AČR kampak kráčíš?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

dronař píše: 17/4/2024, 13:14 Vím, jde "jenom" o náklaďáky, ale proboha proč rovnou od Číňanů?!
Aby toho nebylo málo, jako jediné výběrové kritérium je cena nákupu?! V dnešní době? :shock:

A co cena za provozování XX platforem... :???
To že je Tatra nákladově nekonkurenceschopná je výhradně jejich problém. Přihlásili se čtyři zájemci a Tatra byla suveréně nejdražší. On je asi důvod proč člověk civilní Tatru prakticky nepotká...
A náklady na servis něčeho co má servisní síť po celé Evropě? To je snad vtip.
Proč? Jsou těmi svými "výběrkami" již pověstní, člověk by si řekl, že už to za ta léta musí být vyčištěné, ale asi nikoliv.
To že VP proštřuje podezření zatím nic neznamená. Nejspíš je na GŠ zajímaly jaké požadavky si stanovila armáda a jestli je někdo neovlivnil. Protože samotnou vysoutěženou cenu nikdo moc zpochybnit nemůže.
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 17/4/2024, 13:44, celkem upraveno 1 x.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Co ma Volvo s cinanmi?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17804
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Civilních Tater potká člověk dost, jen nesmíš hledat hranatou boudu, ale DAF
Volvo vlastní čínský Geely
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13246
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Rase »

Mě by dávala smysl Scania (když se pořizují k novým BVP), ale tady v tomto případě asi půjde o čistě spotřební zboží, tak cena.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Lynx »

Osobne Volvo ano, o nakladnom si teda nie som tak isty.

There has been some confusion about the ownership of Volvo Trucks since the China-based Zhejiang Geely Holding Group acquired Volvo Cars in 2010. This is a separate entity from Volvo Trucks which has remained under the Swedish ownership of the Volvo Group.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

skelet píše: 17/4/2024, 13:41 Civilních Tater potká člověk dost, jen nesmíš hledat hranatou boudu, ale DAF
Hrubým odhadem je to tak 1 na 100 ostatních náklaďáků. Samozřejmě včetne Phoenixe a bez starých 815.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Ve Volvo Group pod který patří výrobce náklaďáků mají Číňani jen menšinový 8% podíl. Pod kontrolou Číňanů je jen Volvo Cars což je výrobce osobáků.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17804
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

ze 100 stavebních vozů, lesáků apod.? Asik ne..
a bez starých 815 je jiná civilní Tatra, než Phoenix? :mrgreen:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11633
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Zemakt »

U dřeváků je ten poměr lepší.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ideš porovnávať nákupy, keď nič iné nebolo? :D

Stretnúť novú Tatru, vrátane DAFu je rarita. Najviac je ich u štátnych organizácií. Kto vie prečo :D
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17804
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

na středních a velkých stavbách je vidět dost (nemluvím za Slovensko). Ano, je suverénně nejdražší, takže u stavby rodinného domku ji moc nepotkáš. Ale to jsi nepotkal moc ani za socíku. Tam zas jezdily Trambusy.
ObrázekObrázekObrázek
dronař
svobodník
svobodník
Příspěvky: 23
Registrován: 5/4/2024, 13:35

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od dronař »

Scotty87 píše: 17/4/2024, 13:56 Ve Volvo Group pod který patří výrobce náklaďáků mají Číňani jen menšinový 8% podíl. Pod kontrolou Číňanů je jen Volvo Cars což je výrobce osobáků.
Ono je to "trošku" jinak.

https://www.auto.cz/cinsky-koncern-geel ... lvo-112281
cituji:
"Geely Holding zaplatí Cevian Capital zhruba 3,3 miliardy amerických dolarů za 8,2 procenta kapitálu a za 15,6 procenta hlasovacích práv. Podle podmínek smlouvy se Geely Holding zavázal ke koupi 88,17 milionu akcií Cevian Capital a 78,77 milionů akcií B v koncernu AB Volvo.

Po dokončení kontraktu a po nezbytných regulačních schváleních se společnost Geely Holding stane největším držitelem základního kapitálu koncernu AB Volvo."
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

skelet, sorry, Tatra je proste v porovnaní s inými manufaktúra. Na cestách tejto značky bude len ubúdať a ubúdať.
Ak nákladiak na stavbe nemá mať 30 rokov a viac, tak tam tatroviek stretneš minimum. Väčšinou ich majú malé firmičky, ktoré na nové vozidlá jednoducho nemajú.
Malá produkcia= vysoké fixné náklady = vysoká cena. Na zahraničných trhoch sa nepresadia, lebo niet servisného zázemia.
Ak by sa dokázali preorientovať na výrobcu skvelých podvozkov a vzdali sa finálneho výrobku, urobili by väčší úspech.
Investície do vlastných prevodoviek a motorov, musia byť brutálne drahé a s neistou návratnosťou.

Našiel som aj štatistiku za SR za 2023.
z 3528 vozidiel kategórie N3, bolo značky Tatra zaregistrovaných 28ks. 0,80%
https://motofocus.sk/analyzy/50331,zap- ... el-12-2023
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 17/4/2024, 15:08, celkem upraveno 1 x.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

dronař píše: 17/4/2024, 14:41 Ono je to "trošku" jinak.

https://www.auto.cz/cinsky-koncern-geel ... lvo-112281
cituji:
"Geely Holding zaplatí Cevian Capital zhruba 3,3 miliardy amerických dolarů za 8,2 procenta kapitálu a za 15,6 procenta hlasovacích práv. Podle podmínek smlouvy se Geely Holding zavázal ke koupi 88,17 milionu akcií Cevian Capital a 78,77 milionů akcií B v koncernu AB Volvo.

Po dokončení kontraktu a po nezbytných regulačních schváleních se společnost Geely Holding stane největším držitelem základního kapitálu koncernu AB Volvo."
Až na to že ne. Geely je vlastníkem 6.8% kapitálu a 15.5% podílu rozhodovacích hlasů.
https://www.volvogroup.com/en/investors ... ation.html
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

skelet píše: 17/4/2024, 14:03 na středních a velkých stavbách je vidět dost (nemluvím za Slovensko).
No takl tam je podíl třeba padesát k jedné Tatře.
a bez starých 815 je jiná civilní Tatra, než Phoenix?:mrgreen:
Dokud to šlo tak prodali pár kusů 810.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Zemakt píše: 17/4/2024, 14:12 U dřeváků je ten poměr lepší.
To určitě, ale taky se nadá říct že by byla Tatra každé druhé nebo třetí auto. A obecně to není chyba Tatry. Oni se prostě soustředí na jiný segment trhu který je ovšem dost specifický a omezený. Když děláte auta v podstatě kusovým způsobem nikdy se nemůžete rovnat společnostem které jedou v obrovských sériích. Ovšem zase se nemůže nikdo divit že když je poptávané úplně normální stavební auto, kde je hlavní hodnotící kritérium cena, že nemůžou nikdy vyhrát. A rozhodně to pro Tatru není žádná tragédie. Ti se bohatě hojí na jiných zakázkách...
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17804
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Juraj: říkám snad někde jinde, že Tatra je velký výrobce? Naopak píšu, že je to nejdražší výrobce pro civilní trh (vzhledem k objemu výroby a hlavně koncepce podvozku to ani nejde jinak). Většina staveb nepotřebuje plněpohonné nákladní vozy a vystačí si s 6x4 nebo 8x4. Na velkých stavbách potkáš Tatry běžně. Jako děcko si taky víc potkal Trambus, než Tatru.
Tatry se zaměřuje hlavně na stavbu nákladních vozů na klíč pro náročnější zákazníky. Tedy například nosič kontejnerů pro švédské lesáky, se všemi řiditelnými nápravami 8x8. Vzhledem k tomu, že jí prodeje a zisky rostou, tak zvolili dobrou strategii.
436482755_738688748431523_4237064045860404976_n.jpg
437122912_738688768431521_3644005599324703493_n.jpg
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

1) největší ≠ majoritní
2) Ještě před zakázkou pro belgickou armádu byl podíl vozidel modelové řady Phoenix na produkci 1/3
3) 1/2 Phoenixů jezdí v ČR
4) I malé stavební firmy si kupují Phoenixe, jedná se především o vozidla specifikace 6x6 s třístrannou korbou, protože tito zákazníci potřebují auto, se kterým se dostanou tzv. všude.
5) Názor, že co se nechá koupit, měla by Tatra nakupovat, od některých pracovníků zazněl. Už nezní a další vývoj událostí ukázal, že byl chybný.
6) Právě vývoj a výroba vlastních komponentů umožňuje přizpůsobit komponenty vozidlům a nikoliv vozidlo komponentům, což nevyhnutelně vede ke kompromisům.
7) Problém statistiky vozidel N3 je v tom, že tam jsou i neplněpohonná vozidla včetně tahačů, Navíc i na Slovensku bují rakovina s názvem "traktor." Na to by byla vhodnější statistika vozidel N3G, kterou ale nikdo nemá. Takže maximálně projít všechny galerie z velkých infrastrukturních staveb v okolí Prahy, co dělá pan Smejkal, roztřídit auta, a pak ji sestavit.
8) Troufnu si tvrdit, že vzhledem k daňovému zatížení osob a firem v ČR, by byl nákup těch Phoenixů pro stát nakonec výhodnější. Těch pár dílů, co od Wikovu Volvo odebírá, to nezachrání.
pjaro77
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 526
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od pjaro77 »

Navíc i na Slovensku bují rakovina s názvem "traktor."
Čo tým bolo myslené ?
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3829
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Phoenix certifikovaný jako traktor?
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“