Boeing B-17 Flying Fortress
Moderátor: Hans S.
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
dobrý den, může mi někdo vysvětlit jak to bylo s praktickým používáním zmiňovaného radaru H2S? chápu to tak, že toto zařízení neslo pouze vedoucí letadlo formace. nebo to bylo standardní vybavení všech letounů? předem díky za odpověď.
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Britskými radary H2S (mezi letci známý jako "Stinky") bylo vybaveno jen minimum B-17, velmi záhy Američané totiž přišli se svojí vylepšenou variantou H2S označovanou H2X (v žargonu osádek "Mickey Mouse").
Ale abych odpověděl na dotaz - nebylo to standardní vybavení všech strojů, radary pro bombardování byly vybaveny jen stroje které vedly formace. Jednak těch přístrojů nebylo nikdy dost a také vyžadovali vycvičenou obsluhu. U 8th Air Force zpočátku (zima 1943-44) navádění obstarávala výhradně specializovaná 482nd Bomb Group (Pathfinder), jak přibývalo vyrobených H2X a vycvičených operátorů tak přibývalo i jednotek schopných vést bombardéry a bombardovat skrz oblačnost. Na konci války snad v každé Bomb Group už byly nejméně dva stroje vybaveny radarem H2X.
Ale abych odpověděl na dotaz - nebylo to standardní vybavení všech strojů, radary pro bombardování byly vybaveny jen stroje které vedly formace. Jednak těch přístrojů nebylo nikdy dost a také vyžadovali vycvičenou obsluhu. U 8th Air Force zpočátku (zima 1943-44) navádění obstarávala výhradně specializovaná 482nd Bomb Group (Pathfinder), jak přibývalo vyrobených H2X a vycvičených operátorů tak přibývalo i jednotek schopných vést bombardéry a bombardovat skrz oblačnost. Na konci války snad v každé Bomb Group už byly nejméně dva stroje vybaveny radarem H2X.
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Díky za vyčerpávající info!
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1888
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Um, nebo štěstí? S takto poškozenými bombardéry dokázali váleční piloti šťastně přistát!
Tomáš Chalupa
20. 05. 2015 | 12:45
http://extrastory.cz/podivejte-se-s-jak ... nosti.htmlBombardér B-17 je právem považován za jeden z nejlepších těžkých bombardérů druhé světové války. Byl oblíbený pro svou těžkou výzbroj, letové vlastnosti i spolehlivost. Navíc se o něm vědělo, že je schopen vydržet opravdu velké poškození. Ovšem některé Létající pevnosti přistály na letiště ve stavu, kterému se zdráhali mechanici uvěřit. Několikametrové díry, prostřílený trup, shořelé motory a upadlé směrovky, to vše dokázaly bombardéry B-17 vydržet, pokud měly v kabině zkušené piloty. Samozřejmě bylo potřeba také hodně štěstí.
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- Moskevskaja
- štábní praporčík
- Příspěvky: 598
- Registrován: 3/1/2008, 19:53
- Bydliště: Brdy über alles!
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
No, o rozmlácených Fortressech stále schopných přístání existuje celá stránka: http://www.daveswarbirds.com/b-17/contents.htm
"Nevěšte hlavu; co se nepodaří dnes, může se podařit zítra"
Alexander Dubček
Alexander Dubček
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Letadla B-17 verzí Ca D byla v Evropě nasazena jen v malém počtu, nikdy však v sestavě amerických leteckých jednotek. Tyto ranné verze zařadilo BC RAF. Americké letectvo netrpělivě očekávalo zprávy z prvního nasazení letounů B-17 v Evropě. Žádná sláva však do USA nedorazila. První dvě akce přinesly obrovské ztráty. Zkušení stíhací piloti Luftwaffe si velmi rychle všimli absence zadní střelecké věže na konci trupu těchto B-17 a náležitě tohoto nedostatku využili. Stroje B-17 C/D z výzbroje bojových jednotek RAF rychle zmizely.
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Problémem těch ranných verzí B-17 při nasazení v Evropě v rámci RAF byly spíš nejrůznější potíže a nedokonalosti technického rázu. RAF totiž přišlo vlivem nepřítele pouze o čtyři Fortressy Mk.I, zdráhal bych se to nazvat obrovskými ztrátami -
16. srpna 1941 byl u Brestu těžce poškozen Fortress I sériového čísla AN523, na svědomí ho měl Stabs-Fw. Erwin Kley ( 1./JG 2 ). AN523 poté havaroval v Anglii a byl odepsán.
8. září 1941 byly při náletu na Oslo sestřeleny dva Fortressy I ( AN533 a AN525 ), jejich přemožiteli byli Ltn. Alfred Jakobi a Uffz. Karl-Heinz Woite ( oba příslušníci JG 77). Další Fortress byl těžce poškozen a byl po přistání odepsán.
16. srpna 1941 byl u Brestu těžce poškozen Fortress I sériového čísla AN523, na svědomí ho měl Stabs-Fw. Erwin Kley ( 1./JG 2 ). AN523 poté havaroval v Anglii a byl odepsán.
8. září 1941 byly při náletu na Oslo sestřeleny dva Fortressy I ( AN533 a AN525 ), jejich přemožiteli byli Ltn. Alfred Jakobi a Uffz. Karl-Heinz Woite ( oba příslušníci JG 77). Další Fortress byl těžce poškozen a byl po přistání odepsán.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1888
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
https://www.warhistoryonline.com/war-ar ... ffe.html/4První Boeing B-17 Flying Fortress bombardér se používá v německých sil, KG 200 znaky. Tento B-17F-27-BO (41 - 24.585, PU-B) byla nouzově přistál u Melun, Francie osádkou z 303D bombardovací skupiny 12. prosince 1942 a opravovat Luftwaffe pozemní personál.
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
V knížce "Německé letectvo 1933-1945" (Svojtka - 2011) jsem se dočetl zajímavý údaj, že k sestřelení bombardéru B-17 bylo v průměru potřeba 25 zásahů z leteckého kanónu MG 151/20 a MG FF/M ráže 20 mm.
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Havaroval historický bombardér B-17G-85-DL "Nine-O-Nine"
Ve státě Connecticut se ve středu 2.října 2019 zřítil historický bombardér B-17. K havárii došlo krátce po startu a na palubě se nacházela tříčlenná posádka a deset cestujících. Pilot se po nezdařeném startu pokusil přistát, ale zřítil se na plochu mezinárodního letiště severně od Hartfordu. Sedm osob zahynulo a šest bylo dopraveno do místní nemocnice s těžkými popáleninami, oznámila policie. Letoun B-17G-85-DL (n/s 44-83575) "Nine-O-Nine" se měl tento týden zúčastnit leteckého dne. Podle prvních informací letecké služby mu při startu selhal jeden z motorů. Stroj, který ve středu havaroval, nebyl nikdy nasazen ve válce.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... &source=hp
Ve státě Connecticut se ve středu 2.října 2019 zřítil historický bombardér B-17. K havárii došlo krátce po startu a na palubě se nacházela tříčlenná posádka a deset cestujících. Pilot se po nezdařeném startu pokusil přistát, ale zřítil se na plochu mezinárodního letiště severně od Hartfordu. Sedm osob zahynulo a šest bylo dopraveno do místní nemocnice s těžkými popáleninami, oznámila policie. Letoun B-17G-85-DL (n/s 44-83575) "Nine-O-Nine" se měl tento týden zúčastnit leteckého dne. Podle prvních informací letecké služby mu při startu selhal jeden z motorů. Stroj, který ve středu havaroval, nebyl nikdy nasazen ve válce.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... &source=hp
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Vedu debatu s kolegou ohledne profilu kridla na B17.Mel ho symetricky jako Mustang nebo ne. Je strasne vysoky aby se vlezly nadrze kvuli nesenemu objemu paliva ,ale byl symetricky?
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Ne. Viz např: http://rc-guijarro.com/plansfiles/Doc_B-17.pdf
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Mimochodem, on ten P51 taky myslím neměl symetrický profil ;)
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Tak minimalne tri B-17 mali aj Slovaci.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4656793959
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4656793959
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Ano Hansi pouzil jsem jeho slova.
Laminarni je spravny pojem nebo soumerny ten by byl taky OK.
Co se Mustangu P51 tyka ,jeho profil je ze skupiny symetrickych .
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... 51droot-il
Co se B17 tyka ,bude hodne podobny B29. Asi.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... b29root-il
Laminarni je spravny pojem nebo soumerny ten by byl taky OK.
Co se Mustangu P51 tyka ,jeho profil je ze skupiny symetrickych .
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... 51droot-il
Co se B17 tyka ,bude hodne podobny B29. Asi.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... b29root-il
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
No, neměl, no...
Není. Laminární je správně, to byl, ale souměrný je doslovný český překlad slova symetrický, takže to je totéž, a je to blbě.
Vyřiď mu ať zande na Palbu a položí dotaz, bude mu vysvětleno a na obrázcích ukázáno
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Alfiku,ja krome zalib ve vojenske technice stavim letadla,modely vcetne jejich navrhu. Profil kridla meni vlastnosti cele koncepce a mnohdy jej nejde aplikovat z orginalniho letounu. Holt Reynoldsovo cislo u modelu dela neplechu a nejde vsechno prevzit z orginalu.
A kolega se vyjadril v tomto duchu.
Osobně jsem létal se samokřídlem, které mělo souměrný profil. Hodně dobré. Speciálně, když člověk nechce nejmenší opadání nebo klouzavost, ale letí pod motorem. Ostatně souměrný profil měla i B-17.
Tak to je vše ,jeste jsem se k jeho prispevku nevyjadril,je to Prazak navic admin fora, nechci se s nim hadat.
A kolega se vyjadril v tomto duchu.
Osobně jsem létal se samokřídlem, které mělo souměrný profil. Hodně dobré. Speciálně, když člověk nechce nejmenší opadání nebo klouzavost, ale letí pod motorem. Ostatně souměrný profil měla i B-17.
Tak to je vše ,jeste jsem se k jeho prispevku nevyjadril,je to Prazak navic admin fora, nechci se s nim hadat.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Honzik11: Nerozumím. Symetrický (= souměrný) profil je takový, kde se tětiva a střední křivka překrývají. Za druhé světové se symetrické profily myslím nepoužívaly vůbec (nebo si aspoň nevzpomenu na jediné letadlo, které by je symetrické mělo). Další věc je tzv. kroucení, aerodynamické, geometrické, nebo obojí. Aerodynamické spočívá v různé tloušťce profilů po délce křídla, geometrické pak v různých úhlech náběhu. Tak jestli to ten tvůj kamarád nemyslel spíš takhle? I když i tohle bylo naprosto běžné a najít nějaké nekroucené křídlo by asi bylo celkem složité.
A z jakého důvodu by souměrný profil měla mít zrovna B17...to mi tedy vysvětli, co si pod tou souměrností s kamarádem vlastně představujete
A z jakého důvodu by souměrný profil měla mít zrovna B17...to mi tedy vysvětli, co si pod tou souměrností s kamarádem vlastně představujete
Re: Boeing B-17 Flying Fortress
Mohlo jit o geometricke zkrouceni neb se vedla,diskuze o vlivu negativu/zkrouceni na koci primeho kridla samokridla.
Mohl ho zmast i jakykoliv obrazek korenoveho zebra B17 , je strasne tluste.
Treba jako tento. https://www.armyweb.cz/clanek/druhovale ... -v-dzungli
Mnohe profily jsou bez zobrazenim stredu tezce urcitelne treba tento EPPLER 1214.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... l=e1214-il
Mohl ho zmast i jakykoliv obrazek korenoveho zebra B17 , je strasne tluste.
Treba jako tento. https://www.armyweb.cz/clanek/druhovale ... -v-dzungli
Mnohe profily jsou bez zobrazenim stredu tezce urcitelne treba tento EPPLER 1214.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... l=e1214-il