tank XM8 AGS Buford
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
tank XM8 AGS Buford
XM8 AGS - Buford
Američani zkoušeli pro přepravu vzduchem lehký tank XM8 AGS. Měl být náhradou za tank M551 Sheridan. Bylo vyrobeno jen několik prototypů.
Cílem bylo vyrobit podpůrné vozidlo pro síly rychlého reakce, schopné přepravy k cíly letecky. Měla s nimi hlavně operovat 82. a 101. výsadkové divize.
XM8 má hliníkovou korbu i věž a je vyzbrojen 105mm kanónem M35 s oslabeným zákluzem, střílející stejnou munici jako první verze M1 Abrams + 2 kulomety 7,62mm . Je použito upravené samočinné nabíjecí zařízení námořního děla 127mm Mk-45. Zásobník pojme 21 nábojů, 9 je uloženo ve schránce v přední části vozidla. Systém je schopen nabít náboj za 5 vteřin.
Posádka je tříčlenná, řidič sedí vpředu, střelec a velitel v pravé části věže. Stroj je poháněn vznětovým motorem o výkonu 550 HP se samočinnou převodovkou dosahuje rychlosti až 45 mph / 74 km/h.
Hliníková korba je pokryta karbidem křemíku v podobě desek potažených syntetickou pryskyřicí, která poskytuje stupeň ochrany srovnatelný s M2 Bradley verze A2. Na tank lze jednoduše přidávat přídavné pancéřování, vyrobené z karbidu křemíku, titanu nebo kompozitorů. Po doplnění pancéřování měl tank odolávat projektilům ráže 30mm.
Tank byl konstruován pro snadno přepravu nákladními letadly USAF, do C-5 Galaxy se mělo naložit 5xM8 s maximálním pancéřováním a samozřejmě plně vyzbrojených, popřípadě bylo možno shodit z C-5 M8 s nižším pancéřováním na padáku. Tank byl konstruován s ohledem na minimální možnost údržby v terénu.
Hmotnost vozidla je různá podle použitého pancéřování – 19,25 tun - verze 1, 22,25 tun - verze 2, 24,75 tun - verze 3.
Pro armádu bylo postaveno šest prototypů pod označením XM8 AGS. Americká armáda tanku koncem roku 1995 dala označní M8 AGS. V roce 1996 byl americkou armádou program zrušen pro nedostatek finančních prostředků. Firma United Defense pokračovala ve vývoji a nabídla tank na mezinárodní trh.
Američani zkoušeli pro přepravu vzduchem lehký tank XM8 AGS. Měl být náhradou za tank M551 Sheridan. Bylo vyrobeno jen několik prototypů.
Cílem bylo vyrobit podpůrné vozidlo pro síly rychlého reakce, schopné přepravy k cíly letecky. Měla s nimi hlavně operovat 82. a 101. výsadkové divize.
XM8 má hliníkovou korbu i věž a je vyzbrojen 105mm kanónem M35 s oslabeným zákluzem, střílející stejnou munici jako první verze M1 Abrams + 2 kulomety 7,62mm . Je použito upravené samočinné nabíjecí zařízení námořního děla 127mm Mk-45. Zásobník pojme 21 nábojů, 9 je uloženo ve schránce v přední části vozidla. Systém je schopen nabít náboj za 5 vteřin.
Posádka je tříčlenná, řidič sedí vpředu, střelec a velitel v pravé části věže. Stroj je poháněn vznětovým motorem o výkonu 550 HP se samočinnou převodovkou dosahuje rychlosti až 45 mph / 74 km/h.
Hliníková korba je pokryta karbidem křemíku v podobě desek potažených syntetickou pryskyřicí, která poskytuje stupeň ochrany srovnatelný s M2 Bradley verze A2. Na tank lze jednoduše přidávat přídavné pancéřování, vyrobené z karbidu křemíku, titanu nebo kompozitorů. Po doplnění pancéřování měl tank odolávat projektilům ráže 30mm.
Tank byl konstruován pro snadno přepravu nákladními letadly USAF, do C-5 Galaxy se mělo naložit 5xM8 s maximálním pancéřováním a samozřejmě plně vyzbrojených, popřípadě bylo možno shodit z C-5 M8 s nižším pancéřováním na padáku. Tank byl konstruován s ohledem na minimální možnost údržby v terénu.
Hmotnost vozidla je různá podle použitého pancéřování – 19,25 tun - verze 1, 22,25 tun - verze 2, 24,75 tun - verze 3.
Pro armádu bylo postaveno šest prototypů pod označením XM8 AGS. Americká armáda tanku koncem roku 1995 dala označní M8 AGS. V roce 1996 byl americkou armádou program zrušen pro nedostatek finančních prostředků. Firma United Defense pokračovala ve vývoji a nabídla tank na mezinárodní trh.
Naposledy upravil(a) sa58 dne 22/5/2005, 10:19, celkem upraveno 1 x.
Zajímavá je hliníková korba pokryta karbidem křemíku v podobě desek potažených syntetickou pryskyřicí
Přidávání plátů je docela ortodoxní řešení ... v polních podmínkách by spíše způsobovalo problémy. Ovšem beru to tak, že se amíci snažili spojit dva problémy ... a sice nízkou přepravní hmotnost a případnou odolnost tanku. Takže někde si skladujete pláty ... a potom na místo určení pošlete jenom tanky a pošlete tanky do boje ... a průběžně jim budete schazovat na padácích přidavné pancíře ... dobrá představa
Přidávání plátů je docela ortodoxní řešení ... v polních podmínkách by spíše způsobovalo problémy. Ovšem beru to tak, že se amíci snažili spojit dva problémy ... a sice nízkou přepravní hmotnost a případnou odolnost tanku. Takže někde si skladujete pláty ... a potom na místo určení pošlete jenom tanky a pošlete tanky do boje ... a průběžně jim budete schazovat na padácích přidavné pancíře ... dobrá představa
Re: tank XM8 AGS Buford
BAE Systems představí na výstavě AUSA nový lehký vzduchem přepravitelný tank vycházející z typu M8 AGS modernizovaného s použitím technologií CV90 a Bradley určený pro program americké armády Mobile Protected Firepower.
http://defence-blog.com/army/bae-system ... -army.html
http://defence-blog.com/army/bae-system ... -army.html
Re: tank XM8 AGS Buford
Letos byl M-8 představený na Fort Benning Expo (2016):
http://defence-blog.com/army/bae-system ... -expo.html
http://snafu-solomon.blogspot.cz/2016/0 ... nk-ft.html
Za pozornost stojí, že pro ukázku je jedna strana osazená přídavným pancéřováním a druhá je holá.
Tady je fotka z loňska (2015)
http://defence-blog.com/army/bae-system ... -expo.html
http://snafu-solomon.blogspot.cz/2016/0 ... nk-ft.html
Za pozornost stojí, že pro ukázku je jedna strana osazená přídavným pancéřováním a druhá je holá.
Tady je fotka z loňska (2015)
Naposledy upravil(a) Rase dne 19/9/2016, 14:08, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: tank XM8 AGS Buford
Tomu projektu jsem se dost věnoval ale když to bylo odloženo jako nepotřebnost, nějak jsem to pustil ze zřetele. Je to zajímavé že je tak nějak reinkarnován. Uvidíme co z toho nakonec bude. Dost se na to těším.
Rase - fotky jsou zajímavé.
Rase - fotky jsou zajímavé.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: tank XM8 AGS Buford
Patrac jeho reinkarnacia je po neuspechu Strykeru MGS pochopitelna...
Re: tank XM8 AGS Buford
Otázka je, jestli z toho nakonec něco bude. BAE to deklaroval jako eventualitu pro MPF, ale to je součástí celku GMV (Ground Mobility Vehicle - dříve ULCV - Ultra Light Combat Vehicle), což je projekt zahnující vozidlové platformy pro IBCT a požaduje ještě lehčí jednotky a současně i širší škálu a ne jen tento palebný prostředek.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: tank XM8 AGS Buford
Dzine, mohol by si to rozviest, o tomto programe som este nepocul, Americania chcu ekvivalent Sprutu resp. BMD-4M?
Re: tank XM8 AGS Buford
Pátrač:
Společnost United Defense Industries vznikla v roce 1994 sloučením FMC a Harsco Corporation. Důvodem byl pokles zbrojních objednávek na konci studené války. V roce 1997 měla společnost takové finanční problémy, že měla být prodána. Zájemci byli General Dynamics (hlavní konkurent) a Carlyle Group. Vlastníci UDI upřednostnili nižší nabídku a společnost získala Carlyle Group (i za nižší cenu). V roce 2005 odkoupila UDI britská společnost BAE za necelé 4 miliardy $ (2,1 miliardy £), součástí nákupu byla i společnost Northrop Grumman.
BAE se tedy snaží zůročit různé starší projekty. Jediný problém co vidím u lehkého tanku M8 je, že má trup vyrobený z titanu, což jej asi dost prodraží. Konstrukce už taky dost stárne, přeci jen pochází ještě z 80.let (byť si BAE nejspíš hodně vyhrálo, aby byly vnitří systémy dostatečně moderní). Jak zmiňuje Dzin, projekt se tak nějak nehodí ani dnes
Společnost United Defense Industries vznikla v roce 1994 sloučením FMC a Harsco Corporation. Důvodem byl pokles zbrojních objednávek na konci studené války. V roce 1997 měla společnost takové finanční problémy, že měla být prodána. Zájemci byli General Dynamics (hlavní konkurent) a Carlyle Group. Vlastníci UDI upřednostnili nižší nabídku a společnost získala Carlyle Group (i za nižší cenu). V roce 2005 odkoupila UDI britská společnost BAE za necelé 4 miliardy $ (2,1 miliardy £), součástí nákupu byla i společnost Northrop Grumman.
BAE se tedy snaží zůročit různé starší projekty. Jediný problém co vidím u lehkého tanku M8 je, že má trup vyrobený z titanu, což jej asi dost prodraží. Konstrukce už taky dost stárne, přeci jen pochází ještě z 80.let (byť si BAE nejspíš hodně vyhrálo, aby byly vnitří systémy dostatečně moderní). Jak zmiňuje Dzin, projekt se tak nějak nehodí ani dnes
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: tank XM8 AGS Buford
No titan, uz nemusi byt pouzity, vyvoj hlinikovych zliatin isiel hodne do predu, pokial Armada nebude mat prehnane poziadavky na zakladnu ochranu co som zbezne pozeral, tak je poziadavka na zakladnu ochranu proti stanag 4569 level 4, + instalacia pridavneho panciera do 1 hodiny, tak to sa da dnes v pohode zvladnut....
Re: tank XM8 AGS Buford
klingy
V tomto programu jde o to, poskytnou lehkým pěším jednotkám (IBCT) dostatečnou palebnou sílu při zachování velké mobility.
Projekt se v současné době skládá ze tří typů požadovaných vozidel zmiňované MPF což je vozidlo pro palebnou podporu, LRV (Light Reconnaissance Vehicle) což je lehké průzkumné vozidlo a samotné GMV jako vozidlo pro transport až 9 vojáků po bojišti.
Ohledně MPF se požaduje velká palebná síla při zachování velké operačně-strategické mobility. Je potom otázka, jak si to představují, protože zatím jsem nečetl detailně nespecifikované požadavky, ale třeba pro GMV požadují hmotnost do 4500 lbs (2000 kg) z důvodu schopnosti přepravy uvnitř CH-47 resp. v podvěsu UH-60. MPF by měla kooperovat s těmito vozidly a proto mi přijde jako nevhodné, aby nebyla schopná je doprovázet a sdílet s nimi logistiku. Přeci jen pásy a kola nejdou moc k sobě.
Takže bych to neviděl ani jako ekvivalenty Sprutu a BMD, spíše ještě lehčí jednotky. Oficiálně mají nahradit "humry" a zbraně na jejich platformě.
V tomto programu jde o to, poskytnou lehkým pěším jednotkám (IBCT) dostatečnou palebnou sílu při zachování velké mobility.
Projekt se v současné době skládá ze tří typů požadovaných vozidel zmiňované MPF což je vozidlo pro palebnou podporu, LRV (Light Reconnaissance Vehicle) což je lehké průzkumné vozidlo a samotné GMV jako vozidlo pro transport až 9 vojáků po bojišti.
Ohledně MPF se požaduje velká palebná síla při zachování velké operačně-strategické mobility. Je potom otázka, jak si to představují, protože zatím jsem nečetl detailně nespecifikované požadavky, ale třeba pro GMV požadují hmotnost do 4500 lbs (2000 kg) z důvodu schopnosti přepravy uvnitř CH-47 resp. v podvěsu UH-60. MPF by měla kooperovat s těmito vozidly a proto mi přijde jako nevhodné, aby nebyla schopná je doprovázet a sdílet s nimi logistiku. Přeci jen pásy a kola nejdou moc k sobě.
Takže bych to neviděl ani jako ekvivalenty Sprutu a BMD, spíše ještě lehčí jednotky. Oficiálně mají nahradit "humry" a zbraně na jejich platformě.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: tank XM8 AGS Buford
Dzine, dik nieco som si k tomu nasiel a mne s toho vychadza, v ramci programu GMV su 3 podprogrami
MPF (v podstate lahky tank)
a ked si pozriem na cast zadania tak U.S. Army pozaduje v ramci podprogramu MPF skutocne obdobu Sprutu
Schopnost vysadku z C-130 a C-17
schopnost nicit bunkre, zastavbu, lahko a tazko pancierovane vozidla
este aj ochrana na podobnej urovni crepiny a rucne zbrane + pridavne pancierovanie
---
Program LRV
tam som poziadavky nenasiel, ale viem si predstavit 3 moznosti
Prva je JLTV vybavene prieskumnym vybavavenim nieco ako Kamaz Tajfun VDV
Druha je pasove vozidlo odvodene od MPF (to by potom bol ekvivalent) BMD
tretia je prieskumne vozidlo na zaklade vozidla z programu ULCV
---
a posledny je ULCV
tam to je jasne bugina 4x4 s hmotnostou do 2000 kg
fleyer, Dragor, atd
MPF (v podstate lahky tank)
a ked si pozriem na cast zadania tak U.S. Army pozaduje v ramci podprogramu MPF skutocne obdobu Sprutu
Schopnost vysadku z C-130 a C-17
schopnost nicit bunkre, zastavbu, lahko a tazko pancierovane vozidla
este aj ochrana na podobnej urovni crepiny a rucne zbrane + pridavne pancierovanie
---
Program LRV
tam som poziadavky nenasiel, ale viem si predstavit 3 moznosti
Prva je JLTV vybavene prieskumnym vybavavenim nieco ako Kamaz Tajfun VDV
Druha je pasove vozidlo odvodene od MPF (to by potom bol ekvivalent) BMD
tretia je prieskumne vozidlo na zaklade vozidla z programu ULCV
---
a posledny je ULCV
tam to je jasne bugina 4x4 s hmotnostou do 2000 kg
fleyer, Dragor, atd
Re: tank XM8 AGS Buford
Mě v souvislosti s tímto tankem nejvíce fascinovala možnost instalace PTŘS LOSAT. Tedy hypersonická raketová střela s předpokládanou dopadovou rychlostí 1500 metrů za vteřinu. Nepochopil jsem jestli měla být odpalována, jestli přes hlaveň nebo z externího odpalovacího zařízení, ale dvacet kilo těžká wolframová hlavice při dopadu stále tlačená motorem, to by asi bylo impozantní divadlo.
Ale i toto bylo zrušeno, údajně se nepodařilo tuto rychlost - 1 500metrů za vteřinu - dosáhnout.
Ale i toto bylo zrušeno, údajně se nepodařilo tuto rychlost - 1 500metrů za vteřinu - dosáhnout.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: tank XM8 AGS Buford
klingy
LRV v současné době není prioritou, v rámci fiskálního roku 2017 MO USA žádá finance primárně pro GMV a MPF.
LRV v současné době není prioritou, v rámci fiskálního roku 2017 MO USA žádá finance primárně pro GMV a MPF.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: tank XM8 AGS Buford
A poziadavky si na LRV niekde nevidel?
Re: tank XM8 AGS Buford
Místo LRV bude, alespoň zpočátku, využíváno JLTV. http://www.defensenews.com/story/defens ... /84278086/