Boj o Líně
Re: Boj o Líně
Upřímně řečeno Enyaq není zrovna prodejní hit v oblasti elektromobility nikde... Navíc se mu některé modely Tesly začaly cenově nebezpečně přibližovat.
-
- podporučík
- Příspěvky: 648
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Boj o Líně
Z 210 000 tisíc aut od Škody, co stojí v základu přes milion, je 1/4 Enyaqů, navíc podle vývoje výroby to vypadá, že si ho zákazníci zvolili jako alternativu k Superbu a Kodiaqu. Pochopitelně jsou dodávky z minulých let zkresleny pandemií, ale na Enyaqa je čekačka pořád 15 měsíců, což je z této trojice nejdéle. A konečně, když si člověk udělá výlet do Alp, tak jich v Rakousku a Německu vidí docela dost. Z hlediska cenového rozložení produkce Škodovky podíl těch nejdražších navýšil, resp. udržel v absolutních číslech a snad si nikdo nemyslel, že ho budou škodováci sekt jak Oktávek.
Re: Boj o Líně
To je zavádějící Tomáši, psát o chudobě a pak porovnat dva nejdražší modely. Jako vhled do mysli těch bohatších dobré, ale toť asi vše. Podstata leží napříč všemi příjmovými skupinami.
https://www.novinky.cz/clanek/auto-podi ... u-40429112
https://www.novinky.cz/clanek/auto-podi ... u-40429112
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
no zavádějící .. ty (bateriové) elektromobily dávají smysl v poměru/cena výkon až v modelech jako je Enyaq, Ionic5 apod.
Navíc pro lidi co jezdí dálkové trasy to zatím stále není. Číňani budou brzo zavádět do výroby nové baterie, které umožní plné nabití do deseti minut, tak uvidíme jestli se to zlomí. Jejich prvním zákazníkem v Evropě bude BMW. Ale dokud se nenajde levný zdroj lithia, tak s cenou stejně nic nehne.
Navíc pro lidi co jezdí dálkové trasy to zatím stále není. Číňani budou brzo zavádět do výroby nové baterie, které umožní plné nabití do deseti minut, tak uvidíme jestli se to zlomí. Jejich prvním zákazníkem v Evropě bude BMW. Ale dokud se nenajde levný zdroj lithia, tak s cenou stejně nic nehne.
Re: Boj o Líně
Imho já nejsem proti elektromobilitě, jsem pro rozumný mix. Někde prostě smysl dávají, elektrická vozítka do měst, a někde ani náhodou. Co mi vadí, je jejich komunistické tlačení přes mrtvoly a že v této souvislosti dělaj z lidí blbce. Jinak cenový rozdíl mezi Kodiakem a Enyakem je cca půl mega. Skoro třetina ceny, to jen tak na okraj. V této souvislosti se nechejme překvapit až Enyaq bude šesti - osmi letá kára. Na to se fakt těším.
Včera večer jsem koukal na CT (Kupka vs Kolovratník), a ač Babišovce nemusím, tak měl v jednom pravdu. Ten výběr lokality byl fakt idiotský. A okecávat se to může do aleluja. Naštěstí, to vypadá že Černochová fakt bouchla do stolu. A přes jisté náznaky platí, že VW nebo nic. Takže nic.
Včera večer jsem koukal na CT (Kupka vs Kolovratník), a ač Babišovce nemusím, tak měl v jednom pravdu. Ten výběr lokality byl fakt idiotský. A okecávat se to může do aleluja. Naštěstí, to vypadá že Černochová fakt bouchla do stolu. A přes jisté náznaky platí, že VW nebo nic. Takže nic.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Čo som tak ja postrehol z vašich médií, tak tam okrem VW nik iný v skutočnosti nechce. Jeden z tých potenciálnych ďalších investorov mal priamo odmietnuť toto miesto.
Re: Boj o Líně
Sorry, ale Kolovratník, byl mimo, tu lokalitu chtěl VW a to stylem, buď tady, nebo nikde jinde v ČRZemakt píše: ↑2/11/2023, 07:21 Imho já nejsem proti elektromobilitě, jsem pro rozumný mix. Někde prostě smysl dávají, elektrická vozítka do měst, a někde ani náhodou. Co mi vadí, je jejich komunistické tlačení přes mrtvoly a že v této souvislosti dělaj z lidí blbce. Jinak cenový rozdíl mezi Kodiakem a Enyakem je cca půl mega. Skoro třetina ceny, to jen tak na okraj. V této souvislosti se nechejme překvapit až Enyaq bude šesti - osmi letá kára. Na to se fakt těším.
Včera večer jsem koukal na CT (Kupka vs Kolovratník), a ač Babišovce nemusím, tak měl v jednom pravdu. Ten výběr lokality byl fakt idiotský. A okecávat se to může do aleluja. Naštěstí, to vypadá že Černochová fakt bouchla do stolu. A přes jisté náznaky platí, že VW nebo nic. Takže nic.
Nejhorší je nebýt...
Re: Boj o Líně
Tu lokalitu chtěli coby výlučnou ruku v ruce VW a Fialovci. I sám Fiala říkal v médiích - buď VW nebo nikdo. A to současně znamená - buď tam, nebo nikde, protože to zase chtěli z VW.segal7 píše: ↑2/11/2023, 09:10Sorry, ale Kolovratník, byl mimo, tu lokalitu chtěl VW a to stylem, buď tady, nebo nikde jinde v ČRZemakt píše: ↑2/11/2023, 07:21 Imho já nejsem proti elektromobilitě, jsem pro rozumný mix. Někde prostě smysl dávají, elektrická vozítka do měst, a někde ani náhodou. Co mi vadí, je jejich komunistické tlačení přes mrtvoly a že v této souvislosti dělaj z lidí blbce. Jinak cenový rozdíl mezi Kodiakem a Enyakem je cca půl mega. Skoro třetina ceny, to jen tak na okraj. V této souvislosti se nechejme překvapit až Enyaq bude šesti - osmi letá kára. Na to se fakt těším.
Včera večer jsem koukal na CT (Kupka vs Kolovratník), a ač Babišovce nemusím, tak měl v jednom pravdu. Ten výběr lokality byl fakt idiotský. A okecávat se to může do aleluja. Naštěstí, to vypadá že Černochová fakt bouchla do stolu. A přes jisté náznaky platí, že VW nebo nic. Takže nic.
No hlavně že se tady lidi rozčilují nad zkorumpovaností Ukrajiny.
Xaxaxa.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Tu lokalitu chtěl VW protože je v dobré poloze a je dostatečně velká. Je téměř jisté že tam bude pokračovat příprava pro výstavbu takové továrny v budoucnu. Prostě investor vám nepůjde do nějaké vyloučené prdele kam nevede ani pořádá dálnice, což je případ většíny Podkrušnohoří.
Všichni se více méně shodují že momentálně je v ČR nedostatek připravených lokalit pro vekou průmyslovou výstavbu a třeba s tím urychleně něco dělat. Stejně jako se zdlouhavým povolovacím procesem. Což je děditství ponejvíc vlády Sobotky a posléze Babiše.
Nevím co je zkorumpovaného nad snahou přilákat zahraniční investice. Mimochodem premiér nikde nikdy neříkal že pouze VW, ale že tu lokalitu budou držet dokud se VW nerozhodne. Jeden z dalších potencionálních velkých investorů prý krom několika dalších lokalit zvažuje i Líně.
Všichni se více méně shodují že momentálně je v ČR nedostatek připravených lokalit pro vekou průmyslovou výstavbu a třeba s tím urychleně něco dělat. Stejně jako se zdlouhavým povolovacím procesem. Což je děditství ponejvíc vlády Sobotky a posléze Babiše.
Nevím co je zkorumpovaného nad snahou přilákat zahraniční investice. Mimochodem premiér nikde nikdy neříkal že pouze VW, ale že tu lokalitu budou držet dokud se VW nerozhodne. Jeden z dalších potencionálních velkých investorů prý krom několika dalších lokalit zvažuje i Líně.
Re: Boj o Líně
Celkem se blíží doba kdy tradiční argument kapacitou nabíjením nebude platit. Už dnes se u nových elektromobilů kapacita baterie v dojezdu v podstatě rovná benziňákům a baterie se nabije ve většině případů do čtvrt hodiny. V tomhle segmentu jed vývoj s každou generací baterií strašně dopředu.
Re: Boj o Líně
jistě, některé vozy se blíží dojezdem k hodnotám, na které jsme zvyklí u spalováku. Ovšem tyto vozy atakují cenovkou 1,25 mega.. minimálně..
a do čtvrt hodiny? Tesla to má na 282km.. takže by mě zajímalo, který typ elektromobilu myslíš. Ty stávající to dle mého nemají ani v náznaku.
a do čtvrt hodiny? Tesla to má na 282km.. takže by mě zajímalo, který typ elektromobilu myslíš. Ty stávající to dle mého nemají ani v náznaku.
Re: Boj o Líně
U Superchargeru se dává nabití na 200 mil za 15 minut. Samozřejmě záleží na aktuálním stavu baterie. Pokud je vybitá blízko k nule trvá to déle. U modelu Y se udává z nuly do plna 50 minut.
Re: Boj o Líně
Jasně proč něco dělat, když se nemusí. Sice to tam lidi nepotřebují, seženou se Filipínci, sice to tam všechny nasere. Ale nemusí se hejbnout prdelí. Na podkrušnohoří sere pes, na Ústecký kraj sere pes, Moravskoslezký sere pes, sice tam je lidí bez práce dost, ale to by se musela postavit dálnice, to by se muselo prostě hejbnout prdelí.Tu lokalitu chtěl VW protože je v dobré poloze a je dostatečně velká. Je téměř jisté že tam bude pokračovat příprava pro výstavbu takové továrny v budoucnu. Prostě investor vám nepůjde do nějaké vyloučené prdele kam nevede ani pořádá dálnice, což je případ většíny Podkrušnohoří.
Také postoj. Rozumím mu. Ale neztotožňuju se s ním.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Něco s tím nabijením souvisí. Sledoval jsem diskuzi o FVE (i tady na Palbě) a něco si zjistil. Podle odborníků (rozuměj těm co je instalují, dimenzují) tak tvrdí, že pokud máte elektroauto, tak to samo v podstatě má roční spotřebu jako celý rodinný dům. Berte to jako odhad, protože záleží kolik jezdíte, jaký máte dům / domácnost apod. Ale zpráva je taková, že potřebujete výkon jednou takový. Tedy např. pokud máte 10kW, tak s elektroautem potřebujete 20kW. Jelikož FVE funguje jen přes den a není výhodné nabíjet domácí baterie a z toho nabíjet přes noc auto, tak můžete nabíjet jen přes den. A jelikož přes den auto potřebujete, tak zbývá víkend. Pokud je však cyklus 15 min, tak je to už přijatelné, ale řekl bych, že to nebude reálné u domácí FVE, protože ten okamžitý výkon je nízký, takže tady jste pořád odkázáni na hodiny... případně musíte hledat nějaký supercharger. Nebo se pletu?
Re: Boj o Líně
Pokud by plné nabití Škody Enyag mělo trvat 15 minut, musel by mít stojan příkon 328 kW + ztráty přenosové soustavy a vlastní nabíječky automobilu. Takže tři stojany vedle sebe bratru 1 MW. U přenosové soustavy, která má v některých oblastech problém připojit ve vsi tři chalupy s fotovoltaikou na střeše si nedovedu představit zásobování 20 dobíjecích stanic např. mezi Prahou a Brnem. To budeme jezdit dobíjet rovnou do Temelína?
Ale vrazíme do toho stamiliardy, které vezmeme školství, důchodcům, údržbě silnic, železnic atd. a hurá - těch pár milionářů s elektromobily bude chránit životní prostředí až se bude z nabíječek kouřit!
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
Taky Enyag tohle neumožňuje. Tohle umožňuje Tesla nabíjená na Superchargeru.
Re: Boj o Líně
Ne tu lokalitu chtěl výlučně VW, snažili se je nacpat do jiné lokality, ale to ihned odmítli....
Scotty
Ne, jiná průmyslová zóna tam nevnikne
Nejhorší je nebýt...
Re: Boj o Líně
Supercharger v3 má příkon 250kW, Supercharger v4 by měl mít příkon 350kW, ale měl by být schopen zvládnout 615kW