Suchoj Su-25 Frogfoot
Moderátor: Julesak
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Nesher
Jistě, opraveno. To je tak, když něco píšu ráno v 6:30 před první kávou
Jistě, opraveno. To je tak, když něco píšu ráno v 6:30 před první kávou
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Smutná krabice
- praporčík
- Příspěvky: 348
- Registrován: 26/12/2014, 21:40
- Bydliště: Outsourcovaný logistický sklad
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Jestli ona ta nesestřelovanost Il-28 nebude spíše chronologií toho, kdy se k mudžahidům dostaly PLŘS odpalované z ramene VS kdy už Il-28 nelétaly.
Protože to bylo schváleno až v 1984 po intervencích Charlieho Wilsona, který ve spolupráci s fanatickým ředitelem CIA dokázal sebrat Pentagonu nespotřebované "přebytky rozpočtu" a převést je CIA k investicím do pokročilejších zbraní pro mudžahidy.
Protože to bylo schváleno až v 1984 po intervencích Charlieho Wilsona, který ve spolupráci s fanatickým ředitelem CIA dokázal sebrat Pentagonu nespotřebované "přebytky rozpočtu" a převést je CIA k investicím do pokročilejších zbraní pro mudžahidy.
Inženýři ví, že vše má klady a zápory a musíte si vybrat něco za něco. Propagandisté a obchodníci vynášejí pouze klady a zápory zamlčují. Tvrdí-li kdo, že je něco univerzálně nejlepší na světě nebo nemá žádné slabé stránky, patří do druhé skupiny.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Skeptik - ďakujem, toto ma nenapadlo.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Krabice
Může být. Ostatně první Su-25 byl sestřelen Střelou 2 (SA-7) až 16.ledna 1984.
Nicméně Il-28 tedy min. rok létaly v prostředí, kde se MANPADS vyskytovaly.
Na druhou stranu je pravda, že schopnosti prvních MANPADů na letadla s pevnými křídly moc nestačily ... částečné zlepšení přinesly až Stingery dodávané od listopadu 1986.
Může být. Ostatně první Su-25 byl sestřelen Střelou 2 (SA-7) až 16.ledna 1984.
Nicméně Il-28 tedy min. rok létaly v prostředí, kde se MANPADS vyskytovaly.
Na druhou stranu je pravda, že schopnosti prvních MANPADů na letadla s pevnými křídly moc nestačily ... částečné zlepšení přinesly až Stingery dodávané od listopadu 1986.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Operácie Su-25SM a SM3 z (doslova) poľného letiska (neďaleko UA hraníc, pri meste Kamensk Šachtinskij):
Pohľad do kokpitu Su-25SM3:
Pohľad do kokpitu Su-25SM3:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ďalší diel série Военная приемка, tentokrát o najmodernejšom "šturmoviku" Su-25SM3:
Pekné zábery zo Sýrie (napr. 4:22, 33:41), Afganistanu (16:25), Južného Osetska (27:15, 28:17) ukážu aj nakladanie brzdiaceho padáku (8:30), nový UV senzor varovania pre odpalom protivníkových rakiet (9:18), REB kontajner systému Vitebsk (10:38), zásah pozemného(15:33) i vzdušného(15:50) cieľa, to druhé pomocou PTRS Vichr, pristátie a vzlet na trávnatej ploche(26:01), výcvikový simulátor (32:08)
Tiež rozhovor s konštruktérom lietadla (13:08, 18:56) i s jednou afgánskych legiend (16:48, 35:35). Za 60 tisíc bojových letov v Afganistane bolo stratených 23 strojov zo stratou 6 pilotov.
Takáto vysoká úroveň ochrany a odolnosti (30:29) je dosiahnutá konštrukciou palivových nádrží (19:54, vrátane záberov zo skúšok ), systémom ovládania riadiacich plôch (20:51) a pancierovaním kabíny pilota (21:39).
Pekné zábery zo Sýrie (napr. 4:22, 33:41), Afganistanu (16:25), Južného Osetska (27:15, 28:17) ukážu aj nakladanie brzdiaceho padáku (8:30), nový UV senzor varovania pre odpalom protivníkových rakiet (9:18), REB kontajner systému Vitebsk (10:38), zásah pozemného(15:33) i vzdušného(15:50) cieľa, to druhé pomocou PTRS Vichr, pristátie a vzlet na trávnatej ploche(26:01), výcvikový simulátor (32:08)
Tiež rozhovor s konštruktérom lietadla (13:08, 18:56) i s jednou afgánskych legiend (16:48, 35:35). Za 60 tisíc bojových letov v Afganistane bolo stratených 23 strojov zo stratou 6 pilotov.
Takáto vysoká úroveň ochrany a odolnosti (30:29) je dosiahnutá konštrukciou palivových nádrží (19:54, vrátane záberov zo skúšok ), systémom ovládania riadiacich plôch (20:51) a pancierovaním kabíny pilota (21:39).
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
V minutě 4:25 výše zobrazeného videa
https://youtu.be/Fv42XI9sT2E?t=277
je vidět vypuštění střel S-25.
https://youtu.be/Fv42XI9sT2E?t=277
je vidět vypuštění střel S-25.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Video z incidentu v Cade. Pravdepodobne pri technickych pracach doslo k odpaleniku rakety z parkujuceho Su-25. Raketa minula francuzky C-130 a trafila dom generala prezidentskej gardy. Dve deti a dvaja dospeli zahynuli.
https://theaviationist.com/2020/04/18/w ... a-airport/
https://theaviationist.com/2020/04/18/w ... a-airport/
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Keby tam nezomreli ľudia bolo by to až rozkošné...
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
tohle je neštěstí
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Gruzie údajně podle slov ministra obrany Garibashviliho uvažuje o výrobě Su-25.
http://www.opex360.com/2020/06/10/la-ge ... -frogfoot/
https://dfnc.ru/en/world-news/georgia-t ... ell-su-25/
https://www.turan.az/ext/news/2020/6/fr ... 124896.htm
http://www.opex360.com/2020/06/10/la-ge ... -frogfoot/
https://dfnc.ru/en/world-news/georgia-t ... ell-su-25/
https://www.turan.az/ext/news/2020/6/fr ... 124896.htm
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Pri všetkej úcte nezmysel...
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ďalšie video Su-25 na lúke, v poslednej dobe sú takéto videá častejšie, asi sa tomu z nejakého dôvodu začala prikladať vyššia dôležitosť.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
No nesmysl,Julesak píše:Pri všetkej úcte nezmysel...
tady je první "nové" gruzínské Su 25 už za letu.
https://www.defence24.pl/pierwszy-nowy- ... lata-wideo
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Samozrejme že výroba Su-25 v Tbilisi je nezmysel.
Aj toto je len repasovaný kus.
Aj toto je len repasovaný kus.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5060
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Julesak: ak sa iným krajinam podarilo zvladnut novovyrobu starých "vzorov", nevidím jediný dovod prečo by sa to iste nemohlo podarit Gruzincom s pomocou Ukrajincov a Izraela.
Otázne je, ci vlastnia priemyselný vzor/licenciu. Alebo bude novovyroba oficiálne iba GO s výmenou poškodených častí. A vymenia všetko.
Otázne je, ci vlastnia priemyselný vzor/licenciu. Alebo bude novovyroba oficiálne iba GO s výmenou poškodených častí. A vymenia všetko.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Vyrábať lietadlo bez podpory originálneho výrobcu (nie výrobného závodu)?
Kde vezmú napr. motory?
No nech sa páči, verím že sa im to oplatí
Kde vezmú napr. motory?
No nech sa páči, verím že sa im to oplatí
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Motory teoreticky například z Číny. Jestli se nepletu, tak R95 vycházejí z R13.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
A proč ne rovnou z Ruska?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"