AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
AWACS, to jsou letouny včasné výstrahy, které se významně podílí na ochraně aliančního vzdušného prostoru. Jejich provoz společně zajišťují vojáci ze 17 spojeneckých zemí; Mezi nimi i Češky MR a AB, které nedávno vzlétly jako součást čistě ženské osádky jednoho z hlídkových letů.
https://twitter.com/ArmadaCR/status/1784875698928169240
Re: AČR kampak kráčíš?
AČR zadala vývoj nového vagónu
https://zdopravy.cz/dvanact-naprav-a-kl ... el-202799/
https://zdopravy.cz/dvanact-naprav-a-kl ... el-202799/
Re: AČR kampak kráčíš?
Zajímavé, že se počítá i s neúspěchem projektu.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Je možné že třeba vzhledem k železničním předpisům takový vůz nebude moc být realizován. Ovšem to už by si měli vyřešit konstruktéři.
Tady je vizualizace požadovaného vozu.
Tady je vizualizace požadovaného vozu.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
-
- podporučík
- Příspěvky: 648
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Jo jo, dvě nápravy na tank. Tenhle vůz neuveze ani AD-20.2
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Tiez z produkcie Tatravagonky
Oni vam to v Poprade radi vyvinú. Ad AD20 https://www.railvolution.net/resources/ ... C03292.jpg
Oni vam to v Poprade radi vyvinú. Ad AD20 https://www.railvolution.net/resources/ ... C03292.jpg
Re: AČR kampak kráčíš?
Vidím na tom pár tahačů které dohromady váží nic.
-
- podporučík
- Příspěvky: 648
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Tady je problém, že se opět kombinují protichůdné požadavky. Z jedná strany nosnost na tanky a z druhé strany nízkoložnost pro zodolněné Tatry. Kdyby to bylo na mně, tak bych poptal vagon se třemi dvoukolovými podvozky, koncepčně jako je pojezd lokomotiv řady 93E jako klasický plošiňák pro tanky, protože by takový vagon měl příznivější jízdní vlastnosti na koleje. A pak ten poptávaný nízkoložný, který by už mohl mít jenom 8 dvojkolí na 4 podvozkách.
Re: AČR kampak kráčíš?
Obávám se že takhle by uspořádat podvozek aby měl stále požadovanou nosnost nelze.
Bundeswehr například používá klasický šesti-nápravový plošinový vůz. Takový dokáže vyrobit kde kdo a koupit by ho nebyl problém. Tady je požadovaná univerzálnost pro přepravy ve spojení v velkou nosností. Navíc by bylo teoreticky možné s tankem přepravovat i nějaké lehčí kolové vozidlo. Jestli je to možné realizovat se ukáže.
Bundeswehr například používá klasický šesti-nápravový plošinový vůz. Takový dokáže vyrobit kde kdo a koupit by ho nebyl problém. Tady je požadovaná univerzálnost pro přepravy ve spojení v velkou nosností. Navíc by bylo teoreticky možné s tankem přepravovat i nějaké lehčí kolové vozidlo. Jestli je to možné realizovat se ukáže.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
To bude tým, že vagón bol vyvinutý pre Hodlmayr. Logicky nepotrebovali platiť extravahu na železnici.
Uveze to dve AD20 s rezervou.
Keď budú vyvíjať vagon na prevoz tankov, pojdu na to určite inými podvozkami.
IMHO hladanie špeciálneho riešenia, ktoré nikto na trhu nepotrebuje je blbosť. Kebyže ho trh potrebuje, už existuje.
Koľko mesiacov v roku tie vagóny budú ležať ladom na vlecke?
-
- podporučík
- Příspěvky: 648
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Právě u čmeláků, sergejů a šestikoláků byl problém s účinkem jízdy v obloucích na trať. tak přišla Škodovka s 93E a pojezdem Bo´ Bo´ Bo´ místo Co´ Co´a kdyby se udělal takový plošiňák, tak by mohl být superkrátký, prakticky jenom spřahadla a podvozky. S přihlédnutím k potřebné šířce ložné plochy, by se pak ten vnitřní podvozek mohl i v r150 obloucích pohybovat mezi podélníky rámu ložné plochy.
Re: AČR kampak kráčíš?
Měl bych strach o tuhost podvozku a tím pádem nosnost. Myslím že jsem ještě neviděl podvozek nákladního vozu kde by nebyla všechna dvojkolí uložená v jednom rámu.
Jako taková zajímavost je že v USA mají v podstatě také velmi nízký vůz který zvládne dva tanky Abrams.
Jako taková zajímavost je že v USA mají v podstatě také velmi nízký vůz který zvládne dva tanky Abrams.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Tomáš, všetko sa da.
Nosnosť 100t, hmotnosť vagona 35t. Po odstránení nadstavby na oceľové zvitky, bude ešte aj ľahší a nosnosť vyššia.
Otazka je na čo?
Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Nosnosť 100t, hmotnosť vagona 35t. Po odstránení nadstavby na oceľové zvitky, bude ešte aj ľahší a nosnosť vyššia.
Otazka je na čo?
Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Re: AČR kampak kráčíš?
V míru k ničemu.
Uložit jak? ČDC je akciová společnost a jako taková nemá žádnou povinnost dělat servisní organizaci armádě. Naopak, stát jim nemá ani nemůže co nařizovat. Museli by s MO uzavřít klasickou smlouvu který by musela být pro Cargo finančně výhodná.Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Navíc když máš jednotky zařazeny do sil rychlé reakce, tak je ti k ničemu že zrovna "vydělávají" na druhé straně republiky.
Nejde jen o cvičení. Viz.Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
V současnosti využívaná rámcová dohoda na zabezpečení mezinárodní železniční přepravy neumožňuje zahájení dříve než za 35 dní, čímž ČR nesplňuje závazky při nasazení jednotek sil rychlé reakce. Při zahájení výběrového řízení na konkrétní přepravy je velkým rizikem nezájem dodavatelů o realizaci zakázky. Komerčně dostupných železničních vozů pro přepravu techniky je pouze omezené množství. Vybraná VT (např. vyprošťovací vozidlo pro vozidla Pandur) je přepravitelná pouze omezeně z důvodu existence jediného typu železničního vozu, na kterém je možné tuto VT přepravit po železnici. Uvedený typ železničního vozu řady Sdmrrs je k dispozici pouze ve 3 kusech v Rakousku ve vlastnictví rakouských drah ÖBB a z důvodu neutrality Rakouska nesmí být použit na přepravu nákladu do válečné zóny. Jedná se o speciální nízkopodlažní železniční vůz vanového typu s bočnicemi a nesplňuje některé níže specifikované takticko-technické požadavky.
V minulosti došlo při realizaci přepravy do Polska k vyloučení naloženého železničního vozu s nákladem AD-20.2 z důvodu překročení povoleného nápravového zatížení u přepravy na speciálním železničním voze řady Laadks. AČR vhodnými železničními vozy pro železniční nákladní přepravu nedisponuje a na komerčním trhu univerzální železniční vůz, který by nahradil potřebu širokého spektra speciálních a málo dostupných železničních vozů, neexistuje.
-
- podporučík
- Příspěvky: 648
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Hlavně kolik vagonů je komerčně dostupných, pro přepravu obrněných tater by se nechaly použít vagony pro RoLu, které už nejspíše byly převtěleny do něčeho užitečného, a šestinápravové Sammxxx jsou úzké (Leoš má rozchod necelých 2,8 metru) a nemají s Leopardem přechodnost na tratě B2.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nemá to " palce", byly by potřeba mostkyJuraj Tichý píše: ↑29/4/2024, 20:06 Tomáš, všetko sa da.
Nosnosť 100t, hmotnosť vagona 35t. Po odstránení nadstavby na oceľové zvitky, bude ešte aj ľahší a nosnosť vyššia.
Otazka je na čo?
Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Re: AČR kampak kráčíš?
tyhle vozy si "mostky " vozí sebou
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5641
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Samosebou, že by sa museli na trhu dostupné vozne upraviť.
Scotty: mobilizačný zákon sa dá upraviť.
Nepoznám ten váš, ten náš ukladá napríklad takému Slovnaftu kde musia byť čerpačky, aká minimálna hodnota PHM musí byť na takejto čerpačke dostupná, že musí mať záložný zdroj, etc...
V čase vojny, sa nebude pozerať na to koho je vagón. Proste sa zrekviruje a hotovo.
Aj keď som si myslel, že sily rýchlej reakcie sa preto budujú na kolesách, aby preprava po železnici nebola treba.
Re: AČR kampak kráčíš?
Ve Studénce se dělala Veronika s dvanácti nápravami, vl. hm. přes 140 tun (kvůli vyzděné nádobě na tekutou ocel) a nosností 130 tun.
Tj. celkem 270t.
Mch viděl jsem koleje poté co na nich prdla ještě bych měl mít někde fotky
Tj. celkem 270t.
Mch viděl jsem koleje poté co na nich prdla ještě bych měl mít někde fotky
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus