Focke-Wulf Fw 190A-1

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Focke-Wulf Fw 190A-1

Příspěvek od Daver »

*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***


Focke-Wulf Fw 190A-1

Motor
První Fw 190 byly poháněny motory BMW 801C se vzletovým výkonem 1193 kW(1600k). U předsériových strojů byly tyto motory vzhledem ke svému přehřívání zdrojem potíží, na jejich řešení vynaložili odborníi firem BMW a Focke-Wulf nemalé úsilí.
Výzbroj
Fw 190A-1 byl vyzbrojen čtyřmi kulomety Rheinmetall-Borsing MG 17, zabudovanými v přední horní části trupu a v kořenech polovin křídla. Všechny čtyři zbraně byly synchronizované a střílely okruhem vrtule. Ke zvýšení účinnosti palby podstatně přispěly dva kanony MG FF, jejichž zásobníky kryly na spodní straně křídla kapkovité výstupky.
Podvozek
Podvozek ostruhového typu se širokým rozchodem noh hlavního podvozku umožnil Fw 190 bezpečně vzlétat t nezpevněných a travnatých letišť. Dobré vlastnosti při pojždějí zvláště ocenili méně zkušení piloti.

Obrázek
Focke-Wulf Fw 190A
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Fw 190

Příspěvek od Daver »

vývojová řada Fw 190

Obrázek
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

Čo to má za vrtulový kužel tá V1?
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Melkor

Příspěvek od Melkor »

Jestli myslíš tu malou špičku, tak na té samozřejmě listy nebyly, ty byly na tom krytu hned za ním.
Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kun@ »

Jen taková drobná rada, ty obrázky se daj optimalizovat, je zbytečný aby měly přes 350 KB, když můžou mít 20 KB ;-) a na kvalitě to nebude znát.
Teda tohle je platný pokud máš Photoshop nebo jinej podobnej program :-)
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Daver »

Kun@>no nemam..bohužel
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kun@ »

Tak to jo, nevadí ;-). Jen mě to tak napadlo, že některejm lidem se to může dost dlouho načítat
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Bruno píše:Čo to má za vrtulový kužel tá V1?
Bylo to pro zlepšení aerodynamiky, kořeny listů vrtule měly zároveň sloužit jako ventilátor. Neosvědšilo se- přehřívání motoru. To byl ostatně problémem i u A-1/2, teprve u A-3 byly zavedeny ventilační štěrbiny na bocích za výfuky, které tento problém odstranili. Někdy se zpětně dostaly i na 1/2.
Uživatelský avatar
Lena
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 136
Registrován: 19/3/2005, 17:05
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Lena »

Fw 190A-8

Rozměry: rozpětí 10,506 m; délka 8,95 m; výška (s vrtulí) 3,95 m.
Maximální rychlost se vstřikováním oxidu dusného (GM 1) byla 656 km/h ve výšce 6300 m.
Pohonná jednotka: 14-tiválcový hvězdicový vzduchem chlazený motor BMW 801D o výkonu 1250 kW (1700k); zásoba paliva: 542 l ve dvou trupových nádržích.
Hmotnost: stíhací-bombardovací verze okolo 4865 kg.
Výzbroj: na rozdíl od Fw 190A-1 má pouze dva kulomety MG 131 ráže 13 mm, dva kanóny MG 151/20E ráže 20 mm v kořenech křídla a další dva kanóny stejného typu na vnějších částech křídla.
Uživatelský avatar
Lena
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 136
Registrován: 19/3/2005, 17:05
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Lena »

několik fotek ...

Obrázek
Focke-Wulf Fw 190A

Obrázek
Focke-Wulf Fw 190A-8

Obrázek
ing. Kurt Tank, konstruktér Fw 190
ObrázekObrázek

"Forgetting them means letting them die again" Elie Wiesel
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

motory Fw 190

Příspěvek od sa58 »

Fw 190V-1 měla jestě nepodařený motor BMW 139, první 190 s motorem BMW 801C byl Fw 190V-5. Od verze A-3 motor BMW 801D-2 (1724 HP)
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Co si o tomhle letadlu myslíte? Podle mě jeden z nejlepších stíhačů WWII a v přispůsobivosti až neuvěřitelný! Noční stíhač, bitevník (190F), dálkový stíhací bombardér (190G), nosič torpéd,...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

YAMATO píše:Co si o tomhle letadlu myslíte? Podle mě jeden z nejlepších stíhačů WWII a v přispůsobivosti až neuvěřitelný! Noční stíhač, bitevník (190F), dálkový stíhací bombardér (190G), nosič torpéd,...
Nebylo snad univerzálnějšího letadla WW2, i po výměně motoru za řadový Jumo se letadlo zařadilo mezi to nejlepší co za WW2 létalo.

Dotaz: Mel BMW 801 vstrikování MW50 ?
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Pokud vím, tak ne. MW50 měly Dory.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Názor na Fw-190

Příspěvek od Haness »

Bylo to hodně dobrý letadlo a možnostmi svého využití dalece převyšovalo i Bf-109.Myslím že i jako stíhač byl lepší než některé verze Bf-109,i když je pravda že ve velké výšce ztrácel ovladatelnost což se u 109ky nestávalo.Ale byly i lepší letadla cekově ve 2.sv válce (teda podle mě),např. P-51 Mustang,Spitfire,Wought Corsair aj.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Daver »

no ta ztráta ovladatelnosti ve velkých výškách moc nehraje velkou roli jelikož se většina souboj odehrávala ve středních výškách
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

ano boje se odehrávaly většinou v letové hladině, kde létaly bombardéry, tedy ve středních výškách ... a úkolem stíhaček bylo právě ničit bombardéry. Ovšem kdyby se mělo jednat o čistě boje mezi stíhačkami svoji roli by to jistě mělo - tedy ovladatelnost ve velkých výškách.
Američané stejně beztak ke konci války měli takovou převahu, že jejich stíhačky utvářely kolem bombardéru jakýsi neprostupný prstenec, další eskadra jistila bombardéry ze shora, další zespoda :) Takovou formaci mohla úspěšně narušit jen hustá palba z flaků ... až po rozbití by mohly na řadu přijít německé stíhačky ...
Takže pokud po větší část války neměli spojenci až takovou převahu ... tak ke konci války byla jistě individuální obratnost německých stíhaček na místě i ve vyšších hladinách, neboť se nezřídka stalo, že se Němci ani k bombardérům nedostali a začali je individuálně honit amíci už z dálky.

Situace byla asi zoufalá ... ale určité řešení zde bylo ... a to mít dva typy stíhaček ... jedny výkonné, které by měly za úkol odlákat a hrát si s ochranným kordonem doprovodu ... a méně výkonější, ale obratný typ pro střední výšky na ničení bombardérů.

Podobný scénař používali Britové při vzdušné bitvě o Británii, kdy odlákat stíhací doprovod měly za úkol Spiti, a na bombardéry útočily Hurricani ... samozřejmě, že to nebylo úplně tak přesně nalajnoválo a v řeži bitvy se to částečně promíchávalo, ale určité úspěchy tato taktika zaznamenala.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Tuto taktiku Němci postupně zavedli. Pro boj s bombardéry byly určeny FW 190 A, které byly silněji vyzbrojeny a pancéřovány, a pro boj se stíhacím doprovodem Bf 109 G/K s vyšší rychlostí, stoupavostí a obratností. Vznikly speciální protibombardérové varianty FW 190 A. Varianta A-8/R7 měla zesílené pancéřování kabiny. A-8/R8 Sturmbock vycházely z R7, měly však ještě více pancířů (180 kg!), včetně ochrany kanonů a munice, ve vnějších částech křídla měl místo MG 151/20 kanony MK 108.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Ano tato taktika byla podle mě úspěšná dalo by se říci i hodně,ovšem do té doby než se stejně do těch bojů mezi stíhačkami nezapojily i tyto letouny určené pro ničení bombardérů např,když útočili na bombardéry z vrchu v prudce klesajícím letu aby prolétli velkou rychlostí formace bombardérů a dole se opět sformovali...také je pravda že po dosažení vzdušné převahy už potom s bombardéry zůstaval pohromadě třeba i jen jeden nebo více flightů letadel určených pro jejich stálou ochranu.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

YAMATO píše:Tuto taktiku Němci postupně zavedli. Pro boj s bombardéry byly určeny FW 190 A, které byly silněji vyzbrojeny a pancéřovány, a pro boj se stíhacím doprovodem Bf 109 G/K s vyšší rychlostí, stoupavostí a obratností. Vznikly speciální protibombardérové varianty FW 190 A. Varianta A-8/R7 měla zesílené pancéřování kabiny. A-8/R8 Sturmbock vycházely z R7, měly však ještě více pancířů (180 kg!), včetně ochrany kanonů a munice, ve vnějších částech křídla měl místo MG 151/20 kanony MK 108.
A-8/R8 Sturmbock měl ještě 30mm neprůstřelné skla na bocích krytu kabiny.

MK 108 byl svělá zbraň protu bombardérům - hmotnost střely až 370g, kadence 600 r/min. MG 151 měl hmotnost střely 117 g, kadence 700-800 r/min.
Zamčeno

Zpět na „Starší neaktualizované články“