Me 210 a 410
Moderátor: Hans S.
No s těmi hmotnosti skutečně bude něco špatně, to máte pravdu. Tak dlouho jsem kontroloval, až mi tam zůstala taková blbost. Zcela jistě bude blbě maximální. Našel jsem údaj 8000 kg prázdná a 11250 kg maximální pro A-1...ale ani ten nevysvětluje 3900 kg paliva + 1000 kg pum (maximálka) + munice, osádka atd. Čili chyba někde opravdu bude...a bude hlouběji.
Problém je v tom, že údaj o 5000 l paliva neseného ve vnitřních nádržích je "všude"...jak na netu, tak na papíru. Jiný jsem nikde neviděl. Pokud přijdete s jiným údajem, bude se o čem bavit, ale mě se nezdá, že by všechny zdroje vycházeli z jednoho chybného...ačkoliv vyloučit to nejde.
Otázkou také je, zda 2550 l u Me 210 je správně. Me 410 zcela jistě musel nést podstatně více paliva (vzhledem k DB 603), pokud měl mít dolety na podobné úrovni...což měl.
Leda by těch 5000 l bylo pro B-5, který měl až 1350 l navíc? Nebo pro průzkumné stroje?
No a ten Ta 152 by si opravdu zasloužil přepsat...ale to nechám na tobě, Hansi
Problém je v tom, že údaj o 5000 l paliva neseného ve vnitřních nádržích je "všude"...jak na netu, tak na papíru. Jiný jsem nikde neviděl. Pokud přijdete s jiným údajem, bude se o čem bavit, ale mě se nezdá, že by všechny zdroje vycházeli z jednoho chybného...ačkoliv vyloučit to nejde.
Otázkou také je, zda 2550 l u Me 210 je správně. Me 410 zcela jistě musel nést podstatně více paliva (vzhledem k DB 603), pokud měl mít dolety na podobné úrovni...což měl.
Leda by těch 5000 l bylo pro B-5, který měl až 1350 l navíc? Nebo pro průzkumné stroje?
No a ten Ta 152 by si opravdu zasloužil přepsat...ale to nechám na tobě, Hansi
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Možná bych se nebál opravdu se zaměřit na samotné palivové nádrže. 5000 l interního paliva neslo minimum letounů a u toho Me 410 mi to přijde jako hodnota nepravděpodobná. "Létající nádrž", Arado 234, nesla "pouze" 3800 l. Do 217 snad jen necelých 3000 l, noční stíhací Ju 88 G 3185 l (jestli dobře počítám).
Hmotnosti jsem sledoval v několika zdrojích a jako obvykle se liší. Celkem se mi zamlouvaly hodnoty 9900 kg pro stíhací a 11070 kg pro bombardovací, což jsme našel v monografii ze série "PROFILE" od Richarda Smithe..ale ten se o objemu palivových nádrží nezmiňuje vůbec. Pravdou ale je, že na jiných zdrojích jsem zmínku o 5000 l našel.
Hmotnosti jsem sledoval v několika zdrojích a jako obvykle se liší. Celkem se mi zamlouvaly hodnoty 9900 kg pro stíhací a 11070 kg pro bombardovací, což jsme našel v monografii ze série "PROFILE" od Richarda Smithe..ale ten se o objemu palivových nádrží nezmiňuje vůbec. Pravdou ale je, že na jiných zdrojích jsem zmínku o 5000 l našel.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Není možné, aby obě letadla měla identické nádrže, nebo objemově alespoň dosti podobné? Ty uváděné dolety jsou poměrně blízko sebe. DB 603 sice "žere" mnohem více benzinu, ale zase cestovní rychlost s těmito motory bude vyšší. Ale asi stejně budeme muset mrknout po dalších zdrojích..letový manuál, nebo podrobný technický výkres. Čudné to je.
No vlastně je to docela možné...ostatně je fakt, že ta příbuznost byla zásadní, označení Me 410 bylo psychologické, jinak to byl přemotorovaný a mírně upravený Me 210. Ostatně část 410 vznikla úpravou draků 210. Čili jsem asi sedl na lep a měl si těch 5000 l víc promyslet.
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
k nadrzim:
410tky mely vlastne tyhle:
2 x 630l + 2 x 410l + 2 x 170l
Coz dava 2420litru, k tomu slo jeste podvesit pod kridla 2x 300l (tusim od 410B-1), coz dava uz velice peknych 3020l.
Kdyz pak jeste narvete do pumovnice nadrz a zrusite zadni streliste, pripoctete tech 1350l. To uz od tech 5k litru neni tak daleko
410tky mely vlastne tyhle:
2 x 630l + 2 x 410l + 2 x 170l
Coz dava 2420litru, k tomu slo jeste podvesit pod kridla 2x 300l (tusim od 410B-1), coz dava uz velice peknych 3020l.
Kdyz pak jeste narvete do pumovnice nadrz a zrusite zadni streliste, pripoctete tech 1350l. To uz od tech 5k litru neni tak daleko
válka je vůl
Odkud máš ty údaje? Vědět to tak se tady neblamujuFatale píše:k nadrzim:
410tky mely vlastne tyhle:
2 x 630l + 2 x 410l + 2 x 170l
Coz dava 2420litru, k tomu slo jeste podvesit pod kridla 2x 300l (tusim od 410B-1), coz dava uz velice peknych 3020l.
Kdyz pak jeste narvete do pumovnice nadrz a zrusite zadni streliste, pripoctete tech 1350l. To uz od tech 5k litru neni tak daleko
Ty 300 l PN nosily již A-1...a B-1 přeci nebyly zavedeny
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
-
- svobodník
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14/2/2009, 18:50
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Myslíš jako že by průzkumný Me 410 B-3 naháněl průzkumné Mosquito, jo? I pokud by Me 410 B-3 skutečně byl schopen dosáhnout rychlosti přes 680 km/h (což se mně osobně při použití motorů DB 603 AA zdá málo pravděpodobné), pak tato představa působí poněkud zvláštně. Nehledě na to, že od poloviny roku 1944 Luftwaffe disponovala i jinými stejně rychlými stroji, nebo dokonce rychlejšími.
Pokud máš na mysli nahánění nočních Mosquit, tak to má nevýhodu v nepřítomnosti speciálního nočního vybavení na palubě Me 410 B-3 - kdybys ho namontoval, tak ztratíš třeba 50 km/h z rychlosti. Možná i více..no a fantastická rychlost je ta tam
Pokud máš na mysli nahánění nočních Mosquit, tak to má nevýhodu v nepřítomnosti speciálního nočního vybavení na palubě Me 410 B-3 - kdybys ho namontoval, tak ztratíš třeba 50 km/h z rychlosti. Možná i více..no a fantastická rychlost je ta tam
-
- svobodník
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14/2/2009, 18:50
-
- svobodník
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14/2/2009, 18:50
Lépe řečeno, měla DB 605B. Přitom uvažovali, že tam daj ještě něco výkonnějšího. Škoda, že nedodělaly ten Focke wulf Fw-187 ten létal s motory o 1475 k. až 640 a to na začátku války. A byl podstatně lepší než Bf-110. Údajně na výšku 6000 vystoupal za 5´8" minut, což na dvoumotorák je úžasné v 39 roce.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
No nevím nevím, jestli by DB 605 měl být brán u tohoto typu letounu jako výhoda proti většímu a výkonnějšímu DB 603 Jediný nasazený DB 605 o výkonu 2000 PS, který znám, je DB 605 DCM a těch bylo jen velice málo a až na sklonku války. Nevím, jestli byly přítomny v jiném letounu, nežli Bf 109 K-4, případně Bf 109 G-10. DB 605 B se výkonem k 2000 PS ani nepřibližoval, je to "obyčejný" DB 605 A určený pro vícemotorové letouny.
Fw 187 je sice zajímavé letadlo, ale přišlo pozdě, než aby jeho vývoj pokračoval. Bf 110 již byl dobře zavedený a veskrze splňoval to, co RLM očekávalo (u Fw 187 vadila třeba chybějící defensivní výzbroj). Nehledě na to, že na počátku války zcela jistě Fw 187 nelétal s motory o výkonu 1475 PS - takový měly až DB 605 A (což je motor poprvé nasazený počátkem roku 1942). Fw 187 takto rychle létal s motory DB 600 (nebo 601?) o vzletovém výkonu okolo 1000 PS. No a nakonec je otázka, kam by spadl výkon po zavedení do sériové výroby. Alespoň měl Focke-Wulf více sil k dopracování jejich nejznámější konstrukce.
Fw 187 je sice zajímavé letadlo, ale přišlo pozdě, než aby jeho vývoj pokračoval. Bf 110 již byl dobře zavedený a veskrze splňoval to, co RLM očekávalo (u Fw 187 vadila třeba chybějící defensivní výzbroj). Nehledě na to, že na počátku války zcela jistě Fw 187 nelétal s motory o výkonu 1475 PS - takový měly až DB 605 A (což je motor poprvé nasazený počátkem roku 1942). Fw 187 takto rychle létal s motory DB 600 (nebo 601?) o vzletovém výkonu okolo 1000 PS. No a nakonec je otázka, kam by spadl výkon po zavedení do sériové výroby. Alespoň měl Focke-Wulf více sil k dopracování jejich nejznámější konstrukce.
-
- svobodník
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14/2/2009, 18:50
O tom motoru DB 605 jsem se dočetl na stránkách www.luftarchiv.de/flugzeuge/messerschmitt Me 410. Ještě k tomu Fw 187A Falke prototyp V6 měl motory DB 600A, ale uvádějí zde(časopis plastic kits aero revue č.70 z roku 1998) výkon 1 357 kw. ( 1 820 k.) ve výšce 4 000 m. A rychlost 635 km/hod.
Nic proti luftarchiv.de, ale máš nějaký pořádný zdroj, respektive máš jich více? Ono podle jednoho zdroje soudit cokoli je problematické. Mimochodem odkaz mi nejde...
FW 187 V6 měl povrchové chlazení, které sice bylo pro rychlost ideální, ale pro bojové nasazení fatálně nevhodné. Předprototypové, reálně bojově použitelné FW 187 A-0 měly rychlost cca 530 v 4200 m.
FW 187 V6 měl povrchové chlazení, které sice bylo pro rychlost ideální, ale pro bojové nasazení fatálně nevhodné. Předprototypové, reálně bojově použitelné FW 187 A-0 měly rychlost cca 530 v 4200 m.
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Luftarchiv je dobrý z hlediska fotografií (které bych ale i tak uvítal ve slušnějším rozlišení), ale faktograficky nic moc. Jako zdroj je lepší to moc nebrat.
Me 410 měly (snad všechny) těžké a silné motory DB 603. Neber to tak, že 605 s "vyšším" typovým číslem je vyšším motorem. Je to samostatná vývojová řada, která nemá s 605 nic společného. Naopak 605 není ničím jiným, nežli značně upraveným DB 601 a ten zase upraveným DB 600.
Slušnějších zdrojů o tomhle letadle jsem zrovna moc nenašel. Pravda, není ve středu mého zájmu, tak jsem ani moc nehledal
DB 600 nemohl mít výkon výrazně přes 1000 PS a to už určitě ne ve výšce. Jeho vývoj byl ukončen někdy v roce 1938 ve prospěch jeho výše zmíněného derivátu (601). Vyrobeno bylo jen pár motorů. Možná autoři sčítají výkon obou motorů dohromady, což tedy úplně vhodné není, ale už by to vypadalo reálněji.
Me 410 měly (snad všechny) těžké a silné motory DB 603. Neber to tak, že 605 s "vyšším" typovým číslem je vyšším motorem. Je to samostatná vývojová řada, která nemá s 605 nic společného. Naopak 605 není ničím jiným, nežli značně upraveným DB 601 a ten zase upraveným DB 600.
Slušnějších zdrojů o tomhle letadle jsem zrovna moc nenašel. Pravda, není ve středu mého zájmu, tak jsem ani moc nehledal
DB 600 nemohl mít výkon výrazně přes 1000 PS a to už určitě ne ve výšce. Jeho vývoj byl ukončen někdy v roce 1938 ve prospěch jeho výše zmíněného derivátu (601). Vyrobeno bylo jen pár motorů. Možná autoři sčítají výkon obou motorů dohromady, což tedy úplně vhodné není, ale už by to vypadalo reálněji.