OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Vestly píše:Pikujuci brizolit,
no okrem toho co si spomenul sa mi nepozdava ani poloautomaticka prevodovka.
Neviem o akom tendri hovoris. Inak, MAN v nasej armade uz nejaku dobu je v podobe Aktisu.
Nielen v podobe Aktisu. Mame aj Man HX.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt píše:Co máte furt s tím Delosys. Jsem myslel, že to je vychytané. Obdoba Topazu?
Brizolit evidentne len zamiens DELOSYS ako softwer a vozidlo, v ktorom prebieha spracovanie dat na DELOSYSe, cize Tatrapan.
Pikujuci brizolit píše:Problémové mali byť len kusy montované u nás.
Nielen u nas. Su toho plne diskusie insiderov AČR.
Ale tak co čakať od výrobcu, ktory 90% svojej produkcie doda dvom statom a aj to v pochybnych tendroch s jedinym uchadzacom.
Pikujuci brizolit píše:
To že niekoré Dany dávali kilo verím, akurát tá Zuza2 je trošku väčšia váha, celulitída je sviňa a plus jej ten dlhší transgender orgán predĺžili :D Motor sa zdá, že nie. Ostala úzka v bokoch a aj v motore :D
Preto 28 tonove DANA malo motor 265kW a 32 tonova Zuzana 2 ma motor 330kw.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Mozno len nafukujem nejake nedorozumenie, ale mate chlapi realne info, ze by bol nejaky problem s Delosysom ? Teda okrem toho vozidla samotneho. Ja co som hovoril s Michalovcanmi, tak sa o nom vyjadrovali v dobrom.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

Juraj Tichý: produkce Tatry v roce 2019 byla cca 1100 aut. Chceš mi říct, že jich tolik odebrala OSSR a AČR? Asik ne, že ..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

skelet píše:Juraj Tichý: produkce Tatry v roce 2019 byla cca 1100 aut. Chceš mi říct, že jich tolik odebrala OSSR a AČR? Asik ne, že ..
Tak este tam mame hasicov, statne lesy, ŘSD/NDS, DP,...

Napriklad u hasicov sa zakon obchadzal urcovanim maximalnej vysky vozidla, aby to vyhrala Tatra.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

Juraj: Brazílie a Jordánsko odebírá víc podvozků jak OSSR a AČR. Toť vše.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

V krátkosti:
Juraj, ďakujem za info, ohľadne motoru tých Z2 som myslel maximálku, nijako nevzrástla od designu z roku 1976 a lá Dana ... za 46 rokov trošku málo vývoja, máme rok 2020, respektíve žiaden vývoj... :wink:

U Delosysu som nič nezamieňal, bral som ako píšeš platformu Tatrapan, že nie je rýchlejší ako Zuzana2. Áno, ich rýchlosti sú archaické s ohľadom z čoho vychádzali a aký rok je teraz 8-)

PS: Tatra nemá stále konkurenciu čo sa týka terénnych vlastností, takže zamňa MAN a niečo iné exotické príliš nemusím.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Len pre info ohľadne "kvalít" MAN a IVECO v ľahkom a upravenom teréne ženistami, akcia od času 1:11:13

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Pikujuci brizolit píše:Len pre info ohľadne "kvalít" MAN a IVECO v ľahkom a upravenom teréne ženistami, akcia od času 1:11:13
Neviem, neviem, toto je len upravený terén, ale vôbec nie ľahký. Tým nechcem obhajovať spomínané vozidlá.
Svoju vinu majú vodiči a možno aj vozidlá, lebo majú naplno dohustené pneu a keď s takýmto plne naloženým vozidlom skočíš (ako napr. to Iveco 8x8) do piesku, tak v ňom okamžite zapadneš. Iné by bolo, keby podhustili pneu, pozapájali všetky systémy pohonu a aj tak zapadli. Jazda v piesku s kolesovým vozidlom je veľmi špecifická, tam musíš rozmýšľať 2 kroky dopredu, aby si sa nezahrabal ako títo. Asi s tým nemajú skúsenosti, alebo to bola ukážka pre novinárov, alebo koho, ako pracujú ženisti. Rozhodne by som to nedával len za vinu vozidlám.
Ale zase na druhú stranu, mám info od jedného vojenského vodiča, ktorý jazdí aj na Aktisoch, (premenovaný MAN), že ani tieto nie sú v teréne žiadne "kamzíky", preto sa čudujem, že sa stále kupujú pre OSSR. Videl som v pieskovom teréne MAN HX 8x8 a môžem povedať, že to má celkom dobrú prejazdnosť. Zase, bol prázdny a vodič si dal záležať na tej jazde, vlastne skúšal, čo všetko to vozidlo dokáže.
Dosť často je problém medzi volantom a sedačkou. :???:
"Alea iacta est"
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Flader »

Nebol by som si istý, či sa Aktisy ešte nakupujú. Za posledné 3 roky na ne nebola žiadna nová zmluva, dodali sa len tie zazmluvnené. Namiesto toho sa nakupovali T815-7 v 4x4.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Flader píše:Nebol by som si istý, či sa Aktisy ešte nakupujú. Za posledné 3 roky na ne nebola žiadna nová zmluva, dodali sa len tie zazmluvnené. Namiesto toho sa nakupovali T815-7 v 4x4.
Nie som si ístý, ale môže byť. Tie Aktisy bol len dovetok na kritiku jazdných vlastností toho MAN-u na videu, keďže to je skoro také isté auto, akurát s dlhšou korbou.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Pikujuci brizolit píše:Len pre info ohľadne "kvalít" MAN a IVECO v ľahkom a upravenom teréne ženistami, akcia od času 1:11:13
Myslis, ze by sa ta Tatra 8x8 chovala v tom mokrom piesku hned za mostom inak?



A nejaky ten MAN 6x6



Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

Asik hlavním problémem těch náklaďáků Bundeswehru byla kombinace mokrého písku a hlavně náhonu 4x4 v kombinaci s přívěsem. Velký měrný tlak a jízdní odpor udělá svoje. Jeden z důvodů proč AČR nechtěla místo V3S kupovat Tatry 815-7 4x4, ale vybralo si šestikolky Ross R210 (později kompletně předělané na T810)
ObrázekObrázekObrázek
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Juraj Tichý píše:
Pikujuci brizolit píše:Len pre info ohľadne "kvalít" MAN a IVECO v ľahkom a upravenom teréne ženistami, akcia od času 1:11:13
Myslis, ze by sa ta Tatra 8x8 chovala v tom mokrom piesku hned za mostom inak?
Ohľadne Tatry - ja sa Tatry nezastávam, tiež má svoje muchy (napr. vyššia hmotnosť) len som chcel povedať, že na príčine mohlo byť viacero faktorov (neskúsenosť vodiča, pneu nahustené na normálny tlak). Tatra tiež s ľahkosťou neprejde všetko, je to pekne vidieť na tom videou z Pieskov, konkrétne na tomto mieste sa zahrabávalo skoro všetko, okrem ruských nákladných áut. Ak bol neskúsený vodič, tak pekne položil auto na rúru a mohol ísť volať niekoho na vytiahnutie.
Ja som len posunul ďalej, že Aktisy 4x4 (premenovaný MAN), nie sú v teréne nejako moc zdatné. Naproti tomu, MAN HX ju už iné kafe.
Piesok je všeobecne úplne špecifický, tam má dosť veľké problémy aj V3S, lebo má tenké pneu a nemá systém dofukovania ako napr. Tatra. Zase V3S je kamzík a vyšplhá sa všade, kde je len trochu spevnený terén.
Každé takéto auto má svoje + a -.
Škoda tohto projektu, ktorý mal nahradiť V3S, podľa pamätníkov mal dosť dobré jazdné vlastnosti:
http://www.vhu.cz/exhibit/prototyp-stre ... 6x6-devin/
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Zdravím palbákov.
Pekne sa rozvinula diskusia ohľadom terénnych vlastností áut. Mne urobil HDD kaput , tak som sem dostal až teraz.

Juraj, áno, tatra sa z toho vyhrabala vlastnými silami a nebol to vôbec upravený terén ženistami, plus tam vidíš trošku vplyvu medzikusu medzi volantom a pedálmi. 8-)

Áno, Tatra má určite svoje muchy, ale ako spomína skelet, ktorého ako odborníka na Tatru si veľmi vážim, riešenie nie je 4x4 namiesto PV3S.

Plus má Tatra to, čo tým nákladiakom z Bundeswehru chýba-ak sa zahrabú, vedia to so šikovným vodičom dať aj samé a nebrzdia kolónu tak, že nakoniec sa prepontónuje len pásová technika a ako si niektorý všimli, nákladiaky šli po moste vedľa.

Len som chcel upozorniť kolegov, že kolesová technika má svoje muchy, mušiská a až messerschmidty, keď dokáže cvičný triviálny presun kolóny zastaviť partia nákladiakov, s veľmi dekadentnými jazdnými vlastnosťami mimo asfaltu. :-?
Tu aspoň vidno dôležitosť ženistov, tak prehliadaných a poddimenzovaných v OSSR (nie len).

PS: Vivat Tatra :D
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mikojan29 »

Ja som tatrovák, ale existujú aj iné vozidlá, ktoré tiež prekonajú prekážky rovnako ako Tatrovky. Existuje veľa legiend o Tatrách, no keď vidí človek naživo rôzne stroje v rôznom teréne, pochopí, že môžu byť aj iné možnosti ako len Tatra.
Vozidlá zn. ZiL, Gaz, Ural - tie majú neskutočnú priechodnosť - to len tak mimo tému.

T810 je veľmi vydarená konštrukcia, Aktis (premenovaný MAN) sa v teréne nechytá.
A ako som už spomenul, veľmi záleží na medzikuse medzi volantom a sedačkou!!!
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od skelet »

a podotknul bych, že záleží i na gumách :D
ObrázekObrázekObrázek
noah11
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 270
Registrován: 17/11/2010, 13:10
Bydliště: Vranov

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od noah11 »

Len na margo diskusie ohľadom Aktis to čo povedal nejaky vodič ale vôbec nezodpovedá vlastnostiam vozidla v teréne.Vozidlá Aktis s kabínou Styer a Man boli dodané do misie UNMEE Eritrea Ethiopia december 2000 začala misia. zároveň na vozidlách prebiehali aj vojskové skúšky. Bol som tam skoro 2,5 roka takže môžem konštatovať že tieto vozidlá si viedli veľmi dobre aj v piesku špecifikum bolo obdobie dažďov keď sa zem zmenila na zvláštnu mazľavú masu a taktiež Aktis nemal s prejazdnostou nejaké závažné problémy. Zistili sa ale dosť závažné konštrukčné problémy ktoré výrobca postupne odstraňoval spomeniem npr. jednoradové ložisko od prevodovky na kardanový hriadeľ zadnej nápravy životnosť tak 2000 km, slabé uchytenie vzduchojemu (odpadávali za jazdy v teréne) predné tlmiče mali zlé uloženie,konštrukcia plachty korby sa rozpadávala aj pri jazde na asfalte atd.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od niko »

Konstrukta bude opravovat armadne IVECOa LMV v Moldave n/B. Pre ten podnik je to len dobre.

https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4393043&l=sk
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mrfelix »

Mezi lety 2010-2012 jsem hodně fandil sportu, který se nazývá Truck trial. (V klasické verzi bez rallye).
Jízdy zručnosti v terénu, kdy bylo potřeba nejen projet určitý terén, ale zejména bez dotyku projet vytyčenými brankami, pravidelně globálně vyhrávaly malé náklaďáky 4X4, mezi nimiž vynikala:
1. VYZA ROSS 4x4 https://www.autoantikvariat.cz/katalog/ ... k-prospekt
2. AVIA 4x4, on to byl spíš prototyp, jako ta VYZA, ale výborné auto.
3. Hodně toho vyjely a vyhrály Tatry 813 a 815 v projedení 8x8.
4. Hodně vyjely Pragy V3S, ale zcela jim chyběl výkon motoru. Přestože byly různě upravené a výkon byl zvýšen různými úpravami jak to jen šlo, stále to bylo málo. Všechny V3S měly neoriginální široká kola, protože bez nich by zcela propadly.
5. Tatry 812 a 815 v provedení 6x6 byly znatelně horší, než 8x8. A pragovky byly úplně jiná liga, projely dobře spíš sekce na malých muldičkách nebo příčně po svahu s velkým bočním náklonem, kdežto tatry 6x6 zvládly spíš velké muldy a velké kopce, kde bylo třeba zabrat.
6. Ural 6x6 často remizoval s tatrami, ale měl jen samosvory, nikoliv pravé uzávěrky diferenciálu. Měl nižší těžiště, slušný krouťák. Ale v bahně (či písku) se zahrabal.
7. GAZ 66 má nádherný zvuk motoru, ale dobrý je tak mezi velkými auty 4x4, malá auta 4x4 jsou mnohem lepší, a vozy 6x6 a 8x8 také.
8. Velká auta 4x4 se převracela, padala, nedržela stopu (Liazy, IVECa, IFy).

Benzínové ZILy jsem nikdy neviděl, ale obecně budou mít nevýhody zážehového motoru - malý krouťák v nízkých otáčkách a možná budou trochu podobné V3S.

Tolik moje osobní pozortování a dojmy (nedělal jsem si statistiky). Nerozlišuju soutěžní skupiny.
Skoro ještě více než na řidiči, záviselo na pneumatikách (nahuštění, vzorek, šířka, měkkost).
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“