Bell Boeing V-22 Osprey
- TonyHazard
- Důstojník v záloze
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 17/9/2007, 23:30
Bell Boeing V-22 Osprey
Univerzální konvertoplán V-22 Osprey
<> Přeprava vojsk <> Vertikální start <> Univerzální použití <>
Schopnost rychlého přechodu z vertikálního do horizontálního letu stroje V-22 Osprey umožňuje jednotkám US Marine Corps rychlý výsadek v rámci obojživelných útočných akcí.
Špičková zbraň pro ofenzívu
Pojmu ,,vertikální rozvinutí'' se používá k označení taktického postupu, během něhož je obcházen zajištěný úsek nepřátelského pobřeží tak, že výsadková vojska jsou vysazena za zády protivníka. K tomuto účelu byl vyvinut konvertoplán Bell / Boeing V-22 Osprey, který se při letu pohybuje jako konvenční letoun s pevnými křídly, dokáže však vzlétat a přistávat jako vrtulník. Pro rychlý výsadek námořních pěšáků včetně vybavení na příslušném úseku pobřeží jsou konvenční výsadková vozidla příliš pomalá, vrtulníky jsou naopak zranitelné obrannou palbou nepřítele. Doposud byla vojska navedena do blízkosti línie pobřeží a odtud byla vysazována, při tomto postupu jsou však nenahraditelné dopravní lodě vystaveny působení dalekonosných pobřežních baterií (dělostřelectvo a rakety). Letouny Osprey tuto situaci zásadně změnily : se vzpřímenými rotorovými turbínami mohou vzlétat a přistávat vertikálně, po překlopení do vodorovné polohy se rotory změní na vrtule, pomocí nichž se Osprey může pohybovat dvakrát rychleji než normální vrtulník. Ve spojení s výsadkovými vznášedly může V-22 přepravovat vojska a zbraně na podstatě větší vzdálenost než vrtulníky. Výsadkové jednotky tak mohou zahájit invazi za horizontem a přejít na pevninu rychleji , než by to bylo možné běžnými výsadkovými vozidly a vrtulníky.
Podrobnosti konvertoplánu V-22 Osprey
Díky dlouhé tankovací trubici na přídi může být V-22 natankován během letu, čímž je podstatně zvýšen dolet. Tankovacím strojem může být jiný Osprey, protože tankování ve vzduchu je jedna z mnoha rolí, pro kterou je tento typ určen. Osprey může být řízen dvoučlennou posádkou, která jej ovládá systémem elektroimpulzního řízení letu FBW (Fly By Wire). Pohonné jednotky Osprey mají velký výkon, aby stroj mohl vzletět bez aerodynamického působení země. Veslovité turbovrtulové rotory představují kompromis mezi hlavním rotorem vrtulníku a krátkými listy leteckých vrtulí. Dvojité vertikální ocasní plochy jsou uspořádány vysoko na zádi trupu, aby zbylo dost místa pro nákladová vrata a rampu na spodní straně. Díky použití kompozitových materiálů je Osprey o 25 % lehčí než celokovové letouny srovnatelné velikostí a pohonem. Rotory mají průměr 11,58 m. Mají robustní konstrukci a jsou relativně odolné proti bojovému poškození. v nouzovém případě postačuje jeden z těchto rotorů pro udržení V-22 ve vzduchu. Nosná konstrukce je otočně uložena. Se složenými rotory nevyžaduje Osprey více místa než vrtulník.
Technická data konvertoplánu V-22 Osprey
> typ : univerzální konvertoplán s dvoučlennou posádkou
> pohon : dva turbohřídelové motory Allison T406-AD-400, každý o výkonu 4593 kW (6246 k)
> maximální rychlost : 556 km/h ve výšce mořské hladiny
> bojový dolet : 1880 km při záchraných a pátracích operacích, 1000 km při přepravě vojsk
> stoupavost : 5,53 m/s ve vertikálním směru
> praktický dostup : 8000 m
> maximální výška ve visu : 4300 m
> užitečný náklad : až 24 vojáků s bojovou výzbrojí, nebo 4500 kg nákladu interně nebo vnější náklad 6800 kg
> hmotnost : prázdná 14 433 kg, vzletová 24 948 kg
> rozměry : rozpětí 25,76 m (při rotorech v pohybu), délka 17,32 m, výška 6,63 m, plocha rotačního disku 210 m2
Taktická data konvertoplánu V-22 Osprey
> Průběh startu : Osprey může startovat vertkálně nebo na krátké vzletové dráze. Přechod z vertikálního do horizontálního letu probíhá automaticky. S přibývající rychlostí letu přechází řízení postupně z rotorů na kormidla a klapky.
> efektivita užitečného nákladu : (porovnání) Vrtulník CH-53 může přepravovat 55 vojáků. V-22 je koncipován pouze pro 25 vojáků, dokáže však za dobu jednoho letu CH-53 absolvovat tři lety.
Fakta a čísla kolem konvertoplánu V-22 Osprey
V-22 vzlétl poprvé 19. března 1989, a to po vertikálním startu v pokusném závodě firmy Bell v Arlingtonu, Texas.
Přechod z vertikálního do horizontálního letu byl uskutečněn v září 1989.
V-22 dosahuje dvojnásobné rychlosti oproti srovnatelným vrtulníkům.
Konvertoplán V-22 Osprey může přepravovat zavěšený náklad o velikosti 7 tun rychlostí až 375 km/h.
Normální vrtulník vyžaduje trojnásobnou údržbu oproti V-22.
Osprey může být během 36 hodin přeložen kamkoliv na zeměkouli.
V-22 Osprey může operovat z každé lodi, jejiž nástavby umožňují provoz tohoto stroje s dvěma rotory.
Bell XV-15 představoval vrchol řady experimentálních konvertoplánů a je přímým předchůdcem V-22.
Osprey má k dispozici moderní ,,skleněný kokpit'', který je vybaven počítačovým monitorovacím systémem.
Stroje Osprey zabírají na letadlových lodích mnoho vzácného prostoru. Z toho důvodu mohou být rotory složeny a nosné plochy otočeny nad trup.
Pár plků nakonec
Porovnání možností výsadku :
1.) Útok se stroji Osprey a výsadkovými vznášedly může být proveden z velké vzdálenosti od pobřeží a bezpečném odstupu od obranných systémů protivníka.
2.) Většina moderních děl má dostřel mezi 17 až 30 km - v této oblasti jsou všechny lodě silně ohroženy.
3.) Běžné útoky jsou znevýhodněny pomalou rychlostí konvenčních výsadkových vozidel. Pro dopravu vojsk na pobřeží se svaz lodí musí přiblížit línii břehu, čímž se dostane do dostřelu děl protivníka.
4.) I když nepřítel kontroluje celý úsek pobřeží, může V-22 obejít jeho obranná postavení tak, že je jednoduše přelétne.
Zdroj informací : encykl. Letadla, nakl. IMP BV / International Masters Publishers
<> Přeprava vojsk <> Vertikální start <> Univerzální použití <>
Schopnost rychlého přechodu z vertikálního do horizontálního letu stroje V-22 Osprey umožňuje jednotkám US Marine Corps rychlý výsadek v rámci obojživelných útočných akcí.
Špičková zbraň pro ofenzívu
Pojmu ,,vertikální rozvinutí'' se používá k označení taktického postupu, během něhož je obcházen zajištěný úsek nepřátelského pobřeží tak, že výsadková vojska jsou vysazena za zády protivníka. K tomuto účelu byl vyvinut konvertoplán Bell / Boeing V-22 Osprey, který se při letu pohybuje jako konvenční letoun s pevnými křídly, dokáže však vzlétat a přistávat jako vrtulník. Pro rychlý výsadek námořních pěšáků včetně vybavení na příslušném úseku pobřeží jsou konvenční výsadková vozidla příliš pomalá, vrtulníky jsou naopak zranitelné obrannou palbou nepřítele. Doposud byla vojska navedena do blízkosti línie pobřeží a odtud byla vysazována, při tomto postupu jsou však nenahraditelné dopravní lodě vystaveny působení dalekonosných pobřežních baterií (dělostřelectvo a rakety). Letouny Osprey tuto situaci zásadně změnily : se vzpřímenými rotorovými turbínami mohou vzlétat a přistávat vertikálně, po překlopení do vodorovné polohy se rotory změní na vrtule, pomocí nichž se Osprey může pohybovat dvakrát rychleji než normální vrtulník. Ve spojení s výsadkovými vznášedly může V-22 přepravovat vojska a zbraně na podstatě větší vzdálenost než vrtulníky. Výsadkové jednotky tak mohou zahájit invazi za horizontem a přejít na pevninu rychleji , než by to bylo možné běžnými výsadkovými vozidly a vrtulníky.
Podrobnosti konvertoplánu V-22 Osprey
Díky dlouhé tankovací trubici na přídi může být V-22 natankován během letu, čímž je podstatně zvýšen dolet. Tankovacím strojem může být jiný Osprey, protože tankování ve vzduchu je jedna z mnoha rolí, pro kterou je tento typ určen. Osprey může být řízen dvoučlennou posádkou, která jej ovládá systémem elektroimpulzního řízení letu FBW (Fly By Wire). Pohonné jednotky Osprey mají velký výkon, aby stroj mohl vzletět bez aerodynamického působení země. Veslovité turbovrtulové rotory představují kompromis mezi hlavním rotorem vrtulníku a krátkými listy leteckých vrtulí. Dvojité vertikální ocasní plochy jsou uspořádány vysoko na zádi trupu, aby zbylo dost místa pro nákladová vrata a rampu na spodní straně. Díky použití kompozitových materiálů je Osprey o 25 % lehčí než celokovové letouny srovnatelné velikostí a pohonem. Rotory mají průměr 11,58 m. Mají robustní konstrukci a jsou relativně odolné proti bojovému poškození. v nouzovém případě postačuje jeden z těchto rotorů pro udržení V-22 ve vzduchu. Nosná konstrukce je otočně uložena. Se složenými rotory nevyžaduje Osprey více místa než vrtulník.
Technická data konvertoplánu V-22 Osprey
> typ : univerzální konvertoplán s dvoučlennou posádkou
> pohon : dva turbohřídelové motory Allison T406-AD-400, každý o výkonu 4593 kW (6246 k)
> maximální rychlost : 556 km/h ve výšce mořské hladiny
> bojový dolet : 1880 km při záchraných a pátracích operacích, 1000 km při přepravě vojsk
> stoupavost : 5,53 m/s ve vertikálním směru
> praktický dostup : 8000 m
> maximální výška ve visu : 4300 m
> užitečný náklad : až 24 vojáků s bojovou výzbrojí, nebo 4500 kg nákladu interně nebo vnější náklad 6800 kg
> hmotnost : prázdná 14 433 kg, vzletová 24 948 kg
> rozměry : rozpětí 25,76 m (při rotorech v pohybu), délka 17,32 m, výška 6,63 m, plocha rotačního disku 210 m2
Taktická data konvertoplánu V-22 Osprey
> Průběh startu : Osprey může startovat vertkálně nebo na krátké vzletové dráze. Přechod z vertikálního do horizontálního letu probíhá automaticky. S přibývající rychlostí letu přechází řízení postupně z rotorů na kormidla a klapky.
> efektivita užitečného nákladu : (porovnání) Vrtulník CH-53 může přepravovat 55 vojáků. V-22 je koncipován pouze pro 25 vojáků, dokáže však za dobu jednoho letu CH-53 absolvovat tři lety.
Fakta a čísla kolem konvertoplánu V-22 Osprey
V-22 vzlétl poprvé 19. března 1989, a to po vertikálním startu v pokusném závodě firmy Bell v Arlingtonu, Texas.
Přechod z vertikálního do horizontálního letu byl uskutečněn v září 1989.
V-22 dosahuje dvojnásobné rychlosti oproti srovnatelným vrtulníkům.
Konvertoplán V-22 Osprey může přepravovat zavěšený náklad o velikosti 7 tun rychlostí až 375 km/h.
Normální vrtulník vyžaduje trojnásobnou údržbu oproti V-22.
Osprey může být během 36 hodin přeložen kamkoliv na zeměkouli.
V-22 Osprey může operovat z každé lodi, jejiž nástavby umožňují provoz tohoto stroje s dvěma rotory.
Bell XV-15 představoval vrchol řady experimentálních konvertoplánů a je přímým předchůdcem V-22.
Osprey má k dispozici moderní ,,skleněný kokpit'', který je vybaven počítačovým monitorovacím systémem.
Stroje Osprey zabírají na letadlových lodích mnoho vzácného prostoru. Z toho důvodu mohou být rotory složeny a nosné plochy otočeny nad trup.
Pár plků nakonec
Porovnání možností výsadku :
1.) Útok se stroji Osprey a výsadkovými vznášedly může být proveden z velké vzdálenosti od pobřeží a bezpečném odstupu od obranných systémů protivníka.
2.) Většina moderních děl má dostřel mezi 17 až 30 km - v této oblasti jsou všechny lodě silně ohroženy.
3.) Běžné útoky jsou znevýhodněny pomalou rychlostí konvenčních výsadkových vozidel. Pro dopravu vojsk na pobřeží se svaz lodí musí přiblížit línii břehu, čímž se dostane do dostřelu děl protivníka.
4.) I když nepřítel kontroluje celý úsek pobřeží, může V-22 obejít jeho obranná postavení tak, že je jednoduše přelétne.
Zdroj informací : encykl. Letadla, nakl. IMP BV / International Masters Publishers
Naposledy upravil(a) TonyHazard dne 4/5/2008, 04:27, celkem upraveno 2 x.
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Osprey projde důkladnou modernizací
Americké námořnictvo urychlí plán prodloužit životnost konvertoplánu V-22 Osprey. Modernizace označená jako CC-RAM (Common Configuration, Readiness and Modernization) bude zahrnovat vylepšené senzory, digitální konektivitu, C4ISR, vyšší rychlost stroje, zlepšenou schopnost vznášení, vyšší nosnost, avioniku nové generace a nové systémy vylepšující schopnost přežití. Samostatnou kapitolu pak bude tvořit inovovaný zbraňový systém. Modernizace také bude zahrnovat integrace technologií v rámci rychle se rozvíjejícího programu Future Vertical Lift, které se budou týkat lehkých kompozitních materiálů, zaměřovacích technologií a různých druhů zbraní. K tak rozsáhlé modernizaci námořnictvo přikročilo proto, že stroj měl již nějakou dobu problémy držet technologický a modernizační krok, který se také týkal bojové připravenosti konvertoplánu. Mimo jiné má vzniknout verze leteckého tankeru na platformě V-22. Pokud vše půjde podle plánu, konvertoplány Osprey zůstanou ve službě až do roku 2060.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... wars-31517
Americké námořnictvo urychlí plán prodloužit životnost konvertoplánu V-22 Osprey. Modernizace označená jako CC-RAM (Common Configuration, Readiness and Modernization) bude zahrnovat vylepšené senzory, digitální konektivitu, C4ISR, vyšší rychlost stroje, zlepšenou schopnost vznášení, vyšší nosnost, avioniku nové generace a nové systémy vylepšující schopnost přežití. Samostatnou kapitolu pak bude tvořit inovovaný zbraňový systém. Modernizace také bude zahrnovat integrace technologií v rámci rychle se rozvíjejícího programu Future Vertical Lift, které se budou týkat lehkých kompozitních materiálů, zaměřovacích technologií a různých druhů zbraní. K tak rozsáhlé modernizaci námořnictvo přikročilo proto, že stroj měl již nějakou dobu problémy držet technologický a modernizační krok, který se také týkal bojové připravenosti konvertoplánu. Mimo jiné má vzniknout verze leteckého tankeru na platformě V-22. Pokud vše půjde podle plánu, konvertoplány Osprey zůstanou ve službě až do roku 2060.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... wars-31517
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Už je k mání i V-22 v civilní VIP verzi, tak si rychle pospěšte, než ho budou mít všichni miliardáři ve vašem okolí
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Ideál náhrada za naše Mi-8S
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Cena letové hodiny?
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Větší než u F-22
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Mariňáci z letky VMM-268 testují MV-22B Osprey osazený dálkově ovládaným kulometem GAU-17 Minigun. Kulomet je usazen v transportním prostoru a vyčnívá ven skrz mezery ve spodní části trupu, které se běžně používají k zavěšení externích nákladů. Výklopná věžička s kulometem tak může být osazena bez zásahu do konstrukce letounu. Testy probíhají u pobřeží Oahu na Havaji.
https://www.youtube.com/watch?v=vW8n7L4AM4Q
https://www.youtube.com/watch?v=vW8n7L4AM4Q
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Japonsko převzalo první konvertoplány Osprey
Japonsko převzalo první dva konvertoplány V-22B Block C Osprey. V polovině roku 2015 bylo rozhodnuto pořídit celkem 17 těchto konvertoplánů za maximální cenu 3 mld dolarů (schváleno DSCA). Japonská vláda schválila nákup prvních pěti V-22B za 332 mil dolarů a za 1,21 mld dolarů na dalších 12 kusů. Všech 17 konvertoplánů Japonsko převezme do března 2022. Hlavním úkolem japonských Ospreyů bude doprava příslušníků nové brigády rychlého nasazení (Amphibious Rapid Deployment Brigade) ze základny Ainoura prefektura Nagasaki. Úkolem jednotky je provádět aeromobilní nebo obojživelné operace na tisíc kilometrů dlouhý pás japonských ostrovů, který se táhne od Tchaj-wanu až k ostrovu Kjúšú. Jednotka vznikla jako reakce na nedávné čínsko-japonské územní spory. Japonské konvertoplány budou také působit z vrtulníkových výsadkových lodí třídy Izumo. Kromě transportu vojenských jednotek a materiálu budou tyto stroje využity pro záchranu a transport japonských občanů z rizikových oblastí.
https://www.armadninoviny.cz/japonsko-p ... sprey.html
Japonsko převzalo první dva konvertoplány V-22B Block C Osprey. V polovině roku 2015 bylo rozhodnuto pořídit celkem 17 těchto konvertoplánů za maximální cenu 3 mld dolarů (schváleno DSCA). Japonská vláda schválila nákup prvních pěti V-22B za 332 mil dolarů a za 1,21 mld dolarů na dalších 12 kusů. Všech 17 konvertoplánů Japonsko převezme do března 2022. Hlavním úkolem japonských Ospreyů bude doprava příslušníků nové brigády rychlého nasazení (Amphibious Rapid Deployment Brigade) ze základny Ainoura prefektura Nagasaki. Úkolem jednotky je provádět aeromobilní nebo obojživelné operace na tisíc kilometrů dlouhý pás japonských ostrovů, který se táhne od Tchaj-wanu až k ostrovu Kjúšú. Jednotka vznikla jako reakce na nedávné čínsko-japonské územní spory. Japonské konvertoplány budou také působit z vrtulníkových výsadkových lodí třídy Izumo. Kromě transportu vojenských jednotek a materiálu budou tyto stroje využity pro záchranu a transport japonských občanů z rizikových oblastí.
https://www.armadninoviny.cz/japonsko-p ... sprey.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
V Nórsku včera pocas cvičenia havaroval V-22B Osprey.
4 členovia posádky havariu neprežili.
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/62 ... ove_spravy
4 členovia posádky havariu neprežili.
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/62 ... ove_spravy
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Další Osprey dole, z Marine Aircraft Group 39 v Kalifornii, ztráta celé posádky…
Zdroj:
https://www.stripes.com/branches/marine ... 86711.html
Zdroj:
https://www.stripes.com/branches/marine ... 86711.html
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Celá flotila 52 strojů CV-22 Osprey u Air Force Special Operations Command USAF dočasně uzemněna kvůli technickým problémům.
Zdroje:
https://www.scramble.nl/military-news/s ... s-grounded
https://www.defensenews.com/air/2022/08 ... h-problem/
Zdroje:
https://www.scramble.nl/military-news/s ... s-grounded
https://www.defensenews.com/air/2022/08 ... h-problem/
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
A znovu od 3.února s tím samým problémem - spojkou v reduktoru. tentokrát napříč ozbrojenými silami.Wolfhound píše: ↑22/8/2022, 17:30 Celá flotila 52 strojů CV-22 Osprey u Air Force Special Operations Command USAF dočasně uzemněna kvůli technickým problémům.
Zdroje:
https://www.scramble.nl/military-news/s ... s-grounded
https://www.defensenews.com/air/2022/08 ... h-problem/
P.S. Já měl minulý týden odstávku kvůli brzdám, 10 000 to spravilo. Škoda, že to nemůžu naúčtovat daňovým poplatníkům
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Tak spojka, která prokluzuje, je na kardanu, který spojuje oba motory. Ta je tam z pochopitelných důvodů, k zamezení havárie při výpadku jednoho motoru. Obdobně je řešený i V-280 Valor.
Zdroj: Flightglobalimages
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Vyšetřování potvrdilo, že příšinou nehody byla technická závada v převodovce pohonného ústrojí. V činnosti posádky ani techniků údržby nebyla shledaná žádná chyba. Jak uvádím v příspěvku výš, problematická je spojka kardanu mezi oběma motory, která má udržet vyrovnané otáčky obou rotorů v případě výpadku jednoho z motorů. Teď naopak zapříčinila jeho zablokování a asymetrický tah, který vedl ke katastrofě. Podle vyjádření plk. l. Briana Taylora, PMA-275 program managera řešení problému už zavádějí všechny tři složky ozbrojených sil i Japonsko.Wolfhound píše: ↑9/6/2022, 22:49 Další Osprey dole, z Marine Aircraft Group 39 v Kalifornii, ztráta celé posádky…
Zdroj:
https://www.stripes.com/branches/marine ... 86711.html
Jinak V-22 má tu nepříjemnou vlastnost, díky naklápění celých motorů, že si pod sebou často zapálí místo pro pro přistání. Bell V-280 Valor tím díky odlišné konstrukci netrpí.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Tak V-22 Osprey byl po čtyřměsíčním uzemnění po listopadové fatální havárii v Japonsku připuštěný do omezeného provozu. Na základě vyšetřování havárie nebyly provedené žádné technické zásahy do konstrukce, ale byly změněny způsoby kontroly a údržby a upraven rozsah a obsah školení pozemního i letového personálu.
Při brífinku zástupce námořní pěchoty neupřesnil důvody havárie ani nezmínil letová omezení pro nastávající provoz, připustil ale, že se nebude jednat o běžné operační nasazení. U.S. Marine Corps MV-22B Osprey ze 164. Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) doplňuje palivo při cvičení Distant Fury Stallion 23 - Autor: Tech. Sgt. Darius Sostre-Miroir/Air Force
Při brífinku zástupce námořní pěchoty neupřesnil důvody havárie ani nezmínil letová omezení pro nastávající provoz, připustil ale, že se nebude jednat o běžné operační nasazení. U.S. Marine Corps MV-22B Osprey ze 164. Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) doplňuje palivo při cvičení Distant Fury Stallion 23 - Autor: Tech. Sgt. Darius Sostre-Miroir/Air Force
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Smrdí to lidskou chybou.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Konvertoplán V-22 Osprey by měl dostat v roce 2050, v době plánovaného ukončení životnosti nové pohonné skupiny a křídlo. To by mělo prodloužit jeho provozní životnost do šedesátých let. Pentagon zadal prvotní studie programu Renewed V-22 Aircraft Modernization Program (ReVAMP) s perspektivou zahájení vývoje okolo roku 2036 a realizací v letech 2042 až 2050. Mezitím je plánované provedení modernizace kokpitu, V-22 Cockpit Technology Replacement (VeCToR) se zahájením vývoje v roce 2026 a realizací mezi roky 2032 až 2042.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Bell Boeing V-22 Osprey
Zpráva o vyšetřování havárie V-22 Osprey v Japonsku:
https://breakingdefense.com/2024/08/air ... -22-crash/
Když si to otevřete v Googlu, jde to překliknout do (ubohé) češtiny.
https://breakingdefense.com/2024/08/air ... -22-crash/
Když si to otevřete v Googlu, jde to překliknout do (ubohé) češtiny.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),