Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Moderátor: jarl
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Pohled na základnu ve Farnborough v roce 1945:
Další detailnější fotky na těchto stránkách:
http://silverhawkauthor.com/rcaf-war-pr ... k_274.html
Další detailnější fotky na těchto stránkách:
http://silverhawkauthor.com/rcaf-war-pr ... k_274.html
"Non je ne regrette rien"
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
"Non je ne regrette rien"
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
rozborka CH-149 Cormoran (kanadský AW101 během přípravy transportu, v útrobách C-17, do Chile na cvičení.
Onen muž se jmenuje Mike Crook
Zdroj: FB stránky Royal Canadian Air Force
Onen muž se jmenuje Mike Crook
Zdroj: FB stránky Royal Canadian Air Force
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Nedávno tu niekto zháňal informácie o múzeu v Piešťanoch, čerstvý záber:
[url=http://www.palba.cz/album/displayimage.php?pid=17926&
[url=http://www.palba.cz/album/displayimage.php?pid=17926&
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
"Non je ne regrette rien"
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Velmi zajímavá fotka. Ani tak kvůli tomu, že ten Avenger letí, s takovýmto poškozením byla schopna letu naprostá většina druhoválečných letadel, ale proto, jak malá je výchylka na tom zbývajícím křidélku. Očekával bych skoro plnou výchylku ... i když asi pomáhalo i to, že to levé křídlo je lehčí
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 19/8/2016, 18:20, celkem upraveno 1 x.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
V múzeu v PN som predvčerom bol.
IL-28 na obrázku má otvoren vchod pre zadného strelca a na pravo od neho Mi-24 a Mi-8 sú tiež návštevníkom prístupné.
IL-28 na obrázku má otvoren vchod pre zadného strelca a na pravo od neho Mi-24 a Mi-8 sú tiež návštevníkom prístupné.
-
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 6/9/2012, 22:33
-
- svobodník
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16/2/2007, 11:20
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
K této fotografii je i zajímavý příběh.
18. února 1945, útok VT-82 z USS Bennington na lodní dopravu a pobřežní instalace ostrůvku Čičidžima (Chichi-jima).
Při náletu dostal jeden Avenger (pilot Robert J. Cosbie, střelec John Louis Gerig a radista Gilbert A. Reynolds) zásah těžkým flakem a přišel o pravé křídlo a zřítil se do moře. Posádka byla buď zabita už ve vzduchu, nebo zemřeli při dopadu … padáky nikdo neviděl. V pádu ve vývrtce narazil do jiného Avengera – do toho na snímku - a vrtulí mu urazil část levého křídla a poškodil trup v místě za střelcem. Pilot Robert „Bob“ T. King rozkázal posádce opustit letoun a snažil se letadlo vybrat z vývrtky. Podařilo se mu nakonec odhodit bomby a letoun vyrovnat. S pochroumaným Avengerem se dostal až k USS Bennington a nouzově sedl na vodu poblíž doprovodného torpédoborce USS Harrison. Někde jsem četl, že poté trpěl výčitkami svědomí za zbylé členy posádky, kterým rozkázal vyskočit, ačkoli sám se dostal do bezpečí a musel být pro špatný psychický stav odvelen z bojové činnosti. Bohužel nyní nemůžu najít, kde jsem to četl (na netu).
Zbylí dva členové posádky, střelec Grady Alvah York, Jr. a radista James Wesley Dye, Jr. opustili dle rozkazu letadlo na padáku ještě nad cílem a byli zajati.
26. února byl G.A. York (zřejmě dle poválečného vyšetřování) odveden na cvičiště posádky Čičidžimy, kde posloužil připoutaný ke stromu k nácviku bodákového útoku (zaživa) a poté byl sťat (kapitánem Masao Yamashita).
Den předtím, 25.února, byl popraven stětím hlavy J.W. Dye na rozkaz kapitána Yoshii.
Části jejich těl byly pak podány jako rituální pokrm Japonským důstojníkům.
Tohle neuvěřitelná historie je zřejmě pravdivá. Generál Tachibana, který tyhle praktiky nařídil byl po válce společně s několika jinými důstojníky odsouzen, popraven a pohřben v neoznačeném hrobě.
Kapitán Yoshii popraven.
kapitán Yamashita odsouzen k několika letům vězení.
Pozn. Protože kanibalismus nebyl právně válečným zločinem, byli japonští důstojníci souzeni pro vraždu a bránění čestnému pohřbu.
http://www.uss-bennington.org/Robert_J_Cosbie/index.htm
http://www.pacificwrecks.com/aircraft/tbm/22904.html
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cg ... 16&df=all&
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cg ... 75&df=all&
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
P-51D Mustang sériového čísla 44-63272 s vlastním jménem "Bad Angel" nosil pod kabinou kromě sedmi svastik, jedněch seker a jednoho vycházejícího slunce i symbol sestřelu amerického letounu - americkou vlajku.
Na letounu létal 1nd Lieutenant Louis Edward Curdes. Osmi sestřelů dosáhl v severní Africe v rámci 95th FS / 82nd FG, kde se mu povedlo zničit sedm Me-109 a jeden italský Macchi C.202 Folgore, ještě na P-38 Lighting. Poté byl sám sestřelen a padl na osm měsíců do italského zajetí. Po návratu do USA byl na vlastní žádost převelen k 4th FS/ 3rd Air Commando do Pacifiku. 7. února 1945 sestřelil dvoumotorové Mitsubishi Ki-46-II, čímž se stal jedním z pouhých tří leteckých es, které mají na svém kontě letadlo německé, italské i japonské.
Čímž se dostáváme k tomu kurióznímu sestřelu amerického stroje. 10. února se Curdes vracel se svou čtyřčlennou hlídkou z průzkumného letu. Na ostrově Bataan zpozorovali nepřátelské polní letiště a rozhodli se ho napadnout. Během útoku byl sestřelen Lieutenant La Croix, který vyskočil padákem a povedlo se mu dostat do nafukovacího člunu. Při posledním přeletu si Curdles všiml, že se k letišti blíží dvoumotorový letoun. Jednalo se o C-47 Skytrain "Jungle Skipper" od 317th Troop Carrier Group. Pokusil se neúspěšně kontaktovat pilota rádiem a poté mu zkusil zabránit v přistání zkřížením dráhy. Jelikož C-47 nereagoval, došel Curdes k závěru, že jde o ukořistěný letoun a rozhodl se ho sestřelit. Po zásahu pravého motoru letoun dopadl nedaleko člunu La Croixe. K jeho zděšení mu k plavidlu připlavali trosečníci američtí. Jedním z nich byla i zdravotní sestřička Valorie. Curdes nad nimi kroužil až do příletu záchranné Cataliny.
Za tuto akci byl Louis Edward Curdes navržen na Distinguished Flying Cross, který ale odmítl převzít. S černým humorem si však pod kabinu nechal nakreslit symbol amerického sestřelu. S Valorií se později oženil.
Na letounu létal 1nd Lieutenant Louis Edward Curdes. Osmi sestřelů dosáhl v severní Africe v rámci 95th FS / 82nd FG, kde se mu povedlo zničit sedm Me-109 a jeden italský Macchi C.202 Folgore, ještě na P-38 Lighting. Poté byl sám sestřelen a padl na osm měsíců do italského zajetí. Po návratu do USA byl na vlastní žádost převelen k 4th FS/ 3rd Air Commando do Pacifiku. 7. února 1945 sestřelil dvoumotorové Mitsubishi Ki-46-II, čímž se stal jedním z pouhých tří leteckých es, které mají na svém kontě letadlo německé, italské i japonské.
Čímž se dostáváme k tomu kurióznímu sestřelu amerického stroje. 10. února se Curdes vracel se svou čtyřčlennou hlídkou z průzkumného letu. Na ostrově Bataan zpozorovali nepřátelské polní letiště a rozhodli se ho napadnout. Během útoku byl sestřelen Lieutenant La Croix, který vyskočil padákem a povedlo se mu dostat do nafukovacího člunu. Při posledním přeletu si Curdles všiml, že se k letišti blíží dvoumotorový letoun. Jednalo se o C-47 Skytrain "Jungle Skipper" od 317th Troop Carrier Group. Pokusil se neúspěšně kontaktovat pilota rádiem a poté mu zkusil zabránit v přistání zkřížením dráhy. Jelikož C-47 nereagoval, došel Curdes k závěru, že jde o ukořistěný letoun a rozhodl se ho sestřelit. Po zásahu pravého motoru letoun dopadl nedaleko člunu La Croixe. K jeho zděšení mu k plavidlu připlavali trosečníci američtí. Jedním z nich byla i zdravotní sestřička Valorie. Curdes nad nimi kroužil až do příletu záchranné Cataliny.
Za tuto akci byl Louis Edward Curdes navržen na Distinguished Flying Cross, který ale odmítl převzít. S černým humorem si však pod kabinu nechal nakreslit symbol amerického sestřelu. S Valorií se později oženil.
"Non je ne regrette rien"
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
To je jak v pohádce..
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
upřesním, že MA-31 byla používána co by cvičný terč
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Jo, to je hodně vtipný, nenapadlo by mě, že se někdy něco takového mohlo státZemakt píše:To je jak v pohádce..
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Wenzel Micko - vzducholoď Graf Zeppelin přelétá nad městem Český Krumlov, 1938 (Regionální muzeum v Č.K.)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Hodně netradiční záležitostí je tento Northrop F-5 s autentickou rudou hvězdou. Jedná se o stroj původně sloužící u jihovietnamského letectva, který se dostal do SSSR v letuschopném stavu. Během vojskových zkoušek se F-5 ukázal být velmi nebezpečným soupeřem, který ve vzdušném souboji porážel jak MiG-21 ale i nejnovější MiG-23. Tyto poznatky byly později potvrzeny koncem 70. let, kdy se střetly somálské letouny MiG-21 s etiopskými F-5. Zajímavostí je, že v Etiopii působilo velké množství vojenských poradců ze SSSR a tak je klidně možné, že poradili jak nejlépe nasadit F-5 proti strojům vlastní výroby.
https://forums.eagle.ru/showthread.php? ... hxhclr7UQw
https://forums.eagle.ru/showthread.php? ... hxhclr7UQw
Naposledy upravil(a) Rase dne 14/11/2022, 18:33, celkem upraveno 2 x.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Raritní a zajímavé fotky - letectví
Syrská úprava letecké pumy OFAB-250-270 pro zvýšení účinku. Tak nějak to vypadá jako dílo Pata a Mata.
Jedná se o tříštivo-trhavou pumu OFAB (Oskoločno-fugasnaja aviacionnaja bomba) ruské výroby. Jejich výhodou je výrazně větší efektivita proti lehce opevněným cílům a zejména proti pěchotě, daná zraňujícím účinkem střepin, kterých tříštivá (tříštivo-trhavá) puma produkuje výrazně více než klasická trhavá puma. Ráži (přibližnou hmotnost) pumy udává číslo za zkratkou OFAB, tedy OFAB-250 je puma s ráží 250 kg, za ním následující písmena a čísla označují variantu pumy. Pumy OFAB jednotlivých variant se vzájemně liší nejenom velikostí, ale i například tvarem střepin, tvarem vlastní pumy nebo optimalizací tvaru a materiálu obalu pro lety vysokou rychlostí i dalšími parametry. Výhodou těchto pum je to, že mohou být neseny prakticky jakýmkoli letounem se standartními závěsníky. Z těch moderních frontový (útočný) letoun Suchoj Su-24 unese 18 kusů OFAB-250, univerzální Suchoj Su-30MKI pak dokáže nést až 50 kusů pum OFAB-100-120 nebo až 28 kusů pum OFAB-250-270. V praxi jsou obvykle používány spíše těžší verze pum (OFAB-250 a těžší typy). Použití množství menších (OFAB-100) je vhodné spíše proti rozsáhlým soustředěním vojáků či lehké techniky.
Naposledy upravil(a) Rase dne 14/11/2022, 18:29, celkem upraveno 1 x.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"