Samozřejmě, že navigaci musí zvládnout každý pilot. Ovšem celkem běžnou praxí jak Američanů tak i Japonců v Pacifiku bylo, že při dlouhých nebojových přeletech stíhaček nad mořem letěl jako doprovod i jeden až dva bombardéry právě kvůli přítomnosti samotatného navigátora.karaya1 píše:Mimochodem, navigaci je vyučován každý pilot, jak stíhačky, tak i bombardéru. V druhém případě ale má pilot ulehčenou pozici přítomností specialisty — navigátora ve stroji…
Když ale zmiňuješ ten přesný útok na Jamamota, nesmíš zapomenout, že i přesto že šlo o příslušníky USAAF dlouhodobě působili na Pacifickém bojišti a bez problémů zvládali navigaci podle přístrojů bez pozemních orientačních bodů. Navíc před přidělením do oblasti prošli velmi náročným výcvikem, což bych o té předválečné generaci (tak do poloviny 1942) moc netvrdil. Hlavně přidělení na Havaj se před válkou považovalo za vysněnou dovolenou.
Kvůli finanční náročnosti byl omezen letecký výcvik a služba se omezila převážně na údržbu techniky.