Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od rabo »

Úplně stejně se bouřili proti ceně F/A-18 a uvádělo se, jak je předražená. Ostatně komunistický tisk tehdy velmi vděčně podobné věci zveřejňoval a dokazoval na tom prohnilost kapitalismu a jeho úpadek. Obvykle to ještě doplnil tím, kolik nemocnic či škol by se za to dalo postavit.
Teraz budem troška za vrtáka ? Koľko a kedy sa ide zavádzať F-35 v EU ? Narážam na tie minulé komunistické vyhlásenia voči F-18, lebo toto isté bude aj v EU pri F-35, len sa nájdu iné sociálne dôvody.

F-35 je dobré, fakt dobré. Len prišlo skoro. Teraz je zatracované lebo ...ale za pár rokov nebude ani Rafale a ani Eurofighter,možno SAAB, ale hlavbvne ostane len USA,Čína a Rusko.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od jersey.se »

rabo píše: ...ale za pár rokov nebude ani Rafale a ani Eurofighter,možno SAAB, ale hlavbvne ostane len USA,Čína a Rusko.
Věř mi že nebude. Ani Čína ani Rusko nemá na nic jiného než na leštěné prdy. U té Číny bych se zdviženým ukazováčkem připojil poznámku "zatím". Ale až skončí to "zatím", nebudou levnější než Západ.
Příklad z praxe:
Podílel jsem se na vývoji a výrobě jistých speciálních komponent (generátory a snímače impulsů) do jistých technických zařízení, které od nás (tradiční západoevropská firma, ale kupodivu ne Saab) kupovali i Číňané. A to ne že to jednou koupili, oni to kupují léta a zdůrazňuji že dodnes kupují. Jednou k nám přišla reklamace a když jsme otevřeli generátory které nám poslali, naše srdce zaplesala, neboť bylo jasné, že uživatel se spletl. Tedy ne v tom, že by zařízení nefungovalo, to bylo naprosto nefunkční, jenže jsme ho nevyrobili my - pochopitelně chtěl zákazník ušetřit a objednal si kopii u čínské firmy, jenže ta dodnes nebyla schopná funkční kopii našeho zařízení vyrobit. Nemohlo fungovat jako naše ani po mechanické, ale zejména po elektronické stránce. Ono to přijde, jenže už takhle v Číně stoupá životní úroveň a aby byli schopní dosáhnout západních standardů, budou ještě muset přitlačit, takže přestanou být čínské kopie hrozbou, protože se nevyplatí. Budou se muset vydat na japonskou cestu vlastního vývoje. Takže budoucnosti se moc nebojím. A Ruska už vůbec ne, tam nevidím ani tu nálepku "zatím".
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5859
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Polarfox »

Ejdou Rotacak píše:A proč tolik lidí za mořem řve? no protože do vývoje padlo od roku 1994, kdy byly oficiálně daňovým poplatníkům USA představeny programy JAST/JSF, už příliš miliard dolarů. Nikdy se nedozvíš, kolik bylo na projekty uvolněno z černých fondů a i to, co bylo oficiálně připuštěno stačilo k tomu, že se v USA rozjela docela solidní kampaň poukazující na diskutabilní přínos finální F-35. Jen Velká británie do toho programu zařvala víc jak 2,7 miliardama dolarů. Celkově do toho Evropské země narvaly už víc jak 10 miliard dolarů (oficialní údaje k roku cca 2014-15). Do toho miliardy z 90. let a další desítky miliard z prvního desetiročí 21. století. No hele....tobě, mě, Frantovi i Karlovi to může bejt srdečně jedno, ale daňoví poplatníci se prostě bouřej a proto máš tu možnost to diskutovat i tady, ve Střední evropě na místním military fóru. Žádný jiný projekt F/A v historii USA nestál tolik prachů. Zde je kritika zcela na místě. Neustále omílané situační povědomí o bojišti jako hlavní deviza Lighteningu II není úplně na místě. Tento program se naplno rozjel hluboko v 80 letech. F-35 je pouze platforma této 30 let staré technologie, která se stále vyvíjí. Mě je to éro srdečně u zádele, ať dělá ve vzduchu třeba kotrmelce zpět, ale plně chápu nasraný daňový poplatníky
Jako pardon, ale hodnotit něco podle daňových poplatníků je zcela mimo, protože daňovým poplatníkům se nelíbí žádné utracené finance (a zároveň jsou schopni bez mrknutí oka vyhodit desítky miliard za totální kraviny, když to bude populisticky dobře prodáno...viz. různé zdi a podobné věci, že jo? :) ). A daňový poplatník + hustá mediální kampaň = bejk a červený hadr hadr. Rozpočty jsou překračovány dnes a denně takřka u všech zbrojních programů a kdyby jsi chtěl a věnoval tomu stejné úsilí, stejné množství uštěpačných mediálních zpráv atp., tak se po tom můžeš vozit do aleluja stejně jako po F-35...našel by jsi bambilión chyb a nedostatků, tunu vždy svolných kritiků a měl munici na 100 let.

Problém je pouze v tom, že F-35 je bezprecedentně masivní a ambiciózní program, který přitahuje nadstandardní pozornost (a zároveň je tu značná otevřenost) a stala se z toho více ikonická/politická záležitost, nežli racionální.
jersey.se píše:Ono to přijde, jenže už takhle v Číně stoupá životní úroveň a aby byli schopní dosáhnout západních standardů, budou ještě muset přitlačit, takže přestanou být čínské kopie hrozbou, protože se nevyplatí. Budou se muset vydat na japonskou cestu vlastního vývoje. Takže budoucnosti se moc nebojím. A Ruska už vůbec ne, tam nevidím ani tu nálepku "zatím".
Asi tak, i když to sem moc nepatří. Dokud je Čína rozvojová země, tak to všechno vypadá strašně jasně a růžově. Ale v momentě, kdy se z ní stane plně rozvinutý stát, tak ji doženou všechny ty demograficko-ekonomicko-technologické problémy, které musí řešit současné nejrozvinutější státy (a které Číně začínají šlapat na paty a zpomalují ji už nyní).
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 633
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

skelet píše:Nicméně u F-35C se sedm let od vzletu jejího prvního prototypu řeší takové věci jako jsou vibrace podvozku při startu. Je to takové.. zajímavé
Co vlastně o problémech s podvozkem víme? A jak moc velký problém to vlastně je? Ví se o tom problému už několik let, projevuje se údajně jen v lehké konfiguraci, tedy kdy stroj nemá ani plnou nádrž. A nakonec tento problém nemá prioritu na fix, a co teď testují pokud jsem to pochopil je modifikace lodi a ne stroje, problém ani není považován za kritickou chybu bránící provozu stoje, ale dost velkou na to aby se opravil...

Další věc je, že když se na nějaký nedostatek přijde, musí se navrhnout oprava, najít financovaní jak na opravu tak testovaní, dát tomu časový rámec, vzhledem k tomu, že je tam dalších milion jiných věcí. Takže oprava nekritické chyby i kdyby to bylo něco velmi jednoduchého na opravu muže trvat roky...

Např. modifikace pumovnice se bude dělat jen jednou v bloku 4, takže i když se např. jedná jen o změnu vedení potrubí v pumovnici, což zamezuje nest 3 AAM v pumovnici, k modifikaci dojde až za dlouhé roky. Stejné to bylo s nechvalně známým nefunkčním kanonem, napsalo se o tom milion článků, když problém v podstatě neexistuje, test a zavedení kanonu bylo naplánovano na určitou dobu a podle toho se program řídí.

Problém s katapultem pro menší piloty... opět pro media obrovský problém, který postihl přesně jednoho pilota.... odlehčení helmy a další změny na sedačce trvali taky pár let a teď se provádí testy sedačky... což mimochodem platí MB.

přehřívání storje a nutnost mít otevřenou pumovnici za určitých letových podmínek, taky nafouknutý problém, delší popis problému zde
https://www.reddit.com/r/AirForce/comme ... e/de6lns7/

Zkráceně avionika přesunutá do pumovnice kvůli lehčí udržbě nebyla certifikovaná na určité teploty, takže omezení bylo že v určité rychlosti/výšce se dalo letět jen určitou dobu a bylo třeba vyvětrat a snížit tak teplotu >500kts/<5000ft, >550kts/5000-15,000ft and >600kts/15,000-25,000ft. Nad 25,000ft bez omezení. Po certifikaci byla ta omezení zrušena.

V minulosti jsme tu měli pak co? Nemůže lítat v dešti, v bouřce, není manévrovatelná, není stealth a milion dalších...


Kritická chyby na F-35C byla např. záchytný hák, trvalo to dva roky ho předělat... stroj měl pak při OT 100% úspěšnost při zachycení.

-----------------
Další věc je, že F-35 se vyvíjí jinak, jede se concurrency development, ještě se nezahájila plná výroba, není dokončen základní vývoj a líta přes 200 strojů se 70000 hodinami.... takovou míru testovaní žádný jiný stroj nikdy neměl. Doby kdy se udělalo pár prototypů, pár hodin se testovali a pak hura objednávka na seriovku na 600ks, a teprve pak se zjistili kritické nedostatky během řady nehod a ztrát na životech, některé chyby se pak buď opravili v další várce výroby a nebo taky nikdy. Dnes se to prostě dělá jinak, je v tom mnohem víc práce, víc pravidel, ale taky žádné ztráty... a to je stejně zázrak i přes to všechno, čím víc jich lítá, tím větší šance na to že se něco stane.

Concurrency je na první pohled dražší, ale zaprvé to umožňuje zahájit dřív výcvik a objevit víc chyb, takže např. objevit problém s těsněním, které by pak mohlo postihnou stovky strojů místo desítek, problém s motorem, který se projevil jen u nového motorů, na co by v OT nikdy nepřišli. A nakonec např. USMC se nutně potřebuje zbavit Hornetů provádí nahrazování už pár let, místo aby čekali do příštího roku...


Další problém je DOTE&E (pro nás ne, protože o tom aspon víme), byrokrati co mají za ukol hledat problémy i tam kde nejsou, takže jejich výsledná zpráva je plná nedostatků a problémů (skutečných, protože ty data mají od JPO) ale s půlročním zpožděním a hlavně vůbec nic o tom, jaký pokrok byl v programu proveden. To je pak skvělý material pro lidi jako David Axe, Rogowaye a celou řadu profi novinářů, nemluvě pak o normálním tisku. Negativní zpravy o F-35 se prostě dobře prodávají.

Takže naposled Gilmore psal o nízké spolehlivosti, neschopnosti operačního nasazení, o tom jak nesouhlasí s IOC, milionu nedostatků vs block 3F, jak se nedá stihnout naplánované testování pro malý počet prováděných testů atd... Realita... 90% dostupnost na red flagu, žádný problém s mechanickými nebo softwarovými problémy, score 20:1, F-35 se ukázala jako výborná DEAD platforma pro lokalizaci a ničení IADS a to i s GBU-31, nemluvě pak o poskytováním SA ostatním strojům a tím efektivitu všem... OT pak taky provedlo za jeden měsíc nárazově víc testů než měl Gilmore v tabulkách...

Já nemám absolutně problém poukázat na jakýkoliv problém co F-35 má, má jich zcela určitě spoustu, ale co mě u toho zajímá je kontext, co to vlastně znamená, jaké jsou omezení a jak to vlastně mají ostatní... Např. když slyšíš o problémech se stabilitou softwaru a nespolehlivosti stroje (což pak opravili) a za půl roku ti pak pilot řekne, že odlétali 206 sorties za 19 dni během red fagu a neměli žádné mechanické problémy a v F-16/F-15 jim zřídka kdy fungovali všechny systémy... tak to docela mění pohled na věc.

--------------
Ejdou Rotacak píše:A proč tolik lidí za mořem řve?
Protože jsou dezinformovaní... V první řadě řvali nad částkami jako jeden a pul jejich trilionu dolaru aniž by vůbec věděli co to je a za jak dlouho to je.... dodnes je program JSF čistě stál 130miliard... včetně vybudování infrastruktury a vyrobení 200 strojů...a přidej si tam pár desítek miliard na předchozí programy a konkreční prototypy, protože se s tím stejně ozveš, ale kvůli tomu nikdo z veřejnosti neřve.

Např. jen vývoj F-16 do 1986 byl 13,8 miliard, což je 54miliard v 2015 téměř tolik co stál vývoj F-35, což jsou tři stroje naprosto jiných schopností...
F-16 z 1976 by taky stála 58,2 mil. v 2015... Takže tolik v kontextu ceny s relativně levným programem...
http://elementsofpower.blogspot.cz/sear ... results=15

Naprosto oprávněná je kritika programu do 2010, naprosto mimozní původní odhady ceny, zpoždění atd. Jednák to bylo naprosto mimo to co stroje dnes strojí, cen li globané nahoru, dražší prace a materiály a taky doba za kterou to dokáží postavit vzhledem k požadavkům, které pak byli ještě zvyšovány.

Jinak tady je pěkná přednáška AIAA Distinguished Lecture - Dr. Paul Bevilaqua
To ti dá představu i o přímých předchidcích JSF a co to asi stálo.
https://www.youtube.com/watch?v=u-cfy-k_8ew
jersey.se píše:Asi jak píše Skelet. Srovnejte s vývojem třeba Gripena :D
No nevím, o jejich původním programu nic moc nevím, ale podívám se na wiki a vidím tam hned problémy, ztráty prototypů, korupci, odklady... A naprostý komerční neúspěch... Pro Saab a tak malý stát je to úspěšný a ambiciozní program a je to skvělý stroj pro určitou roli, ale není ani ve stejné kategorii jako F-16... A zrovna Gripen E už má za sebou řadu odkladů, tak bych si fakt nehrál na to, že tam neměli žádné problémy.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od skelet »

Když u nás ve firmě někdo řekne "velká chyba, ale ne kritická", tak je to průser jak mraky, akorát se to dá zakamuflovat tak, aby to nepoznal zákazník :D
edit: ale jak jsem slíbil Polarfoxovi. O drtiči borgských koulí už jen hezky ..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Julesak »

jersey.se píše: ... Ani Čína ani Rusko nemá na nic jiného než na leštěné prdy. ...
Nie že by som súhlasil s rabom, ale nie je snáď potrebné "dohnať a predohnať" ho z opačnej strany... :raf:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 633
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

skelet píše:Když u nás ve firmě někdo řekne "velká chyba, ale ne kritická", tak je to průser jak mraky, akorát se to dá zakamuflovat tak, aby to nepoznal zákazník :D
edit: ale jak jsem slíbil Polarfoxovi. O drtiči borgských koulí už jen hezky ..
Děláte u vás hodně letadel? :D Můžu ti říct, že dnes nelítá jediný stoj co by byl naprosto dokonalý, takže všechny mají řadu problémů a to i velkých, které se prostě vyřešili nějak jinak, např omezením v určitém režimu, snížením požadavků atd než aby se se vyhodilo pár milionu dolarů na plnohodnotnou opravu. F-35 v tom nebude žádná vyjímka, rozdíl je, že o chybách o kterých se teď bavíme je aspoň plán je opravit a pak taky víc jak u starších strojů bude celá řada dnešních nedostatků řešitelná novou verzí softwaru.

No nic, tady máš ještě jeden článek od norů, co ti dá trochu kontextu

Lack of perfection does not mean disaster – how I read test reports as a pilot
https://nettsteder.regjeringen.no/kampf ... s-a-pilot/
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od skelet »

Děláme u nás věci, které jsou certifikované, pravidelně kontrolované, a kdyby výrobek nezafungoval tak jak má, tak někdo jde sedět.
A jak jsem psal výše, nic a nikdy nebude dokonalé. Jde o to co se řeší a hlavně, kdy se to řeší. A můžete si to s Polarem obkecávat jak chcete. Z programu "F-35" jsem nadšený, z letounu F-35 už daleko méně. Holt patřím mezi ty blbečky, kteří se domnívají, že to mohlo dopadnout lépe (i když nepoměrně šeredněji). Doufám, že se pletu a F-35 bude první stíhačka, která se od dob P-38, Lockheedu povedla :D

No a teď se můžeme jen modlit, aby program T-X nevyhrál Lockheed.. modleme se za Boeing. Amen
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od jersey.se »

Shania píše:
No nevím, o jejich původním programu nic moc nevím, ale podívám se na wiki a vidím tam hned problémy, ztráty prototypů, korupci, odklady... A naprostý komerční neúspěch... Pro Saab a tak malý stát je to úspěšný a ambiciozní program a je to skvělý stroj pro určitou roli, ale není ani ve stejné kategorii jako F-16... A zrovna Gripen E už má za sebou řadu odkladů, tak bych si fakt nehrál na to, že tam neměli žádné problémy.
Nevím, kde se berou legendy o komerčním neúspěchu Gripena. Gripen si stojí komerčně velmi dobře. Saab vykazuje zisk a celý program už dávno splnil základní požadavek švédské vlády, tedy že od zavedení sériové výroby nebude závislý na financování z její strany, jinak už by dávno skončil :razz:
Odklad asi o dva roky, žádné dodatečné zásahy do konstrukce nebo aerodynamiky a ztracen jeden prototyp a během zavádění do výzbroje jeden sériový stroj (nemluvím o těch dalších asi čtyřech zničených během služby, to už jsou operační ztráty)- to je v dané kategorii asi těžko neúspěch, spíš bych řekl že tak úspěšný program nikdo dosud neměl :razz:
Je to univerzální stroj o generaci dál než F-16 nejvyších bloků, co si o tom něco najít?
Gripen E víceméně čeká na zákazníky, kteří budou. Problémy jsou u každého nového typu, ale tak velké jako má tak štědře financovaný F-35?
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Krucifix Polare, já se nevozim po programu F-35...mě jen vadí, s jakou neochvějnou vůlí a přesvědčením někteří píšou ze soudku "ultimátní zbraň - mimochodem i proti Borgům". To je pro mě ten
červenej hadr, kdy se pak nakrknu a také se zapojím. To nemá nic společného s ignorantstvím, zpátečnictvím, staromilstvím. Když už se tu často sklouzává k příměrám (což je normální), tak to na mě působí jako výkřiky z 60. let (ohledně Air to Air raket) spoustu humbuku o vývoji "ultimátního meče" a najednou....doprdele...ono to tak úplně nefunguje. Nikdo z Vás tu není žádnej blbec a dobře víte, že na zbraň se vždycky našla protizbraň.

Teď na mě zase vyjede Polar, že píšu neurčitě a jsem krysa, protože jsem do svého textu nezakomponoval žádnou zmínku z posouzení test pilota Joea Sweeneyho a do detailu se nezaobírám systémem MIRFS a jeho hlavním prvkem AN/APG 81 - no proč to mám furt do zblbnutí opisovat? abych dal svému textu "větší váhu"? :-D ....jak u debilů na dvorku. Ten stroj měl dle původního zadání stát ve verzi F-35 A maximálně 37 mil dolárů, verze B pak maximálně 46 milionů dolarů a verze C 50 milionů dolarů. S tímto programem a cenami bylo USAF a US Navy seznámeno v roce 2002 a s tímto do toho šly. Projektové dokumentace byly schváleny na tuto částku a s tímto se také zhruba počítalo při rozpočtech na 10 let dopředu. Bylo jasně odsouhlaseno, že práce budou pokračovat na prefinální verzi 240-2 a stroj bude dále rozvíjen na ostatní verze CTOL,STOVL a CV. A ty si taháš argumenty z prdele, přetřásáš tu vývoj F-16 a "křik" ohledně zavádění A-10. Koho by to nenakrklo? děláš z lidí debily jen kvůli tomu, že si zachovávají zdravý odstup
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 633
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

skelet píše: S programu "F-35" jsem nadšený, z letounu F-35 už daleko méně. Holt patřím mezi ty blbečky, kteří se domnívají, že to mohlo dopadnout lépe (i když nepoměrně šeredněji). Doufám, že se pletu a F-35 bude první stíhačka, která se od dob P-38, Lockheedu povedla :D

No a teď se můžeme jen modlit, aby program T-X nevyhrál Lockheed.. modleme se za Boeing. Amen
To spíš naopak ne? Program a hlavně první faze byla katastrofa, těžko ale můžeme odhadovat co by bylo, kdyby byl menší, rozdělený na víc částí. Co by padlo za obět úsporám, válkám atd. Na programu je celá řada věcí co se dá a musí kritizovat. Samotný stoj co z něj vzešel je dobrý, na dnešní dobu zbytečně až moc, dost věcí nemusel mít v rámci bloku 3F ale mohli být pozdeji.


jersey.se: sorry měl jsem napsat exportní úspěchy...

Jiná kategorie/třída... rozdílné hmotnosti strojů....rozdílné určení a rozdílné schopnosti... Ekvivalent Gripenu není F-16 ale byla by to F-20
Konstrukčně je Gripen mnohem mladší než F-16... ale nechceš mi snad říct, že C/D mají lepší avioniku než bloky 52 a novější, jestli jo, rad si to poslechnu.
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

nemusíš nic poslouchat, stačí když konečně vytáhneš hlavu z díry a začneš se na celé vojenství koukat jako celek a ne jen otrocky číst nové a nové senzační články o F-35. Už jsme se kvůli tomu chytli na AN, kdy jsem ti to také vmetl. Stovky postů o F-35 a pak začneš motat dohromady F-105 Thunderchief, F- 104 Starfighter a zaměňovat Delta Dart za Delta Dagger - to Shanio taky o lecčem svědčí :-)
Tyhle legendy nepoplete ani malej kluk, kterýho zajímají éra....natož odborník tvého kalibru .
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od jersey.se »

Shania píše:
skelet píše:

jersey.se: sorry měl jsem napsat exportní úspěchy...

Jiná kategorie/třída... rozdílné hmotnosti strojů....rozdílné určení a rozdílné schopnosti... Ekvivalent Gripenu není F-16 ale byla by to F-20
Konstrukčně je Gripen mnohem mladší než F-16... ale nechceš mi snad říct, že C/D mají lepší avioniku než bloky 52 a novější, jestli jo, rad si to poslechnu.
No ano, Gripen je z exportního hlediska nejúspěšnější neruské nebo neamerické nadzvukové bojové letadlo všech dob, takže je exportně velmi úspěšné.
A jistě že mají lepší avioniku než bloky 52. Rád si poslechnu v čem ne. Jinak tě mohu odkázat na svou monografii na Palbě, ať si přečteš taky o něčem jiném než o F-35: http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=190&t=7380
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 633
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

jersey.se píše:A jistě že mají lepší avioniku než bloky 52. Rád si poslechnu v čem ne. Jinak tě mohu odkázat na svou monografii na Palbě, ať si přečteš taky o něčem jiném než o F-35: http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=190&t=7380
Dík rád si to pročtu, ale nechybí ti tam právě sekce o avionice?
jersey.se píše:Gripen je z exportního hlediska nejúspěšnější neruské nebo neamerické nadzvukové bojové letadlo všech dob
To mi musíš podrobněji vysvětlit, předpokládám že všech dob bude jen od 1990 nahoru... Mirage a podobně v tom asi nebudou...

Nás a Maďary jako exportní země nepovažuji, ale je to tedy 28 strojů?
Jižní Afrika má mít 26 strojů, slyšel jsme, že mají být zakonzervovány, víš o tom něco.

http://www.defenceweb.co.za/index.php?o ... long-term-
storage&catid=35%3AAerospace&Itemid=107

Thajsko má mít 12
Brazilie počítá se zatím neexistujícím Gripen E/F s počáteční objednávkou pod 40ks
--
Rafale má včetně objednávek egypt 24, Indie 36, Katar 24,
--
EF včetně objednávek - Kuvait 28, Oman 12, Saudi 72
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od skelet »

Ejdou: tento styl diskuze si odpusť. Díky
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5859
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Polarfox »

skelet píše:A můžete si to s Polarem obkecávat jak chcete. Z programu "F-35" jsem nadšený, z letounu F-35 už daleko méně. Holt patřím mezi ty blbečky, kteří se domnívají, že to mohlo dopadnout lépe (i když nepoměrně šeredněji). Doufám, že se pletu a F-35 bude první stíhačka, která se od dob P-38, Lockheedu povedla
Zdravě skeptický člověk k problému přistupuje jinak, pardon.

A nevím, kdo tu co obkecává, když ty nereaguješ vůbec na to co Shania píše, ignoruješ kontext, je ti jedno, jak takové programy probíhají či neprobíhají, jak to bylo/je s jinými typy, jestli jsou ty problémy opravdu takové problémy, jak bývají v médiích prezentovány a jedeš si pořád svou jak kolovrátek. Ty absolutně odmítáš se tím vůbec zabývat, diskutovat o tom a hlouběji se do toho ponořit, protože máš dávno názor utvořený a nezlomí ho nic (maximální další problém nebo "problém" ho více a více utvrdí). V horším případě se urazíš a začneš všude strkat Borgy.
skelet píše:Když u nás ve firmě někdo řekne "velká chyba, ale ne kritická", tak je to průser jak mraky, akorát se to dá zakamuflovat tak, aby to nepoznal zákazník edit: ale jak jsem slíbil Polarfoxovi. O drtiči borgských koulí už jen hezky ..
Fajn, pošli sedět do chládku polovinu personálu co se motala okolo letounu bratří Wrightů, přes F-86 až po F-35, když ti to udělá dobře, protože dle tvé bezkontextní logiky budeš muset... Pokud by v dobách F-35 zůstal na svobodě ještě někdo, kdo by byl schopen ten vývoj dotáhnout do konce, protože těchto tvých průserů jak mraky se stalo mraky a ještě se jich mraky stane.
Ejdou Rotacak píše:Krucifix Polare, já se nevozim po programu F-35...mě jen vadí, s jakou neochvějnou vůlí a přesvědčením někteří píšou ze soudku "ultimátní zbraň - mimochodem i proti Borgům". To je pro mě tenčervenej hadr, kdy se pak nakrknu a také se zapojím.
No původ naprosté dokonalosti F-35 a jeho zbožšťování nehledej ani tak u lidí, kterým se to omlacuje o hlavu, ale u lidí, kteří si to vymysleli, aby tím určité lidi mohli po té hlavě mlátit a měli argument :wink:
jersey.se píše:No ano, Gripen je z exportního hlediska nejúspěšnější neruské nebo neamerické nadzvukové bojové letadlo všech dob, takže je exportně velmi úspěšné.
Jersey jako člověka dle odbornosti si tě vážím, ale když přijde na Gripen, tak také neznáš bratra, sestru :)...neblbni.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od jersey.se »

Shania píše:
To mi musíš podrobněji vysvětlit, předpokládám že všech dob bude jen od 1990 nahoru... Mirage a podobně v tom asi nebudou...
Ano, nechal jsem se unést, za což se omlouvám, a platí to po roce 1989. Co se týče jihoafrických Gripenů, tak vím jen to, že v roce 2013 jich byla polovina uzemněna kvůli nedostatku financí na jejich údržbu. Buď jak buď, Saab z celé situace dobrou náladu nemá. Stroje asi zůstanou zatím uskladněny i s ohledem na to, že zemi nehrozí bezprostřední nebezpečí vyžadující letectvo.
Gripenů bylo k tomuto datu podle mých informací exportováno 67, což není zrovna málo. A ano, jsou tam i ty naše a maďarské. Proč by do toho neměly být zahrnuty, když výrobci vydělávají líp než kdyby byly zakoupeny?

Jinak se omlouvám Skeletovi, tohle asi patří do jiného vlákna :)
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od skelet »

Kontext je taková šikovná věc.. je sice fajn brát věci v kontextu, ale u živých programů, resp. u živého vývoje ten kontext nedostaneš, protože neznáš vše. Jedna strana ti bude věci přikrášlovat a zlehčovat, druhá bude dělat pravý opak. A jelikož se o letadla zajímám nějakých třicet let, tak podobných euforií a skepsí, jako je u F-35 jsem viděl dost a dost. Ale až se dostaneš k materiálům, které jsou zpracovány s řádným odstupem, to je pak kontext. Takže kontext u F-35? Tož ho tam hledej, pokud chceš. Mě v současnosti bude zajímat problém => příčina problému => řešení problému.
Je sice hezké, že víš o tom, jaký mám vztah k F-35, ale problém je, že to vůbec netušíš. F-35 mám rád kvůli fúzi dat a senzorům, nemám ji rád kvůli draku atd. Zkrátka si nemyslím, že byl vybráno to nejlepší řešení, a nemyslím si, že celý ten trojsložkový systém je správný. A jestli to máš jinak, tak na to máš plné právo. Je mi to jedno :wink:
A konečně.. přestaň se hádat sám se sebou. Uleví se ti.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5859
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Polarfox »

Skelet: Nejsi ty politik čéče? :) Ale máš recht, proč přesvědčovat přesvědčeného, také mám své nervy rád.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 633
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

skelet píše:Kontext je taková šikovná věc.. je sice fajn brát věci v kontextu, ale u živých programů, resp. u živého vývoje ten kontext nedostaneš, protože neznáš vše. Jedna strana ti bude věci přikrášlovat a zlehčovat, druhá bude dělat pravý opak.

Sice nevím co pod pojmem kontext myslí Polar, ale tohle je to co pod tím myslím já...



Krásná ukázka uvedení problému do kontextu... a podobné stanoviska máš k dispozici skoro ke všem známým problémům.

Tak jsme snad ve shodě ne? Protože to co chceš je nám v hodně případech k dispozici.
Mě v současnosti bude zajímat problém => příčina problému => řešení problému.
Další kontext lehce můžeš získat porovnáním s jinými stroji, jakou mají jejich systémy spolehlivost a porovnat to s těmi reporty k F-35. Takže fakt nemusíme čekat 30-40 let...

Pro ukázku DOTE E reporty jiných strojů

https://www.reddit.com/r/Dragon029/comm ... e_reports/

-------------
Pro zasmání a připomenutí co hlavní kritici za ty roky naplacali o JSF:) Když to dnes porovnáš s realitou kde ty stroje jsou a co dokáží....

JOINT STRIKE FIGHTER IS A LEMON - Sprey, komplet APA a další hvězdy.

https://www.youtube.com/watch?v=UQB4W8C0rZI

------------
Článek o agresorech:
http://www.airforcemag.com/MagazineArch ... essors.pdf

+ fotky stojů z Red Flag
http://www.fightercontrol.co.uk/forum/v ... 6&p=879515
------------

A PDF prezentace k přednášce
http://www.aereo.jor.br/wp-content/uplo ... tation.pdf

AIAA Distinguished Lecture - Dr. Paul Bevilaqua
https://www.youtube.com/watch?v=u-cfy-k_8ew
Odpovědět

Zpět na „Letadla“