MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Moderátor: Julesak
MiG-41, hyperzvuk na dosah.
MiG-41, hyperzvukový nástupca MiG-u 31
Pretože avizovaný MiG-41 má byť celosvetovo ojedinelé pilotované záchytné lietadlo s možnými technológiami 6.generácie, rozhodol som sa pre nové vlákno
Vzhľadom na napätú politickú situáciu, boli urýchlene (na ruské pomery) zverejnené informácie o novom perspektívnom "perechvatčikovi" MiG-41.
Lietadlo má byť priamym nasledovníkom osvedčeného MiG-u-31 a má prebrať jeho úlohy v budúcich desaťročiach.
Správu zverejnil v piatok 28.2. predstaviteľ ruskej Štátnej dumy, zástupca výboru pre obranu Alexander Tarnajev. Podľa jeho slov náčelník generálneho štábu už podpísal všetky dokumenty pre vedecko-výskumné práce na projekte MiGu-41.
Všehlasne uznávaný skúšobný pilot Anatolij Kvočur sa rozhovoril na tému MiG-41:" Nový MiG-41 musí dosahovať rýchlosť 4,3 Macha (pozn. pretože nezverejnil operačnú výšku, hodinová rýchlosť cca 4700 - 5000+ km/hod.). Takáto modernizácia mala nastať ešte pred 20-mi rokmi keď boli rozpracované štúdie na rýchlosť 4 - 4,3 M avšak neboli realizované, tak tá potreba vystala teraz" - povedal. MiG-41 má nahradiť MiG-31 ktorý dosahuje rýchlosť 2,8 M(3000 km/hod vo výške cca 20km), Avšak neoficiálne správy hovoria o dosiahnutí dynamického dosahu 37 000 až 40 000 metrov, pričom lietadlo vzhľadom na podstatne nižší odpor vzduchu dosahovalo hraničnú rýchlosť 3300 - 3400+ km/hod v závislosti od atmosférických podmienok (max. rýchlosť cca 3,3 M - zároveň konštrukčná rýchlosť draku-pozn.). Najrýchlejšie sériové lietadlo je dosiaľ neprokonané SR-71, s oficiálnou rýchlosťou 3,2 Macha v operačnej výške +- 26 000 metrov.
http://vpk.name/news/106210_komitet_gos ... mig41.html
http://vpk.name/news/106211_Letchikispy ... _Maha.html
V ruských ozbrojených silách sa momentálne nachádza 190 lietadiel MiG-31, z ktorých je asi 122 v letuschopnom stave, vrátane 60-tich modernizovaných na verziu MiG-31 BM. Výroba lietadla skončila v r.1994 po dosiahnutí série cez 500 kusov. Rozpadom ZSSR a vznikom Spoločenstva nezávislých štátov, 30 lietadiel sa dostalo do Kazachstanu, niekoľko kusov bolo stratených počas operačnej služby a asi 200 ks sa nachádza v tzv. "uloženkách" v zakonzervovanom stave. Celkový počet lietadiel v Rusku sa tak podľa rôznych zdrojov pohybuje na čísle 390 - 400 strojov. Zbytok - niekoľko desiatok bolo kanibalizovaných v ťažkých 90 - tych rokoch min. storočia.
4-členný roj MiG-31, v závislosti od verzie, dokáže monitorovať šírku 900 - 1200 km a behom cca 1 hodiny od štartu do pristátia skontrolovať plochu šírky 800 - 1000 x 1500 km pri dolete 1400+ km. Terajšie radary sú schopné detekovať až 30 cieľov na vzdialenosť 320+ km, zároveň môžu 8 z nich postrelovať na vzdialenosť do 280 km, avšak chystaná nová výzbrojná varianta - 6x R-37 + 2 strely Novator + 2x R-77 má možnosť zasahovať ciele od 10 do 400 km.
Pozn. Dosah radaru na veľkorozmerové ciele typu AWACS(EC-3 Sentry), tanker KC-135 alebo strateg. bombardér B-52 je cez 400 km, v praxi sa využíva operačná šírka roja okolo 800 km aby sa mohli susediace lietadlá navzájom dopĺňať streľbou na viac ako 6 cieľov v sledovanom segmente lietadla.
Téma bude priebežne aktualizovaná
Pretože avizovaný MiG-41 má byť celosvetovo ojedinelé pilotované záchytné lietadlo s možnými technológiami 6.generácie, rozhodol som sa pre nové vlákno
Vzhľadom na napätú politickú situáciu, boli urýchlene (na ruské pomery) zverejnené informácie o novom perspektívnom "perechvatčikovi" MiG-41.
Lietadlo má byť priamym nasledovníkom osvedčeného MiG-u-31 a má prebrať jeho úlohy v budúcich desaťročiach.
Správu zverejnil v piatok 28.2. predstaviteľ ruskej Štátnej dumy, zástupca výboru pre obranu Alexander Tarnajev. Podľa jeho slov náčelník generálneho štábu už podpísal všetky dokumenty pre vedecko-výskumné práce na projekte MiGu-41.
Všehlasne uznávaný skúšobný pilot Anatolij Kvočur sa rozhovoril na tému MiG-41:" Nový MiG-41 musí dosahovať rýchlosť 4,3 Macha (pozn. pretože nezverejnil operačnú výšku, hodinová rýchlosť cca 4700 - 5000+ km/hod.). Takáto modernizácia mala nastať ešte pred 20-mi rokmi keď boli rozpracované štúdie na rýchlosť 4 - 4,3 M avšak neboli realizované, tak tá potreba vystala teraz" - povedal. MiG-41 má nahradiť MiG-31 ktorý dosahuje rýchlosť 2,8 M(3000 km/hod vo výške cca 20km), Avšak neoficiálne správy hovoria o dosiahnutí dynamického dosahu 37 000 až 40 000 metrov, pričom lietadlo vzhľadom na podstatne nižší odpor vzduchu dosahovalo hraničnú rýchlosť 3300 - 3400+ km/hod v závislosti od atmosférických podmienok (max. rýchlosť cca 3,3 M - zároveň konštrukčná rýchlosť draku-pozn.). Najrýchlejšie sériové lietadlo je dosiaľ neprokonané SR-71, s oficiálnou rýchlosťou 3,2 Macha v operačnej výške +- 26 000 metrov.
http://vpk.name/news/106210_komitet_gos ... mig41.html
http://vpk.name/news/106211_Letchikispy ... _Maha.html
V ruských ozbrojených silách sa momentálne nachádza 190 lietadiel MiG-31, z ktorých je asi 122 v letuschopnom stave, vrátane 60-tich modernizovaných na verziu MiG-31 BM. Výroba lietadla skončila v r.1994 po dosiahnutí série cez 500 kusov. Rozpadom ZSSR a vznikom Spoločenstva nezávislých štátov, 30 lietadiel sa dostalo do Kazachstanu, niekoľko kusov bolo stratených počas operačnej služby a asi 200 ks sa nachádza v tzv. "uloženkách" v zakonzervovanom stave. Celkový počet lietadiel v Rusku sa tak podľa rôznych zdrojov pohybuje na čísle 390 - 400 strojov. Zbytok - niekoľko desiatok bolo kanibalizovaných v ťažkých 90 - tych rokoch min. storočia.
4-členný roj MiG-31, v závislosti od verzie, dokáže monitorovať šírku 900 - 1200 km a behom cca 1 hodiny od štartu do pristátia skontrolovať plochu šírky 800 - 1000 x 1500 km pri dolete 1400+ km. Terajšie radary sú schopné detekovať až 30 cieľov na vzdialenosť 320+ km, zároveň môžu 8 z nich postrelovať na vzdialenosť do 280 km, avšak chystaná nová výzbrojná varianta - 6x R-37 + 2 strely Novator + 2x R-77 má možnosť zasahovať ciele od 10 do 400 km.
Pozn. Dosah radaru na veľkorozmerové ciele typu AWACS(EC-3 Sentry), tanker KC-135 alebo strateg. bombardér B-52 je cez 400 km, v praxi sa využíva operačná šírka roja okolo 800 km aby sa mohli susediace lietadlá navzájom dopĺňať streľbou na viac ako 6 cieľov v sledovanom segmente lietadla.
Téma bude priebežne aktualizovaná
Naposledy upravil(a) absik dne 3/3/2014, 16:18, celkem upraveno 1 x.
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Vbývalém SSSR již v 70 letech začal vývoj náporového motoru pro hyperzvukové letadla ,a při zkouškách bylo dosaženo rychlosti M-6.49!! Nový stíhač MiG-41 bude zřejmě protityp Americkému SR-72,který je plánován jako bezpilotní. Článek o vývoji Ruského náporového motoru- http://strangernn.livejournal.com/740600.html
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Připadá mi to tak trochu jako kachna - ve světle probíhajících událostí.
Dosáhnout rychlosti M4+ již není taková legrace - a s největší pravděpodobností bude vyžadovat principiálně nový motor ... ramjet, nebo spíše nějaký hybrid.
Standardním turbojetem nebo turbofanem toho asi dosáhnout nepůjde.
Že by šel zabudovat ramjet do draku MiGu-31, jak se píše v těch odkazech, se mi vůbec nezdá.
Že by někde v Rusku probíhal vývoj hybridního motoru, resp. že by již byl zkoušen za letu, jsem neslyšel - ale mohu se mýlit.
Víte o tom někdo něco víc?
Dosáhnout rychlosti M4+ již není taková legrace - a s největší pravděpodobností bude vyžadovat principiálně nový motor ... ramjet, nebo spíše nějaký hybrid.
Standardním turbojetem nebo turbofanem toho asi dosáhnout nepůjde.
Že by šel zabudovat ramjet do draku MiGu-31, jak se píše v těch odkazech, se mi vůbec nezdá.
Že by někde v Rusku probíhal vývoj hybridního motoru, resp. že by již byl zkoušen za letu, jsem neslyšel - ale mohu se mýlit.
Víte o tom někdo něco víc?
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Začiatkom 90. rokov prebiehali rusko-americké testy náporových motorov SCRAMJet na vodík - motory mali označenie "Cholod" - pomocou upravených rakiet S-200 Vega. Niekedy v polovici 90. rokov američania spoluprácu ukončili a rusi po kratšom prerušení uskutočnili ešte niekoľko letov s ďalšími variantami hypersonických motorov...
Ďalej je tu pomerne známa vývojová varianta riadenej strely Ch-90 známa ako AS-X-19 Koala či GELA/ГЭЛА http://www.testpilot.ru/russia/raduga/gela/gela.htm s rýchlosťou Mach 4-4,5 možno až Mach 5
Oveľa menej známa je experimentálna Raduga D2 http://www.testpilot.ru/russia/raduga/d2/d2.htm s rýchlosťou letu nad Mach 6
Varianty riadenej strely 3M25 Meteorit / Ch-90 Meteorit-A / P-750 dosahovali rýchlosť Mach 3-3,5 (~3500km/h)
http://www.testpilot.ru/russia/chelomei ... teorit.htm
Potom su tu ešte vývojové a experimentálne prostriedky GLL-31 (VLL-AS) a IGLA (GLL-VK)...
http://www.testpilot.ru/russia/lii/gll/31/gll31.htm
http://www.testpilot.ru/russia/tsiam/igla/igla.htm
Čiže ruský vývoj v oblasti hypersonických prostriedkov je relatívne rozsiahly.
Ďalej je tu pomerne známa vývojová varianta riadenej strely Ch-90 známa ako AS-X-19 Koala či GELA/ГЭЛА http://www.testpilot.ru/russia/raduga/gela/gela.htm s rýchlosťou Mach 4-4,5 možno až Mach 5
Oveľa menej známa je experimentálna Raduga D2 http://www.testpilot.ru/russia/raduga/d2/d2.htm s rýchlosťou letu nad Mach 6
Varianty riadenej strely 3M25 Meteorit / Ch-90 Meteorit-A / P-750 dosahovali rýchlosť Mach 3-3,5 (~3500km/h)
http://www.testpilot.ru/russia/chelomei ... teorit.htm
Potom su tu ešte vývojové a experimentálne prostriedky GLL-31 (VLL-AS) a IGLA (GLL-VK)...
http://www.testpilot.ru/russia/lii/gll/31/gll31.htm
http://www.testpilot.ru/russia/tsiam/igla/igla.htm
Čiže ruský vývoj v oblasti hypersonických prostriedkov je relatívne rozsiahly.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Neviem kde sa tam píše že bude použitý drak 31-tky. Hypersoniky sú spravidla samokrídla trojuholníkového tvaru. Rýchlosť M=4+ je na hranici prúdových lopatkových motorov ale existujú aj kombinované motory prúdový kompresorový/náporový spravidla súosej koncepcie, najznámejšie sú práve tie z SR-71,Že by šel zabudovat ramjet do draku MiGu-31, jak se píše v těch odkazech, se mi vůbec nezdá.
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Hned v první větě toho druhého článku například:absik píše:Neviem kde sa tam píše že bude použitý drak 31-tky. Hypersoniky sú spravidla samokrídla trojuholníkového tvaru. Rýchlosť M=4+ je na hranici prúdových lopatkových motorov ale existujú aj kombinované motory prúdový kompresorový/náporový spravidla súosej koncepcie, najznámejšie sú práve tie z SR-71,Že by šel zabudovat ramjet do draku MiGu-31, jak se píše v těch odkazech, se mi vůbec nezdá.
Скорость новейшего российского истребителя-перехватчика МиГ-41, разрабатываемого на основе МиГ-31, должна превышать 4 Маха, сообщил летчик-испытатель Анатолий Квочур.
Rychlost nejnovějšího ruského záchytného stihače MiG-41, vyvíjeného na základě MiGu-31, bude převyšovat 4 Machy, řekl zkušební letec Anatolij Kvočur.
A dále se pokračuje:
Такая модернизация должна была состояться еще лет 20 тому назад. Однако этого тогда не произошло, ......
Taková modernizace se měla provádět již před 20-ti lety. Nicméně tenkrát k tomu nedošlo, ........
A o kus dál:
Тарнаев сообщил на совещании экспертов воздушно-космической обороны, что начальник Генштаба подписал распоряжение о глубокой модернизации советских истребителей-перехватчиков МиГ-31.
Tarnajev na schůzce expertů letecko-kosmické obrany uvedl, že náčelník Genštábu podepsal příkaz o hluboké modernizaci covětských přepadových letadel MiG-31.
Tedy celé je to o modernizaci MiGu-31 na "přepadový letoun 6-té generace".
Proto mi to připadá jako "špek na laiky"
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Aj keby využili drak 31-tky tak to bude samokrídlo a kombinované motory SERJ tam pôjdu zabudovať. Musí to byť samokrídlo lebo je nemysliteľné lietať 4 Machy s raketami a PPN vonku.
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Na dosiahnutie takých rýchlostí sa musí vyvinúť úplne nové lietadlo.Nie je to možné pomocou nejakého up-grade.To je,ako keby sme si chceli vyrobiť nadzvukové lietadlo tým,že na Čmeláka namontujeme prúdové motory AL-31.absik píše:Aj keby využili drak 31-tky tak to bude samokrídlo a kombinované motory SERJ tam pôjdu zabudovať. Musí to byť samokrídlo lebo je nemysliteľné lietať 4 Machy s raketami a PPN vonku.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Samozrejme, toho Čmeliaka by bolo vhodné primerane modernizovať a vylepšiť... Čiste preto, že pôvodný drak je už trochu starý, z roku 1963, a nesplňuje požiadavky doby svojimi vlastnosťami, vybavením a tiež kvôli bezpečnosti okolostojacich...
V tomto smere by som to nesilil - drak Mig-31 vychádza z draku Mig-25, ktorý bol pôvodne spočítaný na Mach 3,5 alebo ešte o čosi viac. Čiže ako základ pre ďalšiu konštrukciu by mohol byť použiteľný.
Ovšem môže tu byť použitá aj iná varianta vývoja - Tu-22M3/M4 vycháza oficiálne z draku pôvodného Tu-22... Bohužiaľ v dôsledku skutočne dôslednej modernizácie z pôvodného draku nezostalo skoro nič... Ale nebol to vývoj nového typu, len skutočne dôsledná modernizácia...
Tak si vyber.
V tomto smere by som to nesilil - drak Mig-31 vychádza z draku Mig-25, ktorý bol pôvodne spočítaný na Mach 3,5 alebo ešte o čosi viac. Čiže ako základ pre ďalšiu konštrukciu by mohol byť použiteľný.
Ovšem môže tu byť použitá aj iná varianta vývoja - Tu-22M3/M4 vycháza oficiálne z draku pôvodného Tu-22... Bohužiaľ v dôsledku skutočne dôslednej modernizácie z pôvodného draku nezostalo skoro nič... Ale nebol to vývoj nového typu, len skutočne dôsledná modernizácia...
Tak si vyber.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Pánové, nešilte.Alchymista píše:Samozrejme, toho Čmeliaka by bolo vhodné primerane modernizovať a vylepšiť... Čiste preto, že pôvodný drak je už trochu starý, z roku 1963, a nesplňuje požiadavky doby svojimi vlastnosťami, vybavením a tiež kvôli bezpečnosti okolostojacich...
V tomto smere by som to nesilil - drak Mig-31 vychádza z draku Mig-25, ktorý bol pôvodne spočítaný na Mach 3,5 alebo ešte o čosi viac. Čiže ako základ pre ďalšiu konštrukciu by mohol byť použiteľný.
Ovšem môže tu byť použitá aj iná varianta vývoja - Tu-22M3/M4 vycháza oficiálne z draku pôvodného Tu-22... Bohužiaľ v dôsledku skutočne dôslednej modernizácie z pôvodného draku nezostalo skoro nič... Ale nebol to vývoj nového typu, len skutočne dôsledná modernizácia...
Tak si vyber.
Jak-15 sice taky vznikl montáží principielně nového motoru na drak Jaku-3, nad rychlost zvuku ale nešel.
Mezi M3,5 a M4,5 je minimálně takový rozdíl jako mezi podzvukovou a nadzvukovou stihačkou.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
never - je to hlavne otázka vhodného motoru...
Iste, medzi futuristickou eleganciou SR-71 a masívnou robustnosťou Mig-25 je výrazný rozdiel, ale v parametroch rýchlosti a dostupu až taký veľký rozdiel medzi nimi nebol. Samozrejme, Mig sa BlackBirdu doletom zďaleka nevyrovnal, na druhej strane, BlackBird by sa pri pokuse o manévre, ktoré Mig robil bez problémov, pravdepodobne rozpadol. Čiže - niečo za niečo...
Iste, medzi futuristickou eleganciou SR-71 a masívnou robustnosťou Mig-25 je výrazný rozdiel, ale v parametroch rýchlosti a dostupu až taký veľký rozdiel medzi nimi nebol. Samozrejme, Mig sa BlackBirdu doletom zďaleka nevyrovnal, na druhej strane, BlackBird by sa pri pokuse o manévre, ktoré Mig robil bez problémov, pravdepodobne rozpadol. Čiže - niečo za niečo...
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Ono tam "modernizace" byla z důvodu politické a finanční průchodnosti. Jinak Tu-22 a Tu-22M jsou různé konstrukce. Stejná je podvozková noha vpředu, dveře od pumovnice a základ zbraňového systému.Alchymista píše:Ovšem môže tu byť použitá aj iná varianta vývoja - Tu-22M3/M4 vycháza oficiálne z draku pôvodného Tu-22... Bohužiaľ v dôsledku skutočne dôslednej modernizácie z pôvodného draku nezostalo skoro nič... Ale nebol to vývoj nového typu, len skutočne dôsledná modernizácia...
Viz. http://www.valka.cz/clanek_11056.html (doufám, že odkaz na "konkurenci" neva.
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Na také zvýšenie rýchlosti už asi nestačí len zväčšíť motor.Aké výtokové rychlosti dosahujú súčastné prúdové(náporové) motory.?Tu by sa už bez motoru typu ramjet alebo scremjet asi neobišli.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
pohyb lietadiel nie je o výtokovej rychlosti ale o hybnosti. hmota x rýchlost. vytokova rychlosť môže byt aj pri Mach 10 v pohode podzvuková, len sa musi lietadlo "zbaviť" dostatočneho množstva hmoty. náporové motory sa používaju preto lebo potrebne množstvo vzduchu pre účinne spalovanie sa získa samotným pohybom telesa a vhodným tvarom "ohniska".Na také zvýšenie rýchlosti už asi nestačí len zväčšíť motor.Aké výtokové rychlosti dosahujú súčastné prúdové(náporové) motory.?Tu by sa už bez motoru typu ramjet alebo scremjet asi neobišli.
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Zbytečné diskuze
Mezitím se objevili bližší údaje. Vypadá to, že v původním článku byly "zplácány" dohromady dvě informace.
PRVNÍ ... budou se modernizovat MiGy-31
DRUHÁ ... byly zadány výzkumně vývojové práce následníka MiGu-31, který se, nejspíš z marketingových důvodů, nazývá MiG-41
Více ZDE: http://topwar.ru/40725-vvs-poluchat-mod ... odeli.html
Jinak k těm motorům a rychlostem. Krátkodobě lze rychlost zvýšit nad M3 za pomoci přídavného spalování - případ MiGu-25 resp. 31
Pokud by letoun měl této rychlosti dosahovat dlouhodobě, případně i > M4 ... pak už to je o principiálně novém motoru.
To je ostatně případ SR-71 a jeho motoru Pratt & Whitney J58.
Tato jednotka je vlasně hybrid - při rychlostech > M2 protéká cca 20% vzduchu obtokem přímo do komory přídavného spalování a motor tedy částečně funguje jako ramjet (náporový motor). Poměrně dobře a srozumitelně je to popsáno ZDE http://cs.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_J58
Nevím, že by něco obdobného vyvíjeli v Rusku ... i když ta "umělecká" představa MiGu-41 co je v nalinkovaném článku něco takového naznačuje - ten rozměrný kužel ve vstupu.
obrázek vložil Skelet (příště nepoužívej funkci IMG, ale pouze nakopíruj cestu z informací o vloženém obrázku )
Mezitím se objevili bližší údaje. Vypadá to, že v původním článku byly "zplácány" dohromady dvě informace.
PRVNÍ ... budou se modernizovat MiGy-31
DRUHÁ ... byly zadány výzkumně vývojové práce následníka MiGu-31, který se, nejspíš z marketingových důvodů, nazývá MiG-41
Více ZDE: http://topwar.ru/40725-vvs-poluchat-mod ... odeli.html
Jinak k těm motorům a rychlostem. Krátkodobě lze rychlost zvýšit nad M3 za pomoci přídavného spalování - případ MiGu-25 resp. 31
Pokud by letoun měl této rychlosti dosahovat dlouhodobě, případně i > M4 ... pak už to je o principiálně novém motoru.
To je ostatně případ SR-71 a jeho motoru Pratt & Whitney J58.
Tato jednotka je vlasně hybrid - při rychlostech > M2 protéká cca 20% vzduchu obtokem přímo do komory přídavného spalování a motor tedy částečně funguje jako ramjet (náporový motor). Poměrně dobře a srozumitelně je to popsáno ZDE http://cs.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_J58
Nevím, že by něco obdobného vyvíjeli v Rusku ... i když ta "umělecká" představa MiGu-41 co je v nalinkovaném článku něco takového naznačuje - ten rozměrný kužel ve vstupu.
obrázek vložil Skelet (příště nepoužívej funkci IMG, ale pouze nakopíruj cestu z informací o vloženém obrázku )
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
"Umelecká" predstava Mig-41 - popiska však hovorí "ľahký frontový stíhač 5. generácie"
Takže toto nebude ten hypersonik, o ktorom hovorí úvod témy.
Takže toto nebude ten hypersonik, o ktorom hovorí úvod témy.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Já našel toto ztvarnění Mig-41, kresba již je staršího data/1992/ a typ označen Mig-33
http://militaryrussia.ru/blog/topic-790.html
http://militaryrussia.ru/blog/topic-790.html
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
krizak píše:Já našel toto ztvarnění Mig-41, kresba již je staršího data/1992/ a typ označen Mig-33
http://militaryrussia.ru/blog/topic-790.html
Toto už vyzerá odosť hodnovernejšie...
Popis/komentár k obrazu:
Čo vidíme:Вымышленный образ глубокой модернизации МиГ-31 - самолета "МиГ-33" - вероятного прообраза проекта МиГ-41. Образ сложен по рассказам летчиков МиГ-31 и может не иметь ничего общего с реальностью, 1992 г.Vymyslený vzhľad hlbokej modernizácie MiG-31 - lietadla "MiG-33" - pravdepodobne predobraz projektu MiG-41, Obraz je zložený/vytvorený podľa rozprávania pilotov Mig-31 a nemusí mať žiadne spojenie s realitou. (rekonštrukcia pochádza z roku 1992!)
- lietadlo viacmenej "klasickej koncepcie" vychádzajúce z MiG-25 a MiG-31 - dva motory, dvojitá smerovka, bočné vstupy vzduchu
- dvojmiestnu kabínu pre pilota + operátora (posádka ako u MiG-31 a vlastne všetkých "ťažkých záchytných stíhačov" - F-14, Tu-128, Panavia Tornado...)
- tri radiolokačné stanice - predná a dve bočné (ako u PAK-FA/T-50)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
križák to trafil, nemáme čo riešiť...Je to z 31-tky, má to zakrytú bombovnicu a dostatočne mohutnú zadnú časť pre kombinované motory. Snáď len nevie niekto čo sú zač tie motory - "ТРДДФ" = TRDDF? Podľa wiki sa jedná o dvojprúdový motor zo stálym prídavným spaľovaním..(F - forsažnoj = forsáž).
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: MiG-41, hyperzvuk na dosah.
ТРД - турбореактивный двигатель - turboreaktívny motor
ТРДД - двухконтурный турбореактивный двигатель - dvojprúdový turboreaktívny motor
ТРДДФ - двухконтурный турбореактивный двигатель с форсажем - dvojprúdový turboreaktívny motor s forsážou (so "zmiešavacou" a forsážnou komorou - "камера смешения" a "форсажная камера")
ТРДД - двухконтурный турбореактивный двигатель - dvojprúdový turboreaktívny motor
ТРДДФ - двухконтурный турбореактивный двигатель с форсажем - dvojprúdový turboreaktívny motor s forsážou (so "zmiešavacou" a forsážnou komorou - "камера смешения" a "форсажная камера")
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова