Nová houfnice pro AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 575
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od parmezano »

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
to je průjezdné průřez SŽDC, pokud by se tam ten ARCHER nevlezl , tak by musel mít omezení při přepravě , měl by určený podmínky , za jakéch by mohl po železnici
Obrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 649
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm, výška umístění systému Archer na podvozku Tatra - 1 700 mm, výška třímetrové části 600 mm, výška celého systému 3 360 mm => horní hrana 3m části nad temenem kolejnice 3 600 mm, celková výška 4 660 mm nad temenem kolejnice. V případě použití podvozku se vzduchovým odpružením si může kleknout o 120 mm.
DANA M1M bude mít maximální šířku 3 000 mm v 3 600 mm nad temenem kolejnice a s demontovaným kulometem celkovou výšku 4 500 mm nad temenem kolejnice.
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Aaron Goldstein »

tomas.kotnour píše:Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm
Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 649
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tak jsem konečně dokreslil návrh TATRA + Archer odpovídající aktuální produkci automobilky.
Rozvor 2150 + 3660 + 1450, celková délka 13 300 mm, délka bez radlice 12 450 mm, výška 3 330 mm, hmotnost cca 25 000 kg.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Jinak ČD Cargo má k dispozici hlubinové vozy, do kterých by se sice muselo nakládat jeřábem, ale pro dvě AD 20 by to neměl být problém.
Uživatelský avatar
kastellan
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 202
Registrován: 22/1/2015, 20:55

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od kastellan »

Návrh ok :up:
Jen k ČD a hlubinným vozům: A) Dráha jich má málo B) Mají omezenou přepravní rychlost C) Mají omezenou přechodnost
Což je nutné vzít v potaz.
Edit: A ještě k AD20 - zvedne sice 20tun ale jen na nejkratší vyložení, takže by se musel použít větší jeřáb.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 15007
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Rase »

tomas.kotnour:
napadá mě jen, že takto by to chtělo jinou kapotáž zbraňové části, nebo jinak vyřešit (snížit) uchycení hlavně. Oproti původnímu Archerovi to totiž vypadá dost nekompaktně.
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 649
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

kastellan: z hlubinových vozů by se stejně nechal použít jenom Uaaikks, který má dostatečně dlouhou ložnou plochu a těch bychom v republice stejně moc nenašly. Ostatně to, že Dany jezdí do Německa po vlastní ose (i když to není ani 300 km) má asi svoje důvody.

Rase: Existují dvě varianty kapotování modulu. Původní (tu kterou jsem použil já) má kapotované i písty na změnu náměru a celý brzdovratný mechanismus a je prezentována s multispektrální kamuflážní sítí, nebo novější, útlejší, která byla na Idetu. Takto vysoké uchycení točny věže musí být z důvodu zachování maximálního možného náměru hlavně. Pokud bychom chtěli mít hlaveň přepravovanou pod krytem, jako to má Archer, musel by se podvozek prodloužit o dalších 850 mm.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18409
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od skelet »

tomas.kotnour: nebylo by lepší pak postavit houfnici na "čumákovém" podvozku, kdy by byla kabina osádky rozdělena ve dví, přičemž uprostřed kabiny by byl prostor pro umístění hlavně v přepravní poloze.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 649
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tuto variantu, stejně jako DANAGM, TATRAGM 1, 2, DANARCHER, TATRARCHER 1, 2 bych si nechal s dovolením do mého chlívečku :)
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 15007
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Rase »

Ještě mě napadá, co použít předsazenou kabinu, jako je na modernizované Daně. Ta nevypadá zle, podvozek Tatrovácký to je a hlavně by kanón tak divně netrčel. Čím míž se hlaveď podaří dostat, tím líp. U Archeru se mi právě líbí, že se dá celá zapustit a schovat.
Dvojitou kabinu bych radši nedělal, přeci jen lepší bude, když osádka bude pospolu.
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18409
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od skelet »

sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Skeptik »

skelet píše:sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.
Skelete, nemáš to jedno? Je to Artist impression, s realitou to stejně nemá nic společného :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18409
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od skelet »

Skeptik: reagoval jsem na Raseho poznámku... to, že je to ideový nákres pochopitelně vím, a protože se tím částečně živím, tak si mnohé věci dokáži představit. Zkráceně, s největší pravděpodobností se musí hýbat s motorem, nikoliv s kabinou. Pokud by se zachovalo sériové provedení, tak by se musel natáhnout podvozek. Jinak s Archerem je ta potíž, že vypadá zkrátka blbě a to i na původním kloubovém podvozku. Takže výsledek bude vždy působit neuspokojivě, a´t se bude "designer" snažit sebevíc :D
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 15007
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Rase »

Co takhle nový podvozek, stejný jako budou mít modernizované Dany (tedy snížená kabina a motor vzadu) osazený modulem AGM. Když bude uložený mezi nápravami, tak se nemusí hýbat s motorem a hlaveň vyjde nad kabinu, navíc úhledně ve vodorovné pozici, žádný trčák nahoru. Mě to přijde asi jako docela dobré řešení. Ten Archer je až moc specifická konstrukce a ostatní pořád divně trčí kolem kabiny. Ještě snad ta houfnice Aleksandar, ale u ní asi bude problém s nabíjením (je dost útlá)
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18409
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od skelet »

řekl bych, že modul AGM má hlaveň umístěno dost vysoko, takže by se s motorem/kabinou nemuselo hýbat.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 575
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od parmezano »

tomas.kotnour:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá
Obrázek
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Aaron Goldstein »

parmezano píše:tomas.kotnour:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá
Rolu už jsem tady vzpomínal...
Aaron Goldstein píše: Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 575
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od parmezano »

Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .
Obrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 649
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Když se podíváme, co se vozí po železnici
Obrázek Obrázek
Tak 810 má cca 3 350 mm, Armax se skříňovou nástavbou taky. Sedmička si může kleknout o 120 mm a případně si může pomoci snížením tlaku v pneumatikách, takže to ve výsledku může být i -250 mm a to už je slušná rezerva pro systém, který bude mít do 3 400 mm.

Ad přeprava děla s nulovou elevací:
Skelet měl pravdu, problémem je výška motoru resp. jeho kapota. Tatry takto odkrytý motor nemají moc rády, protože při absenci údržby dochází k usazování nečistot a mastnoty, která pak může být při poruše turbodmychadla zapálena, a to je pak problém, ale Tatry pro minomety motor kapotovaný nemají. :-?
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Houfnice Archer pro AČR

Příspěvek od Aaron Goldstein »

parmezano píše:Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .
Omlouvat se není za co... Jen jsem si přihřál polívčičku.... :D

Add přeprava... Mě se stejně vkrádá kacířská myšlenka, že než laborovat s výškou, tak by možná stálo za hřích dvě desítky těch "RoLa" vozů koupit.... Mají je jak DB, tak ÖBB (PKP jsem nepátral), tak by se možná našli i nějaké použité... Pokud ne a musely by se koupit nové, tak jsem zatím nevypátral, kdo ty Saadkms vlastně vyrábí... (Ale já se moc nesnažil... :-) )
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“