Četnost leteckých nehod
Četnost leteckých nehod
Četnost leteckých nehod
Několik let před vypuknutím války, zadalo Francouzské ministerstvo války sestavení statistiky všech leteckých nehod a jejich příčin - v letech 1909 a 1910. Úkolem byl pověřen podplukovník Bouttieaux. V roce 1910 proletěly aeroplány celkem 500 000 km, a jedno neštěstí připadalo na každých 15 600 km z této vzdálenosti. Poměrně rychle také klesal počet leteckých neštěstí, kdy v roce 1910 klesl poměr nehod na polovinu, byť oproti předchozímu roku se počet letounů zpětinásobil. Leteckých diplomů byl vydán dvacetinásobek (!) Pokud jde o poměr mězi jednoplošníky a dvojplošníky, které tehdy jasně dominovaly, vykazovaly dvouplošníky vyšší poruchovost (57% nehod).
Statistika neštěstí je následující:
Příčiny neštěstí v těchto dvou letech byly následující:
Porouchání vrtule bylo příčinou neštěstí v 6 případech, chybná pilotáž způsobila 41 neštěstí, z nich 9 smrtí.
Z těchto 41 se jich stalo 24 při zatáčení, z nich 3 smrtelná, 8 při sestupu na zem (5 smrtelných) a 9 pro rychlý sestup (1 smrtelné).
Nejvíc neštěstí se událo při vzestupu nebo při sestupu.
Zdroj:
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=339
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Četnost leteckých nehod
Niečo k britským Royal Flying Corps (RFC) počas Veľkej vojny. Na začiatku vojny mali piloti odlietané len asi 2 - 3 hodiny s inštruktorom a následne asi 15 hodín sólo predtým ako boli poslaní do Francúzska. Počas tréningu v Británii celkovo zahynulo vyše 8000 mužov, čo znamená, že pri tréningu zahynulo viac mužov ako na fronte (aj keď iné zdroje uvádzajú rôzne čísla). Napríklad, Chris Hobson uvádza v knihe "Airmen Died in the Great War 1914-1918", že na lietadle typu Camel zahynulo v boji 424 mužov, pri nehodách však zomrelo 407 mužov.
Re: Četnost leteckých nehod
Je nejaké percentuálne zrovnanie stráty v boji/nebojové stráty aj pre WWII?Wolf píše:Niečo k britským Royal Flying Corps (RFC) počas Veľkej vojny. Na začiatku vojny mali piloti odlietané len asi 2 - 3 hodiny s inštruktorom a následne asi 15 hodín sólo predtým ako boli poslaní do Francúzska. Počas tréningu v Británii celkovo zahynulo vyše 8000 mužov, čo znamená, že pri tréningu zahynulo viac mužov ako na fronte (aj keď iné zdroje uvádzajú rôzne čísla). Napríklad, Chris Hobson uvádza v knihe "Airmen Died in the Great War 1914-1918", že na lietadle typu Camel zahynulo v boji 424 mužov, pri nehodách však zomrelo 407 mužov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Četnost leteckých nehod
Tak napríklad John Terraine v knihe The Right of the Line uvádza pre obdobie 1939-45 že Royal Air Force stratili 70 253 mužov, z toho 47 268 pripadá na Bomber Command.kenavf píše: Je nejaké percentuálne zrovnanie stráty v boji/nebojové stráty aj pre WWII?
Ďalších 8,305 mužov z Bomber Command tvoria nebojové straty - nehody a výcvik. K tomu je potrebné pripočítať stratu 1570 členov pozemného personálu - "iné príčiny". No ako to už pri číslach býva, čo zdroj to iné číslo.