Identifikace motoru
Moderátor: Pátrač
Identifikace motoru
Dobry den, potreboval bych poradit, snad jsem ve spravnem vlakne. Pokud ne, zadam moda o presun do spravneho, dekuji.
Je tohle valec z leteckeho motoru?
Je tohle valec z leteckeho motoru?
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pístové letecké motory
Je to válec z nějakého vzduchem chlazeného motoru. Stejně dobře to může být zahradní sekačka, jako aeroplán . Z BMW 801 to není 100% .
Re: Pístové letecké motory
Je tohle valec z leteckeho motoru ?
Pokud ten válec nepozná někdo přímo, tak těžko soudit, jak už napsal Hans. Každopádně žebrování je solidní.
Tos našel někde na půdě ? Vidím ještě nějaký součástky okolo. Že by to byl dvouválcový vzduchem chlazený boxer do starého auta ?
Re: Pístové letecké motory
Osobně taky tipuji nějaký vzduchem chlazený automobilový motor. Ale jak psal Hans - může to být prakticky z čehokoliv.
Re: Pístové letecké motory
Podle rozvodu ventilů to bude něco hodně starého, pokud je to automobilní motor, tak předválečná konstrukce. Jaké to má vrtání ? A ty ozubené kola patří k tomu?
Re: Pístové letecké motory
Např. takhle vypadá motor (boxer) z Tatry 57, ten ale určitě nemáš, od BMW, Porsche asi taky ne, a když tak letecký. Každopádně ten jeden válec má docela velký objem.
Kdyby jsi měl ještě nějaký další indície, tak bychom se možná něčeho dobrali. Jisté je, že takový starý kousek a součástky budou mít dnes svou cenu, protože už to není.
Zkus vystavit na aukru - veteráni, předtím to ale trošku vylešti Nebo se zeptej na nějakým veteránským fóru, třeba viz. odkaz.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 52#p212652
Kdyby jsi měl ještě nějaký další indície, tak bychom se možná něčeho dobrali. Jisté je, že takový starý kousek a součástky budou mít dnes svou cenu, protože už to není.
Zkus vystavit na aukru - veteráni, předtím to ale trošku vylešti Nebo se zeptej na nějakým veteránským fóru, třeba viz. odkaz.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 52#p212652
Re: Pístové letecké motory
Tatra to s největší pravděpodobností nebude, protože vzduchem chlazené motory neměly rozvod SV.
Re: Pístové letecké motory
JJ, ale podle toho rozvodu, by šlo pátrat dál. Rozvod SV měl stojaté ventily v bloku motoru a neumožňoval dosažení vyššího stupně komprese, takže motor nebyl schopen dosáhnout vyššího výkonu.knezdub píše:Tatra to s největší pravděpodobností nebude, protože vzduchem chlazené motory neměly rozvod SV.
Tedy pro letecký motor se tohle moc nehodí. Ty součástky, co jsou pohozené okolo patří zřejmě k tomu. Ještě mě napadlo jestli to není k motorce, ale je to bago, tak asi ne.
Re: Pístové letecké motory
podobné válce má startovací motor na buldozeru( značku nevím něco ruského) spodový rozvod SV, velké vrtání.
Re: Pístové letecké motory
Ale ty buldozerové motory byly vodou chlazené.
Re: Pístové letecké motory
Jo to máš pravdu byl to vodník.
Re: Pístové letecké motory
Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Pístové letecké motory
Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek" a najde ti to Motorobot PF-62 .Ale podľa následujúceho videa sa oň nejedná.Tam je asi použitý nejaký "motorkový" motor.http://www.youtube.com/watch?v=zpE_0fII-MU Budeme musieť asi hladať ďalej. http://pf62.wz.cz/Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Identifikace motoru
To nevypadá na PF-62. Podstatný u toho válce a tvarování je tvar elipsy, pak ten rozvod, je to tak výrazný, že kdo zná, musí poznat
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Identifikace motoru
V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
Každopádne by to chcelo to vrakovisko nafotiť nejak lepšie, evidentne tam bolo viac vecí... Ale vodítkom by mohol byť posledný snímok, také usporiadanie ventilov je dosť neobvyklé.
Každopádne by to chcelo to vrakovisko nafotiť nejak lepšie, evidentne tam bolo viac vecí... Ale vodítkom by mohol byť posledný snímok, také usporiadanie ventilov je dosť neobvyklé.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Identifikace motoru
To je taky možný, že to je něco takového Další oblast pro pátrání ... kde ještě nebyl zaveden elektrický proud ?Alchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pístové letecké motory
Ale to je dvoutakt...kenavf píše:Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek" a najde ti to Motorobot PF-62 .Ale podľa následujúceho videa sa oň nejedná.Tam je asi použitý nejaký "motorkový" motor.http://www.youtube.com/watch?v=zpE_0fII-MU Budeme musieť asi hladať ďalej. http://pf62.wz.cz/Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Identifikace motoru
PF-62, někdy zvaná i Chodor, dodnes to ještě po venkově jezdí a motor z tohoto stroje je dodnes užíván va železnici v tzv. zatáčečkách, které šroubují šrouby (vruty) do pražců. Ale jak bylo řečeno, motor je dvoutakt.
Stabilní motory pro pohon nářadí (např ve filmu Na samotě u lesa) měly zpravidla vodní chlazení a pokud byl použitý rozvod SV, byly ventily vedle sebe.
Toto bych zařadil někam do mobilní, hodně staré konstrukce
Stabilní motory pro pohon nářadí (např ve filmu Na samotě u lesa) měly zpravidla vodní chlazení a pokud byl použitý rozvod SV, byly ventily vedle sebe.
Toto bych zařadil někam do mobilní, hodně staré konstrukce
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace motoru
S PF-62 jsem jezdil, děda míval snad dokonce všechny tři verze těchhle fréz . Prima vozítka .
Re: Identifikace motoru
Co pamatuji tak to byli většinou dlouhozdvihové, pomaloběžné jednoválce, vodníky s charakteristickým kotlíkovým chladičem s komínkem, tyčkovými rozvody (F, SV výjimečně OHV) a dominantními (většinou dvěma) setrvačníky umístěnými vně ložisek klikovky mezi kterými byl "utopen" válec. Zapalování magneto, startování klikou. Na stacionárech se vzduchové chlazení ani vodní lamelové chladiče nepoužívali protože díky rozměrům a umístění setrvačníků nebylo možno rozumně vyřešit pohon ventilátoru. On neměl ani vodní pumpu ale chlazení fungovalo samospádem.Lord píše:To je taky možný, že to je něco takového Další oblast pro pátrání ... kde ještě nebyl zaveden elektrický proud ?Alchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
Já bych si motor tipnul na rozvod SV (v hlavě) s dvěma vačkovými hřídeli, nejspíše hvězdice, na boxera je krátké ojnice a tyčky by byli řešeny jinak (delší), pastorky pohánějí vačkové hřídele. Stáří asi z 20. let minulého století. Ve 30. letech se již většinově na hvězdách používal konstrukčně jednoduší rozvod OHV a válce byli většinou již vložkované. Tento válec je vcelku. Na pozemní vozítko neodpovídají ani nekryté vačkové hřídele.