Aero L-39NG

Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17865
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

btw. o výzbroji pro současnou verzi Hawk AJT jsem se taky nikde nedočetl? Jediné co jsem se dočetl bylo, že Indie napsala BAe jestli nejde na AJT dodělat výzbroj. Takže z vyzbrojených zbývá jen Master, ale ani tam netuším jestli už M346FA má certifikaci pro výzbroj.
ObrázekObrázekObrázek
Suger
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 160
Registrován: 6/2/2018, 20:41

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Suger »

Niko ja ti rozumiem. Ja si tiež myslím, že najlepšie je pre tender pripravený Hawk. Lenže, práve Hawk má byť celosvetovo nahradený práve T-7A . Áno, je to aj nadzvuk (1,2M), Američania ho vyvinuli ako multirole, má v budúcnosti zvládnuť od cvičného lietadla až po CAS/MRCA. Je postavený ako cvičné lietadlo pre nové stíhačky 5.gen a vyššie... Pre budúce bojisko bude asi nevyhnutné stavať cvičný a light combat aircraft s vyššími výkonmi ako 0,6-0,8M , ak majú operovať v horúcej zóne. Ak má mať Slovensko malé ale moderné vojenské letectvo, potom by malo rozmýšľať nad multifunkčným, tak ako naše F-16 Block 70/72 ktoré sú multirole fighter , potom by rovnaká filozofia mala platiť aj pre cvičné lietadlá , dostali by sme sa do podobnej situácie ako AČR s ich kombináciou Gripen / L-159 . V neposlednom rade, viacero pilotov z Mig-29 po ich vyradení, by mohlo prejsť na nový cvičný stroj/CAS...
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Suger problem je len podla mna, ze na T-7A sa peniaze nenajdu. Nechap ma zle. Bodaj by sa nasli. Ja by som bol len rad. Ale beriem starsi Hawk ako realistickejsi.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 926
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Taliani začínajú tiež rozvíjať marketing ohľadne cvičných lietadiel. Nie je to síce M-346, ale konkurencia k L-39NG viac než primeraná:

https://www.siaf.sk/aktuality/leonardo- ... -2020.html

M-346 je super, ale asi pre nás cenovo nedstupný. Hawk je môj favorit, ale neviem, či sa prebije cenou.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

mikojan29 píše:Taliani začínajú tiež rozvíjať marketing ohľadne cvičných lietadiel. Nie je to síce M-346, ale konkurencia k L-39NG viac než primeraná:

https://www.siaf.sk/aktuality/leonardo- ... -2020.html

M-346 je super, ale asi pre nás cenovo nedstupný. Hawk je môj favorit, ale neviem, či sa prebije cenou.
a to s nákladmi na akvizíciu a prevádzku porovnateľnými s nákladmi na turbovrtuľové lietadlo
Takže vieme, ze cena s L39-NG bude cca rovnaká.

ktorý zahŕňa Live VirtualConstructive (LVC), teda schopnosť prepojiť skutočné lietadlo s pozemným simulátorom a integrovanými prvkami síl oponenta a vlastných síl, čo umožnuje vystaviť pilota podmienkam prakticky každej možnej operačnej situácie.
Toto je zaujímavé.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

To bude zaznam z tej predvadzacky na SIAFe 2019 z ktorej sme tu mali aj video rozhovoru s pilotom. Inak nebol nahodou 2018 predvadzany Master ?
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 926
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Mne sa tiež páči ten výcvikový systém. Master bol predvádzaný v roku 2018, ale len staticky ako M-345 minulý rok.
Minulý rok tam bol aj L-39CW, ale len v VIP zóne.
No uvidíme, kto čo a za čo ponúkne.
"Alea iacta est"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Mě se taky paci. Sice prd o něm vím,jako ostatně každý. Ale musí to být super. :razz:
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Honziku študuj. Je toho na webe dosť.

https://www.leonardocompany.com/en/prod ... ing-school
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj , tak jsem si to precetl .Ale porad nevim proc je spageta lepsi nez knedlik. :razz:
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Knedlik žiaden výcvikový systém neponuka, nema ho v holdingu. :D
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11761
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Špagety:
Integrovaný výcvikový systém pro výcvik vojenských pilotů a co nejlepší podporu flotily zahrnuje:

Letadlo s vestavěnou simulací Embedded Tactical Training Simulation (ETTS)
Syntetické pozemní školení (úplný simulátor mise a trenér dílčích úkolů)
Akademické školení (výuka pomocí počítače a školení na počítači)
Plánování misí (stanice podpory mise na podporu fází plánování, briefingu a de-briefingu)
Živé, virtuální, konstruktivní tréninkové prostředí
Analýza potřeb školení (TNA) a informační systém pro správu školení (TMIS)
Logistická služba (od standardní integrované logistické podpory po plnou logistiku založenou na výkonu)

Knedlík:
Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. .

PS: za deset minut obšvihnu špagetu a v powerpointu vytunim knedlík. Nicméně obsah bude sdělení bude stále stejný :wink: . Bez hlubšího rozklíčování a praktické ukázky možností obou systémů je jakékoliv hodnocení předčasné, respektive o ničem.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Skôr som myslel na leteckú skolu. Tu AERO nema.

https://www.leonardocompany.com/en/prod ... er-academy
https://www.leonardocompany.com/en/serv ... er-academy

Ked sa na to pozrieš zo slovenského pohladu, tak Leonardo bude vzdy vedieť ponúknuť viac.
A čudujem sa Honzikovi. Mal by si ist prečítať svoje argumenty Nexter verzus Konstrukta.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj proč bych si je zase čítal, když jsem je psal. Vím že ti to nesedlo.Mam prostě jiný názor na moderní dělostřelecký systém jako celek a zvlášť na konstrukci houfnice, která je podobná pobřežnímu dělostřeleckým systémům. Za mě by měla být dnes houfnice, lehká, mobilní a neidentifikovatelna při přesunech. Osádka by měla být transportovatelna v kabině a ne obložená munici. Řidič by měl být podporován velitelem vozu, jinak zesedivi už při přesunu. Ale to nemá nic společného s L39 Ng.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Ad letecká škola. Aero ji nemá i díky Pente. Ale za svou historii naučilo lítat půlku světa. A učí dodnes. Nebýt vašich DV 2 tak ty letouny lítají v mnohých lokalitách viz Tunis, Egypt. https://e.dennikn.sk/439032/motor-ktory ... nu-rezimu/ Ale vše zle je k něčemu dobré.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nehovorim Caesar verzus Zuzana, ale Nexter verzus Konstrukta.
Samozrejme AERO by nebyt Penty, DV2, Babisovi a Boeingu ktorý prišiel vykradnúť socialistické know-how , bolo dnes svetovym lidrom výroby trénerov a bojovych lietadiel.
V skutočnosti AERO zilo a vyrabalo len vdaka RVHP a sovietskemu vplyvu.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Lynx píše:Skelet: tu poznámku si zapamätám, teda určite ju nezabudnem. A určite budem mat na pamäti, že M345 je o podstatný kus menšie a ľahšie lietadlo.
https://www.siaf.sk/kontaktny-formular.html

Bude-li se někdo dívat na nynější on-line vysílání SIAFu, tak prosím napište jestli slovensko-italský PR tým fy LEONARDO vysvětlil jak má M-345 vyřešen dolet vzhledem k skoro polovičnímu množství paliva než které nosí italský MB-339 (jehož nástupcem by měl údajně být M-345, popř. T-344 v italském letectvu)? To jako je podmínkou použití M-345, že letání M-345 je koncentrováno v blízkosti letiště, tj. hluk z létání je koncentrován na menší území, zato fest?

Nebo M-345 - létající v ČR či v SR - bude standartně nosit přídavné palivové nádrže? Myslím to tak, že v našich zemích poslední netechnická letová havárie bojového letadla souvisela s "vlhkoměrem", který "zavřel" Sliač. A do Bratislavy už palivo nestačilo, tak MiG-29 šel k zemi
https://www.ta3.com/clanok/1187779/tb-j ... ig-29.html

P.S. Juraj, to není otázka na Tebe. Určitě něco jsi schopný napsat. Spíše je důležité, aby ta odpověď k M-345 byla oficiální... aby šlo od Italů jejich vysvětlení vymáhat.
R.I.P.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17865
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Aero leteckou školu nepotřebuje. Tu ČR má, a to v Pardubicích. Navíc letecká škola u Leonarda znamená konec letecké školy v TUKE. Tedy pokud se nenaučíte nejdřív lítat na ultralightech, pak je pošlete do Itálie, pak je budete cvičit na svých T-7, a pak je pošlete do USA. Tedy alespoň to tak dle slovenských fans vypadá.
ObrázekObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj Tichý píše:Nehovorim Caesar verzus Zuzana, ale Nexter verzus Konstrukta.
Samozrejme AERO by nebyt Penty, DV2, Babisovi a Boeingu ktorý prišiel vykradnúť socialistické know-how , bolo dnes svetovym lidrom výroby trénerov a bojovych lietadiel.
V skutočnosti AERO zilo a vyrabalo len vdaka RVHP a sovietskemu vplyvu.
Ale vždyť to je demagogie největšího zrna.
Vem si jen kolik organizací, polostanich struktur, soukromých institucí, používá L39 klony v USA. Vím, kolik letounu se povysavalo z celého světa. A vím jak si jich cení. Zatímco Hawky i jiné typy pošlou zanedlouho do šrotu, Aero bude lítat dlouho.Prosrali jsme hodně kseftu kvůli motorům. Kdyby jste fungovali tak jak jste měli, nemuseli jsme zhánět embargovatelne technologie a nemuseli jsme být blokování prodejem. Vysali jste rozpočet a nakonec neudrželi ani výrobu motoru,co výrobu, ale ani jejich servis. Poskodili jste renomé značky a dnes ještě :rotuj: vyskakujete!!!!!
Tunisanum jste ačkoliv dopravili letouny na generálku do Prahy Hekulesy, trceli tam dlouho, protože jste nebyli schopni vyservisovat motory. V Egyptu se na ně prasi ani se o generálk nepokusil. Chybou bylo, že se ta motorarna stavěla u vas. To samé bylo i s repasi našich Suchoju. K vám preletly. A zpět jste je nám poslali v rozsypu. Prostě bordel kde se podíváš.
Nezlob se na mě, ale rozpad nebyl v tomto oboru sametový. Už jen proto, že jste přišli o kadry. Ale nebudu se nad Tebou dnes rozčilovat. :lej:
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4016
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

skelet píše:Aero leteckou školu nepotřebuje. Tu ČR má, a to v Pardubicích. Navíc letecká škola u Leonarda znamená konec letecké školy v TUKE. Tedy pokud se nenaučíte nejdřív lítat na ultralightech, pak je pošlete do Itálie, pak je budete cvičit na svých T-7, a pak je pošlete do USA. Tedy alespoň to tak dle slovenských fans vypadá.
A přesně tak to bude. A při tom by se do Pardubic dostali vlakem. Ale kdo chce kam. Pomozte jim tam. Madar a Čech, to je ta kombinace která jim nesedí. I kdyby to bylo zadarmo.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“