Jak 9 v severokorejských službách??

Letadla 1918-1945 - Šturmovik, Lavočkin, Jak, MiG.....

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Firefly
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 175
Registrován: 25/12/2010, 13:58
Bydliště: Velký Beranov

Jak 9 v severokorejských službách??

Příspěvek od Firefly »

Můžete někdo určit co je to za letadlo? Amíci si myslí a já rovněž, že je to Jak 9, který lítal na straně severních korejců. Díky za odpověď.
Obrázek

příště prosím dbej na vkládání obrázku dle návodu. Skelet
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte :D
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše :) ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 27/11/2011, 22:59, celkem upraveno 1 x.
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 934
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od vodouch »

Skeptik píše:S největší pravděpodobností se jedná o Jak-6P ...
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Jsem totálně zmaten. Jak-6P nebo Jak-9P? Jak-6 by byl bombardér, a takhle malej?
Obrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

Jak-6P nebo Jak-9P?
:D Sorry, to much wine :D
Jistěže Jak-9P, Jak-6P vůbec neexistoval
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Příspěvek od madrabbit »

Do KLDR šlo dost Jak-9, ale necvičili stíhací úkoly, jejich letectvo se soustředilo na pozemní podporu. Proti Jižní koreji to postačovalo, ale po příchodu američanů většina Jaků byla zničena beze ztrát.
Uživatelský avatar
Firefly
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 175
Registrován: 25/12/2010, 13:58
Bydliště: Velký Beranov

Příspěvek od Firefly »

Skeptik píše:Firefly, myslím, že se ani Ty, ani Amíci nemýlíte :D
S největší pravděpodobností se jedná o Jak-9P (Opraveno! Jen aby se někdo nedivil, co to ten vodouch píše :) ), kterých SSSR do Severní Koree dodalo 79 kusů a kterých bylo v průběhu války zničeno nejméně 30 (minimálně jeden byl ukořistěn Američany a následně zkoušen v USA)
Lehce je to rozpoznatelné dle toho, že zadní část trupu neshořela, ačkoli letadlo hořelo (viz chybějící plátěný potah kormidel)
Jak-9P měl trup již celokovový = shořel jen tam, kde je palivo a tím i největší žár.
Díky kamaráde :D , uděllal jsi mě a Wesleyi radost, jen by mě zajímalo, k čemu sloužil otvor za kabinou. :razz:
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Příspěvek od Skeptik »

Firefly, máš-li na mysli ten obdélníkový otvor na hřbetě za kabinou bylo místo radiokompas. V originále bylo zakryto plexisklem 8-)

Jo a tady je jeden z korejských Jaků-9P, ukořistěný USAF, převezený do USA a testovaný na základně Wright-Petterson. Rámová anténa radiokompasu RPKO-10M je pod průhledným plexisklem jasně viditelná.
Obrázek

A nakonec upozornění. Existovaly dva různé Jaky-9P.
První z roku 1943 byl prototyp standardního Jaku-9 s motorem M-105PF, ale výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Jeden v ose vrtule, druhý synchronizovaný nad motorem (místo kulometu UB).
Druhý byl vyráběn až po válce (1947/48), byl celokovový a s motorem VK-107A.
Odpovědět

Zpět na „Ruské letectvo“