »

Hromada dobrých informací o MH370 (satelity, mapy, data, teorie, atd.) je anglicky např tady:
http://theaviationist.com/tag/mh370/
Obrázek
kwaak
svobodník
svobodník
Příspěvky: 30
Registrován: 18/8/2012, 18:58

Re: Hledani letadla

Příspěvek od kwaak »

Beda píše:....vzdyt ty letadla jiste maji moznost tankovat za letu....

P
P-3 nemůže

P-8 teoreticky ano, prakticky, tím, že je to nový stroj, to ještě není schválené (či co) k operačnímu používání
SIOLA
vojín
vojín
Příspěvky: 18
Registrován: 24/11/2008, 21:45
Bydliště: Praha 5

Re: Hledani letadla

Příspěvek od SIOLA »

Teda já už jsem z hledání toho MH370 malajsijských aerolinek úplně tumpachovej. Nemají (v tento čas) ale vůbec nic, ani kousíček palubního lístku a už oznamují, že se zřítil, kde se zřítil? Boeing 777-200ER, s kterým někdo provedl ukázkový úlet (ať to byl kdokoliv) si to štrádoval do Antarktidy? Tomu už snad nevěří ani sedmileté dítě. Jsa zapřísáhlým nepřítelem jskýchkoliv konspiračních teorií, mám za to, že bych se porozhlédl pečlivě na Andamanech a v přilehlých vodách, ty vypnuté Indické radary mě nějak nesedí.
kwaak
svobodník
svobodník
Příspěvky: 30
Registrován: 18/8/2012, 18:58

Re: Hledani letadla

Příspěvek od kwaak »

siola:
- pokud šlo o sebevraždu pilota, tak lokalita někde uprostřed indického oceánu dává z mnoha hledisek smysl..
- nebo pokus o únos, který se v určité fázi nepovedl a letadlo s mrtvou/vyřazenou posádkou a únosci, kteří nevěděli jak ho ovládat letělo dál na autopilot
- na airliners.net (je tam přes 40 threadů, každý o min 250 příspěvcích..) bylo posáno i několik, relativně realistických scénářů, kde mohlo dojít k požádru, dekompresi atd., posádka se snažila situaci řešit, nicméně opět byla mrtvá/nepoužitelná než věc dokončila a stroj pak opět pokračoval na automat..jsou to sic scénáře dost překombinované, ale tak stává se ledaco..

ohledně Andaman..letadlo bylo na 99% ve vzduch nebo "zapnuté" na zemi minimálně ještě cca 7 hodin od zmizení, takže ve vodě tam není...na přistání v krajím případě údajně stačí něco okolo kilometru dráhy, takže někde by se asi přistát dalo, ale někdo by něco viděl..

imho jsou si celkem jistí tím indickým oceánem také díky tomu, že australané nakonec něco našli na záznamech z jejich radarů, ale nepoštějí to na veřejnost...

každopádně více se budě vědět po zítřejší tiskovce..
Vigilant
desátník
desátník
Příspěvky: 50
Registrován: 9/9/2010, 18:29
Bydliště: Praha

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Vigilant »

Mě právě sebevražda pilota tímhle způsobem moc smysl nedává. Ano, lokalita to je úžasně odlehlá, ale dostat se tam... Je potřeba nejprve nějak vyřadit druhého pilota a pasažéry a potom letět 6-7 hodin někam pryč? Proč tak složitě? Myslím, že vycvičený pilot dokáže s letadlem havarovat tak, že to zpětně bude vypadat jako omyl/nedbalost a ne jako sebevražda.

V tom odkazu na theaviationist píšou, že a) poslední ping z letadla přišel po 7+ hodinách od "oficiálního" zmizení b) letadlo mělo palivo na 6-6,5 hodiny letu. Takže muselo fungovat alespoň 0,5 hodiny poté co mu mělo dojít palivo (ping se posílá s periodou 1h). Dokáže 777 tak dlouho klouzat? Nebo je nějaká chyba v tom odhadu spotřeby?
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Beda »

Je to vse podivne. Dnes si tam ty zeme hlidaji vzdusny prostor hlavne proti paserakum, tak letadlo co tam nema co delat by hned bylo podezrele. Jestli najdou nejaka tela. To nekolik dni plave a potom zase klesne pod vodu.

Kdyz by pilot chtel ovladnout letadlo, jiste by to slo. Pockal by az budou sami a zautoci, ten druhy to neceka. Zavre se tam. Ty dvere jsou prave proti unoscum odolne.

Cestujici s tim nic neudelaji, nejake tlacitko Total Stop v kabine nebude.

U nas se nekdy pred 25 lety stalo ze pilot MIG-21 za letu zemrel a autopilot to dovedl az do Skandinavie, za doprovodu stihacek. Cekalo se jestli se pilot nevzpamatuje. Uz se to stalo i s dopravnim letadlem, vsichni se zadusili pri dekompresi a letadlo letelo dokud nedoslo palivo.
zenith0009
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 578
Registrován: 6/9/2012, 22:33

Re: Hledani letadla

Příspěvek od zenith0009 »

Tady něco k pingu, poslední analýzy a info z tiskovky:
Letadlo duchů zaťukalo na britský satelit. Po půlnoci definitivně zmlklo
http://technet.idnes.cz/inmarsat-dopple ... chnika_pka

K doletu - mohlo zpomalit / snížit spotřebu, mohlo letět po větru. Klouzavost mají dopravaky dobrou, asi dost pres 1:20 (20km dálky na 1 km výšky).
Obrázek
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Dancer »

Stačilo by i počkat, až si kolega z kokpitu odskočí. Pak provést dekompresi kabiny pro cestující, počkat dvacet minut a během těch vystoupat na hranici dostupu. Za půl hodiny je v prostoru cestujících po všem...
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
palo satko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2528
Registrován: 16/9/2013, 17:59
Bydliště: Pezinok, Slovensko

Re: Hledani letadla

Příspěvek od palo satko »

zatial "najkomplexnejšia" je teoria o unose lietadla na ostrov Diego Garcia a jeho nasledne použitie na vyvolanie III. svetovej. je to blbosť, ale tak či tak je čudne prečo o lietadla nevedia nič američania. čo aj oni vypínaju na ostrove radary, lebo je taky pekny mierovy čas?
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Hledani letadla

Příspěvek od skelet »

Kolem Diego Garcia vůbec nemuselo letět, tedy mohlo klidně letět mimo dosah jeho přehledových radiolokátorů.
A není ta "půlhodina" ona palivová rezerva?
ObrázekObrázekObrázek
Vigilant
desátník
desátník
Příspěvky: 50
Registrován: 9/9/2010, 18:29
Bydliště: Praha

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Vigilant »

Dancer píše:Stačilo by i počkat, až si kolega z kokpitu odskočí. Pak provést dekompresi kabiny pro cestující, počkat dvacet minut a během těch vystoupat na hranici dostupu. Za půl hodiny je v prostoru cestujících po všem...
Dveře kabiny nemůže nikdo z venku otevřít? Je to logické, ale pak netuším co se dělá, když je někdo omylem zabouchne (na zemi)...
palo satko píše:zatial "najkomplexnejšia" je teoria o unose lietadla na ostrov Diego Garcia a jeho nasledne použitie na vyvolanie III. svetovej. je to blbosť, ale tak či tak je čudne prečo o lietadla nevedia nič američania. čo aj oni vypínaju na ostrove radary, lebo je taky pekny mierovy čas?
Diego Garcia je docela daleko od zveřejněné dráhy. Na radarech nic mít nebudou. Na IČ snímku z meteorologické družice ale našli něco, co by mohla být kondenzační stopa http://theaviationist.com/tag/mh370/. Snímek ale není dost kvalitní. Je možné, že na podobném snímku ze špionážní družice by bylo vidět více? Jsou na nich vůbec IČ kamery? To by spíš vysvětlovalo proč si jsou američané tak jistí/klidní.

K teoriím:
- sebevražda pilota - jak už jsem psal, připadá mi to jako extrémně/zbytečně složitý způsob. Ale jinak to je celkem dobrá možnost. Jen bych čekal, že na nesrovnalosti/motivaci v minulosti pilotů už by se přišlo (dluhy, zdraví, rodina, ...).
- mechanický problém/požár - Jaké poškození postupně vyřadí komunikační systémy a obsluhu a současně nechá letadlo ve stavu ve kterém letí dalších 5 hodin? Zvlášť, když letoun nejprve provedl několik změn kurzu a výšky (ta cca hodina kdy se motal na Malajsie) a potom letěl cca 5 hodin rovně.
- únos/terorismus - Pokud ano, tak nepodařený/zpackaný. Únoscům se nakonec povedlo zabít všechny na palubě (včetně sebe) a neovládané letadlo odletělo do oceánu. Kdyby to udělali schválně, tak co tím získají? Hlavním cílem teroristů je nakonec být hodně v televizi a na to by jim letadlo ztracené v Indickém oceánu tak moc nepomůže. Mezi pasažéry a posádkou ale také zatím nikoho "nadějného" neidentifikovali.
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Re: Hledani letadla

Příspěvek od karaya1 »

Vigilant píše:Dveře kabiny nemůže nikdo z venku otevřít?
Nebylo tohle jedno z opatření po 9/11? Nevím, něco se mi takového mate. Možná blbě.

K výdrži letadla ve vzduchu by bylo potřeba znát, kolik do něj v Kuala Lumpur napumpovali. Nové Boeingy (na rozdíl od Airbusů, i když tam už na tom taky pracujou) mají systémy, které na základě mnoha údajů počítají nejekonomičtější rychlost a výšku letu. Dřív se to dělalo ve skocích (třeba po hodině a spálení části paliva se šlo trochu výš a rychleji), tyhle udělátka to zvládají v reálném čase - přičemž se dá nastavit optimalizace na co nejmenší čas, na spotřebu paliva, na uletěnou vzdálenost... Křivka je pak hezky hladká, místo aby byla po částech lineární :wink: Čímž chci říct, že nemusíme nutně vědět přesně, jak dlouho mohlo éro ve vzduchu vydržet, za příhodných podmínek to mohlo být i o trochu déle.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Beda »

karaya1 píše:
Vigilant píše:Dveře kabiny nemůže nikdo z venku otevřít?
Nebylo tohle jedno z opatření po 9/11? Nevím, něco se mi takového mate. Možná blbě.

K výdrži letadla ve vzduchu by bylo potřeba znát, kolik do něj v Kuala Lumpur napumpovali. Nové Boeingy (na rozdíl od Airbusů, i když tam už na tom taky pracujou) mají systémy, které na základě mnoha údajů počítají nejekonomičtější rychlost a výšku letu. Dřív se to dělalo ve skocích (třeba po hodině a spálení části paliva se šlo trochu výš a rychleji), tyhle udělátka to zvládají v reálném čase - přičemž se dá nastavit optimalizace na co nejmenší čas, na spotřebu paliva, na uletěnou vzdálenost... Křivka je pak hezky hladká, místo aby byla po částech lineární :wink: Čímž chci říct, že nemusíme nutně vědět přesně, jak dlouho mohlo éro ve vzduchu vydržet, za příhodných podmínek to mohlo být i o trochu déle.
Oni nejspis berou palivo potrebne na cestu + nejakou rezervu. Jsou airlinky co nuti zamestnance hubnout......Misto zbytecneho palive muzou vzit naklad. Meri spotrebovane palivo a natankovane a tak vedi kolik ho v letadle je. Snazi se nevozit zbytecne palivo, spis nalozi nejake zbozi.

Uz havarovalo letadlo co spletli galony a litry a natankovali na let malo paliva, to ukazuje ze netankujou plnou.

Znamej dela na Ruzyni a u kazdeho letadla se pocita naklad, lidi a jeho ulozeni ohledne vyvazeni, aby se vyuzila cela nosnost letadla.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4130
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Hledani letadla

Příspěvek od Alfik »

Beda píše:
karaya1 píše:
Vigilant píše:Dveře kabiny nemůže nikdo z venku otevřít?
Nebylo tohle jedno z opatření po 9/11? Nevím, něco se mi takového mate. Možná blbě.

K výdrži letadla ve vzduchu by bylo potřeba znát, kolik do něj v Kuala Lumpur napumpovali. Nové Boeingy (na rozdíl od Airbusů, i když tam už na tom taky pracujou) mají systémy, které na základě mnoha údajů počítají nejekonomičtější rychlost a výšku letu. Dřív se to dělalo ve skocích (třeba po hodině a spálení části paliva se šlo trochu výš a rychleji), tyhle udělátka to zvládají v reálném čase - přičemž se dá nastavit optimalizace na co nejmenší čas, na spotřebu paliva, na uletěnou vzdálenost... Křivka je pak hezky hladká, místo aby byla po částech lineární :wink: Čímž chci říct, že nemusíme nutně vědět přesně, jak dlouho mohlo éro ve vzduchu vydržet, za příhodných podmínek to mohlo být i o trochu déle.
Oni nejspis berou palivo potrebne na cestu + nejakou rezervu. Jsou airlinky co nuti zamestnance hubnout......Misto zbytecneho palive muzou vzit naklad. Meri spotrebovane palivo a natankovane a tak vedi kolik ho v letadle je. Snazi se nevozit zbytecne palivo, spis nalozi nejake zbozi.

Uz havarovalo letadlo co spletli galony a litry a natankovali na let malo paliva, to ukazuje ze netankujou plnou.

Znamej dela na Ruzyni a u kazdeho letadla se pocita naklad, lidi a jeho ulozeni ohledne vyvazeni, aby se vyuzila cela nosnost letadla.
1) Dveře samozřejmě jdou otevřít (jak by se asi dostala dovnitř letuška s kafem pro piloty? :D ), ale je tam zabezpečení, které to otevření udělá složitější a déletrvalejší než je obyč. klika. Něco jako časový zámek v bance. Principem je, že pokud někdo chce do kabiny, tak to nebude mít ani lehké ani rychlé. Typický terorista není ani vzdělaný, ani klidný a soustředěný.
2) Před letem se počítá celková hmotnost letadla, a na tu (na dolet) se natankuje. A podle toho, kolik je okolo cíle cesty možných nouzových letišť, se připočte rezerva. Skutečně se může stát, že dojde k natankování menšího množství, staly se nejen případy jako ve výše uv. případu, ale také se stalo, že byla počítána příliš nízká průměrná hmotnost cestujících - a oni byli tlustější... Stalo se v USA :) což dokresluje, že ten rozdíl fakt nebyl malý :) Letadlo drží ve vzduchu vztlak, ten vzniká de facto odporem (na horní straně podtlak, na spodní přetlak, na koncích a za odtokovou hranou víry - a další), čili na jeho překonání je třeba větší tah motoru, a tím větší spotřeba. Každý šetří. Za malé vezené rezervy byly již několikrát různé aerolinky pokutovány, ale fakticky se každá snaží stlačit náklady snižováním hmotnosti "kam až to jde".
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1871
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledani letadla

Příspěvek od El Diablo »

Tak blízko ničemu... Let MH370 hledají na samém konci světa

27. března 2014 18:31
Jižní Indický oceán: jedno z nejodlehlejších a nejvíc nehostinných míst světa, jemuž vládnou kruté větry, bičující ničím nerušenou vodní plochu. Přesně tam, tisíce kilometrů od jakékoli pevniny, s největší pravděpodobností skončil tajemstvím opředený let MH370. Slovy australského premiéra Tonyho Abbotta "tak blízko ničemu, jak jen to je možné".
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/patrani-po-letu- ... ranicni_im
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3437
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Hledani letadla

Příspěvek od seabee »

Hoši, hoši - zapomínáte používat mozek alespoň v rozsahu znalostí základní školy. Schválně si v určitém měřítku nakreslete Zemi a z nějakého bodu veďte tečnu - ne, raději přímku, protože každý přehledový radar vysílá alespoň 2° nad horizont - a počítejte, kdy bude tato přímka = paprsek radaru nad letovou hladinou 10.000 m. Protože, jak zpívá Pepa Nos, "Země je kulatá, Země je kulatá, kulatá". Nejprve to budete mít ve stupních (úhel mezi poloměrem do bodu radaru a poloměrem do bodu, kdy bude paprsek 10.000 m nad zemským povrchem), pak nastoupí famílie Sínus, Kosínus a Tangent a máte to v km.
Zjistíte, že to je poměrně nedaleko umístění radaru. A protože žádný radar nevidí za roh, letadlo ve výši 10.000 m co? Neuvidí. Jednou jsem si to spočítal pro radar v Brdech a kulil jsem oči, jak zase Rusáček kecá. Raketu IBM odpálenou z východosibiřské základny (prostudujte si SALT kde jsou) na Washington by brdský radar uviděl tak nad Severním pólem a to už by jí žádná ABM z Polska nedohnala. Družicová detekce detekuje odpálení (start) IBM, v žádném případě nemůže sloužit k navedení EAKV.

A špionážní družice, co by nad Indickým oceánem špiónily? Ty si šetří energii na zajímavé oblasti, kde se teprve aktivují. A pak si zase zdřímnou. Znáte průmět dráhy nízké dráhy družice na zemský povrch? Pokud ano, tak víte, že 90% dráhy tráví nad nezajímavými oblastmi. A tam uhlí zbůhdarma nepálí. Nehledě na to, že v bodě zmizení letu byla noc, takže by fungovaly jenom IR senzory a co by asi tak viděly za stopu ze dvou motorů B777 v cestovním = úsporném režimu?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Odpovědět

Zpět na „Komplexní témata a různé“