Nová houfnice pro AČR
Re: Houfnice Archer pro AČR
to je průjezdné průřez SŽDC, pokud by se tam ten ARCHER nevlezl , tak by musel mít omezení při přepravě , měl by určený podmínky , za jakéch by mohl po železnici
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Houfnice Archer pro AČR
Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm, výška umístění systému Archer na podvozku Tatra - 1 700 mm, výška třímetrové části 600 mm, výška celého systému 3 360 mm => horní hrana 3m části nad temenem kolejnice 3 600 mm, celková výška 4 660 mm nad temenem kolejnice. V případě použití podvozku se vzduchovým odpružením si může kleknout o 120 mm.
DANA M1M bude mít maximální šířku 3 000 mm v 3 600 mm nad temenem kolejnice a s demontovaným kulometem celkovou výšku 4 500 mm nad temenem kolejnice.
DANA M1M bude mít maximální šířku 3 000 mm v 3 600 mm nad temenem kolejnice a s demontovaným kulometem celkovou výšku 4 500 mm nad temenem kolejnice.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Houfnice Archer pro AČR
Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...tomas.kotnour píše:Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Houfnice Archer pro AČR
Tak jsem konečně dokreslil návrh TATRA + Archer odpovídající aktuální produkci automobilky.
Rozvor 2150 + 3660 + 1450, celková délka 13 300 mm, délka bez radlice 12 450 mm, výška 3 330 mm, hmotnost cca 25 000 kg. Jinak ČD Cargo má k dispozici hlubinové vozy, do kterých by se sice muselo nakládat jeřábem, ale pro dvě AD 20 by to neměl být problém.
Rozvor 2150 + 3660 + 1450, celková délka 13 300 mm, délka bez radlice 12 450 mm, výška 3 330 mm, hmotnost cca 25 000 kg. Jinak ČD Cargo má k dispozici hlubinové vozy, do kterých by se sice muselo nakládat jeřábem, ale pro dvě AD 20 by to neměl být problém.
Re: Houfnice Archer pro AČR
Návrh ok
Jen k ČD a hlubinným vozům: A) Dráha jich má málo B) Mají omezenou přepravní rychlost C) Mají omezenou přechodnost
Což je nutné vzít v potaz.
Edit: A ještě k AD20 - zvedne sice 20tun ale jen na nejkratší vyložení, takže by se musel použít větší jeřáb.
Jen k ČD a hlubinným vozům: A) Dráha jich má málo B) Mají omezenou přepravní rychlost C) Mají omezenou přechodnost
Což je nutné vzít v potaz.
Edit: A ještě k AD20 - zvedne sice 20tun ale jen na nejkratší vyložení, takže by se musel použít větší jeřáb.
Re: Houfnice Archer pro AČR
tomas.kotnour:
napadá mě jen, že takto by to chtělo jinou kapotáž zbraňové části, nebo jinak vyřešit (snížit) uchycení hlavně. Oproti původnímu Archerovi to totiž vypadá dost nekompaktně.
napadá mě jen, že takto by to chtělo jinou kapotáž zbraňové části, nebo jinak vyřešit (snížit) uchycení hlavně. Oproti původnímu Archerovi to totiž vypadá dost nekompaktně.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Houfnice Archer pro AČR
kastellan: z hlubinových vozů by se stejně nechal použít jenom Uaaikks, který má dostatečně dlouhou ložnou plochu a těch bychom v republice stejně moc nenašly. Ostatně to, že Dany jezdí do Německa po vlastní ose (i když to není ani 300 km) má asi svoje důvody.
Rase: Existují dvě varianty kapotování modulu. Původní (tu kterou jsem použil já) má kapotované i písty na změnu náměru a celý brzdovratný mechanismus a je prezentována s multispektrální kamuflážní sítí, nebo novější, útlejší, která byla na Idetu. Takto vysoké uchycení točny věže musí být z důvodu zachování maximálního možného náměru hlavně. Pokud bychom chtěli mít hlaveň přepravovanou pod krytem, jako to má Archer, musel by se podvozek prodloužit o dalších 850 mm.
Rase: Existují dvě varianty kapotování modulu. Původní (tu kterou jsem použil já) má kapotované i písty na změnu náměru a celý brzdovratný mechanismus a je prezentována s multispektrální kamuflážní sítí, nebo novější, útlejší, která byla na Idetu. Takto vysoké uchycení točny věže musí být z důvodu zachování maximálního možného náměru hlavně. Pokud bychom chtěli mít hlaveň přepravovanou pod krytem, jako to má Archer, musel by se podvozek prodloužit o dalších 850 mm.
Re: Houfnice Archer pro AČR
tomas.kotnour: nebylo by lepší pak postavit houfnici na "čumákovém" podvozku, kdy by byla kabina osádky rozdělena ve dví, přičemž uprostřed kabiny by byl prostor pro umístění hlavně v přepravní poloze.
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Houfnice Archer pro AČR
Tuto variantu, stejně jako DANAGM, TATRAGM 1, 2, DANARCHER, TATRARCHER 1, 2 bych si nechal s dovolením do mého chlívečku
Re: Houfnice Archer pro AČR
Ještě mě napadá, co použít předsazenou kabinu, jako je na modernizované Daně. Ta nevypadá zle, podvozek Tatrovácký to je a hlavně by kanón tak divně netrčel. Čím míž se hlaveď podaří dostat, tím líp. U Archeru se mi právě líbí, že se dá celá zapustit a schovat.
Dvojitou kabinu bych radši nedělal, přeci jen lepší bude, když osádka bude pospolu.
Dvojitou kabinu bych radši nedělal, přeci jen lepší bude, když osádka bude pospolu.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Houfnice Archer pro AČR
sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.
Re: Houfnice Archer pro AČR
Skelete, nemáš to jedno? Je to Artist impression, s realitou to stejně nemá nic společnéhoskelet píše:sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Houfnice Archer pro AČR
Skeptik: reagoval jsem na Raseho poznámku... to, že je to ideový nákres pochopitelně vím, a protože se tím částečně živím, tak si mnohé věci dokáži představit. Zkráceně, s největší pravděpodobností se musí hýbat s motorem, nikoliv s kabinou. Pokud by se zachovalo sériové provedení, tak by se musel natáhnout podvozek. Jinak s Archerem je ta potíž, že vypadá zkrátka blbě a to i na původním kloubovém podvozku. Takže výsledek bude vždy působit neuspokojivě, a´t se bude "designer" snažit sebevíc
Re: Houfnice Archer pro AČR
Co takhle nový podvozek, stejný jako budou mít modernizované Dany (tedy snížená kabina a motor vzadu) osazený modulem AGM. Když bude uložený mezi nápravami, tak se nemusí hýbat s motorem a hlaveň vyjde nad kabinu, navíc úhledně ve vodorovné pozici, žádný trčák nahoru. Mě to přijde asi jako docela dobré řešení. Ten Archer je až moc specifická konstrukce a ostatní pořád divně trčí kolem kabiny. Ještě snad ta houfnice Aleksandar, ale u ní asi bude problém s nabíjením (je dost útlá)
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Houfnice Archer pro AČR
řekl bych, že modul AGM má hlaveň umístěno dost vysoko, takže by se s motorem/kabinou nemuselo hýbat.
Re: Houfnice Archer pro AČR
tomas.kotnour: na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Houfnice Archer pro AČR
Rolu už jsem tady vzpomínal...parmezano píše:tomas.kotnour: na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá
Aaron Goldstein píše: Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Houfnice Archer pro AČR
Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Houfnice Archer pro AČR
Když se podíváme, co se vozí po železnici
Tak 810 má cca 3 350 mm, Armax se skříňovou nástavbou taky. Sedmička si může kleknout o 120 mm a případně si může pomoci snížením tlaku v pneumatikách, takže to ve výsledku může být i -250 mm a to už je slušná rezerva pro systém, který bude mít do 3 400 mm.
Ad přeprava děla s nulovou elevací:
Skelet měl pravdu, problémem je výška motoru resp. jeho kapota. Tatry takto odkrytý motor nemají moc rády, protože při absenci údržby dochází k usazování nečistot a mastnoty, která pak může být při poruše turbodmychadla zapálena, a to je pak problém, ale Tatry pro minomety motor kapotovaný nemají.
Tak 810 má cca 3 350 mm, Armax se skříňovou nástavbou taky. Sedmička si může kleknout o 120 mm a případně si může pomoci snížením tlaku v pneumatikách, takže to ve výsledku může být i -250 mm a to už je slušná rezerva pro systém, který bude mít do 3 400 mm.
Ad přeprava děla s nulovou elevací:
Skelet měl pravdu, problémem je výška motoru resp. jeho kapota. Tatry takto odkrytý motor nemají moc rády, protože při absenci údržby dochází k usazování nečistot a mastnoty, která pak může být při poruše turbodmychadla zapálena, a to je pak problém, ale Tatry pro minomety motor kapotovaný nemají.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Houfnice Archer pro AČR
Omlouvat se není za co... Jen jsem si přihřál polívčičku....parmezano píše:Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .
Add přeprava... Mě se stejně vkrádá kacířská myšlenka, že než laborovat s výškou, tak by možná stálo za hřích dvě desítky těch "RoLa" vozů koupit.... Mají je jak DB, tak ÖBB (PKP jsem nepátral), tak by se možná našli i nějaké použité... Pokud ne a musely by se koupit nové, tak jsem zatím nevypátral, kdo ty Saadkms vlastně vyrábí... (Ale já se moc nesnažil... :-) )
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...