Grumman F-14 Tomcat
Re: Grumman F-14 Tomcat
Viděl jsem i skoro 90 stupňů, ale ve videu mluví tak že Eagle dosahoval vyšších AoA.
Obě letadla , jedno mělo a druhé má, pěkně vysoké AoA, ale u Kocoura bych si myslel že bude mít větší AoA, protože byl námořník.
Oni tam teda zminují 35 units AoA - cca 25 st. skutečných AoA u F-14, což může být myšleno jako že do těch 35 units umí Tomcat manévrovat. Nad se dostane, ale už nebude tak manévrovatelný.
Obě letadla , jedno mělo a druhé má, pěkně vysoké AoA, ale u Kocoura bych si myslel že bude mít větší AoA, protože byl námořník.
Oni tam teda zminují 35 units AoA - cca 25 st. skutečných AoA u F-14, což může být myšleno jako že do těch 35 units umí Tomcat manévrovat. Nad se dostane, ale už nebude tak manévrovatelný.
Re: Grumman F-14 Tomcat
Kocurek a jakou má manévrovatelnost :
ve výšce 1524 3048 4572 7620
F-14 A udržovaná 15,4 13,4 11,6 8,2 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5 G
F-14 D trvalá 16,1 14,1 12,2 8,3 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5G
okamžitá 21,8 19,8 18,1 15,1
Hlavně tento letoun měl problémy s motory, motor TF-30 byl v 60 letech vyvíjen pro F-111.
ve výšce 1524 3048 4572 7620
F-14 A udržovaná 15,4 13,4 11,6 8,2 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5 G
F-14 D trvalá 16,1 14,1 12,2 8,3 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5G
okamžitá 21,8 19,8 18,1 15,1
Hlavně tento letoun měl problémy s motory, motor TF-30 byl v 60 letech vyvíjen pro F-111.
Naposledy upravil(a) Pavel 15 dne 27/7/2022, 13:30, celkem upraveno 2 x.
Re: Grumman F-14 Tomcat
F-14A měla problémy s motory TF30, proto se nakonec sáhlo po motorech F110, čímž vznikl F-14B.
Re: Grumman F-14 Tomcat
On měl mít motor F-100, ale námořnictvo rozhodlo že vývoj je drahý a tak se počká, až o mnoho poníčených letadel později dostal F-110.
Re: Grumman F-14 Tomcat
Jinak, pilota nic neomezovalo v přetížení ne ? Slšel jsem o tom že Tomcat šel i přes 9G.
Re: Grumman F-14 Tomcat
Tak ono námořní létání má obecně svá specifika, viz nedávné diskuze o dvou zřícených F-35B, tam také zmíněné ztráty námořních MiG-29 a nebo vysoké ztráty cvičných T-45C Goshawk - ze 221 dodaných 27 ztracených při haváriích (mínus mínus konfigurace = cvičný/námořní).
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Grumman F-14 Tomcat
Šlo o problémy s Flat spin, s přistáváním v určitém AoA a s motory TF-30. Asi letadlo ročně na vrub Flat spin.
Re: Grumman F-14 Tomcat
Ohledně těch katastrof , myslím to bylo zveřejněno v L+k, až 30% měl na ,, svědomí motor TF-30 ''.
v letech 1992-94 při katasrofách zahynulo 10 pilotů F-14
https://pbs.twimg.com/media/FQtVH35WUAA ... name=small
počet nehod stíhaček F-14
popis havárie a smrti pilotky F-14-rok 1994
https://www.wearethemighty.com/popular/ ... -accident/
grafy- jak F-14 uměla manévrovat
https://pbs.twimg.com/media/FQtWuVtXwAY ... name=small
v letech 1992-94 při katasrofách zahynulo 10 pilotů F-14
https://pbs.twimg.com/media/FQtVH35WUAA ... name=small
počet nehod stíhaček F-14
popis havárie a smrti pilotky F-14-rok 1994
https://www.wearethemighty.com/popular/ ... -accident/
grafy- jak F-14 uměla manévrovat
https://pbs.twimg.com/media/FQtWuVtXwAY ... name=small
Re: Grumman F-14 Tomcat
Grafy havárií - super.
Grafy zatáčení jsou moc rozmazané.
Grafy zatáčení jsou moc rozmazané.
Re: Grumman F-14 Tomcat
- grafy
Naposledy upravil(a) Pavel 15 dne 3/6/2022, 21:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Grumman F-14 Tomcat
To už přečíst jde.
Super.
Super.
Re: Grumman F-14 Tomcat
Kocur v hře War Thunder
https://www.youtube.com/watch?v=YjG3rOKGWGc&t=125s
v diskuzi již bylo napsáno .že motory TF-30 určené pro bombardér F-111 zavinily 30% havárii
https://www.19fortyfive.com/2022/06/the ... ak-points/
https://www.youtube.com/watch?v=YjG3rOKGWGc&t=125s
v diskuzi již bylo napsáno .že motory TF-30 určené pro bombardér F-111 zavinily 30% havárii
https://www.19fortyfive.com/2022/06/the ... ak-points/
Re: Grumman F-14 Tomcat
Moc pěkné fotky, prostřední bude Ferrisovo schéma.
TF 30 nebyl špatná motor, ale v draku F-14 měl být pouze v malém počtu. Pak měl být Kocour vybaven motory F-401. Ale námořnictvo tak neučinilo a tak Kocourek čekal dlouho na motory F-110, které ovšem přišly v nízkých počtech.
TF 30 nebyl špatná motor, ale v draku F-14 měl být pouze v malém počtu. Pak měl být Kocour vybaven motory F-401. Ale námořnictvo tak neučinilo a tak Kocourek čekal dlouho na motory F-110, které ovšem přišly v nízkých počtech.