Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Aj hliadková loď potrebuje výzbroj - "Kalibr" znamená aj protiponorkové či protilodné strely - i keď pevne verím že pôjde o klasické moduly 3S14, a nie variant v ISO kontajneroch.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No nevím, jak nové strážní/ledodoborné lodě budou shodné s pr. 22800.
Překonávání ledu znamená naprosto odlišný tvar trupu, jiné vnitřní členění, silnější obšívka trupu.
Překonávání ledu znamená naprosto odlišný tvar trupu, jiné vnitřní členění, silnější obšívka trupu.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tak především to považuji za "úlet" někoho z marketingového oddělení nebo někoho, kdo si rád hraje a pochybuji, že by to bylo reálně a vážně v plánu. Už jen ty ISO kontejnery hodně napovídají. Ale pokud je to hypoteticky pravda, tak tahle loď potřebuje výzbroj v řádu kanónu střední ráže, pár kulometů a vrtulníku, který jako nadstavbu může něco lehčího odpálit. Od toho zbytku jsou tu opravdové bojové lodě. Na OPV/ledoborci/remorkéru to bude akorát zabírat místo, žrát finance/zdroje a po stránce operačního nasazení to nedává smysl. Asi jako kdybych vzal britskou třídu River a nacpal na ni baterii Tomahawků.Julesak píše:Aj hliadková loď potrebuje výzbroj - "Kalibr" znamená aj protiponorkové či protilodné strely - i keď pevne verím že pôjde o klasické moduly 3S14, a nie variant v ISO kontajneroch.
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tie kontajnery majú podľa mňa význam jedine v logistickej role... - a ak táto loď má byť niečo ako arktický variant Projektu 1124 pre 21. storočie, tak to UKSK tam význam má. Koniec koncov, hliadkové plavidlá s takou výzbrojou už VMF má (Projekt 21631), nie je dôvod aby od toho ustupovali.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Jenže ta loď nemá ani s Pr. 1124 ani s Pr. 21631 nic moc společného...ty dvě spolu navzájem dejme tomu ano, ale ve směru k 23550 prostě ne.
Pokud bude 23550 představovat široko daleko na tisíce kilometrů jediné ruské válečné plavidlo, tak možná má cenu o tom trochu uvažovat, ale pořád tu zůstávají otázky jako konkrétní představa nasazení těch střel (proti komu/čemu?), elektronika, další systémy (je fajn, že to umí eventuálně vymazat z povrchu menší operační svaz, ale má to třeba něco na vlastní ochranu proti tomu někomu/něčemu?) atd.
Pokud bude 23550 představovat široko daleko na tisíce kilometrů jediné ruské válečné plavidlo, tak možná má cenu o tom trochu uvažovat, ale pořád tu zůstávají otázky jako konkrétní představa nasazení těch střel (proti komu/čemu?), elektronika, další systémy (je fajn, že to umí eventuálně vymazat z povrchu menší operační svaz, ale má to třeba něco na vlastní ochranu proti tomu někomu/něčemu?) atd.
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Je to proste viacúčelová hliadková loď pre arktické podmienky, netreba v tom hľadať žiadnu senzáciu. Ochranu proti vyspelému protivníkovi jej môže zabezpečiť len eskorta.Polarfox píše:Pokud bude 23550 představovat široko daleko na tisíce kilometrů jediné ruské válečné plavidlo,
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Však v tom odkazem postovaném Stehulou se to jasně píše: "... přeprava speciálních nákladů v kontejnerech na horní palubě". Takže "náklaďák" a ne "raketonosič". Ale ...
Celá lodička je moderně stealth, a tak je prostor pro ty kontejnery uzavíratelný ... a taky proto, že je tam helipad.
To že rodina Kalibrů obsahuje i verzi v ISO kontejneru, a tak si kdosi chytrý řekl: " No když už máme ten prostor pro ISO kontejnery, tak proč ho neupravit tak, aby se tam daly dát i ty raketové", to už je jen třešnička na dortu a ne primární účel této třídy.
Ona skutečně může vzniknout situace, kdy se ty rachejtle na "ledoborci" mohou hodit. Boj o Arktidu už začal, a kdo zaručí, že nepřeroste do vojenských operací.
Celá lodička je moderně stealth, a tak je prostor pro ty kontejnery uzavíratelný ... a taky proto, že je tam helipad.
To že rodina Kalibrů obsahuje i verzi v ISO kontejneru, a tak si kdosi chytrý řekl: " No když už máme ten prostor pro ISO kontejnery, tak proč ho neupravit tak, aby se tam daly dát i ty raketové", to už je jen třešnička na dortu a ne primární účel této třídy.
Ona skutečně může vzniknout situace, kdy se ty rachejtle na "ledoborci" mohou hodit. Boj o Arktidu už začal, a kdo zaručí, že nepřeroste do vojenských operací.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
však na obrázku ty kontejnery jsou jasně ukázané 2 kontejnery po 4 střelách to už je celkem zajímavé řešení alespoň budou mít čím sejmout připravovanej USA strážní ledoborec
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
V podstate vôbec. Jej protipól treba hľadať v projekte 22160 ktorý hlavne v prvom návrhu bol veľmi podobný pr.23550. Napokon v tej správe sa píše že 22160 bude tiež založený v tomto roku len výrobca nie je známy. Samozrejme ľadoborec a hlavne pre hrúbku ľadu 1,5 m musí byť odlišne konštruovaný.mirek58:
No nevím, jak nové strážní/ledodoborné lodě budou shodné s pr. 22800.
Překonávání ledu znamená naprosto odlišný tvar trupu, jiné vnitřní členění, silnější obšívka trupu.
projekt 23550 ako bol predstavený na MVNV 2015 v Petrohrade ešte bez č. projektu ako návrh PELLA a ústavu Krilova(obrázok mám od absika)
prvotný návrh projektu 22160
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No, když se nad tím zamyslíte, tak to není špatný nápad. "Papírově" zvýší počty bojových lodí a při tom to nemusí skoro nic stát. Krom cenové výhody, je tu i výhoda propagandistická a v neposledední řadě - případný protivník bude muset počítat s tím, že tam ty rakety jsou.
Krom toho je to krásné zdůvodnění, proč zavádět kontejnerový systém...
Krom toho je to krásné zdůvodnění, proč zavádět kontejnerový systém...
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Trochu som to prebral s absikom, on vidí na všetkých 3 projektoch 3 samostatné strelecké radary a hlavný prehľadový by vraj mohol byť "ponorkový" Arbalet -D, t.j. multisegmentový AESA radar s dosahom +- 350 km na RCS 1meter štvorcový. Takže elektronika excelent. Tým pádom to vie samé vyhľadať možného protivníka a naviesť naň PLo Kalibre (staršie s doletom 300+ km). Palubný vrtuľník môže nájsť ponorky takže zase Kaliber s torpédom....Ale pokud je to hypoteticky pravda, tak tahle loď potřebuje výzbroj v řádu kanónu střední ráže, pár kulometů a vrtulníku, který jako nadstavbu může něco lehčího odpálit. Od toho zbytku jsou tu opravdové bojové lodě. Na OPV/ledoborci/remorkéru to bude akorát zabírat místo, žrát finance/zdroje a po stránce operačního nasazení to nedává smysl...
...Pokud bude 23550 představovat široko daleko na tisíce kilometrů jediné ruské válečné plavidlo, tak možná má cenu o tom trochu uvažovat, ale pořád tu zůstávají otázky jako konkrétní představa nasazení těch střel (proti komu/čemu?), elektronika, další systémy (je fajn, že to umí eventuálně vymazat z povrchu menší operační svaz, ale má to třeba něco na vlastní ochranu proti tomu někomu/něčemu?) atd.
Hlavná del. zbraň vyzerá na A-190M ráže 100 mm čo je skôr ťažký kaliber. Po stranách krytu hangára by sa dali 2x Gibka, prípadne AK-306/630. Samozrejme ako všetky strážne lode to má buď nové 14,5 mm alebo aspoň 12,7 mm guľomety systému Kord. Tak tá loď vyzerá dosť "bojovo".
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
A tak to většina OPV, zvláště moderně tvarovaných.absik mmr píše:Tak tá loď vyzerá dosť "bojovo".
To bych tak úplně neřekl. Jakákoli vyspělá elektronika a nadstavbové zbraňové systémy ti výrazně zvyšují cenu plavidla a nároky na provoz/údržbu.kopapaka píše:No, když se nad tím zamyslíte, tak to není špatný nápad. "Papírově" zvýší počty bojových lodí a při tom to nemusí skoro nic stát.
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Prečo?Polarfox píše:Už jen ty ISO kontejnery hodně napovídají. Ale pokud je to hypoteticky pravda, tak tahle loď potřebuje výzbroj v řádu kanónu střední ráže, pár kulometů a vrtulníku, který jako nadstavbu může něco lehčího odpálit. Od toho zbytku jsou tu opravdové bojové lodě. Na OPV/ledoborci/remorkéru to bude akorát zabírat místo, žrát finance/zdroje a po stránce operačního nasazení to nedává smysl. Asi jako kdybych vzal britskou třídu River a nacpal na ni baterii Tomahawků.
Veď to je trend, jednak globálny, jednak špecificky Ruský:
1. Viď OPV BAM Meteoro napr., kde práve cez modulárne kontajnery sa dosahuje vysoká variabilita funkcií, podobne v mission bay na kopu projektoch sa ráta s kontajnermi. Prečo nevyužiť potenciál OPV, (ak to el. vybavenie umožňuje - k tomu nižšie) ako nosičov pokročilejšej výzbroje v prípade konfliktu?
2. Tento štýl usporiadania, ktorý vidíme na tomto 23550 už sme mali možnosť vidieť na množstve konceptov, štúdií, či už 22160, alebo 22386 atď. Veď presne preto ten Kaliber kontajnerizovali - aby ho mohli takto modulárne nasadzovať. Mimochodom koncept 22160 od začiatku počíta s tým, že v prípade potreby sa z OVP stane plnohodnotná bojová loď.
K tej elektronike ešte:
- Samozrejme, že takto uvažované OVP musí mať adekvátnu el. výstroj a že teda bude drahšie. Ale aj keď ti stúpnu náklady o tretinu tak sa to oplatí - zrazu máš plnohodnotnú (alebo takmer plnohodnotnú) bojovú loď.
A tieto ruské koncepty sú od začiatku so silnou el. výzbrojou plánované, ako tu píše Absik2.
Pozn. - pre porovnanie OPV Holland, ako presne opačný príklad - obyčajná OPV, ale s el. výzbrojou na úrovni fregát, ktorá sama robí tretinu ich ceny (odtiaľ tá tretina), ale - neumožňuje žiadne modulárne kontajnerové doplnenie ťažšou výzbrojou - trestuhodné plytvanie peniazmi...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Stav loďstva Čiernomorskej flotily: http://vpk.name/news/148538_chf_vmf_rf_ ... ostav.html
...myslel som že majú toho viac...
...myslel som že majú toho viac...
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Viedla sa tu diskusia ohľadom vyzbrojovania ľadoborcov a iných hliadkových/zásobovacích lodí, tak tu je názor z druhej strany ... v podstate idú robiť presne to isté:
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=3505
http://youtu.be/21dFaIIeXpU
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=3505
http://youtu.be/21dFaIIeXpU
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Známé klišé, že historie se opakuje v praxi , reinkarnace třídy pomocných lodí jakéhokoliv zaměření. Díky modulárnosti systémů současných a budoucích, zde máme v přímém přenosu přísloví " za málo peněz, hodně muziky" . Nicméně, nic co neznáme viz pomocné křížníky, pomocná protiponorková plavidla, pomocné lodě do álelůja. Bohužel to vždycky souviselo a souvisí se současnou celosvětovou situací.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Admiral Essen začal štátne skúšky:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Čína vyrába lode v počtoch "ako Baťa cvičky" a je ticho.Známé klišé, že historie se opakuje v praxi , reinkarnace třídy pomocných lodí jakéhokoliv zaměření. Díky modulárnosti systémů současných a budoucích, zde máme v přímém přenosu přísloví " za málo peněz, hodně muziky" . Nicméně, nic co neznáme viz pomocné křížníky, pomocná protiponorková plavidla, pomocné loálelůja. Bohužel to vždycky souviselo a souvisí se současnou celosvětovou situací.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Rabo, kdyby se toto vlákno jmenovalo aktuální stav čínského námořnictva, tak to napíšu také. Nemám s tím vůbec žádný problém. Navíc je to tak obecné, že to můžeš vztáhnout téměř na každého.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
PÁR SLOV K AKTUÁLNEMU STAVU RUSKÉHO NÁMORNÍCTVA
Zdá sa, že sankcie zasiahli VMF nečakane tvrdo.
Z pôvodných plánov na zavedenie 8mich 22350 do r. 2020 to budú len dve.
Z "núdzových" 11356 sa namiesto 6, dokončia 3.
Ďalšie niekedy po r 2021, ak všetko pôde podľa plánu (čomu už neveria ani sami Rusi na fórach...).
To ale znamená, že Rusi majú v "strednej triede" fakt problém.
Z 1155 je v prevádzke 7, doteraz sa fakticky len opravovali/resp. dovybavovali. 956 je údajne v prevádzke 5 tým však už končí životnosť a budú časom vyradzované.
Ďalej, menšie jednotky:
Korviet 20380(1) majú dokončených 5. Dve 20385 ostanú asi osamotené, pretože kvôli motorom MTU aj dve ďalšie jednotky pôvodne plánované ako 20385 (Retivyj a Strogyj) sa založili ako 20380. V r. 2020 ich budú mať asi 11, ale len dve s tak ceneným UKSK (ak teda vyvinú náhradu motorov). Pôvodne ich chceli mať tuším 20 z toho 6 20385...
Ďalej problémy (dá sa čakať zdržanie, aj keby sa podarilo namiesto západných motorov nakúpiť iné) majú projekty 22460, 6457С, 22120(ABC Diesel), a asi aj ďalšie.
A sankciami to nekončí.
VMF má dnes vo výzbroji okolo 13 MRK Nanušiek a 25 Tarantulov. Najstaršie majú vyše tridsať rokov. Aj keď berieme do úvahy 5 Bujanov M a plánovanú stavbu p. 22800, na náhradu by potrebovali produkovať 2-3 jednotky ročne. Čo nedajú (22800 má byť jedna za rok).
Ešte horšia situácia je pri protiponorkových plavidlách, kde okrem dvoch Krivakov, potrebujú nahradiť množstvo MPK - okolo 20 Griš a
7 Parchim MPK. Lenže s výnimkov spomínaných 20380 sa žiadne lode s PP kapacitov nestavajú.
Tu bude mať VMF zanedlho obrovský problém...
Konvenčné ponorky.
VMF má cca 20 Kíl, kde ale 16 z nich má 25-35 rokov – t.j. na ich náhradu treba produkovať cca 2 ročne. To by Rusi mali dať, ale je tu iný problém – projekt moderných 677 krachol, nejako sa pokúsia dokončiť aspoň dve rozrobené, a ďalej sa budú produkovať len modernizované Kilá – t.j. bez AIP a predsa len - 40 ročná konštrukcia. Tu uteká VMF vlak v kvalite...
No a najväčší prúser sa črtá v tom čo robí z VMF druhé najsilnejšie loďstvo – v útočných atómových ponorkách.
Lebo neviem, či ste zaregistrovali, ale VMF má dnes operačných asi najmenej SSN v histórii – 10(!).
971
Za posledné dva roky boli na opravy a modernizáciu prevedených 6 jednotiek – Kašalot, Magadan, Kuzbas, Bratsk, Samara, Volk, Gepard. Pričom posledné 4 (u Gepardu si nie som istý) sú v Zvezdočke a uvádza sa, že tie by mali prejsť aj nejakou zásadnejšou modernizáciou.
Lenže v stave je tak dnes len: Pantera, Leopard a Tigr!
945/A
Karp čaká na svoju modernizáciu. Pskov sa ale vrátil z opravy, takže operačné sú 3. Do modernizácie však má ísť aj Kostroma, čiže dlhodobo sa dá počítať s 2 ponorkami (kým teda vydrží Nižnij Novgorod).
671
v stave len tri jednotky – ale tým končí životnosť a pomaly sa budú likvidovať (Petrozavodsk už je stiahnutý a je podpísaná zmluva).
855
V stave len Severodvinsk, ťažko povedať ako rýchlo sa podarí dokončiť ďalšie štyri rozpracované, ale Kazaň by sa do 2020 stihnúť dal, Novosibirsk a ďalšie – to by Rusi naozaj museli značne zrýchliť oproti minulosti.
(K Antejom sa ešte vrátim neskôr)
Takže suma sumárum – vyzerá to, že po obrovskom prepade po páde ZSSR a krátkom “nadýchnutí” - prichádza ďalší prepad…
Zdá sa, že sankcie zasiahli VMF nečakane tvrdo.
Z pôvodných plánov na zavedenie 8mich 22350 do r. 2020 to budú len dve.
Z "núdzových" 11356 sa namiesto 6, dokončia 3.
Ďalšie niekedy po r 2021, ak všetko pôde podľa plánu (čomu už neveria ani sami Rusi na fórach...).
To ale znamená, že Rusi majú v "strednej triede" fakt problém.
Z 1155 je v prevádzke 7, doteraz sa fakticky len opravovali/resp. dovybavovali. 956 je údajne v prevádzke 5 tým však už končí životnosť a budú časom vyradzované.
Ďalej, menšie jednotky:
Korviet 20380(1) majú dokončených 5. Dve 20385 ostanú asi osamotené, pretože kvôli motorom MTU aj dve ďalšie jednotky pôvodne plánované ako 20385 (Retivyj a Strogyj) sa založili ako 20380. V r. 2020 ich budú mať asi 11, ale len dve s tak ceneným UKSK (ak teda vyvinú náhradu motorov). Pôvodne ich chceli mať tuším 20 z toho 6 20385...
Ďalej problémy (dá sa čakať zdržanie, aj keby sa podarilo namiesto západných motorov nakúpiť iné) majú projekty 22460, 6457С, 22120(ABC Diesel), a asi aj ďalšie.
A sankciami to nekončí.
VMF má dnes vo výzbroji okolo 13 MRK Nanušiek a 25 Tarantulov. Najstaršie majú vyše tridsať rokov. Aj keď berieme do úvahy 5 Bujanov M a plánovanú stavbu p. 22800, na náhradu by potrebovali produkovať 2-3 jednotky ročne. Čo nedajú (22800 má byť jedna za rok).
Ešte horšia situácia je pri protiponorkových plavidlách, kde okrem dvoch Krivakov, potrebujú nahradiť množstvo MPK - okolo 20 Griš a
7 Parchim MPK. Lenže s výnimkov spomínaných 20380 sa žiadne lode s PP kapacitov nestavajú.
Tu bude mať VMF zanedlho obrovský problém...
Konvenčné ponorky.
VMF má cca 20 Kíl, kde ale 16 z nich má 25-35 rokov – t.j. na ich náhradu treba produkovať cca 2 ročne. To by Rusi mali dať, ale je tu iný problém – projekt moderných 677 krachol, nejako sa pokúsia dokončiť aspoň dve rozrobené, a ďalej sa budú produkovať len modernizované Kilá – t.j. bez AIP a predsa len - 40 ročná konštrukcia. Tu uteká VMF vlak v kvalite...
No a najväčší prúser sa črtá v tom čo robí z VMF druhé najsilnejšie loďstvo – v útočných atómových ponorkách.
Lebo neviem, či ste zaregistrovali, ale VMF má dnes operačných asi najmenej SSN v histórii – 10(!).
971
Za posledné dva roky boli na opravy a modernizáciu prevedených 6 jednotiek – Kašalot, Magadan, Kuzbas, Bratsk, Samara, Volk, Gepard. Pričom posledné 4 (u Gepardu si nie som istý) sú v Zvezdočke a uvádza sa, že tie by mali prejsť aj nejakou zásadnejšou modernizáciou.
Lenže v stave je tak dnes len: Pantera, Leopard a Tigr!
945/A
Karp čaká na svoju modernizáciu. Pskov sa ale vrátil z opravy, takže operačné sú 3. Do modernizácie však má ísť aj Kostroma, čiže dlhodobo sa dá počítať s 2 ponorkami (kým teda vydrží Nižnij Novgorod).
671
v stave len tri jednotky – ale tým končí životnosť a pomaly sa budú likvidovať (Petrozavodsk už je stiahnutý a je podpísaná zmluva).
855
V stave len Severodvinsk, ťažko povedať ako rýchlo sa podarí dokončiť ďalšie štyri rozpracované, ale Kazaň by sa do 2020 stihnúť dal, Novosibirsk a ďalšie – to by Rusi naozaj museli značne zrýchliť oproti minulosti.
(K Antejom sa ešte vrátim neskôr)
Takže suma sumárum – vyzerá to, že po obrovskom prepade po páde ZSSR a krátkom “nadýchnutí” - prichádza ďalší prepad…