To si nemyslím, druhoválečná britská trieda King George V rozhodne neovplývala ťahšov výzbrojou. Skôr tomu bolo naopak a britské bitevníky mali prakticky najslabšiu výzbroj zo všetkých moderných bitevných lodí. Pancierová ochrana síce na prvý pohľad vypadala mohutne (bočný pás o 381mm) ale v skutočnosti bola väčšina moderných bitevných lodí vďaka lepšiemu riešeniu pancierovej ochrany na tom lepšie než trieda KGV. Za jedno z najlepších riešení pancierovej ochrany považujem riešenie u nemeckých bitevníkov tried Scharnhorst a Bismarck. Ich vnútorné členenie ochrany im zabezpečovalo vynikajúcu ochranu pred delostreleckou paľbou a ich odolnosť voči delostreleckej paľbe sa prejavila u oboch zmienených tried. Bismarck neboli briti schopný delostreľbou potopiť napriek stovkám zásahov z ťažkých diel a podobne i Scharnhorst prejavil vysokú odolnosť voči delostreleckej paľbe.Lord píše:Ve druhé světové byly německé lodě rychlejší, Britové zas preferovali těžší výzbroj, kvalitní pancéřování, ale pomalejší rychlost.
Zásah do kormidla rozhodne náhoda bola, je obtiažne trafiť samotnú rýchle plávajúcu a manévrujúcu loď a nie to ešte sa snažiť zamerať torpédo na konkrétny bod lode. Piloti torpédových bombardérov boli šťastný keď sa im podaril čo i len jeden zásah nech už bol kdekoľvek. Väčšinou dokázali torpéda spôsobiť na lodi značné škody i keď vybuchli v strednej časti.Kdysi jsem přemýšlel proč nebyla zadní část trupu a kormidla, lodní šrouby třeba chráněna jakousi sítí, která by chránila tuto část, případně vyslaná torpéda by vybuchla u ní. Předpokládám, že letadla z Ark Royal měla za úkol se zaměřit právě na zadní část, asi to nebyla náhoda, že zde došlo k zásahu?
V prípade Bismarcka sa ako jediným účinným zásahom preukázal jedine ten v oblasti kormidelného ústrojenstva, ostatné dva boli neúčinné pravdepodobne preto, že torpéda neplávali v stanovenej hĺbke ale len tesne pod hladinou a teda narazili na silne pancierovaný bok lode - a ako bolo niekde uvádzané len oškrely lak. V prípade, že by Bismarcka zasiahli v stanovenej hĺbke 7-9m pod hladinou, tak mohli i uBismarcka sôsobiť významnejšie škody - preraziť vonkajší trup, zaplaviť niekoľko priestorov medzi bokom lode a pancierovou citadelou (je otázne, či by dokázali preraziť i protitorpédovú prepážku).