Aero L-39NG

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Plan modernizacie o pocte nehovori, iba o vyclenenych peniazoch - 100mil €.
Po strate L39ZAM minuly rok ma 2.tatkicka letka 7ks L39.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Tak dle oficiálně zveřejněných výsledků z jednání vlády bylo jednání o nákupu L 39 NG přerušeno.
https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/t ... 19-171045/
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Nákup L 39 NG pro CLV se zadrhl, Babiš si vyžádal od Metnara další informace, mj. o finančních podmínkách kontraktu. Kdy se záměr vrátí na vládu v tuto chvíli není jasné. Nicméně dlouhodobě se to odkládat nedá, starým L 39C končí životnost v letech 2021 a 22. A sériovou výrobu NG chce Aero spustit v druhé půlce příštího roku.
https://www.euro.cz/byznys/tak-lehke-to ... la-1435544
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11567
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

A mluví se o další dvojici!
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

To ano, ale ne primárně pro CLV LOM a výcvik pilotů VS AČR. Je to zatím idea a závisí na tom jak se bude dařit komerčním aktivitám lokalizovaných do společnosti LOM Trade. Mimochodem, koncem roku dodané 2 vrtulníky Enstrom 480B jsou určeny také pro LOM Trade. Od strojů, které provozuje CVL se liší čistě bílým nátěrem. Kdežto ty 4 vrtulníky v CLV mají standardní kamufláž VS AČR doplněnou o žlutý nátěr některých částí
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11567
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Aha, ok díky.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Kdyz vojenske kontrakty zrovna nezablokuje,, NE,,urednik- ministr,tak jej odroci a posune do nikam sam Babis. Povoli tak maximalne výměnu cepic nebo nakup munice buhvi jake raze. Vůbec nechci někomu neco sugerovat, ale ten,,,, Capohnizdil,,posílá cilene nasi armadu do řepky!!
Jsem zvedav kdy si to nekdo uvedomi!
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Do řepky?
No, alespoň to nebude mít AČR příliš daleko. Řepka roste hned vedle kytek, kam ji poslali předcházející vlády :(
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Starlight »

Nesher píše:To ano, ale ne primárně pro CLV LOM a výcvik pilotů VS AČR. Je to zatím idea a závisí na tom jak se bude dařit komerčním aktivitám lokalizovaných do společnosti LOM Trade. Mimochodem, koncem roku dodané 2 vrtulníky Enstrom 480B jsou určeny také pro LOM Trade. Od strojů, které provozuje CVL se liší čistě bílým nátěrem. Kdežto ty 4 vrtulníky v CLV mají standardní kamufláž VS AČR doplněnou o žlutý nátěr některých částí
S L-39NG to LOM nemůže v budoucnosti udělat. Popíšu proč.

1)

LOM PRAHA TRADE a.s. je účelově založené dcera LOM PRAHA s.p, jejíž jediným účelem je obejít legislativní omezení státního podniku při nákupu a prodeji čehokoliv: https://www.euro.cz/byznys/sef-lom-prah ... ci-1335514

V posledních letech s nárůstem zahraničních kontraktů na výcvik LOM PRAHA TRADE rozšířil záběr a úzce spolupracuje se společností DSA a.s. (sídlo v pražských Kbelích, hlavní pracoviště na letišti v Hradci Králové). LOM PRAHA TRADE je dnes majitelem dvou letounů Cessna 208B Caravan (OK-LOM a OK-LOK) a dvou vrtulníků Enstrom 480B-G (OK-LPT s OK-CLV). Všechny tyto letouny jsou civilní, mají civilní certifikaci FAA a EASA. V ČR jsou registrovány v civilním leteckém rejstříku. Protože ale LOM PRAHA TRADE nemá oprávnění k provozu letecké techniky (civilní nebo vojenské), tak civilním provozovatelem je společnost DSA z hradeckého letiště.

Tím se mimo jiné řeší problém, že CLV Pardubice (divize LOM PRAHA a.s.) podléhá jako provozovatel vojneské techniky nikoliv pod civilní ÚCL, ale pod vojenské ODVL MO ČR. Všechna jím provozovaná letecká technika určená k výcviku příslušníku AČR je zapsaná do vojenského rejstříku MO ČR. To se týká i civilní techniky přetřené na zeleno jako je Enstrom 480B-G v CLV, která se naopak musela nejdříve zlegálnit pro vojenský provoz v ČR. To platí i pro personál i výcvikové osnovy. Toto je sice jediná cesta, jak to použít pro výcvik vojenského personálu AČR, ale v podstatě to komplikuje komerční výcvik se standardní mezinárodní uznatelností. CLV je mimochodem také civilním provozovatelem, který vlastní a provozuje Z-142 (OK-PNE) a Z-43 (OK-WOI), ale omezení státního podniku nahrávají DSA.

Poznámka: Česko je malá země, tak už nikoho nepřekvapí, že prodejním zástupcem jak Enstromu tak i Cessny není nikdo jiný než DSA. A naopak není neobvyklé, že letecký personál CLV v Pardubicích může mít druhé zaměstnání právě u DSA v Hradci.

Čímž se částečně i vysvětlí skutečnost, že přestože vyspělá západní letectva k základnímu výcviku vojenských vrtulníkových pilotů používají větší a výkonnější malé vrtulníky (zpravidla dvoumotorové) s lepším přístrojovým vybavením, které se co nejvíce podobají operačním typům. Naopak MO ČR/AČR odsouhlasila použití tohoto typu jednoduššího typu vrtulníku, kterou budou muset kompenzovat větším náletem na drahých dvoumotorových operačních vrtulnících. Což CLV nevadí, protože pro pokračovací vrtulníkový výcvik provozuje Mi-17 poskytnuté a placené MO ČR. Uvidíme, až někdy AČR dostane nové drahé západní víceúčelové vrtulníky, s čím přijdou.


2)

S L-39NG to udělat nepůjde. Tento letoun nebude mít žádnou civilní certifikaci, pouze vojenskou. Nepůjde tak zapsat v ČR do civilního leteckého rejstříku. A proto ho nemůže provozovat civilní provozovatel jako DSA. Letoun půjde zapsat pouze do vojenského rejstříku a provozovat ho bude moc jen provozovatel vojenské techniky jako je CLV (LOM PRAHA s.p.).

Těch několik starších soukromých L-39, které jsou dnes v českém civilním leteckém rejstříku zapsané jako OK-xxx, jsou letouny certifikovány jen „Pro omezené použití - Limited“ s tzv. zvláštní letovou, která je vylučuje z obchodních letecké činnosti a leteckých prací jako je letecký výcvik.
Naposledy upravil(a) Starlight dne 13/1/2019, 12:32, celkem upraveno 1 x.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Starlight
To je sice pravda, ale nijak to nepopírá to co jsem napsal. Ty dodatečné 2 L 39 NG by skutečně sloužily pro komerční aktivity LOM, které provozuje LOM Trade. Byť samozřejmě, jak píšete, by byly zapsány ve vojenském registru a formálně provozovány CLV. K výcviku pilotů VS AČR je 6 NG příliš mnoho. Ostatně i ty 4, které skutečně mají primárně nahradit staré L 39C nejsou nutné, vzhledem k počtu pilotů, které VS ročně potřebují by i 3 bohatě stačily.
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Starlight »

To je ale všechno vzdálená budoucnost. Nejdříve si LOM musí skutečně objednat první čtyři letadla L-39NG. To všechno potrvá. Dostane je za cca 2 roky. Pak mu chvíli potrvá, než to zavede do běžného výcvikového provozu.

Toto všechno je finančně hrozně vyčerpá. Proto potřebovali nejdříve podepsat nový výcvikový kontrakt s MO ČR. Dříve byl na 5 let, nyní je už na 7. LOM ve skutečnosti prý chtěl asi 10 let. Vše zřejmě kvůli rozložení splácení komerčních úvěrů.

Takže aby si koupili další letouny (je jedno jestli matka státní podnik nebo dcera Trade) budou potřebovat sehnat zákazníka na proudový výcvik, který jim to podepíše na podobně dlouhou nebo dokonce ještě delší dobu. Nic takového se jim za dobu jejich existence nepovedlo. A když zákazníci objednají výcvik, tak nově vyrobená letadla budou až za cca dva roky. To se ale obtížně uzavírají výcvikové kontrakty.

Uvidíme, jestli například přesvědčí Slovensko, aby nenahrazovalo staré L-39 a šli k nim. Nebo Maďarsko, kterým letos asi končí výcvikový kontrakt v kanadském NFTC. Bude to mít jednu vadu na kráse. Piloti AČR po L-39C/L-39NG mohou pokračovat na L-159T, které ale LOM zákazníkům nemůže komerčně nabídnout.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Však ano, proto jsem také napsal, že ty dva dodatečné stroje jsou zatím jen idea a jejich pořízení závisí na úspěšnosti aktivit komerčního výcviku LOM.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Zdá se, že zájem Thajska o L 39 NG je reálný
https://www.lidovky.cz/domov/thajsko-st ... _domov_ele
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13138
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Rase »

Možnost modernizace thajských L-39

S tím Thajskem to bude ještě zajímavé. Podle ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové se krom nákupu dvanácti L-39NG navíc vyjednává o repasi starších L-39ZA/ART, které již místní letectvo provozuje (35 ks). Od verze L-39ZA se liší izraelskou avionikou od firmy Elbit a integrovaným dvouhlavňovým kanonem GŠ-23 ráže 23 mm. V tomto případě je požadavek na přenos českého leteckého know-how a investice do leteckého průmyslu - konkrétně jde o stavbu montážní linky, centra servisu a oprav letadel L-39 ve východní průmyslové zóně EEC (Eastern Economic Corridor). EEC je zóna, kde mohou investovat zahraniční firmy ‒ nyní to jsou zejména čínské a japonské firmy. Jde o součást strategie thajské vlády, která se během dvaceti let snaží nalákat do země investory a high-tech technologie. Thajský ministr průmyslu Uttama Savanayana zmínil, že čeští investoři z 39 firem chtějí investovat do letectví, medicínských zařízení, vysokorychlostních vlaků a obrany. Na závěr dodejme, že Thajsko provozuje rovněž stíhačky Gripen, konkrétně osm JAS 39C a čtyři JAS 39D, které jsou v provozu od roku 2016. V říjnu 2013 thajská vláda oznámila svůj záměr koupit dalších šest Gripenů. gripeny létají u 701 Fighter Squadron na základně Surat Thani, kde nahradily starší stíhačky F-5E/F Tiger II od Northrop Corporation.

https://www.armadninoviny.cz/thajsko-ce ... ation.html

Obrázek
Royal Thai Air Force Aero L-39ZA-ART Albatros
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Poznámka - L-39ZA má vždy kanón Gš-23L
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Aero zahájili sériovou výrobu L 39NG, prvních 6 kusů by mělo být dokončeno v roce 2020.
https://www.euro.cz/byznys/v-aeru-vodoc ... ok-1440985
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Jeste nemaji obsazenou nocni sichtu a vikendy. :razz: Ale nevim zda se to v Praze muze!
No ale vyrobce motoru to tempo stihat taky memusi,maji tam dlouhou zimu a v Atlantiku jsou vlny a El Jezisek.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Pikujuci brizolit píše:Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?
Sanca je zial, povedzme si uprimne, velmi vysoka.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Arthur »

niko píše:
Pikujuci brizolit píše:Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?
Sanca je zial, povedzme si uprimne, velmi vysoka.
Uvidíme v 2020 aká veľká bude tá šanca...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“