Kačermíra:
7) Zemakt: Stroje Skua bych naopak raději probral. Bylo jich yyrobeno necelých 200 ks s tím, že v norské kampani si připsali potopení již poškozeného německého lehkého křižníku, který navíc nehybně kotvil u mola v Bergenu. Stejně tak bombardovaly nepohyblivé francouzské lodě v Oranu a Dakaru. Nebylo to tedy pohyblivý cíl. Úlohu těchto strojů v rámci možnosti ničit invazní plavidla bych tak rozhodně nepřeceňoval.
ragoval jsem na toto
7) Britové v té době nedisponovali téměř žádným vhodným střemhlavým bombardérem.. Jak vidno disponovali. Bombardovaly víceméně nepohyblivé cíle, jakožto Němci při Dynamu (viz výše Polarfox)! Vzhledem k intenzitě nasazení a výsledkům si dovolím říci, že britští námořní střemhlaví piloti a stroje za těmi německými sotva zaostávali.
A teď pár připomínek k té hře:
Začátek operace je tedy v této simulaci stanoven na 19. září 1940. Součástí simulace byla i klamná operace Herbstresie na pobřeží Východní Anglie v počtu 10.000 mužů a samozřejmě hra vycházela z daného stavu k uvedenému datu a vše, co tomu předcházelo, tj. včetně pokračujících náletů na různá Britská zařízení. Jedním z cílů tak například byla nádraží v Londýně (a nejen zde), z kterých by museli do invazních sektorů odjíždět vlaky. Co se invazních sil týče, tak se vychází z předpokladu finálního počtu 4.000 plavidel všech možných typů včetně 150 obchodních lodí a 237 pomocných eskortních plavidel.
Takže probíhá nám invaze, 10 procent síly realizuje klamnou operaci a devadesát procent to opravdové vylodění. Za reálného, a předpokládám že nezpochybnitelného, stavu námořní dominance VB pak LW pokračuje v bombardování radarů a Londýna?

Co se týče invazních plavidel 4 000 úctyhodný počet, bližším pohledem tragédie. Ale pramice taky plave přece. Je vůbec otázkou, jestli by některá, a nebylo jich málo, říční plavidla Kanál vůbec dala. Ignorace tohoto faktu je zde ale již dlouhodobě zakořeněná, takže v pohodě.
Během prvních dvou dní počínaje 19.zářím se britské síly soustředili na odražení klamné operace Herbstresie a leteckými útoky na soustředěné invazní síly nepřítele. Po uklidnění počasí odpoledne 21. září proběhnou poslední přípravy před vlastní Invazí. Němci zároveň dokončují uzavření minového pole u Nort Foreland u Cantebury. V první útočné vlně se počítalo s 8.000 výsadkáři a 80.000 muži pozemních jednotek.
Briti fintu sežerou i s navijákem přičemž jim tak nějak nedocvakne, že 90 procent invazní síly je stále na kotvách.

To taky nemá chybu. Ignorace faktoru "francouzských přístavů" s ohledem na zpravodajské služby a sběr informací se zde taky pár řádek zcela opomíjí, ne, ono se na to vůbec vlastně nereaguje. Nehodí se to zkrátka do krámu.
Německé letecké ztráty počítají s odpisem 333 strojů, což bylo rovněž 23% dostupných sil. Britské námořní síly soustředěné v Portsmouthu, které tak mají k invaznímu prostoru nejblíže, jsou během plavby poškozené, či rovnou potopené jak číhajícími rychlými torpédovými čluny.
Počet S-Bootů v inkriminované době lze dohledat zde na Palbě. Zmíním jen, ... žádný šlágr. A dále zmíním, a co britské MTB? A tak by se dalo pokračovat.
Jo a tohle taky nemá chybu:
Hitler je tedy požádán, aby se letadla účastnící se nočních akcí na Londýn použila pro podporu invazních sil. Žádost byla ale zamítnuta, což asi koresponduje se znalostmi o Hitlerově povaze.
bez komentáře
Hlavně tato plavidla si pak připsala celkem 65% ztrát vyloďovacích plavidel a ke dnu poslali i 3 německé torpédoborce a 7 torpédových člunů.
taky tak.
Přání otcem myšlenky, o ničem jiném tato diskuze není.