L159 ALCA a její předchůdci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 369
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Padouch »

Konečně po 10 letech zas můžou piloti L-159 cvičně bombardovat.. No popravdě, nepřekvapilo by mě kdyby pár vybraných pilotů AČR během instruktážní mise v Iráku nezasáhlo do bojů o Mosul nebo Fallůdžu, třeba za 20-30 let se odtajní archivy a pravda výjde najevo. Nevím jestli do bombardování Mosulu zasáhly i dvojmístné Alky, ale pokud ano, tak bych dal ruku do ohně, že druhým pilotem byl instruktor AČR.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od HONZIK11 »

To je přesne. Nikde v Evropě by si to dnes netestli. A taková zkušenost je k nezaplacení.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Rase píše:Celkem 72 strojů L-159 získala AČR v letech 2000 - 2003 a od té doby neprošly komplexní modernizací. V roce 2015 získala 21 strojů společnost Draken International a 12 strojů Irák. V roce 2014 bylo ve stavu vzdušných sil AČR, 19 L-159A u 212. taktické letky a 6 L-159T1 u 213. výcvikové letky
6 L-159A bylo přestavěno na verzi T1 s využitím dílů z dalších 6 strojů
3 L-159A a 2 L-159T1 byly vyměněny za letoun CASA C-295M, ale oba cvičné letouny byly vráceny
36 L-159A uskladněno v Aeru Vodochody
2 letouny L-159A byly zničeny při haváriích

Navážu na přehled od Rase a doplním o aktuálnější a detailnější info:

1. V AČR slouží:
16x L-159A (tj. už neslouží 2x L-159A které havarovaly v minulosti)
5x L-159T1+ (pro jejichž přestavbu z L-159A byly použity některé díly z dalších 5-ti L-159A)
3x L-159T2


2. V inventáři iráckého letectva by měly být:
10x L-159A
1x L-159T1+ od AČR (tj. na přestavbu z L-159A byly použity díly z dalšího L-159A)
1x L-159T2 - prameny se různí, zda-li jde o zbrusu nový L-159 vyrobený před pár lety anebo jestli vzniknul přestavbou z L-159A :?:
další 3 nekompletní L-159 koupil Irák na náhradní díly

https://www.youtube.com/watch?v=c5AQDFnLV0Q


3. Soukromý provozovatel Draken má v inventáři minimálně 23x L-159 (některé prameny uvádí 24). Z toho:
21x L-159A koupené přímo od AČR
2x L-159A které AČR prodalo při výměně za C-295 nakonec koupil Draken
Některé prameny uvádí, že Draken loni v inventáři nikoliv 23, ale 24x L-159... ovšem v registru FAA nebyl nalezen jiný L-159 než ty Alcy, které jsou registrovány na Draken plus 1x pro Lewis Fighter,... tak těžko říct. :?:
Vzhledem k tomu, že loni Draken např. nakoupil servisní podporu od dodavatele radarů pro své L-159, tak předpokládám, že Draken chce dlouhodobě provozovat L-159. A to asi za účelem toho, aby pro státní ozbrojené síly (např. USA) poskytoval služby "adversary training" (něco jako sparring partner pro boxera). Viz fotka asi z aktuálního vojenského cvičení = L-159 parkuje na letišti spolu s F-16, F/A-18, F-22, F-35 a T-38:
https://pbs.twimg.com/media/EeGOnsDXgAI6YA7?format=jpg
https://www.facebook.com/aerovodochody/ ... tn__=EHH-R


4. Soukromý provozovatel Lewis Fighter Fleet LLC má v inventáři minimálně 1x L-159A... tj. asi jde o letadlo které AČR prodalo při výměně za C-295


5. A fabrika Aero Vodochody provozuje 1x L-159 T2X


Suma sumárům
Celkově bylo během sériové výroby L-159A vyrobeno 72 ks a 1 ks L-159B (nyní je přestavěn na L-159T2X)... tj. celková výroba L-159A/B byla 73 ks. Z toho:

a) celkem kompletních 61x L-159A/Txyz je v inventáři nějakého uživatele...tj.
-AČR (24),
-Draken (23),
Irák (12 ... a 3 nekompletní viz poznámka o že při přestavbě L-159T+1 se díly jako sedačka braly z druhého L-159),
Lewis Fighter (1x),
firma Aero Vodochody (1x)

b) 2x L-159A havarovaly

c) 6x L-159A nekompletní (např. bez sedačky, či některé avioniky v kokpitu) neboť z 6-ti L-159A byly použity některé díly na přestavbu (předpokládám, že z těchto 6-ti nekompletních letadel byly 3 prodány do Iráku). ... minimálně 3x 3 nekompletní L-159A by měly být bez veřejně známého vlastníka (původní vlastník byla AČR, ale nějaké L-159 prodávala do AERa... v registru smluv jsou sériová aj. čísla začerněna)
Součet ...celkem 71... tj. z celkových 73 L-159A/B se nepovedlo dohledat osud 2x vyrobených L-159.



Tj. teoreticky -
- dopočítáním mi vycházi, že by měl existovat minimálně 2x kompletní L-159, jehož osud není jasný
- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
- v Aeru používají jedno L-159T2X
- a předpokládám, že ten soukromý provozovatel (Lewis Fighter...) by se nebránil prodeji, když vlastní pouze 1x L-159 (a nedávno asi prodal další 2x L-159A firmě Draken).

Jestli je můj výše uvedený odhad správný, tak jsem překvapen, že krom aktuálních L-39CW/NG ... se nemluví o eventualitě, že firma Aero taky možná může sehnat i (skoro/úplně) hotové L-159 to v počtu až 7-mi kusů :idea: (=2x L-159 osudu není info + 1x provozovaný v AERu + 1 v majetku Lewis Fighter + 3 nekompletní)... byť těch až 7x L-159 je z pohledu vybavení, kompletnosti a olétanosti asi ve stylu: "každý pes, jiná ves" a z těch 7 asi je většina jednosedadlových.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

zzz píše:- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
K citovanému se asi povedlo dohledat částečné info: L-159 Alca č. 6003 je umístěna ve Vyškově. V neletuschopném stavu foto viz níže

Jde o středisko Vycviková hala střediska vzdušných sil, fotky tamních L-39, Mi-17, Mi-24V jsou k vidění např. zde. Asi nezachycují aktuální stav, ale spíše o situaci okolo roku 2010. Fotka haly (bez L-159) viz:
Obrázek
zdroj foto: http://www.vrtulnik.cz/mil4/pozvycvik.htm


Dle L+K 12/2010 byl L-159 č. 6003 použit ke konverzi L-159A na L-159T1 (tj. asi z L-159A č. 6046 a 6003 vzniknul jeden L-159T1 a to č. 6046). Viz článek Tomáš SOUČEK: "10 let provozu L-159"

Konkrétní fotky odstavené Alcy č. 6003 ve Vyškově jsou k vidění např. v:
https://www.valka.cz/L-159A-6003-t53409
https://www.valka.cz/Aero-L-159A-ALCA-t12303
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Padouch píše:Konečně po 10 letech zas můžou piloti L-159 cvičně bombardovat.. No popravdě, nepřekvapilo by mě kdyby pár vybraných pilotů AČR během instruktážní mise v Iráku nezasáhlo do bojů o Mosul nebo Fallůdžu, třeba za 20-30 let se odtajní archivy a pravda výjde najevo. Nevím jestli do bombardování Mosulu zasáhly i dvojmístné Alky, ale pokud ano, tak bych dal ruku do ohně, že druhým pilotem byl instruktor AČR.
Irácké letectvo by mělo mít 2x dvousedadlové L-159. Je otázkou v jaké konkrétní výbavě jsou.
IMHO Alca v podobě L-159T není vhodným letadlem na plnohodnou bojovou akci, pokud protivník disponuje např. MANPADS, neboť L-159T postrádá výmetnice klamných cílů. Zatímco L-159T1+ a L-159T2 z hlediska vhodnosti k bojovému nasazení jsou úplně o něčem jiném
http://czechairforce.com/news/perspekti ... h-sil-acr/

L-159B nikdy bojově nelétala, ale při jejím používání v Maďarsku nalétala stovky letových hodin... tak asi maďarům její konfigurace/výbava vyhovovala.

IMHO v ČR existuje 5 variant dvousedadlových L-159
- 1x L-159B jako novostavba
- 5x L-159T v AČR (získaný přestavbou ze 2x L-159A)... posléze byly radikálně zmodernizovány na T1+
- 1x L-159T2X jako prototyp pro přestavbu L-159A na L-159T2 ... (získaný přestavbou z L-159B)
- 3x L-159T2 v AČR (získaný přestavbou z 1x L-159A)
(plus existuje ještě 6.-tá verze, ale pokud vím tak šlo pouze o projekt a to L-169)


Tj. je otázkou jaké konkrétní provedení obou dvousedlových Alca jsou v Iráku. Obvykle se uvádí L-159T. ale těžko říct. Ono totiž nešlo o dodávku dvou stejných dvousedadlových letadel:

První dvousedlová Alca byla z majetku AČR (v inventáři AČR zbylo 5x L-159T). Irák si ale nechal koupenou L-159T nejprve nechal servisovat v AERu... Tj. je možné že v rámci servisu došlo i modernizaci koupené L-159T na L-159T1+. Ovšem je jisté, že dodávka první byla mnohem dříve než dodávka druhé dvousedadlové Alca.

Druhá irácká dvousedlová Alca byla pořízena buď přestavbou z L-159A nebo úplnou novostavbou. Dodána do Iráku v 2018... tj. zhruba v době kdy AERo pracovalo na přestavbě 3x L-159A na dvousedadlové L-159T2 pro AČR.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

zzz píše:Suma sumárům
Celkově bylo během sériové výroby L-159A vyrobeno 72 ks a 1 ks L-159B (nyní je přestavěn na L-159T2X)... tj. celková výroba L-159A/B byla 73 ks. Z toho:
Kromě 72x jednosedadlových L-159A a 1x protypu dvousedadlové L-159B vznikla minimálně ještě jedna Alca a to prototyp.
Nyní je tento prototyp v muzeu Praha-Kbely. Detaily viz http://www.vhu.cz/exhibit/aero-l-159-5831-vyr-c-5831/ ... Předpokládám, že tato konkrétní Alca je vystavena bez motoru, neboť AERo se zavázalo dodat do Iráku jeden samostatný motor.
Fotky během letu prototypu dvousedadlové Alcy https://www.fotokouba.cz/fotoalbum/phot ... otyp-5831/

Obrázek
autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz

Obrázek
autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz

Obrázek
autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz





Vzhledem k tomu, že na váše uvedených fotkách Alcy v muzeu je dvousedadlová Alca...tak je škoda, že asi není nikde vystaven prototyp jednosedadlových L-159, číslo 5832 ... její fotky během letu viz např. https://www.fotokouba.cz/fotoalbum/phot ... otyp-5832/

Jestli někdo ví jaký je aktuální osud tohoto prototypu jednosedadlových (trupové číslo 5832), tak možno přispět, předem díky ... Na tomto webuse uvádí, že během létání v roce 2000 došlo k poškození. Ovšem na tomto odkazu je nafocen titulní stránka L+K 5/2001 kde toto letadlo simuluje doplňování paliva za letu... tj. předpokládám, že poškození v roce 2000 nezpůsobilo zrušení této konkrétní Alca.
https://www.valka.cz/L-159A-5832-t53103
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

Momentálně je prototyp umístěn v expozici staré aerovky v Letňanech, viz předposlední foto.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Zemakt... díky za názor. Vidím to jinak.

Na fotkách z muzea je prototyp dvousedadlové Alca (mělo by jít o číslo 5831).

Zajímavější by bylo dopátrat se osudu prototypu jednosedadlové Alcy (mělo by jít o číslo 5832).... Její fotky jsou na odkazu výše. Mám pocit, že např. tvar překrytu kabiny tohoto jednosedadlového prototypu je evidentně jiný než na dvousedadlové Alca t.č. v muzeu.



P.S. Nad rámec výše uvedené nejasnosti ... je-li řeč o prototypech Alcy, tak jsem narazil ještě na třetí Alca (č. 6073), který je dnes označován jako prototyp. Ovšem osud tohoto éra je znám... dvousedadlová Alca (původně ve verzi -159B, nyní -159T2X), v minulosti nalétala stovky hodin v maďarském letectvu, aktuálně provozována firmou Aero Vodochody.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

:shock: co vidíš jinak? Říkám, že prototyp kbelského muzea je v Letňanech. Na jednositz stačí poslat dotaz do Aera.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Tondda
Příspěvky: 5
Registrován: 19/12/2019, 07:17

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Tondda »

Zemakt má pravdu, Alca je v hangáru č. VI v Letňanech. Je tam expozice Aera.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Zemakt
Aha, to jsme si nerozuměli. Nenapadlo mě, že opakuješ co jsem už (dostatečně podrobně) popsal výše...

Tondda... no jasně, vždyť jsem to psal výše, prototyp dvousedadlové Alcy je v Muzeu VHÚ ve Kbelích (tedy ve Staré aerovce v sousedních Letňanech). Ale kde je prototyp jednosedadlové?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Zemakt píše:https://www.armadninoviny.cz/aero-oprav ... korun.html

Chápu to dobře, že T2 může defacto zastat funkci Áčka v plném rozsahu?
Když odhlédneme od toho, že dvousedadlová Alca asi váží víc než jednosedadlová 159A, tak asi ano.

Ovšem proč?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

Pravděpodobně u výrobce.

Proč? Protože má radar a je tedy schopna působit stejně jako Áčko, a třeba i jako letecký návodčí, či velitel skupiny. Jestli to je však v dnešní době k něčemu, netuším. Nicméně úderná síla letectva se co do počtu přestavbou nezmenšila.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od HONZIK11 »

A letovka se zvýšila o clena posádky,jeho živé váhy a dalších podpůrných a dalších komponent aby nebyl jen balastem. :lej:
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

Tak nemusíš tankovat furt plnou :razz: .
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Zemakt píše:Proč? Protože má radar a je tedy schopna působit stejně jako Áčko, a třeba i jako letecký návodčí, či velitel skupiny. Jestli to je však v dnešní době k něčemu, netuším. Nicméně úderná síla letectva se co do počtu přestavbou nezmenšila.
A jo, já myslel že se ptáš konkrétně na podmínky AČR.

Smyslem Alca (i dvoumístných) v AČR je IMHO dvojí:
a) působit samostatně (a převzít část úkolů Gripenů, např. část CAS)
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... lu-210040/
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ve-214254/

b) šetřit letové hodiny Gripenů (neboť AČR vzhledem k rozloze ČR provozuje dost málo Gripenů a navíc AČR má relativně hodně pilotů schopných pilotovat Gripeny, ovšem nasmlouvaných leasingových letových hodin je dost málo), tj. hodnota ročního náletu jednoho pilota Gripenů na Gripenech se v období 2010-2019 pohybovala mezi v hodnotách cca 80 až 100 hodin. Co jsem se dočetl, tak piloti fighterů v NATO by měli mít nálet někde přes 120, ideálně přes 150 letových hodin (ale to je patrně míněno pro širší spektrum misí A-A, A-G).
"Šetřit" nemyslím jen ve smyslu kondičních letů (namísto na platformě Gripen létat na provozně levnější platformě), ale také taktický výcvik na Alcách (včetně výcviku v Taktickém simulačním centru v Pardubkách). Viz mise 213. letky (létající na jedno- i dvousedadlových Alca)
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... mi-217845/
Ono to ale souvisí s reformou výcviku pilotů cca od 2016 (nyní se pilot prý dostane ke Gripenu v nižším věku).


Závěr:
Ze tří platforem bojových prouďáků v ČR je IMHO
- upozaďován Gripen (protože roční limit nasmlouvaných leasingových letových hodin vs. počet pilotů) a
- nadužíváno létání na Alca.
Jako laik odhaduji, že dlouhodobější průměr nalétaných hodin v ČR v minulých letech mohl být v poměru zhruba 25%/55%/20% ... Gripen (14 letadel)/Alca (24 letadel)/Albatros (cca 7 ... z toho nevím kolik je letuschopných ?4?)
... Nemluvím o počtu letových hodin pilota, ale ročním náletu celé flotily té či oné konkrétní platformy provozované v ČR (bohužel si netroufnu odhadnout jestli Alca nalétá stejný počet letových hodin ročně bez rozlišení verze... nebo jestli se liší průměrný počet ročních letových hodin připadajících na jednu L-159A a na jednu L-159 T1+/T2)

Tj. optimální by bylo, aby Gripeny v ČR létaly víc letových hodin. Jenže to nejde. Za vyšší počet letových hodin Gripenů by si ČR musela připlatit na nájemném placeném do Švédska.

A kdyby staré Albatrosy měly větší zásobu zbývající životnost letových hodin ( a kdyby měly lepší avioniku+ úspornější motor), tak patrně by Albatrosy pro AČR nalétaly vyšší počet letových hodin.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

zzz píše:
zzz píše:- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
K citovanému se asi povedlo dohledat částečné info: L-159 Alca č. 6003 je umístěna ve Vyškově. V neletuschopném stavu foto viz níže
(...)
Druhý z nekompletních L-159A by měl být ve stálé expozici posádkového muzea v Náměšti n. O. http://www.vhu.cz/nove-posadkove-muzeum ... d-oslavou/ Bohužel fotku vystaveného L-159A v Náměšti jsem nenašel.


Třetí z nekompletních Alca by měl být vystaven na základně v Čáslavi. Ani odtud jsem nenašel zveřejněnou fotku vystavené neletuschopné L-159A
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

I tak dobré :up:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od zzz »

Zemakt...Jestli je to na mě, tak díky. Byť nevím za co. :rotuj: Já Ti neodpověděl k věci, protože konkrétní odpověď nevím (předpokládám je utajována), tak jsem aspoň nabídnul obecný odhad na Tvoji otázku ... nic moc, no. 8-)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11767
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Příspěvek od Zemakt »

Palec máš za zmapování.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“