Re: Bell V-280 Valor
Napsal: 20/12/2017, 13:42
Rychlost je určitě výhodou, ale trochu mi přijde, že to ztrácí schopnost vrtulníku přistát na celkem omezeném prostoru.
Ale veď Valor a Defiant sú v rovnakej kategórii.Rase píše: Zkrátka Američané by měli zavést jak Valor, tak i Defiant. Přeci jen Defiant jako náhrada za UH-1, Venom a Viper by byla asi ideální - nebo vhodnější i ke službě na lodích.
Čistě z hl. technického řešení to pravda je.Dzin píše:Měl bych otázku. Někde jsme četl vyjádření ve smyslu, že naklápět pouze rototy, jak to dělá Valor, je technicky jednodušší řešení, než naklopení celých motorů, jako to má Osprey. Nevíte někdo něco o tomto, jestli je to pravda?
Takže Osprey má na tých vrtuliach "pri vise" režim "cyklika"?Alfik píše:[.. Při řízení ve visu se jednak nastavují všechny listy souhlasně (kolektiv), jednak každý zvl. v závislosti na jeho poloze vůči ose letu (cyklika), zatímco u vrtule pouze všechny souhlasně, a jednak u rotoru se naklání jinak než si většina lidí myslí...
Musí mít. Není možné, i kdyby neměl možnost helikoptérového řízení což má, aby byl vždy a za všech okolností (ubývání paliva apod.) stabilní bez možnosti nějak dynamicky vyvažovat. Podle všech videí, obrázků a popisů nemá dodatkové trysky/vrtulky apod., takže posun sil nemůže řešit jinak než cyklikou.kenavf píše:Takže Osprey má na tých vrtuliach "pri vise" režim "cyklika"?Alfik píše:[.. Při řízení ve visu se jednak nastavují všechny listy souhlasně (kolektiv), jednak každý zvl. v závislosti na jeho poloze vůči ose letu (cyklika), zatímco u vrtule pouze všechny souhlasně, a jednak u rotoru se naklání jinak než si většina lidí myslí...