jeste jednou, nikdo nerika ze ty paramtry rostou s vytlakem linearneJenže výkony a parametry prostě dle mého nemohou růst lineárně spolu s výtlakem.
ale koncepce bitevni lodi prakticky vznikla na zaklade tehle uvahy, ze vetsi lod muze disponovat parametry ktere ji dovili nicit mensi lode a sama zustat jejich strelbou prakticky nezranitelna (tedy co se tyce zivotne dulezitych systemu). Tahle uvaha ma logiku, a jeji hranice platnosti nejsou nejakych 40000tun. To ze je "posetile" stavit vetsi a vetsi valecne lode si mohli myslet lidi uz na prelomu stoleti po prichodu HMS Dreadnought, ale posetile to nebylo. Technicky vzato to melo jansou logiku jak se ukazalo i v praxi. A kdby se nezmenila situace z hlediska taktickeho/strategickeho, kdyby neprisla kvalitativni zmena doktriny, kdyby zustala bitevni lod kralovnou mori, tak by ani 150 000 tunova bitevni lod nebyla zadna posetila "gigantomanie" ale racionalni vysledek technikcych uvah ktery by rozhodoval o namorni dominanci.
Samozdrejme, potrebovala by vetsi vyrobni prostredky.... ale to neni znamka posetilosti, to je normalni technikcy pokrok.
ano, ale pokud pocitas s jednou rozhodujici bitvou, tak je to jednoznace pro jednou 60k-tunovku. Ty 30k-tunovky se pak budou snazit celou dobu jenom vyhybat stretnutit a schovavat v pristavu.Ovšem dvě 30 000t lodě mají jednu výhodu (mimo např. financí a technol. vybavenosti - loděnice apod.) oproti jedné 60 000t.
Mohou být na dvou místech. Nebo obě na jednom - dle potřeby.