WC a doprovodni stihaci

vše co přesahuje rámec výše uvedených témat

Moderátor: Pátrač

Odpovědět
sego13
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 140
Registrován: 11/2/2008, 12:22
Kontaktovat uživatele:

WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od sego13 »

Zdravim,

vrta mi v hlave otazka biologickej potreby pocas dlhohodinovych dialkovych naletov.
V bombarderoch si to predstavit viem (Nebesti jezdci napriklad) ale co chudaci v sprievodnych Mustangoch ?

10 hodinove doprovodne lety ... co jedli? co pili? a co s tym ked to na nich prislo?

Verim tomu ze americania mali vypracovane smernice, co pred takym dlhym letom pit a jest (a co pocas neho). Nestretli ste sa s niecim takym ?

Dakujem
Uživatelský avatar
Trabant
četař
četař
Příspěvky: 71
Registrován: 17/10/2014, 15:03
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Trabant »

Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.
Obrázek

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Beda »

Ted si na ten curaci vlas da trubicku a curani to odsaje. Maji to i kosmonauti. Urcite i drive meli neco jako je bazant co davaji v nemocnici.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od skelet »

Předstartovní strava pilotů Luftwaffe je rozepsána zde
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=194&t=3849
ObrázekObrázekObrázek
sego13
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 140
Registrován: 11/2/2008, 12:22
Kontaktovat uživatele:

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od sego13 »

Trabant píše:Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.
Podla mna toto nie je pravda, odkial mas tuto informaciu?
Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Bleu »

No já mám takový tušení, že dost možná měli pleny ne?
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Uživatelský avatar
Trabant
četař
četař
Příspěvky: 71
Registrován: 17/10/2014, 15:03
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Trabant »

sego13 píše:
Trabant píše:Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.
Podla mna toto nie je pravda, odkial mas tuto informaciu?
Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Obrázek

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
sego13
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 140
Registrován: 11/2/2008, 12:22
Kontaktovat uživatele:

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od sego13 »

Trabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/h
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od 1stCLJan »

Malou potřebu vykonávat určitě museli, s velkou potřebou se nepočítá v letadle při takto krátkých misích 6-7 hodin.. I my co létáme bezmála sedm hodin v kuse nepotřebujeme na velkou, ale vykonáváme malou potřebu do pytlíků, nebo do flašky. Předpokládám že podobným způsobem to vykonávali i piloti stíhaček pokud jejich mise byla časově delší. Nemyslím si , že by si čůrali do kombinéz, proto ho prostě vytáhli ven a vyčůrali se do nějaké nádoby, kterou vyhodili, nebo vylili z okénka pokud nebyl vývod z letadla, proto také měli kombinézy zip kterým si ho pilot mohl vytáhnout. V pozdějších dobách byl vývod přímo v kombinéze a na něho takový balonek.
Nehledejte v tom nějaký problém :-)
Ženy používají při dlouhých letech buď takovou mušličku, kterou si na ní dají, nebo pleny.

Když na ně přišla neočekaně v letadle velká, prostě to drželi tak dlouho jak to šlo a když už to nešlo, pustili to do trenek. Docela to ani necítíte.
Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody. :D Mezi piloty je to normální , pokud se to stane :wink:
Naposledy upravil(a) 1stCLJan dne 9/12/2014, 17:25, celkem upraveno 1 x.
sego13
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 140
Registrován: 11/2/2008, 12:22
Kontaktovat uživatele:

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od sego13 »

Myslel som skor "malu" potrebu ako "velku" :)

A celkom si mi ju zodpovedal, dik :up:
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Hans S. »

1stCLJan píše: Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody. :D Mezi piloty je to normální , pokud se to stane :wink:
Znám plachtaře, který se hanebně pochcal, znám spoustu těch, kteří se sami poblili a znám i takové, kteří zechcali kokpit při neúspěšném pokusu o trefení flašky v termickém počasí...ale neznám jediného, který by se posral :). To snad normální slušný člověk raději sedne do pole, ne? :D Já se před letem raději vždy dojdu vykakat :).


Jestli se nepletu, tak snad minimálně jeden z dvojice P47/P38 měly čůrací kanál s nějakou násadkou. Pokud tě zajímají detaily, napiš Farkymu, nebo Saburovi, oba jsou experti na Amerikány.
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od 1stCLJan »

Hans S. píše:
1stCLJan píše: Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody. :D Mezi piloty je to normální , pokud se to stane :wink:
Znám plachtaře, který se hanebně pochcal, znám spoustu těch, kteří se sami poblili a znám i takové, kteří zechcali kokpit při neúspěšném pokusu o trefení flašky v termickém počasí...ale neznám jediného, který by se posral :). To snad normální slušný člověk raději sedne do pole, ne? :D Já se před letem raději vždy dojdu vykakat :).


Jestli se nepletu, tak snad minimálně jeden z dvojice P47/P38 měly čůrací kanál s nějakou násadkou. Pokud tě zajímají detaily, napiš Farkymu, nebo Saburovi, oba jsou experti na Amerikány.
Mohl bych jmenovat jednoho od nás z letiště Fuči :D Přišla na něho prostě kajda někde nad Mariánkama a obletěl s tím FAI trojůhelník 300 :D Jinak kamarád a skvělý plachtař.
A jinak když jsem půjčil letadlo kámošovi, tak se netrefil do pytlíku a pochcal mi celou palubku, nateklo to do displeje navigace a ta přestala fungovat.
Taky jsem měl jednu příhodu, když jsem okýnkem vyléval naplněnou flašku , tak mi to vzal vír a všechno mi to chrstlo zpět do kabiny na ksicht :D To bylo taky pěkný
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Farky »

V prakticky všech amerických letadlech za WWII na to konstruktéři mysleli, takže tam byla hadice (uchycená pod sedačkou) do které se potřeba vykonávala. Následně to šlo trubičkou pryč z éra. Buffalo, Wildcat, Hellcat, Corsair, P-38, P-39, P-40, P-47, P-51 - všechny tyto stíhačky to měly. A měly to i třeba Dauntlessy nebo Avengery. Nazývalo se to velmi trefně "relief tube", čili "ulevovací trubka".
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Trabant
četař
četař
Příspěvky: 71
Registrován: 17/10/2014, 15:03
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Trabant »

sego13 píše:
Trabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/h
Bombardéry většinou vyrazily dřív a stíhačky je pak dohnaly.
Obrázek

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
Uživatelský avatar
Klot
četař
četař
Příspěvky: 67
Registrován: 9/10/2012, 15:15

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Klot »

Někde jsem četl, že v případě posádek Ju-87 vlivem velkého přetížení při střemhlavém bombardování docházelo k takovým nepříjemným (kakacím a zvracecím) událostem celkem často....brrr
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od Saburo »

Trabant píše:
sego13 píše:
Trabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/h
Bombardéry většinou vyrazily dřív a stíhačky je pak dohnaly.
Doprovodné lety z Iwo nad Japonsko trvaly běžně 8 hodin, došlo i na 9ti hodinové...
Samotný let tam trval kolem tří hodin (a další tři pro let zpět) a cestovní rychlost byla kolem 220MPH a ta byla diktovaná navigační B-29.
I nad Evropou byly doprovodné stíhačky ve vzduchu 7 a více hodin i když to bylo spíše méně obvyklé..
Tvé úvahy nejsou přesné.
Obrázek
radecky
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 7/11/2008, 19:25

Re: WC a doprovodni stihaci

Příspěvek od radecky »

Myslím, že jako podpůrný prostředek piloti fasovali kvalitní čokoládu.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Komplexní témata a různé“