Interiér Tigeru

Německé tanky, obrněná vozidla, tankové divize, těžká výzbroj.

Moderátor: Zemakt

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Interiér Tigeru

Příspěvek od Lord »

Interiér ...

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Interiér z pohledu řidiče.

Obrázek

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Pohledy dovnitř tanku Tiger.

Obrázek

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

Vnútorný priestor bol rozdelený na tri časti-Priestor v zadu bol určený pre pohonnú jednotku vrátane chladiaceho systému a palivových nádrží. Priestor v predu, určený pre vodiča a radistu-strelca, pozdlžne rozdelovala skrina prevodovky a ústrojenstvo riadenia. V strednej časti-vo veži bolo miesto velitala, strelca a nabíjača. Vzhladom k priestoru, ktorý zaberal záver resp.zadná časť kanonu, mala veža vnútorný priemer 1,8metra. Dostatok priestoru mal však iba nabíjač... Ochranný kryt zadnej časti kanónu siahal takmer až k zadnej stene veže a rozdeloval vnutorný priestor na dve(nie rovnako široké)časti-osa kanonu bola vzhladom k pozdĺžnej ose veže posunutá o 100mm vpravo.
Na hornej strane prstenca veže bola na troch ocelových trubkových nosníkoch upevnená otáčavá podlaha. Na podlahe bol hydraulický pohon otáčania veže, priestor pre kanystre a hasiaci prístroj a poklop, umožňujúci prístup k munícii uloženej pod podlahou. Výška priestoru vo veži,meraná od podlahy ku streche veže bola 1,55 metra. Priestor pod velitelskou kopulou tanku staršieho prevedenia bol o 270mm vyšší.
Strelec z kanonu sedel vpredu vľavo. Kolená musel mať zdvihnuté hore, pričom sa vykláňal do prava. Nabíjač sedel na pravej strane kanónu, chrbtom k ostatným. Pretože sa pri vyberaní streliva zo schránok pohyboval viac než ostatní členovia posádky, mal k dispozícii podstatne väčší priestor. Štúdia britskej armády uvádza,že iba nabíjač mal v Tigrovi dostatok miesta.
Za strelcom bolo pracovisko velitala tanku. Jeho sedadlo bolo dvojúrovňové-opierka sedadla sa dala sklopiť a v tejto polohe, vo výške 1,32 metra nad úrovňou otáčavej podlahy, slúžila velitelovi na sedenie v otvorenom poklope velitelskej vežičky. Toto horné sedadlo ale nemalo žiadne operadlo a posedenie v ňom bolo preto pomerne nepohodlné a neisté. Nižšie sedadlo umiestnené 0,9 metra nad podlahou, umožňovalo velitelovi sledovať situáciu piatimi pozorovacími otvormi vo vel.kopuli. Priezory boli zasklené 94mm silnými sklami. Dvom polohám sedadla velitela odpovedali dve sady opierok nôh na konzole sedadla strelca.
Okrem pozorovacích otvorov mal velitel k dispozícii tzv.nožnicový binokulárny periskop(Scherrenzielfernhorn). Slúžil skôr ku kontrole zásahov než k vyhladávaniu cielov, pretože mal úzke zorné pole. Velitel ho používal v otvorenom poklope kopule. Strelec z kanónu a nabíjač mali k dispozícii jeden priezor na lavej a jeden na pravej strane veže. Všetky priezory boli vybavené čelnou opierkou.
Vodičove miesto v ľavom prednom rohu korby bolo pomerne pohodlné. Výnimkou bol nedostatočný priestor pre nohy. Dalším nedostatkom bolo, že vodič nemohol pri riadení sedieť v otvorenom poklope. Aj vodič mal k dispozícii jeden priezor(240X70mm).ten chránili dve žaluzie,posuvné v zvislom smere. Ovládali sa točítkom napravo. Vodič mal dostatočný výhlad len pri plne otvorených žaluziách. ďalej mal vodič k dispozícii pevný periskop (125X35mm) v poklope nad svojou hlavou. Periskop smeroval 30stupňov vlavo od pozdlžnej osy.
Sedadlo vodiča ma nastavitelný sklon a bolo posuvné v pozdlžnom smere. Pri sklopení operadla do zadu sa nabíjačovi otvoril prístup k schránkam streliva, uloženým na lavo od vodiča z ktorých doplňoval pohotovostné zásoby po stranách korby. Vodič tank ovládal volantom a pedálmi plynu, brzdy a spojky. Páky po stranách sedadla umožňovali brzdenie bud lavého alebo pravého pásu a mohli byť použité ako núdzové riadenie.
Priestor pre radistu-strelca z gulometu bol zrkadlovým obrazom postu vodiča. Jeho sedadlo bolo ale pevné a trocha menšie. Prístup k vozidlovej radiostanici, ktorú radista obsluhoval bol jednoduchý. Stanica bola upevnená na skrini prevodovky po jeho lavej strane.
Okrem poklopu velitelskej kopule a poklopov vodiča a radistu bol další poklopnad miestom nabíjača. Slúžil ako vstupný otvor ale aj k vyhadzovaniu vystrelených nábojníc. Na rozdiel od ostatných poklopov ktoré boli ktuhové bol poklop nabíjača obdĺžnikový. Bol rovnako ako poklopy vodiča a radistu odpružený. Tanky vyrábané od konca roku 1943 mali kruhový núdzový poklop na stene veže vpravo vzadu. Záves poklopu bol na spodnej strane a pri svojom odklopení bránil otáčaniu veže. Zavreť sa dal len z vonku. Používal sa na nakladanie streliva a ako úniková cesta pri ohrození posádky. V britskej študijnej správe sa uvádza,že radista, vodič a nabíjač potrebovali k opusteniu tanku okolo 7 sekund ak použili poklopy nad svojou hlavou. Velitel opustil tank poklopom vo vežičke za 9 sekund, tri sekundy po nom nasledoval strelec,ktorý ako jediný nemal svoj poklop.
V motorovom priestore bol nainštalovaný automatický hasiaci systém, ktorý sa zapínal ak teplota prekročila 120 stupňov. Hasiacou zmesou boli 3 litre tetrachlormetanu, ktorý rozstrekovali štyri trysky. Ventil uzavrel po siedmych sekundách časový spínač. Kapacita tlakovej nádoby dovolovala päť hasiacich cyklov.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Velká hmotnost tanku znamenala také velkou zátež na jeho převodový systém. Výkon motoru Maybach se přenášel prostřednictvím kardanu na vepředu uloženou poloautomatickou převodovku s hydraulickou asistencí řazení a dále na hnací kolo a pásy. Převodovka měla 8 převodových stupňů vpřed a 4 vzad. Pro otáčení tanku bylo možné použít dvou možností, buď se tank mohl otočit na místě tím, že se zablokovalo pravé nebo levé hnací kolo, nebo tank udělal otáčku tak, že se jedno hnací kolo otáčelo rychleji a druhé pomaleji. Složitý převodový systém, který byl navíc extrémně namáhaný hmotností tanku se stával zdrojem poruch. Na druhou stranu však umožnil tanku solidní možnost manévrování a ve spojení s podvozkem, velkými koly opružením torzními tyčemi umožňoval i relativně solidní rychlost v terénu.

Obrázek

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

A takto vypadal jeho nástupce TIGER II

Obrázek


Srovnání s americkým Shermanem. Výška zhruba stejná, ale šířka a kvalita jiná!

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Německá obrněná technika“