•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ NĚMECKO ‹ Luftwaffe ‹ Různé
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Výskové létání 2. část - Luftwaffe

Moderátor: Hans S.

Napsat komentář
Příspěvků: 16 • Stránka 1 z 1

Výskové létání 2. část - Luftwaffe

Příspěvekod Haness » 3/11/2006, 07:01


Obrázek
Vývoj německého výškového létání sahá možná nejdál do minulosti, Luftwaffe potřebovala letadla létající ve velkých výškách daleko dřív než jiné letectva – zřejmě. Jelikož němci bojovali „přípravnou“ válku ve Španělsku potřebovali také tam kvalitní bojové informace, teď už jde ovšem jen o to, jestli je potřebovali skutečně tak moc, kvůli vedení boje, nebo jenom potřebovali představit svou bojovou hodnotu. Tak či onak se Luftwaffe se svým letectvem dostala na vysokou úroveň ke které patřilo i létání ve výškách a to především kvůli průzkumu. Je jasné že RAF musela své letectvo vybavit jak výškovými stíhačkami, tak průzkumníky, ale ty byly až na druhém místě, jelikož skutečnou hrozbu tvořily německé výškové průzkumníky.
Němci zase takovou potřebu ve výzbroji výškovými stíhačkami neměli, před nimi byl přednější vývoj spíše nočních stíhaček.

Jako RAF se ani Luftwaffe nesnažila vyrobit čistě výškové letadlo, vždy to byla letadla upravená, vznikaly zde ovšem některá letadla, která měla v konstrukci už zahrnuta výšková kritéria. Takovým letadlem byl třeba He-177 Greif, při konstruování to měl být letoun který by měl z velké výšky zaútočit nejlépe střemhlav na vybraný cíl. Jal ovšem všichni víme tak ani k jednomu z tohoto nedošlo a tento letoun se stal propadákem. Ona daná velká výška ze které se měl vrhat střemhlav byla klasická hranice dostupnosti tehdejších letadel, takže nebyl žádný problém v jeho zachycení.

Nevím jaký letoun by se dal označit jako nejlepší německé výškové letadlo WW2, ale pravdou je že jednou z nejznámějších konstrukcí upravovaných a modernizovaných Luftwaffe byla stará známá „létající tužka“ Junkers Ju-88 a jeho další subverze. Samotný Ju-88 byl střední bombardér v základu, ale Němci z něj vytvořili velice obratný noční stíhací letoun (verze G), bitevní útočné stroje které útočily na pozemní cíle svou silnou hlavňovou výzbrojí a pumami a také průzkumné letadlo. Poté přišla další „verze“ tohoto letounu – Ju-188 ten byl zprvu konstruován jako dálkový průzkumný letoun a střední bombardér, konstruktéři vycházeli z konstrukce Ju-88 což je vidět, změnou prošla především kabina, motory a jiné část. Dalším vývojovým stupněm byl Ju-288 který už tak podobný Ju-88 nebyl, konstruktéři sice vycházeli z tohoto stroje, ale Ju-288 byl naprosto jiný, nebyl ani konstruován pro průzkumné či jiné úkoly, byl to výdobytek německého snažení o dosažení těžkého bombardéru, tohle ovšem velice rychle ztroskotalo a tak se z Ju-288 stal další střední bombardér který mohl nést náklad 4 000 kg bomb.
Tak, konečně je tu hlavní důvod mého psaní o Ju-88. Vývojový stupeň Ju-388 tento stroj by se dal zařadit do kategorie letounů konstruovaných jako výškové už od začátku. Hned zprvu byl vybaven přetlakovou kabinou silnými motory a zpevněným trupem. Tento stroj byl konstruován pro plnění výškového bombardování a výškového průzkumu, obranná výzbroj byla doplněna o dálkově ovládané zadní střeliště, ovšem ani jeden stroj Ju-388 nebyl nikdy bojově použit.

Dalším známým letadlem, které bylo používáno jako výškové byl Junkers Ju-86 – ten byl poprvé operačně použit ve Španělsku. Luftwaffe vyvinula během WW2 verzi Ju-86P což byla upravená verze pro létání a bombardování ve velkých výškách. Tyto stroje se zapojily do válečného dění v roce 1940 a hned začaly být používány nad Anglií, vyvinula se z nich další verze a to Ju-86D kterou Němci použili nad Ruskem.

Jako další byly upravovány stroje jako třeba Me-109, především její pozdější verze, Me-110, He-111 a jiné páteřní stroje tehdejší Luftwaffe, bohužel se zdroje o těchto strojích dost špatně shánějí, takže pokud může někdo doplnit, či opravit (pže jsou to informace někdy nepodložené) tak budu rád.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 21:16
Bydliště: Brno
Nahoru

Příspěvekod michan » 3/11/2006, 07:32


Je to poměrně dobré a někteří jistě i doplní další skutečnosti.
Já upozorním, že na podzim 1940 a jaro 1941 vznikla pro tažení na východ potřeba pro Wehrmacht a Luftwaffe, jak jsme zde již říkali, mít výškové letouny pro průzkum. A tak se upravovalo. Popsané jsou v historické literatuře tyto tipy: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1188 je to u čl. 3
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
 
Příspěvky: 6082
Registrován: 28/10/2005, 12:43
Nahoru

Příspěvekod Jája » 3/11/2006, 10:18


Pro mě německý výškový stroj je hlavně Ju-86P, protože ten byl hlavní příčinou proč se Britové vrhli na vývoj výškových verzí Spitů.
Dále výškové průzkumné verze pozdních Me-109, "proslavené" hlavně Clostermannem a jeho soubojem ve stratosféře.
Ostatně Ta-152 už byla vlatně taky výškovou stíhačkou (snad i přetlaková kabina?).
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
Jája
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 314
Registrován: 9/2/2006, 12:35
Bydliště: Brno
Nahoru

Re: Výskové létání 2. část - Luftwaffe

Příspěvekod Elvis » 3/11/2006, 10:50


Haness píše:stará známá „létající tužka“ Junkers Ju-88 a jeho další subverze.

Lietajúca tužka nebola prezývkou Junkersu Ju 88, ale Dornieru Do 17 a ďalších verzií z neho odvodených.

A doplním ďalší typ výškového bombardéru - Heinkel He 274.
Uživatelský avatar
Elvis
četař
četař
 
Příspěvky: 66
Registrován: 14/3/2005, 12:16
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod wildesau » 3/11/2006, 11:55


Myslím,že He-177 nebyl až tak špatné letadlo,bohužel na jeho spolehlivost měl velký vliv špatný výběr motorů.Pokus spojit dva motory byl dost nešťastný.
Uživatelský avatar
wildesau
nadpraporčík
nadpraporčík
 
Příspěvky: 422
Registrován: 5/3/2006, 09:05
Bydliště: Otrokovice
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 3/11/2006, 13:14


Ale efektní. 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod Daver » 3/11/2006, 15:36


no, při jejich vysoké hořlavosti byl efektní hlavně vizuálně
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li výhrat, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 396
Registrován: 5/10/2004, 20:11
Bydliště: Plzeň
Nahoru

Re: Výskové létání 2. část - Luftwaffe

Příspěvekod Haness » 3/11/2006, 15:52


Elvis píše:
Haness píše:stará známá „létající tužka“ Junkers Ju-88 a jeho další subverze.

Lietajúca tužka nebola prezývkou Junkersu Ju 88, ale Dornieru Do 17 a ďalších verzií z neho odvodených.

A doplním ďalší typ výškového bombardéru - Heinkel He 274.


Máš pravdu, úplně mi to v té změti jmen,typů a verzí uniklo,omlouvám se.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 21:16
Bydliště: Brno
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 3/11/2006, 15:54


no, při jejich vysoké hořlavosti byl efektní hlavně vizuálně

Jaky s nima meli hlavne problemy? Prehrejvani?
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod sa58 » 3/11/2006, 17:10


fatale píše:
no, při jejich vysoké hořlavosti byl efektní hlavně vizuálně

Jaky s nima meli hlavne problemy? Prehrejvani?


Spojovat dva motory je pěkná blbost, kolik % výkonu můžou dělat ztráty v převodech?
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
 
Příspěvky: 3476
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 3/11/2006, 17:28


Nevim, kolik? Nejakou vyhodu to mit muselo, kdyz se o to pokouseli. Jenom kvuli efektu by do toho nesli.
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod Tunac » 3/11/2006, 17:40


fatale píše:Nevim, kolik? Nejakou vyhodu to mit muselo, kdyz se o to pokouseli. Jenom kvuli efektu by do toho nesli.


Možná aerodinamika, možná malá velikost křídel.
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 21:23
Bydliště: Brno
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 3/11/2006, 18:09


Aerodynamika mě napadla taky, ale zase mi nepřijde, že by byl zisk takovej, aby si tak komplikovali život a asi i výrobu. Možná ale neměli dost vrtulí... 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod Janni » 3/11/2006, 18:47


Použití dvou motorů bylo nutné pro stupidní požadavek schopnosti střemhlavého bombardování(čtyřmotorák tak udělat nějak nejde):-) . Tahle hovadina udělala z He-177 paskvil.
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Janni
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn
Nahoru

Příspěvekod Daver » 3/11/2006, 18:50


no..takhle. HE 177 byl projektován jako těžký bombardér, kterej by měl být schopen taky střemhlevého letu. Takhže vlastně šlo o snížení aerodynamického odporu a namáhání křídel při střemhlavém letu.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li výhrat, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 396
Registrován: 5/10/2004, 20:11
Bydliště: Plzeň
Nahoru

Příspěvekod Daver » 3/11/2006, 18:52


Janni. stejná myšlenka ve stejnou chvilku:D
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li výhrat, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
praporčík
praporčík
 
Příspěvky: 396
Registrován: 5/10/2004, 20:11
Bydliště: Plzeň
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 16 • Stránka 1 z 1

Zpět na Různé

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye