Vozidlo BAIC S80 pro AČR ?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Vozidlo BAIC S80 pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Obrázek

SVOS uzavřel partnerství s automobilkou BAIC

Společnost SVOS uzavřela partnerství s pátou největší čínskou automobilkou BAIC. Díky tomuto partnerství, se v Česku začnou vyrábět její terénní vozidla S80 pro vojenské využití. Dalším důležitým důvodem kooperace SVOS Přelouč a BAIC je velmi pravděpodobně i chystaná modernizace české armády. Vojáci začali hledat náhradu za starší terénní vozy UAZ a Land Rover, automobily S80 patří právě do této hmotnostní kategorie. Jak ovšem ukázalo úterní testování ve vojenském újezdu Březina, SVOS Přelouč bude mít silnou konkurenci včetně takových automobilek jako Jeep, Mercedes-Benz či Renault. Právě v úterý 28. února během zkoušek v Březině u Vyškova proběhla i česká premiéra vozu S80. Dokáže přepravit až osm lidí, základem je americký vznětový čtyřválec Cummins. Vozidlo BJ80 BAIC dnes využívá Čínská lidová armáda. Během testování na náročném polygonu s řadou překážek včetně kolejnic, protitankového příkopu nebo ostrého klesání se vedle osobních terénních vozidel předvedla i lehká obrněná vozidla. Ta by do budoucna mohla v české armádě vystřídat obrněnce Iveco, které byly prioritně pořizovány do zahraničních misí. "Mezi rozhodující kritéria pro nás patřila nejen vynikající vývojová základna, ale také například reference a fakt, že BAIC vyrábí pro čínský trh automobily renomovaných značek jako Mercedes Benz. Jak známo, tato automobilka přímo úzkostlivě dbá na kvalitu a pověst svých vozů," vysvětluje Jaroslav Černý, generální ředitel SVOS Přelouč, proč se rozhodl pro spojenectví s Číňany. Vozidlo z Přelouče nese označení S80, jde o exportní variantu původního modelu BJ80 BAIC. Základem tohoto vozidla BJ80 je podvozková platforma Mercedes-Benz G-Class. Vojenskou verzi vozidla (B80VJ) pohání 2,7 litrový dieselový motor o výkonu 150 hp, našel jsem ale i výkon 250 hp. Design karoserie je kombinací prvků z vozidel Jeep a Mercedes-Benz G-Class. Cena v Číně je od 288.000 do 298.000 CNY, tedy zhruba 1,1 mil.Kč za kus, ale otázkou je, za kolik by je SVOS nabídl pro AČR.
Společnost SVOS se sídlem v Přelouči, je společnost zabývající se přestavbou běžných silničních vozidel na "bezpečná" (security), výrobou vozidel pro převoz peněz a cenin (cash carriers) a vývojem i výrobou speciálních vozidel pro vojenské a policejní použití. Vozidla jsou po přestavbě odolná proti útokům z ručních palných zbraní v několika stupních balistické odolnosti dle několika typů mezinárodních norem. Vozy splňují balistické stupně B1, B2, B3, B4, B5, B6 i B7. SVOS je členem Asociace obranného průmyslu. Společnost nabízí pancéřování pro limuzíny značek Mercedes Benz, Audi, Volvo, Lexus a Škoda, terénní vozy Toyota, Chevrolet a Mitsubishi atd. Výrobky SVOS jezdí v mnoha zemích světa včetně Česka a jejich uživateli jsou jak soukromé osoby, tak i mezinárodní společnosti, vlády a mezinárodní organizace. Čínská holdingová společnost BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) vznikla v roce 1958. Její roční produkce přesahuje 2,5 milionu osobních i užitkových automobilů. Zaměstnává přes 130 tisíc lidí a její loňské tržby činily 58,8 miliardy dolarů. Významně se angažovala a angažuje při odkupu různých upadajících automobilek, nebo investicí do fungujících podniků. V roce 2015 společnost jednala o nákupu významného podílu v německé automobilce Daimler. Zde se hodí upozornit, že obě společnosti významně spolupracují na čínském trhu. Koncern Daimler se společností BAIC Motor spolupracuje při výrobě automobilů a vlastní v ní zhruba 10% podíl. Daimler vyrábí například luxusní osobní automobily Mercedes-Benz a je i největším producentem nákladních vozů na světě. Součást Beijing Automotive Industry Holding se kromě jiného věnuje i výrobě vozů Hyundai a Mercedes-Benz pro čínský trh. V roce 2009, zaplatila společnost 200 milionů dolarů (zhruba 3,7 mld.Kč) za technologie švédské automobilky Saab. BAIC se na koupi techniky a výrobní technologie Saabu dohodla poté, co švédský výrobce luxusních vozů Koenigsegg odstoupil od dohody o převzetí celého Saabu. Dle zástupců čínské společnosti "Převzetí zahraničních technologií firmou BAIC není zaměřeno pouze na prosté technologie, jako jsou výrobní plány, ale také na manažerské systémy, které BAIC umožní vyvíjet a vyrábět nová kvalitní vozidla." Společnost BAIC má také významné vazby na různé subdodavatele automobilových součástek a komponentů.

Zdroj:
http://www.armsvos.cz/
http://www.euro.cz/byznys/cinska-cesta- ... n=copylink
http://www.chinamobil.ru/eng/news/beiji ... -army.html
http://www.carnewschina.com/tag/beijing-auto-bj2022/
http://www.auto.cz/baic-techniku-saabu- ... 8-mld-3042
http://chinamobil.ru/eng/baw/b80/

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Vozidlo BAIC S80 pro AČR ?

Příspěvek od mrfelix »

BAIC je název celého koncernu. (A nejsem si jistý, zda navzdory informacím na wikipedii tento název nevznikl až později, než v roce 1958.)
Terénní a dodávková vozidla vždy vyráběl podnik BAW, tedy této anglické zkratky, Beijing Automobile Works. Právě tento název podniku (v čínštině) vzniknul roku 1958.

BAW (asi od začátku) vyráběl upravenou kopii GAZu-69. Která vypadala nějak takto:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0 ... ehicle.jpg

Později ji modifikoval a mírně modernizoval, až to vypadalo takto:
http://baw-truck.en.made-in-china.com/p ... KD32-.html
Technicky je to ale pořád GAZ či UAZ.
Těchto autíček si hojně užijete při sledování filmu Horská Hlídka. Kterýžto vřele doporučuji!! http://www.csfd.cz/film/197197-horska-hlidka/prehled/
Takhle peláší čínské UAZy, pardon, BAJe po pláních a údolích Tibetu.

Obrázek

Od devadesátých let také vyrábějí kopie různých teréňáků, dodávek a pick-upů. Např, Toyoty. Opět spíše i zjednodušené kopie.

Že se teď nedávno (asi tedy na konci nultých let) pustili do úplně nového terénního auta, natož pak ještě mimo ruskou platformu a naopak na německé, je vlastně velký skok!!
Kdo by to od nich čekal.
Obrázek
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Vozidlo BAIC S80 pro AČR ?

Příspěvek od mrfelix »

A pozor, pozor!
http://www.carnewschina.com/2012/06/27/ ... -000-yuan/
V přiloženém článku je přesně uvedeno, že BJ-80 (původní verze vozu pro čínskou armádu), je:
"inspirován Mercedesem G-Class" a "postaven na platformě BAJ Qichi, což je přeznačený Jeep Cherokee" (vyráběný do roku 2008).
Původní BJ-80 byl motorizován čínskými dieslovými motory odvozenými z letitých agregátů Nissanu.

Takže jestli někde není přímo chyba v překladu, nebo až malá lež. Abychom měli pocit, že tu jde do soutěže samotná nejnovější generace Mercedesu G-class, pouze vyrobená Čínským partnerem. Houby, je to zas vlastní vývoj na základě kopírování zastarávajících amerických a japonských vozů. A kliky dveří Mercedes-look-like.
Doufám, že ten diesel bude fakt Cummins made in USA, a doufám špatně, stačí vyhledávat na tom již odkazovaném webu a:
http://www.carnewschina.com/2015/09/28/ ... nvertible/
dýzl se vyrábí v podniku Foton, patřícímu pod BAIC.
Tak teď jen doufat, že odkazovaný web je sice trochu bulvární, ale snad ne nepravdivý. Jiné zdroje totiž nemám.

Tím, neříkám, že to musí být špatné auto. Jen ho prezentují za něco, čím není!
Obrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo BAIC S80 pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Díky oboum za doplnění, on ten výrobce vyrábí pro tamní trh teréní auta, tak si poskládali z různých dílů vlastní auto. Jak moc je to legální to netuším, ale moc je to netrápí.
Mě osobně se ale moc nelíbí, že se nám snaží prodat vozidlo dost staré konstrukce, byť stále kvalitní. Navíc když je vedle nabízen i originální Mercedes (patrně dost drahý) a patrně i Jeep, tak je to trapné. Pokud by u SVOS sáhli po zmíněné pickupové platformě Wingle 5 (viz níže), udělali by mnohem lépe. Přeci jen, když si na tom čínském podvozku (a karoserii) postavili Ukrajinci náhradu za UAZ, tak by byly dost dobré i pro nás. Byť je Bogdan 2351 taková levná náhrada za WV Amarok M nebo Toyotu Hilux a my si opět můžeme koupit kvalitnější originály. Tyto podvozky se prodávají v Austrálii jako V-Series a v Evropě jako Steed. Netvrdím, že má pro nás nás Bogdan (Steed) smysl, nebo že by se mi líbily pickupy ale rozhodně by bylo lepší, kdyby se SVOS domluvil na výrobě obdobného čínského podvozku, než ten S80 co představili. Asi ty podvozky Great Wall Wingle 5 nevyrábí BAIC .))

http://defence-blog.com/army/bogdan-cor ... e-uaz.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Wall_Wingle

Obrázek

Obrázek
Bogdan 2351 a Great Wall Wingle 5 European Edition (2014)
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“