Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Tak o nákupu těžkého 4x4 se mluví už docela dlouho. Osobně si myslím, že Patriot sice bude účastníkem, ale rozhodně ještě nemá vítězství v kapse.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
EA má zahraničního zákazníka pro Patriota II, korby jim svařuje chorvatská firma Đuro Đaković, kterou spoluvlastní Strnad starší.
Neví někdo kdo je tím zákazníkem? Indonésie jako místo velení pro Vampiry (místo toho SK auta)?
https://www.armadninoviny.cz/excalibur- ... kovic.html
Neví někdo kdo je tím zákazníkem? Indonésie jako místo velení pro Vampiry (místo toho SK auta)?
https://www.armadninoviny.cz/excalibur- ... kovic.html
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
To "SK auto" sa volá Aligátor II alebo si myslel TATRAPAN?
Naposledy upravil(a) mikojan29 dne 4/6/2022, 09:57, celkem upraveno 1 x.
"Alea iacta est"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
PROČIŠTĚNO
Re: Tatra Kopřivnice
fotka z IDETu
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Polské Husary (Patrioty)
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Waran 4x4 představila polská společnost HSW (Huta Stalowa Wola) ze skupiny PGZ (Polska Grupa Zbrojeniowa), během veletrhu POLSECURE 2024. Platforma je známa svou modulární konstrukcí, což bylo zdůrazněno již na minulém mezinárodním veletrhu obranného průmyslu MSPO 2023. Waran slouží nejen jako vozidlo pro velitele, ale i jako klíčová součást systémů pro nové dělostřelecké systémy. Vozidlo bylo vyvinuto ve spolupráci s českou firmou Tatra Export, a konstrukce vozidla využívá podvozek Tatra 815-7. Na základě smlouvy z roku 2020 bylo vozidlo postaveno na platformě českého Patriot II.
https://milmag.pl/wiceminister-aktywow- ... yta-w-hsw/
https://milmag.pl/wiceminister-aktywow- ... yta-w-hsw/
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Pressburger
- Kapitán
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 16/5/2023, 11:30
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Koľko tých Waran 4x4 už poľský obranný priemysel vyrobil pre poľskú armádu na základě smlouvy z roku 2020?
Arthur Pressburger
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Ten kryt diferencialu je "proklate" nizko. V blate si to hned sadne na "ruru", ako to Tatry vedia a docestovalo sa.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
to proklatě nízko je 410mm nad terénem.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Z tohto obrazku to teda vyzera menej.(ci to nebude max hodnota ktoru to vzduchove pruzenie ponuka)
Predsa je to vozidlo vahovej kategorie 15-18t..
Pre porovnanie, T815-7 vampire, ktora na videu nemala s ua blatom problem, vazi 25t a je to 8x8...
Btw uz sa ma Tatrach nepouzivaju kolesove redukcie ako mala T813, ci T815VVN?
Predsa je to vozidlo vahovej kategorie 15-18t..
Pre porovnanie, T815-7 vampire, ktora na videu nemala s ua blatom problem, vazi 25t a je to 8x8...
Btw uz sa ma Tatrach nepouzivaju kolesove redukcie ako mala T813, ci T815VVN?
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ru-1419336
"Armáda doporučila, aby se šlo cestou výběrového řízení. Vznikl projekt univerzální kolové platformy pro ženisty, zdravotní službu a vojenskou policii,“ řekl první zástupce náčelníka Generálního štábu Armády České republiky Miroslav Hlaváč. Dodal, že páteřní 4. brigáda rychlého nasazení a 7. mechanizovaná brigáda potřebují celkem nižší stovky těchto speciálních vozidel."
Jsem rád, že moje tušení se zdá být realitou a nejspíše patriot se dočká zavedení ve větším počtu. CSG a MO evidentně udělali dohodu což se ukazuje v posledních měsících.
Jsem zvědav zda to bude výhradně patriot nebo to bude namíchané s titus/tadeas.
K tomuto mě ještě napadá do jaké míry to může shodit Perun/Mars, protože zavádět kvůli tomu další velice podobnou platformu nedává moc smysl a AČR by to dostala oprávněně sežrat, leda, že by se plánovalo, že vyhraje Mars. Tomu vůbec nevěřím. Spíše si myslím, že AČR už prozřelo a místo Mars s rbs70 pokukuje po něčem s RIwP
"Armáda doporučila, aby se šlo cestou výběrového řízení. Vznikl projekt univerzální kolové platformy pro ženisty, zdravotní službu a vojenskou policii,“ řekl první zástupce náčelníka Generálního štábu Armády České republiky Miroslav Hlaváč. Dodal, že páteřní 4. brigáda rychlého nasazení a 7. mechanizovaná brigáda potřebují celkem nižší stovky těchto speciálních vozidel."
Jsem rád, že moje tušení se zdá být realitou a nejspíše patriot se dočká zavedení ve větším počtu. CSG a MO evidentně udělali dohodu což se ukazuje v posledních měsících.
Jsem zvědav zda to bude výhradně patriot nebo to bude namíchané s titus/tadeas.
K tomuto mě ještě napadá do jaké míry to může shodit Perun/Mars, protože zavádět kvůli tomu další velice podobnou platformu nedává moc smysl a AČR by to dostala oprávněně sežrat, leda, že by se plánovalo, že vyhraje Mars. Tomu vůbec nevěřím. Spíše si myslím, že AČR už prozřelo a místo Mars s rbs70 pokukuje po něčem s RIwP
Naposledy upravil(a) stirling dne 18/10/2024, 09:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
I kdyby to byla kompilace všech tří, tak to má pro AČR své rácio. Busmaster má rácio akorát tak pro VOpku. A jak psal Niko, ten Patriot je tak hnusnej, že se s tímto efektem regulérně počítá a zahrnuje se do pasivní ochrany
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Souhlas, že kombinace 4x4 a 6x6 na stejné podvozku dává smysl - v tom by dával smysl spíše patriot a tadeas (kterej je více tatra), ale možná AČR bude chtít za každou cenu pokračovat s titus protože je už má zavedené.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Muluví se výhradně o 4x4 i pokud by bylo umožněno 6x6 bude takové vozidlo cenově nekonkurenceschopné. MO spíš ustoupilo aby si ušetřilo problémy s obhájením přímého zadání. Rozhodně žádná dohoda s CSG není a už rozhodně to není preferovaný dodavatel.
Pokud by se opravdu pořizovali stovky vozidel je výhoda "zavedeného" podvozku irelevantní. Tady by prostě vznikla nová dostatečně rozšířená podvozková platforma.
Pokud by se opravdu pořizovali stovky vozidel je výhoda "zavedeného" podvozku irelevantní. Tady by prostě vznikla nová dostatečně rozšířená podvozková platforma.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Pokud by se opravdu pořizovali stovky vozidel je výhoda "zavedeného" podvozku irelevantní.
Takže, nikoliv irelevantní, ale relevantní . Jedna platforma je pořád jedna a ne dvě.Tady by prostě vznikla nová dostatečně rozšířená podvozková platforma.
To, že Busmaster měl vylepšit obchodní bilanci VOpky je zcela zřejmé. A to že na MO dostali bobka je jen a jen v pořádku. Včíl se ukáže, padni komu padni. Když bude Busmaster více jak konkurence schopný a vyhraje tak proč ne.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Kolik pak je asi na podvozku Pariotu naprosto shodných řešení se zavedenými 815-7...
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
třeba se pletu, ale Patriot by měl být na podvozku T815 - 7T3B21 4x4.1R, ale na 100% si dovolím tvrdit, že bude mít v každé modifikaci větší podíl shodných dílů se zavedenými T815-7, než jiná platforma 4x4
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Poměrně dost. Ale o tu to přeci nejde. Servis, díly, výroba tu. Vyškolení servisního a opravárenského personálu snažší (vlastně důvody proč se nové dělo 155mm NATO chtělo na Tatře a nejel přes to vlak).
Za mě je dobře že se zde jde cestou tendru. Jestliže si i tak AČR zvolí Bushmaster, protože VOP s Thalesem nabídnou nejlepší podmínky, splní zadání, ženistům se vozidlo bude zamlouvat svými rozměry (je pravda že uvnitř je prostorné a n kategorii 4x4 nabízí úctyhodnou užitnou hmotnost) a bude adekvátní pro požadované úpravy. Fajn, AČR bude mít novou kolovou platformu. Jestli ho však porazí Titus, nebo Patriot II, taky fajn. Patriot má prostě výhodu vyšší lokalizace výroby. I u Bushmasteru je tu ta možnost výroby a kompletace zde (kasle, výbava, elektronická zástavba tu, podvozek a powerpack dovézt a smontovat), ovšem veškeré potřebné úpravy si nechá Thales zaplatit.
To že VOP se chce zahojit a plánuje velké věci se servisním střediskem Bushmasteru pro Evropu, to je sice hezké, ale je to státní společnost, s tím dobrým i zlým, a jsou to plány na vodě. Navíc jeden by řekl že VOP teď bude mít plné ruce práce s projetkem CV90.
I čistě z pohledu optiky veřejnosti. Pokud by bez tendru vyhrál napřímo VOP, který byl zároveň úkolován provést aktualizaci průzkumu trhu a zároveň už měl podepsané smlouvy s Thalesem... To by byl jednoduše bugr
Takhle nechť vyhraje ta nejlepší možnost pro AČR, jestliže vyhraje Bushmaster a CSG dostane pomyslným pravítkem přes prsty, že tu nebudou mít monopol, i to nebude na škodu.