Mikojan Gurjevič MiG-35

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od redboy »

MiG-35 představen.

Obrázek

Mezi 7 a 11 únorem 2007 proběhla v indickém Bangalore výstava AERO INDIA 2007. V první řadě se jednalo o svátek vzdušných sil Indie. Indickému vojenskému letectvu totiž bude v říjnu tohoto roku 75 let. Za tu dobu prodělalo obrovský růst a navázalo na tradice původně britských vzdušných sil. Právě na této výstavě se rozhodlo RSK MiG představit letoun MiG-35. Nejedná se o zcela nový letoun, ale pro Indian Air Force na míru přestavěný stroj MiG-29M2 na základě požadavků tendru MMRCA (Medium Multi-Role Combat Aircraft), který Indie vypsala na dodávku 126 středních víceúčelových bojových letadel. Je to poprvé, co byl nový letoun nějaké ruské konstrukční kanceláře představen premiérově v zahraničí. Jedná se o rozvoj vývojové větve vedoucí od standardního Migu-29, přes projekt MiG-29M a MiG-29M2 Právě drak jednoho ze šesti postavených „emek“ posloužil jako základ pro představený stroj.

Jedná se o drak s číslem 154. Jde tedy o již notoricky známý MiG-29 s novou výškovkou, odstraněnými horními přisávacími kanály vzduchu k motorům a upravenou aerodynamikou náběžných hran centrovánu. Když k tomu přičteme to, že označení MiG-35 je označení výrobce, čili nikoli VVS Ruska a to, že se ve výzbroji domácích vzdušných sil asi nikdy neobjeví, tak by se dalo říci: nic nového. Není to ovšem až tak pravda.

Obrázek


RSK MiG letoun nabídl a v podstatě na míru vybavil právě pro indický tendr MMRCA (vyhlášený počátkem roku 2005), ne neprávem nazývaný „obchod století“, jde tu o ne méně jak o 7mld dolarů!! A to už opravdu stojí za nějakou tu práci. Indie se ale nechce stát jen pouhým importérem letadla. Podmínky jsou více než tvrdé. Prvních 18 strojů má být dodáno od zahraničního výrobce, ale další mají již být postaveny doma a postupně má celá výroba přejít do Hindustan Aeronautics Limited. A to včetně motoru, kompletního elektronického vybavení včetně radiolokátoru. Indie chce zkrátka a dobře postupně nové technologie ovládat a ne jen importovat. Indie požaduje víceúčelový nadzvukový letoun se vzletovou hmotností 14 – 24t, s systémem tankování za letu, radiolokátorem s aktivní anténou, s moderními systémy REB.

A právě tím má MiG-35 být. My si nebudeme všímat již tak známého letounu, ale právě jeho vybavení, které mu dalo nové typové označení.

Radar: Je základem každého moderního letounu. Pochází od Moskevského Fazotronu, tedy NIIR, tedy tradičního producenta leteckých RL, který je už v součastné době ve většinovém vlastnictví právě majitelů RKS Mig. Jde o radiolokátor Žuk-AE (Aktivnyj Exportnyj).
Jde o moderní RL s pevnou aktivní fázovanou anténou s elektronickým vychylováním paprsku.
Na představeném letounu byl radar s anténou o průměru 575mm s 680 aktivními prvky. Jde o 220 kg těžký radar pracující v pásmu X s dosahem na cíl velikosti stíhacího letounu 130km. Je schopný sledovat 30 cílů a na 6 z nich navádět ŘS. Jedná se o první variantu označenou FGA29. Tato varianta určená i jako modernizace pro letouny MiG-29 je předchůdcem konečné varianty pro sériové stroje označené Žuk-AE/FGA35. Tato, pro sériový stroj určená varianta by měla mít anténu o průměru 700mm a 1064 aktivních prvků. Dosah 200km a schopnost sledovat 60/6 cílů. Vývoj této sériové varianty ještě probíhá.

ObrázekObrázek

Optické lokátory: Jíž od let 70tých, od letounů MiG-23 a MiG-25PD jsou sovětské stíhací letouny vybavovány IČ čidly začleněnými do avioniky letounu podobně jako radiolokátor. V generaci další, to je MiG-29, se objevil systém spojený i s přilbovým zaměřovačem a doplněný o laserový dálkoměr. Nyní byl vytvořen systém nový. Pochází od Tomského NIIPP (Научно-исследовательский институт полупроводниковых приборов). Je to první práce tohoto institutu pro letectví, do té doby pracujícího na systémech kosmických projektů jako třeba systémy pro Glonass, ISS…. Nejedná se tedy o potomka OEPS-29 z Migu-29 a její autoři z dnešního UONZ (Уральский оптико-механический завод) z Jekatěrinburgu s ní nijak nesouvisí. Jde o zcela novou konstrukci, i když umístění před kabinou pilota zůstalo zachováno. Rozměry a hmotnost (78kg) umožňuji její montáž místo původní stanice, tedy modernizaci Migů-29.
Systém pod označením OLS-UEM (оптико-локационная станция) je modernizovanou verzi OLS-UE která je nabízena jako modernizace původních MiGů-29 a je montována i na Migy-33K pro Indii. Systém pracuje v rozsahu +/- 90° horizontálně a -15/+60° vertikálně. Součástí systému je termovizní a televizní kamera se společnou optikou a laserový dálkoměr/ozařovač. Ten pracuje ve dvou vlnových délkách (1,06 μm jako bezpečná a 1,57 μm jako bojová) na vzdálenost 200 – 15000m. Systém je schopen až na 45km (15km z přední polosféry) automaticky vyhledat a sledovat letoun a jeho obraz předat na obrazovku k identifikaci. V dnešní době, kdy zapnutý radar je jasným demaskujícím prostředkem je optický systém významnou taktickou výhodou.

ObrázekObrázek
OLS-UEM před kabinou pilota a OLS-K v kontejneru pod trupem.

Není to ale jediný podobný systém na letadle. Na stejném základě vznikla stanice OLS-K (Kontejnerová). Je umístněna v 1980mm dlouhém a 110kg těžkém kontejneru pod pravou motorovou gondolou. Je určen k vyhledávání, identifikaci a zaměření pozemních cílů. Podobně jako PL systém má termovizní, televizní kanál a laserový dálkoměr a ozařovač pro navádění protizemní munice. Součástí je i indikátor ozáření laserem. Pracuje v rozsahu celé spodní polosféry. Systém je schopen tank rozeznat a zaměřit na 20km.

Systém sebeobrany: Jde o integrovaný systém zahrnující zjištění a výstrahu v optickém, radiolokačním a laserovém spektru. Systém pracuje zcela automaticky, informuje pilota o úhroze a zajišťuje rušení systémy REB a klamnými cíly v RL i IČ spektru.

Systém výstrahy:
Není určen systém výstrahy před radiolokačními prostředky. Ve hře je standardní Ruský systém L150 Pastel anebo systém Tarang Mk 2, což je standardní systém letounů Indian Air Force. Bude záležet na zákazníkovi, kterému systému dá přednost. Systém má tři antény. Dvě v náběžné hraně křídla pokrývající přední polosféru a třetí na odtokové hraně levé SOP pokrývající polosféru zadní.
Systém optický, výstrahy před přiblížením PLŘS, SOAR (Станция Обнаружения Атакующих Ракет) pochází také z NIIPP. V její sestavě jsou dvě čidla. Jedno za kabinou pilota kryjící horní polosféru a jedno pod levou motorovou gondolou, hlídající spodní polosféru. Pracuje v IČ spektru je schopna sledovat přenosnou PLŘS na vzdálenost 10km, leteckou PLŘS na 30km a na 50km velkou pozemní ŘS. Systém poskytuje informaci o odpálení ŘS, její zaměření, zjištění směru a vzdálenosti letu. Pokud je ohrožen vlastní letoun pilot dostane hlasovou informaci o typu a směru ohrožení jako prvotní, případně informaci o ohrožení letounu letící s ním ve formaci.
Systém laserový, pocházející také NIIPP, SOLO (Станция Обнаружения Лазиерного Облучения) zajišťuje výstrahu před nasvícením laserovým dálkoměrem, případně ozařovačem. Pracuje v rozsahu 1,06 μm až 1,57 μm při ozáření ze vzdálenosti až 30km. Přesnost je 0,5°. Dvě čidla o hmotnosti 0,8kg jsou na koncích křídla a poskytující celokruhové pokrytí.

ObrázekObrázek
Čidlo systému SOAR pod gondolou motora a čidla SOLO na konci křídla


Systém ochrany:
Systém rušení je opět otázkou výběru zákazníka. Možnost je ruský systém SAP-518 kombinovaný jak palubních systémů v pásmech vysokých frekvencí s anténami v náběžné hraně centrovánu a v odtokové hraně pravé SOP. Poskytující podobně jako stanice výstrahy celokruhové pokrytí. V Bangaloře byla představena iniciativa RSK MiG a italské firmy Elettronica S.p.A. Z této spolupráce vznikl systém REB sebeobrany Migu-35. Podobně jako systém ruský obsahuje jak pevně instalovaný systém (pásma H-J) a kontejnerový (Pásma E-G). Nese označení ELT/568 a je možnou variantou výběru pro zákazníka.
Výmetnice klamných cílů na letounu představeném v Indii nebyly namontovány, ale základem mají být dvě raketnice s 2x16 klamnými cíly v IČ i RL oblasti o ráži 50mm. Jsou umístněny po boku zadní části motorových gondol a odpalované jsou směrem dolů.

Obrázek
Rozmístnění systému na povrchu letounu



Celý systém avioniky, jak ofenzivní tak defenzivní je postaven na sběrnici MIL-STD 1553B a umožňuje integraci jak nových tak stávajících systémů podle požadavků zákazníka, případně modernizace. Celým komplex v jak oblasti viditelné, infračervené, laserové tak radiolokační je velmi progresivní a představuje v součastné době asi nejkompletnější řešení ochrany bojového letounu této kategorie. V dnešní době, kdy je systémům REB a systémům snižujících pozorování cíle věnována značná pozornost je systém jistě důležitou součástí vzdušného boje.

Obrázek


Zdroje:
Nowa Technika Wojskowa
Internet
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Medium Multi-Role Combat Aircraft

V soutěži na letoun se potkalo několik konkurentů, Není divu, že o výběrové řízení je zájem, hodnota kontraktu je opravdovým lákadlem a reklama z toho plynoucí, spolu s vlivem na region je možná ještě lákavější.

Já se pokusím nastínit jednotlivé konkurenty a jejich vyhlídky. (Nejde o informace prosáknuté od mého špiona ve vládě Indie, ale jen o můj názor.)

SAAB JAS-39 Grippen: Intenzivně se připomínal i na AERO INDIA 2007. Jde o letoun moderní, ale poněkud nezapadá do požadavků tendru. Neodpovídá jeho vzletová hmotnost, takže spadá spíše do kategorie LCA (Light Combat Aircraft) Indian Air Force a v této kategorii mí Indie již jasno. Letoun této kategorie bude domácí, dostal jméno Tejas a i když projekt provází potíže, nelze předpokládat, že bude zrušen. SAAB je ochoten výrobu přenést do Indie, což je výhoda, ale zatím není schopen splnit ani požadavek radaru, jehož vývoj u Ericssonu sice probíhá, ale je v nedohlednu. Navíc je zde otázka nosnosti. Otázkou je výroba motoru, ten pochází z USA a dá se předpokládat, že součásti licenční smlouvy je klauzule o exportu a o licenční výrobě zcela jistě. Osobně si nemyslím, že je letoun favoritem, spíše naopak.

Eurofighter Typhoon: V Bangalore se neobjevil, ale to nic neznamená. Výkony, velikostí a výbavou podmínky splňuje. Problém je v dohodě o poskytnutí licenční výroby, výroba je roztroušena po celé Evropě a představa, že by mohla být převedena do HAL, je spíše směšná. Navíc je letoun dost předražený na své vlastnosti a to nebude pro Indian AF lákadlo. Opět asi nejde o favorita.

Boeing F/A-18E/F Super Hornet: první zástupce z USA. Jistě to nejlepší, co lze koupit. Problém je jako u Grippenu, ale opačný. Je moc velký, spíše by se hodil starý Hornet, ale ten se již nevyrábí. Spadá do kategorie těžké a tam mají Indové taky jasno, Su-30MKI, a to už také zvrátit nepůjde. Jsou objednány nové Su-30 a začíná výroba doma. Problém bude také v ceně.

Dassault Rafale: To jde již do tuhého. I když se v Bangalore také neobjevil (a jeho představení před domácími politiky a vojáky, kteří budou rozhodovat je považováno za základ), ale jistě splňuje všechny požadavky. Pro mluví i dobrá zkušenost s Mirage 2000 v Indii. Jak je to s možností výroby u HAL nevím, ale jistě jde o letoun s reálnou možností uspět.

Lockheed F -16 Fighting Falcon: Další letoun co splňuje vše co má. Problém je s převedením výroby. Je to prakticky nereálné. Že by Spojené státy udělily licenci. Navíc výroba tak citlivého prvku jako je radar. (pokud je letoun Spojených států vyvezen, velmi často je letoun zaplombován a servis smí provádět jen zástupce výrobce, což je mimochodem dost drahé, platí ho zákazník) Představa výroby F-16 v Indii je nepravděpodobná. Navíc je tu problém s F-16 dodanými do Pakistánu, ale Lockheed nabídl výrazně modernější verzi. Podle mě má šanci, pokud se nějak podaří obejít problém s výrobou a to je podle mě možné jen ústupkem ze strany Spojených států.

Mikojan MiG-35: V Rusku označován za super favorita…Ale v Rusku a o to tu nejde. No, jistě favoritem je, pro hovoří možnost předání výroby, s tím se od počátku počítá, parametry odpovídající zadání. Motory RD-33 se v Indii generálkují a budou se vyrábět (vyrábí) v souvislosti s opravami Migů-29, takže další plus. Podle mě proti mluví paradoxně právě výroba motorů a Su-30. Ruské technologie Indie má, lákat mohou např. Francouzské. Proti je také jistě nezařazení letounu do výzbroje domácích VVS. Každopádně ale rusové dělají, co mohou a je dost možné, že opravdu vyhrají. Já bych ale na stejnou úroveň řadil Rafale.

Na mém názoru ale Indům pramálo záleží.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Mě to připadá, že MiG-29 je tak trochu smolný letoun. A přitom měl šanci se stát ruskou F-16! Jenže ho pak nějak vyšachoval Su-27/30, za ne o moc větší (a ve srovnání se západní technikou dost legrační) peníze o dost větší možnosti...

No v Indii snad má šanci, Rafale jako asi jediný reálný protikandidát (ačkoliv kdoví...) je taky dost drahá hračka. Ale zas ty technologie...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pravdu díš. Ovšem v to hrála hodně roli neutěšená situace u "Mikojanů" Suchoj se rychleji rozvíjel a vytvořil strukturu. Jak vývojovou, tak výrobní. Mikojan byl (a ještě je) jen chudý příbuzný.

S tou cenou. Nemám tušení jak to je s cenou u MiG-35 a Rafale, ale si myslím, že to nebude zase tak daleko od sebe.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Kdybych si tak vzpoměl, kde jsem ty ceny viděl...byl tam dost výrazný rozdíl...ovšem je otázka jak by cenu Rafale ovlivnila výroba v Indii...asi dost.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

YAMATO píše:Kdybych si tak vzpoměl, kde jsem ty ceny viděl...byl tam dost výrazný rozdíl...ovšem je otázka jak by cenu Rafale ovlivnila výroba v Indii...asi dost.
No mě ty ceny vyplivl Google hned v prvním odkazu - http://www.serwis-militarny.net/cennik.php

Rafale 60 - 64 M. USD..
F/A-18E/F Super Hornet - jen 48,5 M?

F-16 levnější než JAS-39? Ale zase má 2x dražší hodinu provozu...
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
N_Eser
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 127
Registrován: 2/12/2005, 23:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od N_Eser »

Neni ten cenik trosku ulitlej? Dyt tam stoji seahawk vic jak Su-34 a vic nez ctyrikrat tolik co blackhawk ze kteryho vychazi...
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Nesnažte se, nemáte šanci cenu sehnat. Je totiž pro každého zákazníka jiná a to mluvím o jednotkové ceně (podle množství, termínu dodávky, kamárádských vztahů k prodejci, vidinou dalších kšeftů....). Za tu se ale neprodává, vždy je součástí kontraktu spousta dalších věcí (servis, ND, výzbroj, výcvik...).

Jo, ještě položka na provize (úplatky) :)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Něco jsem našel v ATM, Rafale tam má podobnou cenu. Jen Super Hornet je tam za 65M, to se mě zdá už reálnější, starý Hornet je tam za 45 M....
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

No, mezi náma, jestli stojí Super Hornet totéž co Rafale, vím na co budu šetřit. Mě se Rafale líbí, dokonce moc, ale za tu cenu beru Sršně.
ObrázekObrázek
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

Cenu neřešte, pravdu má Redboy. Tak např. F/A-18 stála Finy o třetinu míň než Švýcary, a to prosím flyaway ceny...
Pokud se nemýlím, Indové zavedou i navalizovaný MiG-29, ne?
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ano, již probíhá výroba. Je objednáno 16ks MiG-29K/KUB. Poslední dobou se čímdál častěji protlačuje označení MiG-33 (K). Výbava odpovídá MiG-29 SMT, lehce+.
ObrázekObrázek
N_Eser
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 127
Registrován: 2/12/2005, 23:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od N_Eser »

To označení se protlačuje, protože dost vychází z původního Migu - 33 který byl testován na letadlové lodi Kuznětsov spolu s Sučkem, který nakonec vyhrálo..
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

Nechci se přít, ale MiG-33 je exportní označení pro MiG-29M a na Kuznětsovu tetovali MiG-29K...
Ale mám radost, že se můj oblíbený MiG (káčko) dostane do služby.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ona je to trochu planá diskuse. I MiG-35 je zavádějící. Označení přiděluje výzbrojní komise a je to označení, které je oficiálně přiděleno po skončení státních zkoušek. Pokud není letoun zaveden do výzbroje oficiální označení nemá, takže to co tu popisujem je označení výrobce a to je určováno v součastné době spíč marketingem. Koneckonců těch tahanic je i v dobách Sovětského svazu dost. A často končící logickými nesmysly. V tom hrájí roli i tahanice a osobní zájmy. Celkem notoricky je znám případ Tu-95, který prosadil Tupolev, co by předseda výzbrojní komise, vojáci pro něj měli reservováno Tu-20. V poslední době je dost zmatků i u Su-34… MiG v tom ovšem vede, to co bylo před pár lety MiG-33 je v klidu něco jiného… Dokud není stroj ve výzbroji, je to jen dohad.

Původní představa z doby těsně před válkou je ta tam.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Čučkin
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 111
Registrován: 2/7/2007, 10:38

Příspěvek od Čučkin »

Někde jsem četl,že ČSLA podle plánů s konce 80 let plánovala ¨zařadit do výzbroje do r. 1995 50-60 letalel Mig 29.Původně to měl být typ Mig 29A,ale postupem času by určitě došlo na modernizaci.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

No ked uz sme pri Indii tak uz zacaly dodavky 12 jedno a 4 dvojmiestnych namornych lietadiel Mig-29K, povodne boli vytvorene pre ruske namornictvo. ale ty si vybrali namornu Su-33. A kedze nebolo co robit s Migmi a boli by to zbytocne vyhodene peniaze, nasla sa India ktora si ich kupi na lietadlovu lod Admiral Gorškov, ktora sa upravuje na poziadavky indickeho namornictva.
Premenovana na Vikramaditya ma nahradit starsiu liedalovku Viraat, ktora sluzi uz 50 rokov. Okrem Mig-29K budu na palube vrtulníky Ka-27 Helix A a protiponorkové Ka-31 Helix B.

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

lamda na Mig-35 je okrem OLS-UEM, v spodnej časti aj OLS-K pozostávajúci z termovízora a laserovej stanice navádzania.


http://www.army.lv/image.php?img=20104. ... 0&maxh=800

Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Zatím co jsem slyšel tak Mig-35 je jakousi "obdobou" F-16I. Taky proto je dvoumístná
ObrázekObrázekObrázek
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

Obrázek 1 MiG 35
Obrázek

obrázek 2 MiG 35
Obrázek

Obrázek 3 MiG 35
Obrázek

Bližším šetřením jsem Rabo došel k následujícímu . Protože na rozdíl od jiných Migů jsem na MiG 35 nedělal ani ani jsem ho ještě neviděl na vlastní oči oírám se pouze o fakta zjištěná na netu a o zkušenosti získané při službě na vojenského letectva. Netvrdím, že můj názor musí být ten pravý ( či správný). Prostě diskutuji.

1) Tvůj příspěvěk mne překvapil, a tak jsem trochu pátral. Na odkazu jeobrázek MiGu 35 s označením umístnění některých zařízení. To co je označeno jako OLS - UEM je dle mého soudu zařízení jež se zove KOLS ( kombinovanaja optičesko lejzrovaja systěma) ten se skládá s infračervených senzorů vyhledávajících a posléze zaměřujících cíl a z bloku laserového dálkoměru měřícího dálku k cíli. To vše bylo v jednom hermeticky uzavřeném monobloku naplněném dusíkovou atmosférou.
Výbavou Migů 29 byl přilbový značkovač cíle označený jako ŠLEM - UE, nebo ŠČEL - UE .
Proto se domnívám, že označení na obrázku je nepřesné a mixuje dohromady dva systémy.
Že se jedná o klasický KOLS jsem se utvrdil na .www.bomba.cz/video/mig-35

2) Dle opravdu vícero informací npř. uvádím http://www.valka.cz/newdesign/v800/clanek_851html
jsem zjistil, že MiG 35 nebo také MiG 29M2 konstrukčně vychází z MiG 29K ( možná nyní uvádím pro někoho nepřesný terminus technikus ale nejsem dokonalý). Z toho se dá vvodit , že čidlo na spodku motorové gondoly o kterém jsem oravdu nevěděl označané na tvém obrázku jako OLS-K slouží k vyhledávání námořních cílů. Ve vícero článcích je zmínka o lodích a možnosti útoku na ně. Na třetím obrázku jsou na závěsech 1,2 pro mne neznámé střely dle mého soudu protilodní, ale to opravdu dedukuji.
nicméně zastávám názor, že zařízení není OLS-K jde dle mého o špatný popis autora kterému se to trošku pomíchalo.

3) Na prvních dvou snímcích jsou jasně patrné střely vzduch - vzduch dočetl jsem se, že Letoun je vybavenen radarem ŽUKs dosahem až 240 km se schopností sledovat 24 cílů a ožností útoku na 10 z nich se stanovením automatické priority cíle a možností její zrušení. To už známe ze starších verzí Migů kdy pilot tlačítkem zrušení cíle zrušil ZACHVAT a mětkou přesunul stroby na jiný cíl na který po znovu zachycení pomocí zachvatu útočil.
Pro mne jsou tyto údaje rozhodující pro to abych tvrdil, že tento letoun je stíhací. ( možná to malinko zlehčuji ale dávám si dohromady 1+1 rovná se dva).

4) Mig 35 dle uvedených odkazů zatím existuje pouze jako prototyp či několik prototypú, takže co by z toho mohlo být pravděpodobně ukáže čas.

fotku správně vložil Skelet
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Letadla“