Výroba nových bezosádkových věží
Po výstavě EDEX vešlo ve známost, že Egypt chystá produkci nových bezosádkových věží pro bojová vozidla. Věže budou umožňovat instalaci různých kanónů ráže 30 až 40 mm. Budou vyráběny ve spolupráci se španělskou firmou Escribano Engineering Group (EEG), která do projektu přinese výrobní technologie. Egyptský podíl na výrobě bude na začátku produkce nižší, ale bude postupně stoupat až 50%.
Egyptský zbrojní průmysl
Egyptský zbrojní průmysl
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Egyptský zbrojní průmysl
Ako je riešený "záložný optický kanál" u týchto bezosádkových veží BVP? Keď u tankov sa to kritizuje ako veľký problém.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Egyptský zbrojní průmysl
Zeptej se výrobce.
Kontakt na jejich webu
Kontakt na jejich webu
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Egyptský zbrojní průmysl
Egypt vyvinul obrněné vozidlo SENA 200
Národní organizace pro vojenskou výrobu, součást egyptského ministerstva obrany, vyvinula nové pásové obrněné vozidlo SENA 200, kompletně navržené a vyvinuté v Egyptě. Vozidlo bylo poprvé představeno veřejnosti během výstavy EDEX 2021. Design se zdá velmi podobný sovětské řadě BMP, ale dle výrobce jde o zcela nové vozidlo. Základem podvozku s torzními tyčemi a zavěšenými tlumiči, je pět pojezdových kol na každé straně. Řidič sedí vlevo vedle motorového prostoru, má k dispozici plně digitalizovaný pracovní prostor s množstvím displejů pro ovládání a řízení vozidla. Vnitřní uspořádání prostoru výsadku bylo navrženo tak, aby nabízelo vysokou úroveň pohodlí s oddělenými sedadly pro každého vojáka. V zdaní části korby je zády k sobě usazeno šest vojáků. Ti mají k dispozici denní periskopy a odklopné střílny pro ruční zbraně. balistická ochrana je na úrovni 4 dle STANAG a protiminová na úrovni 3, tedy ochrana až před 8 kg TNT. Pohon zajišťuje dieselový motor o výkonu 360 koní. Vozidlo může jet maximální rychlostí 65 km/h s maximálním dojezdem 600 km. Na délku měří 6,1 m, šířku 1,88 m a výšku 1,88 m. Má bojovou hmotnost pouhých 14 tun a patrně dokáže plavat. Na EDEX 2021 byla SENA 200 vybavena dálkově ovládanou bojovou stanicí Eagle 1, kterou společně vyrobily společnosti Arab International Optronics z Egypta a španělská společnost Escribano Mechanical & Engineering. Věž je plně stabilizovaná, vybavená moderními pozorovacími systémy atd.
https://www.armyrecognition.com/edex_20 ... hicle.html
Národní organizace pro vojenskou výrobu, součást egyptského ministerstva obrany, vyvinula nové pásové obrněné vozidlo SENA 200, kompletně navržené a vyvinuté v Egyptě. Vozidlo bylo poprvé představeno veřejnosti během výstavy EDEX 2021. Design se zdá velmi podobný sovětské řadě BMP, ale dle výrobce jde o zcela nové vozidlo. Základem podvozku s torzními tyčemi a zavěšenými tlumiči, je pět pojezdových kol na každé straně. Řidič sedí vlevo vedle motorového prostoru, má k dispozici plně digitalizovaný pracovní prostor s množstvím displejů pro ovládání a řízení vozidla. Vnitřní uspořádání prostoru výsadku bylo navrženo tak, aby nabízelo vysokou úroveň pohodlí s oddělenými sedadly pro každého vojáka. V zdaní části korby je zády k sobě usazeno šest vojáků. Ti mají k dispozici denní periskopy a odklopné střílny pro ruční zbraně. balistická ochrana je na úrovni 4 dle STANAG a protiminová na úrovni 3, tedy ochrana až před 8 kg TNT. Pohon zajišťuje dieselový motor o výkonu 360 koní. Vozidlo může jet maximální rychlostí 65 km/h s maximálním dojezdem 600 km. Na délku měří 6,1 m, šířku 1,88 m a výšku 1,88 m. Má bojovou hmotnost pouhých 14 tun a patrně dokáže plavat. Na EDEX 2021 byla SENA 200 vybavena dálkově ovládanou bojovou stanicí Eagle 1, kterou společně vyrobily společnosti Arab International Optronics z Egypta a španělská společnost Escribano Mechanical & Engineering. Věž je plně stabilizovaná, vybavená moderními pozorovacími systémy atd.
https://www.armyrecognition.com/edex_20 ... hicle.html
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Egyptský zbrojní průmysl
Zkrácená verze BMP-1/2 (o 60 cm) s novou, bezosádkovou věží.
Uváděná balistická odolnost je evidentně nesmysl ... při hmotnosti 14 tun (cca 1/3 hmotnosti moderních BVP) = plně srovnatelné s BMP-2.
Uváděná šířka 1,88 m je evidentně překlep, to je výška korpusu (mimochodem o pár cm méně než BMP-1/2).
Pokud je tedy toto "budoucnost BVP" pak máme otázku, zda má smysl modernizovat BVP-1/2, vyřešenou
Uváděná balistická odolnost je evidentně nesmysl ... při hmotnosti 14 tun (cca 1/3 hmotnosti moderních BVP) = plně srovnatelné s BMP-2.
Uváděná šířka 1,88 m je evidentně překlep, to je výška korpusu (mimochodem o pár cm méně než BMP-1/2).
Pokud je tedy toto "budoucnost BVP" pak máme otázku, zda má smysl modernizovat BVP-1/2, vyřešenou
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Egyptský zbrojní průmysl
No, hlavně že ji maj vyřešenou pod pyramidami
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Egyptský zbrojní průmysl
Původně jsem si myslel, že si v Egyptě nějakým způsobem licenčně vyráběli BMP-1 a teď z toho vycházejí (mají přípravky atd.). Mají jich ale jen dvě stovky, kdežto provozují ohromné množství vozidel na bázi M113 (pár tisíc). V případě novovýroby bych rovněž čekal různé parádičky jako moderní světlomety, víc přídavného pancéřování, otevřený prostor výsadku a sklápěcí rampa. Zkrátka takové ty standardní úpravy co známe u většiny modernizací. Dle mého jen vzali staré BMP-1, přeřezali a čekají na reakci potencionálních zájemců jak doma tak i v zahraničí. Předpokládám ale, že se nestane nic.
ps. zvláštní je, že aktuálně mají spoustu OT a nakupují licenci k tankům jako zběsilí, ale pořádné BVP nemají. Přitom se Španěly řeší licenční výrobu bezosádkové bojové věže - ale na co ji chtějí dát?!
ps. zvláštní je, že aktuálně mají spoustu OT a nakupují licenci k tankům jako zběsilí, ale pořádné BVP nemají. Přitom se Španěly řeší licenční výrobu bezosádkové bojové věže - ale na co ji chtějí dát?!
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"