Wargame: European Escalation

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Odpovědět
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Wargame: European Escalation

Příspěvek od Trismegistos »

Wargame: European Escalation



Jedná se o strategickou hru od tvůrců R.U.S.E. studia Eugen Systems. Hra se odehrává v období studené války (1975-1985). K dispozici jsou 2 znepřátelené frakce: NATO a Varšavská smlouva. Kromě kampaně za obě strany je k dispozici i multiplayer až pro 8 hráčů, mapy o rozloze 150 km čtverečních. Mapa je rozdělená do několika sektorů a ty generují peníze. Aby však hráč peníze ze sektoru získal musí v něm mít své velitelské vozidlo. Veškerá vozidla potřebují zásoby - palivo, munici atd. Ty se k jednotkám dopravují pomocí nákladních vozů nebo nákladními vrtulníky. Vývojáři zapracovaly na lepší umělé inteligenci protivníka a kooperace jednotek je nyní ještě důležitější než v předchůdci R.U.S.E, takže porazit protivníka tím, že jej odřízneme od zásob se přímo nabízí. Strategie a taktika počítačového protivníka by měla vycházet z tehdy platné doktríny. Ve hře budeme mýt k dispozici celkem 361 unikátních jednotek 8 národů. Novinkou je IRISZOOM™ system, který umožní kdykoliv plynule přecházet ze strategického pohledu až na detailní pohled na jediného vojáka v roští. Pokud se nic nezmění hra vyjde 23. února tohoto roku pouze na PC. A perlička na konec, hrát můžeme i za Československo. :D

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek



Obrázky pochází ze stránek hry Wargame: European Escalation
Naposledy upravil(a) Trismegistos dne 5/11/2012, 16:11, celkem upraveno 2 x.
Iteki
Příspěvky: 6
Registrován: 25/4/2011, 21:02
Bydliště: ondrej.triska@email.cz

Re: Wargame: European Escalation

Příspěvek od Iteki »

Tento počin můžu s klidným svědomím doporučit. Hra sice mírně zvýhodňuje jednotky NATO (běžným jevem je AMX-10P jak rozstřílí svým 20mm kanonem i čelní pancíř T-80), přesto je velmi dobře hratelná a nasazení zbraní, které vznikly snad jen v počtu několika málo kusů ( jen příkladem BTR-70 Zhalo, BMP (Object) 685, PT-90, na druhé straně pak např. AMX-32, MBT-70) ji lze snadno odpustit. Bonbónkem je pak dabing dle národnosti vybraných jednotek, dočkáte se tak i češtiny, kde zvláště osádky transportních Kolosů nebo elitních VPZU celkem perlí.
Jednu bitvu v multiplayeru lze stihnout i za deset minut, s použitím rychlé taktiky si někdy nemusíte rezervovat více než minut pět, v módu Total Destruction si zahrajete klidně dvě i tři hodiny - dle kvalit protivníka. Sólo mise jsou poměrně náročné a zdlouhavé, ale na začátku je lepší jich pár odehrát, aby jste "objevili" silnější jednotky. Hráčů je dost, maximum je 4v4, což už je solidní masakr a když si budete chtít zabojovat v době, kdy Evropa spí, můžete si za protivníka vybrat AI ve třech různých obtížnostech (hard už dá dost zabrat). Možností je též hrát hodnocené !ranked! hry, a poměřovat svoje schopnosti s ostatními v žebříčku úspěšnosti.
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Wargame: European Escalation

Příspěvek od Trismegistos »



Chystá se prequel s názvem: "WARGAME: AIRLAND BATTLE". Hra bude poprvé multiplatformí takže, si na své přijdou i Linuxáci a Jablíčkáři. :D
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Wargame: European Escalation

Příspěvek od Trismegistos »


Tak hra je už k dispozici na Steamu.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Re: Wargame: European Escalation

Příspěvek od asija »

Obe hry ( European Escalation i AirlandBattle ) jsem si koupil ted prez steam ve vanocnim vyprodeji ( 80% => 3 euro a 75% sleva 6 euro ) a musim rici ze od puvodniho Medieval Totalwar mi to pripada jako asi nejzjimavejsi a nejzabavnejsi strategie co jsem hral.

European Escalation mi jde jako jedna z mala A-ckovych her i na Linuxu. AirlandBattle by mela taky, ale kvuli nejakemu problemu s nVidia drivery ji nakonec musim pousted prez WinXP ( na kterem by oficialne jit nemela ale jde )

Co me nejvice zaujalo
Ze ve hre jsou jednotky, teren a tak nejak vsechno skoro v realistickem meritku (nepusobi to komiksove jako jine hry z moderniho veku), a pritom se to da relativne dobre a dynamicky ovladat ( mnohem lepe nez treba Theatre of war nebo Command mission shock force ). Ovladani je opravdu docela pristupne ze po projiti tutorialu uz se clovek citi na multiplayer. Hra je velice orientovana na multiplayer, a ten je velmi zabavny. Multiplayer s lidimi neni nijak silene hekticky, na rozdil od jinych multiplayer strategii. Vubec bych necekal ze ve hre popisujici komplexne moderni valceni ( letectovo, vrtulniky, tanky, pechotu ve mestech ) je tohle mozne - tj. ztvarnit to realisticky aby to pritom slo celkem snadno ovladat. Predevsim european escalation ma naprosto skvely vizualni styl ztvarnujici kulturni krajinu evropy z jakoby bloky poli, lesu, prumyslovych komplexu a mest oddelenych mezemi do kterych se daji schovat tanky. Krajina je krasne prehledna a kazdy prvek vni ma taktickou funkci ( uplne jinak se bojuje v lese, na poli, v horach, ve meste - teren je extremne dulezity ).

Nedostatky
Jedine co bych tomu vytknul je ze hra je na me relativne stale dost rychla na to jak velkou roli micro-managementu vyzaduje, a ze mi dela relativne problem vyznat se ve zmeti ikonek vsech jednotek dostatecne rychle. Ale to je mozna jenom muj problem. Hodne mi vadi to ze zde neni zadne zrychlovani a zpomalovani casu ani pause (coz by pomohlo kdyz ulevit od tech naroku na mikromanagement kdyz clovek hraje proti pocitaci). Taky mi vadi ze v kampani nejde ukladat v behem samotne bitvy ( to ostatne ale neslo ani v Totalwar ), a taky to ze kdyz ukladam ve strategicke fazi tak se mi s kazdou udelaosti / kazdym kolem to automaticky prepise autosave.
Mauler
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 264
Registrován: 19/4/2014, 17:32

Re: Wargame: European Escalation

Příspěvek od Mauler »

Už je i hra Wargame Red Dragon kde je DLC na skandinávské země v betě a ostblock je tam také lépe vyřešený jelikož dostal boost taky.Hra má sice i kampaň ale spíš se více využije multiplayer kde je ale lepší když se hraje s někým kdo rozumí slovu koordinace než s random hráči :D
Lepší je tragický konec než tragédie bez konce
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“