•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ VELKÁ BRITÁNIE ‹ Royal Navy
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

HMS Triumph (1870)

Moderátor: jarl

Napsat komentář
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1

HMS Triumph (1870)

Příspěvekod tankistka » 12/10/2015, 10:44


Zdravím všechny. Nemůžu nikde zjistit, jakou posádku potřeboval takový křižník HMS Triumph třídy Swiftsure. Na Wiki se píše, že obsazenost byla 450 lidí. Ale to podle mě neznamená samotnou posádku lodi. Ještě by mě zajímalo, zda měla Británie něco jako námořní pěchotu, nebo se v případě potřeby výsadku používala standartní pěchota? Děkuju za odpovědi :)
tankistka
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 20
Registrován: 20/5/2015, 14:32
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod Aaron Goldstein » 12/10/2015, 10:49


tankistka píše: Ještě by mě zajímalo, zda měla Británie něco jako námořní pěchotu, nebo se v případě potřeby výsadku používala standartní pěchota? Děkuju za odpovědi :)


https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Marines
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 18:38
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod jarl » 12/10/2015, 13:23


tankistka píše:Zdravím všechny. Nemůžu nikde zjistit, jakou posádku potřeboval takový křižník HMS Triumph třídy Swiftsure. Na Wiki se píše, že obsazenost byla 450 lidí. Ale to podle mě neznamená samotnou posádku lodi.

Triumph nebyl křižník, nýbrž kasematní obrněnec a podle tabulkových stavů čítala posádka 450 mužů. Ale přiznám se, že té tvé otázce moc nerozumím. Co si mám představit pod termínem "samotnou posádku lodi"?
ObrázekObrázek

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Uživatelský avatar
jarl
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 2891
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod tankistka » 12/10/2015, 14:22


Tak vida - kasematní obrněnec! Díky.
K té posádkce: na wiki se píše, že "Complement" je 450 lidí. Complement znamená plné obsazení nebo povolený počet osob. Tak nevím, jestli to neznamená, kolik lidí se na loď vejde celkem nebo posádku lodi. Protože kdyby se jednalo jen o posádku, která obsluhuje loď, podle mě by použili výraz "crew". Díky, za odpověď. :)
tankistka
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 20
Registrován: 20/5/2015, 14:32
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod jarl » 12/10/2015, 16:06


Těch 450 lidí je lodní posádka. V reálu těch osob mohlo být na palubě i více, pokud třeba některá jednotka sloužila i jako výcviková loď, a nebo naopak méně. V míru lodě často měly zmenšené posádky, které se na tabulkové stavy doplnily až během mobilizace.
ObrázekObrázek

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Uživatelský avatar
jarl
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 2891
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod tankistka » 14/10/2015, 11:59


Ještě mám otázku ohledně rychlosti: na wiki se píše, že max. byla 26 Km/hod. To je nějak málo, ne? To by loď plula z Anglie do Středozemného moře tři měsíce. Předpokládám, že k plavbě používali plachty, díky kterým mohli vyvinout větší rychlost (ale jakou?) a parní stroj využívali jen k manévrování třeba v přístavu nebo v bitvě. Nebo je to jinak? Díky za odpověď. :)
tankistka
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 20
Registrován: 20/5/2015, 14:32
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod Scrat » 14/10/2015, 16:17


Ta rychlost je na tehdejší dobu celkem normální, bitevní loď není a nikdy nebyla závodní člun.
S výkonem cca 4 000 koníků při výtlaku lehce přes 7 000 tun se ani víc nedá očekávat. Ani tehdejší lodní šrouby nevynikaly nějak extrémní účinností takže si myslím že ze daných okolností bylo 14 uzlů celkem slušnou hodnotou. Navíc se maximální rychlost využívala jen velmi zřídka, kotle a stroje jsou při mezním výkonu dost namáhané a nevydrží moc dlouho.
A ani plachty nebudou bůhvíjaké terno, nejrychlejší velké plachetnice (ne závodní speciály) byly plnoplachetníky známé jako čajové a opiové klipry a jejich rychlost za ideálního větru málokdy přesahovala 20 uzlů (rekordní hodnota je 22 uzlů u klipru Sovereign of the Seas). Jenomže zde šlo o sice nákladní lodě ale optimalizované pro vysokou rychlost, ten kdo přivezl zboží jako první si mohl diktovat jeho cenu.

V případě HMS Triumph se ale jednalo o obrněnec s plochou plachtoví srovnatelnou s největšími klipry ale se zhruba trojnásobným výtlakem. Plachty na těchto lodích byly spíše kvůli úspoře uhlí a jimi dosahovaná rychlost jistě nebyla závratná.

Jinak 14 uzlů zase taková bída není, jen o 15 let starší plavidla tříd Aetna nebo Dévastation měla "maximálku" fantastických 4 - 6 uzlů (7 - 11 km/h) a raději byla klasifikována jako obrněné plovoucí baterie. Sranda ovšem je že tyto lodě bojovaly v Krymské válce kam musely být odtaženy pomocí kolesových fregat jinak by tam snad ani nedopluly.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 11:06
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod tankistka » 14/10/2015, 21:12


Takže běžná cestovní rychlost byla ještě menší než 14 uzlů... A pokud by se používaly jenom plachty, tak by byla ještě nižší, chápu to dobře? Jak to bývalo se zásobou uhlí, na jak dlouhou plavbu se do podpalubí dalo uhlí nacpat? Tohle nikde vyčíst nedokážu... Díky :)
tankistka
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 20
Registrován: 20/5/2015, 14:32
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod jarl » 14/10/2015, 22:49


Ano, rychlost plavby pod plachtami byla o hodně nižší než pod parním strojem. A podle znalce této problematiky Oskara Parkese lodě této třídy mohly naložit 550 tun uhlí a doplavba při rychlosti 6 uzlů činila 1600 námořních mil.
ObrázekObrázek

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Uživatelský avatar
jarl
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 2891
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod tankistka » 15/10/2015, 08:28


Jak tohle všechno víte? Jste skvělí, děkuju! :)
tankistka
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 20
Registrován: 20/5/2015, 14:32
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod LuciusBaro » 26/5/2017, 08:51


jarl píše:Ano, rychlost plavby pod plachtami byla o hodně nižší než pod parním strojem. A podle znalce této problematiky Oskara Parkese lodě této třídy mohly naložit 550 tun uhlí a doplavba při rychlosti 6 uzlů činila 1600 námořních mil.


Zdravím, mám dotaz: jak to řešili s uhlím na větší vzdálenosti? Řekněme, když plula flotila přes oceán, kde neměla žádné základny a uhlí jí evidentně stačilo jen na polovinu cesty? Pluly s nimi nějaké zásobovací lodě napěchované uhlím?
LuciusBaro
vojín
vojín
 
Příspěvky: 10
Registrován: 27/1/2017, 04:09
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod Wolf » 26/5/2017, 16:52


Zdravím, mám dotaz: jak to řešili s uhlím na větší vzdálenosti? Řekněme, když plula flotila přes oceán, kde neměla žádné základny a uhlí jí evidentně stačilo jen na polovinu cesty? Pluly s nimi nějaké zásobovací lodě napěchované uhlím?

Na Palbe je o tom článok ako to fungovalo:
viewtopic.php?f=300&t=4380&hilit=UHL%C3%8D+NA+V%C3%81LE%C4%8CN%C3%9DCH+LOD%C3%8DCH
Wolf
rotný
rotný
 
Příspěvky: 81
Registrován: 20/3/2016, 11:56
Bydliště: Košice
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod LuciusBaro » 26/5/2017, 22:14


Wolf: díky. Ten článek je perfektní! Zajímalo by mě, kolik toho doprovodný uhlíř uvezl... Zkusím to někde vygooglit.
LuciusBaro
vojín
vojín
 
Příspěvky: 10
Registrován: 27/1/2017, 04:09
Nahoru

Re: HMS Triumph (1870)

Příspěvekod Scrat » 27/5/2017, 07:07


To záleželo na velikosti plavidla ale co vím tak třeba uhláky třídy Proteus (čtyři plavidla používaná U. S. Navy kolem WWI) mohla pojmout cca 8 000 tun sypkého nákladu.

Mimochodem, těchto úzce specializovaných plavidel patřících přímo válečnému námořnictvu (jakémukoliv) bylo velmi málo, osobně bych to tipl tak do deseti postavených kusů (a i to jsem možná přestřelil). Když už byl tento typ zásobovacích lodí opravdu potřeba tak nebyl problém si pronajmout, nebo zrekvírovat civilní loď určenou pro dopravu sypkého nákladu. Vlastně jediný výraznější rozdíl byl pak v tom že vojenský speciál disponoval poměrně složitým systémem vykládacích jeřábů a výložníků zatímco civilní plavidlo je mít nemuselo (a když už mělo tak mnohem jednodušší provedení) protože nakládalo a hlavně vykládalo v patřičně vybavených přístavech. To se pak projevilo hlavně v situacích kdy byly obě lodě sraženy k sobě, potom výložníky uhláku umožňovaly rychlou obsluhu více bunkrů současně a posádka se tolik nenadřela.

Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Uživatelský avatar
Scrat
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 683
Registrován: 1/8/2009, 11:06
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1

Zpět na Royal Navy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye