OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Flander,to by zavyselo od zvoleneho avionickeho riesenia...
cena by bola o nieco malo vyssia ako u coin vrtulakov

Skelete samozrejme v pripade zavesenia prieskumno/streleckeho kontajneru by som prisiel o jeden zavesnik, ale v pripade ak by si ho dana misia nevyzadovala, tak by som mal 5 slotov cize, ak idem pouzivat riadenu raketovu vyzbroj navadzanu po lasery, alebo idem vykonavat volny lov, tak vesam kontajner, ked idem poskytovat CAS a na zemi mam leteckeho navodcika tak dostavam data cez datalink a hadzem JDAM alebo SBD ono zas ten albik unesie toho dost 6 100kg jupiterov (niektore hovoria, ze az 8) to je ekvivalent 6-8 ks SBD

V podstate to co Albik potrebuje aby bol schopny plnit tieto ulohy je nejaky ekvivalent SVP-24-39, ktory prave kombinuje strelecky system, datalink, takticku mapu
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

OFAB-100-110TU Jupiter se už nevyrábí, ne?
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Skelete ci sa Jupiter este robi neviem, kazdpoadne nase L-39 s nimi cvicia
Okrem toho ak nie Jupiter, tak ofab 100-120 robia napr. v Bulharsku
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

škoda, že se nikdo nechopí předělávky OFAB 100 na řízené varianty. Levnější varianta SDB by se určitě dobře prodávala
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Skelete ale chopil Azerbajdzan vyvynul QFAB-100SAB, QFAB 250SAB a QFAB-500, v podstate ide o taky kridlaty JDAM
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Ale mam silny pocit, ze rodokmen tohoto kitu je z Bieloruska
"MODUL A" pre bomby do hmotnosti 500 kg
http://bastion-opk.ru/module-a-maks-2009/
http://nevskii-bastion.ru/modul-a-maks-2013/
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Ja si nemôžem pomôcť, ale tá 159 sa mi stále páči viacej :D
Ale realita je taká, že ak sa naozaj nakúpia nové nadzvuky, tak budeme radi aspoň za nejakú modernizáciu Albíkov.

Ako to je s použiteľnou výzbrojou? Dá sa na jednom používať nejaká výzbroj ktorá na inom nie, alebo je pri Albatrose a Alce porovnateľná?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Ono ta klingyho modernizacia urcite nie je zly napad. No treba si otvorene povedat co chceme. Chceme lietadlo pre zakladny a udrziavacy vycvyk pilotov a popri tom lahku CAS, jako dnes ? Tak treba rozmyslat nad hlbkovou mdernizaciou L 39, alebo kupou L 39 NG. Alebo chceme zakladny vycvyk robit povedzme 6 Tucanami a kupime letku lietadiel pre pokrocily a pokračovacy vyccvyk pilotov a ako plnohodnotny bitevnik, tak podme do M 346, alebo Hawka. Ak ale chceme z každého rozku trosku, tak je asi najlepsia Alca. No s vedomim, ze v podstate nic nerobi skutocne dobre- drahy vycvyk, slaby bitevnik. Ako morske prasa - ani morske, ani prasa.

Poslanim cvicnej letky je zaskolit mladych pilotov na prudove stroje, poskytnut im skusenosti a nasledne ak su volne pozicie poslat ich do bojovej letky na Mig 29. Zaroven Albatrosy vyuzivaju aj piloti bojovej letky, kde podla mnozstva vyclenenych penazi statom lietaju svoj nalet na migoch a ale aj Albatrosoch. CAS je taky nejaky doplnok.
Ak by sme kupily vykonne stroje Hawk, M 346 - zlepsili by sme vycvyk pilotov MIG 29 (tusim, ze kokpit M 346 sa da upravt do podoby EF alebo Gripen). Tiez by sme posunuli CAS na uplne inu kvalitativnu uroven. Nevýhodou by bolo, ze pre pilotov novacikov by sa muselo dokupit aspoň 6 lahsich lietadiel. No a tiez, ze by by boli vyssie naklady na prevadzku.
Ak by sa kupili slabsie stroje, napr. L 39 NG v podstate by sa udrzal sucasny stav. Novacikovia by mali dobry stroj, CAS by sa trochu zlepsil a piloti Migov by boli na tom istom ako teraz.

Osobne som zastanca prvého variatu.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

1) Hloubková modernizace L-39 bez Aera Vodochody? Nesmysl. Měli jste si vzpomenout dřív, Alcy byly za hubičku a na dvousedadlovku by vám je předělali "za pár šupů.

2) M346 nebo Hawk nejsou plnohodnotné bitevníky, ale stejná kategorie jako L-159, byť Hawk je trochu rychlejší (bez praktického efektu v této kategorii) a M346 zas o trochu modernější (ale zas násobně drahý). Nicméně všechny tři typy pro protipartizánský boj a potlačování občanských rebelií stejně vhodné (dokud se "občané" nedostanou k MANPADům.
Co se výcviku týče, L-159B (L39NG) jednoznačně nejekonomičtější (byť možnostmi za M346 mírně zaostává, což ale plně vynahradí cenou)

3) pokud mají zůstat MiG-29, pak je kombinace L-39 (NG) a L-159 A/B nejlepší volba (ostatně, pokud by je nahradily Gripeny, tak také)
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 8/9/2017, 07:29, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Skeptik: amen. Tvrdit, že L-159 je drahá pro výcvik a slabá pro bitevní role a jedním dechem vzdychat za Hawkem a M346..
Flader: L-159 má certifikováno používání střel AIM-9, AGM-65 a pum GBU-12 a GBU-16. Počítalo se u něj i s certifikací střel Brimstone/Hellfire, Amraam atd. Ale k tomu nedošlo z důvodu nezájmu zákazníka. Uvidíme s čím přijdou další zákazníci po svých bojových zkušenostech, tedy Irák a Drakken.
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Skelet: A ako je na tom L39 s certifikáciou zbraní?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Myslím, že jen neřízená munice, včetně té z produkce NATO. A jak jsem se teď podíval, tak Thajci je používají s AIM-9.
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Skeptik/Skelet myslim, ze tvrdit, ze M 346 s modernym radarom, datalinkom, helmet mounted displayom, fly by fire, hotasom, rychlostou cca. 1 M je v podstate to iste ako L 159 nie je uplne na mieste. Ako bitevnik je vyrazne pokrokovejsi. A vlastne aj ako trener. Obstaravacie a prevadzkove naklady su hold take ake su.To je myslim vsetkym jasne. Nic to ale nemeni na tom, ze kombinacia lietadla pre zakladny vycvyk (L 39) a pre pokrocily vycvyk/bitevnik by bola pre obranu asi najidealnejsia. Koniec koncov to tak ma aj ACR s L 39 a L 159.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Stále sa mi tá 159 pozdáva trochu viac. Len otázna je cena novoprodukcie, pokiaľ som našiel správne info tak ich AČR nakupovala okolo 11M € za kus. Ak by by sa tá cená nezvýšila razantne na tých, tuná spomínaných, cca 20M a cena novej 39NG by bola naozaj okolo tých 10M tak by sa naozaj oplácala podľa mňa viacej tá ALCA. Ale ak ten cenový rozdiel je naozaj dvojnásobný tak nvm, či by ALCA znamenala až taký zásadný skok oproti 39NG.
Smutné je ale to, že v podstate vśetko by bolo zlepšením oproti súčasnému stavu. Dnes v podstate kapacity na leteckú podporu pozemných vojsk nemáme žiadnu. MiG-y sú určené k ochrane vzdušného priestoru, aj keby sprevádzkovali posledný modernizovaný a lietalo ich všetkých 12 tak je to malý počet na útoky aj na pozemné ciele. Albatrosy sú tuším iba 4 vo verzi ZAM ostattné by mali byť CM (opravte ma prosím ak som sa pomýlil). teno stav vlastne ani Biela kniha nijak nerieši v podstate sa majú iba zachovať početné stavy ako dnes, iba s modernizovaným nadzvukom.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

niko píše:Skeptik/Skelet myslim, ze tvrdit, ze M 346 s modernym radarom, datalinkom, helmet mounted displayom, fly by fire, hotasom, rychlostou cca. 1 M je v podstate to iste ako L 159 nie je uplne na mieste. Ako bitevnik je vyrazne pokrokovejsi. A vlastne aj ako trener. Obstaravacie a prevadzkove naklady su hold take ake su.To je myslim vsetkym jasne. Nic to ale nemeni na tom, ze kombinacia lietadla pre zakladny vycvyk (L 39) a pre pokrocily vycvyk/bitevnik by bola pre obranu asi najidealnejsia. Koniec koncov to tak ma aj ACR s L 39 a L 159.
Práve to je to, čo som písal ako takom sne. Pre SR naozaj je tento počet strojov celkovo strašne poddimenzovaný. Ideálna by bola naozaj tá istá kombináci ako v Česku začať na L39 a pokraćovať na L159 a potom nadzvuk (Gripen). Čo sa týka prevádzkových nákladov tak keď dokážeme prevádzkovať súčasnú flotilu tak by sme dokázali aj takúto rozšírenú. Problém by boli obstarávacie náklady, ak sa teraz nakúpia konečne nové nadzvuky tak sa najbližśích 10 rokov nekúpi nič iné. Nieže by neboli peniaze ale nebude politická odvaha ísť do takého obchodu.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Flader suhlasim. Slovensko ma skutocne na tento ucel malo strojov. M 346 je taky sen, no struktura lahky trener-tahsi trener/bitevnik by nam sadla ako uliata. Vsetko je hold o peniazoch.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Najhoršie je, že tie peniaze by tu boli. Takto sa nám aspoň študenti môžu povoziť zadarmo po Slovensku keď pôjdu "poza školu"...
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

niko píše:Ono ta klingyho modernizacia urcite nie je zly napad. No treba si otvorene povedat co chceme. Chceme lietadlo pre zakladny a udrziavacy vycvyk pilotov a popri tom lahku CAS, jako dnes ? Tak treba rozmyslat nad hlbkovou mdernizaciou L 39, alebo kupou L 39 NG. Alebo chceme zakladny vycvyk robit povedzme 6 Tucanami a kupime letku lietadiel pre pokrocily a pokračovacy vyccvyk pilotov a ako plnohodnotny bitevnik, tak podme do M 346, alebo Hawka. Ak ale chceme z každého rozku trosku, tak je asi najlepsia Alca. No s vedomim, ze v podstate nic nerobi skutocne dobre- drahy vycvyk, slaby bitevnik. Ako morske prasa - ani morske, ani prasa.

Poslanim cvicnej letky je zaskolit mladych pilotov na prudove stroje, poskytnut im skusenosti a nasledne ak su volne pozicie poslat ich do bojovej letky na Mig 29. Zaroven Albatrosy vyuzivaju aj piloti bojovej letky, kde podla mnozstva vyclenenych penazi statom lietaju svoj nalet na migoch a ale aj Albatrosoch. CAS je taky nejaky doplnok.
Ak by sme kupily vykonne stroje Hawk, M 346 - zlepsili by sme vycvyk pilotov MIG 29 (tusim, ze kokpit M 346 sa da upravt do podoby EF alebo Gripen). Tiez by sme posunuli CAS na uplne inu kvalitativnu uroven. Nevýhodou by bolo, ze pre pilotov novacikov by sa muselo dokupit aspoň 6 lahsich lietadiel. No a tiez, ze by by boli vyssie naklady na prevadzku.
Ak by sa kupili slabsie stroje, napr. L 39 NG v podstate by sa udrzal sucasny stav. Novacikovia by mali dobry stroj, CAS by sa trochu zlepsil a piloti Migov by boli na tom istom ako teraz.

Osobne som zastanca prvého variatu.
Niko, nesuhlasim Master, HAWK, T-50 su drahe ich parametre a prevadzkova cena sa blizi urovni Gripenu
co sa tyka nahrady L-39 kombinaciou turbovrtulaku a M 346 nie je dobry napad, toto je slepa uz preslapana ulicka, schopnost napodobnovat vlastnosti stihaca je potrebna k lietadku ku ktoremu neexistuje dvojsedadlova verzia

turbovrtulak na zakladny pilotny vycvik nepotrebujeme, kedze u nas tento vycvik zabezpecuje verejna vysoka skola
naopak Master, Hawk, T-50 su prilis narocne pre stihacieho pilota zaciatocnika (nato existuje empiricka skusenost), takze L-39 ma svoje odpodstatnenie

Z mojho pohladu je efektivnejsie kupit o dva JAS-39D viacej a k tomu obstarat vacsi pocet modernyzovanych resp. novych L-39 zo zvysenou schopnostou posobenia proti pozemnym cielom a to aj vo vstahu k L-159, pretoze 10 lietadiel s vacsou nonsnostou mozes nasadit len na 10 miestach sucasne, pricom ich nosnost nemusi byt plne vyuzita, 20 L-39 mi vie poskytnut naraz na 20 miestach...
----
Skeptiku, Aero budem potrebovat len v pripade, ak chcem nove stroje po svete je dost spolocnosti, ktore dokazu z L-39 vymackat rovnaky alebo vacsi potencial napr. Elbytacka modernizacia L-39 pre Thaisko
----
Flander: kazdy uzivatel si integruje to co uzna za vhodne, L-39 potrebuje ziskat schopnost pouzivat presne navadzanu municiu a datalink
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Preto by som bol najradšej súčasne za oboje. Samozrejme, to by bolo účelné len pri počtoch 12+12 , pri nejakom počne 5+5 by to bola logistická hlúposť. Na Slovensku jednoducho chýba celá jedna kategória strojov.

Otázka do pléna ako je to s logistikou L39 a L159, do akej miery ju dokážu zdielať?
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Dlhodobý plán rozvoja obrany s dôrazom na výstavbu a rozvoj Ozbrojených síl SR je už v medzirezortnom pripomienkovom konaní: http://www.mosr.sk/40462-sk/dlhodoby-pl ... om-konani/

Snáď sa dokument objaví aj niekde dostupný celý, zatiaľ som ho nenašiel.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13188
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Rase »

Dost mě zaujalo, že i OSSR bude v blízké době řešit modernizaci nebo nákup nových BVP. V letech 2021-2023 má probíhat přípravná fáze, Dodávky v letech 2024-2030. obměna tankové techniky se má připravovat v letech 2023-2024. Dodávky proběhnou 2026-2030. K tomu samozřejmě všechna podpůrná technika v různých letech atd. Výstroj vojáka se bude dodávat v letech 2019-2023

zdroj tady: https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2017-665
Příloha 2
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“