Rakousko - Uhersko - Kriegsmarine

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Rakousko - Uhersko - Kriegsmarine

Příspěvek od kacermiroslav »

Rakousko – Uhersko
Námořní síly "Kriegsmarine"
___1914 – 1918___


Obrázek
Vlajka Rakousko-Uherského námořnictva


Rakousko – Uherské námořnictvo, tzv. Kriegsmarine, tvoří zajímavou součást historie Evropy a potažmo i českých zemí, protože s dějinami této podunajské Monarchie jsme byli svázáni 300 let. Země Koruny České ač vnitrozemské, dodávali lodní děla, pancéřové plechy, mužstvo a další materiál na lodě Jeho veličenstva císaře Františka Josefa I.

Rakousko mělo přístup ke Středozemnímu moři již od roku 1382, kdy Dalmatské město Terst požádalo knížete Leopolda III. Habsburského o ochranu před rostoucí silou Benátské republiky a Aquileou. V roce 1528 pak po smrti uherského krále Ludvíka připadlo chorvatsko-dalmatské pobřeží Habsburkům. Právě tehdy započala výroba a výzbroj prvních lodí plavících se pod vlajkou Svaté říše římské národa německého. Dva roky po ukončení napoleonských válek, podnikly dvě rakouské fregaty Austria a Augusta v roce 1817 první zámořskou plavbu a to do Brazílie. Jako vítanou záminkou pro tuto cestu byla svatba dcery rakouského císaře Františka I. (otec našeho stařičkého mocnáře Františka Josefa I.) s brazilským císařem donem Pedrem. Tato cesta byla zároveň využita i pro botanický výzkum tamější fauny a flory.


Prvním námořním vojenským střetem rakousko – uherské Kriegsmarine byla námořní bitva u Larache s marockými korzáry roku 1829. Revoluční rok 1848, který od základů otřásal postavením císařství, vedl v konečném důsledku k přestěhování původní hlavní námořní základy z revolucí zmítaných Benátek do Puly (1850). Jednalo se o prozíravý krok, protože o pár let (1866) později se celé Benátsko od rakouského císařství oddělilo a stalo se součástí vznikající Itálie. Hlavními námořními základnami Rakousko – Uherské monarchie se tak během 19.století stala Pula a Boka Kotorská. Od roku 1850 byla Pula na Istrii budována jako hlavní válečný přístav mocnářství. V roce 1854 byl jmenován vrchním velitelem válečného námořnictva bratr císaře, velkokníže Ferdinand Max. Ten se výraznou měrou zasloužil o modernizaci námořních sil. Pod jeho velením bylo v Pule, Terstu a Benátkách postaveno 7 bitevních lodí, 8 křižníků a další menší vojenská plavidla. Roku 1857 podnikla jako první rakousko – uherská loď cestu kolem světa fregata Novara. Vyplula z přístavu Terst a její cesta jí trvala dva roky. Další srovnatelnou akcí císařských lodí byla arktická expedice, kterou v letech 1872 až 1874 podnikla loď Tegetthoff. Při této objevné výpravě bylo nalezeno souostroví Země Františka Josefa v Severním ledovém oceánu a které nese název po rakousko – uherském císaři.V šedesátých letech 19.století svedlo rakousko – uherské loďstvo vcelku úspěšné námořní války vedené proti Dánsku a Itálií. Ve stejné době umožnila síla rakousko – uherské flotily spolu s aktivní diplomacií vytvoření sítě rakouských pošt a především obchodních stanic po celém Středomoří. Díky účasti na mezinárodní vojenské výpravě na Krétu koncem 19.století, získala monarchie další opěrné body i zde. Další námořně vojenskou akci mocnářství se v roce 1900 stala účast na mezinárodní expedici proti „boxerskému“ povstání v Číně. Pro udržení pořádku v této lokalitě se pak rakousko – uherské lodě střídali s loděmi ostatních států až do začátku První světové války v roce 1914. Do té doby udržovalo Rakousko – Uhersko vojenské síly v čínském Pekingu a Tiensinu.

Obrázek
Přístav Pula kolem roku 1890


Stav Rakousko - Uherské Kriegsmarine 1914 - 1918
V době vstupu a následných válečných letech disponovala Rakousko – Uherská „Kriegsmarine“ těmito námořními silami:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4x bitevní loď _ VIRIBUS UNITIS _ výzbroj 12x305mm, 12x150, rychlost 20,3 uzlů
3x bitevní loď _ RADETZKY _ výzbroj 4x305mm, 8x240mm, 20x100mm,rychlost 20 uzlů
3x bitevní loď _ ERZHERZOG KARL _ výzbroj 4x240, 12x190mm, rychlost 20,5 uzlů
3x bitevní loď _ HABSBURG _ výzbroj 3x240mm, 12x150mm, rychlost 19,9 uzlů
3x loď pobřežní ochrany _ MONARCH _ výzbroj 4x240mm, 6x150mm, rychlost 17,5 uzlů
3x křižník _ HELGOLAND _ výzbroj 9x100mm, rychlost 27 uzlů
1x křižník _ ADMIRAL SPAUN _ výzbroj 7x100mm, rychlost 27 uzlů
3x křižník _ ZENTA _ výzbroj 8x120mm, rychlost 20,8 uzlů
2x křižník _ KAISER FRANZ JOSEPH I _ výzbroj 8x150, rychlost 19 uzlů
1x pancéřový křižník _ SANKT GEORG _ výzbroj 2x240, 5x190, 4x150, rychlost 22 uzlů
1x pancéřový křižník _ KAISER KARL VI _ výzbroj 2x240mm, 8x150mm, rychlost 20 uzlů
1x pancéřový křižník _ KAISERIN _ výzbroj 2x190mm, 8x150mm, rychlost 19 uzlů
4x torpédoborec _ ERSATZ TÁTRA _ výzbroj 2x100mm, 6x66mm, rychlost 32,5 uzlů
1x torpédoborec _ WARASDINER _ výzbroj 2x66mm, rychlost 30 uzlů
6x torpédoborec _ TÁTRA _ výzbroj 2x100mm, 6x66mm, rychlost 32,5 uzlů
12x torpédoborec _ HUSZÁR _ výzbroj 6x66mm, rychlost 28 uzlů
16x torpédovka _ TB 82F _
3x torpédovka _ TB 98M _
8x torpédovka _ TB 74T _
6x torpédovka _ TB VII _
6x torpédovka _ TB I _
24x torpédovka _ KAIMAN _
6x torpédovka _ PYTHON _
21x torpédovka _ SPERBER _
2x ponorka _ UB II _ (ex Německé)
8x ponorka _ UB II _
4x ponorka _ HAVMANDEN _
3x ponorka _ UB I _
2x ponorka _ UB I _ (ex Německé)
3x ponorka _ HOLLAND _
2x ponorka _ GERMANIA _
2x ponorka _ LAKE _


Po vstupu Rakousko – Uherska do války na straně Německa, byla jeho potencionálním soupeřem ve Středomoří Francie a částečně síly Velké Británie. Itálie v té době ještě balancovala k jaké z válčících stran se má přidat a toto její váhání jí vydrželo až do roku 1915. Do té doby se Francie a Velká Británie snažili uzavřít Rakousko – Uherskou flotilu na Jaderském moři blokádou Otrantské úžiny.


Velitelé rakousko-uherských námořních sil
(do března 1868 "Oberkommandant der Marine". Od března 1868 "Marinekommandant")

Hans Birch Dahlerup, VAdm.(únor 1849-srpen 1851)
Franz Graf Wimpffen, VAdm,(srpen 1851-září 1854)
Archduke Ferdinand Maximilian of Austria, Adm.(září 1854-duben 1864)
Archduke Leopold Ludwig of Austria, Adm. (duben 1864-březen 1868)
Wilhelm von Tegetthoff, VAdm.(březen 1868-duben 1871)
Friedrich von Pöck, Adm.(duben 1871-listopad 1883)
Maximilian Daublebsky von Sterneck, Adm.(listopad 1883-prosinec 1897)
Hermann von Spaun, Adm.(prosinec 1897-říjen 1904)
Graf Rudolf Montecuccoli, Adm.(říjen 1904-únor 1913)
Anton Haus, Adm./GAdm.(únor 1913-únor 1917)
Maximilian Njegovan, Adm.(duben 1917-únor 1918)

Velitelé flotily (1914-1918)
("Flottenkommandant")
Anton Haus, Adm./GAdm (červenec 1914-únor 1917)
Maximilian Njegovan, Adm.(únor 1917-únor 1918)
Miklós Horthy, KAdm./VAdm.(únor 1918-listopad 1918)



Teď by mě zajímal váš názor. Mohla a měla Rakousko – Uherská „Kriegsmarine“ šanci něco podnikat proti spojencům ?



Zdroje:
http://www.infofila.cz
http://www.warshipsww2.eu
http://www.wikipedia.org
Naposledy upravil(a) kacermiroslav dne 26/5/2009, 14:24, celkem upraveno 5 x.
Uživatelský avatar
mmmichalll
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 7/3/2008, 18:09

Příspěvek od mmmichalll »

K tvému dotazu z konce zajímavého článku, asi moc nadějí nebylo hlavně kvůli omezeným průmyslovým kapacitám, většina průmyslu ležela v Českých zemích (lodní děla, hřídele atd...), ty navíc museli během války zásobovat pozemní bojiště a nedostávalo se tuplovaně.
Ještě je tam zmínka o oběvení země Františka Josefa, odněkud vím (už nevím odkud a nejsem 100% jistý ), že tu výpravu financovali z vlastní kapsy čeští podnikatelé.
Další zajímavostí je, že češi, ať vnitrozemský národ, byli v námořnictvu monarchie četně zastoupeni, bylo to dáno tím, že přímořské národy byly sice zběhlé na moři, ale jen v oblasti rybářských člunů, lodě na přelomu století byly dost technicky náročné a místní neměli potřebné vzdělání v oblasti elektrotechniky a strojírenství, proto museli na lodích pracovat jako technici zlaté české ručičky.
Naposledy upravil(a) mmmichalll dne 13/5/2008, 21:12, celkem upraveno 1 x.
Ministerstvo školství varuje: Čtení škodí hlouposti
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Jasně... to jsem si neuvědomil. Tuším, že zastoupení české menšiny na lodích Monarchie bylo nějakých 20 až 30%. Ostatně na sklonku války, když byly vzpoury na lodích, tak na nich kromě Chorvatské vlajky vlály také České. Ale to je zase trošku jiná kapitola, kdy německy mluvící národy neměli důvod něco měnit a maďaři se svého narovnání v rámci monarchie již v roce 1867 dočkali.

Možná by Monarchie udělala líp, kdyby své lodě předali spojenci, Turecku:-) Tam po rychlém "zakoupení" bitevního křižníku Goeben a křižníku Breslau z Německa, včetně posádky...se stal admirál Souchon velitelem tureckého loďstva. A byl poměrně aktivní.

Co se omezených kapacit týče, nevím jak během války, ale jinak bylo Rakousko - Uhersko na tom velmi slušně. Ostatně pokud někdo je schopen během 5 let (1910 - 1915) postavit 7 bitevních lodí, 3 křižníky, 6 torpédoborců, 19 torpédovek a 4 ponorky, tak to asi o jeho ekonomických a průmyslových možnostech hovoří dostatečně. A to bez ohledu na to, jak moc byly nejprůmyslovější Čechy vzdálené od moře.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Ztráty_ Rakousko - Uherské _ "Kriegsmarine"
za WW1
1914 - 1918


Obrázek Bitevní loď Szent Istvan v přístavu Pula
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bitevní loď_Prinz Eugen_(1914)
bitevní loď_Szent István_(1915) - potopen 10.6.1918 u ostrova Premunda italským torpédovým člunem MAS 15
bitevní loď_Tegethoff_(1913)
bitevní loď_Viribus Unitis_(1912) - potopen 1.11.1918 v Pule italskými žabími muži
bitevní loď_Erzherzog Franz Ferdinand_(1910)
bitevní loď_Radetzky_(1911)
bitevní loď_Zrinyi_(1911)
bitevní loď_Erzherzog Ferdinand Max_(1907)
bitevní loď_Erzherzog Friedrich_(1907)
bitevní loď_Erzherzog Karl_(1906)
bitevní loď_Árpád_(1903)
bitevní loď_Babenberg_(1904)
bitevní loď_Habsburg_(1902)
křižník_Helgoland_(1914)
křižník_Novara_(1915)
křižník_Saida_(1914)
křižník_Admiral Spaun_(1910)
pancéřový křižník_Sankt Georg_(1905)
pancéřový křižník_Kaiser Karl VI_(1900)
pancéřový křižník_Kaiser Franz Joseph I_(1890)
pancéřový křižník_Kaiserin Elisabeth_(1892) - potopen 2.11.1914 v Tsing-tau vlastní posádkou
chráněný křižník_Aspern_(1900)
chráněný křižník_Szigetvár_(1901)
chráněný křižník_Zenta_(1899) - potopen 16.8.1914 francozskými bitevními loděmi
pobřežní obrněná loď_Budapest_(1898)
pobřežní obrněná loď_Monarch_(1898)
pobřežní obrněná loď_Wien_(1898) - potopen 10.12.1917 v Terstu italským torpédovým člunem MAS 9 (46 mrtvých)
torpédoborec_Dukla_(1917)
torpédoborec_Ersatz Lika_(1917)
torpédoborec_Ersatz Triglav_(1917)
torpédoborec_Uszok_(1917)
torpédoborec_Warasdiner_(1914)
torpédoborec_Balaton_(1913)
torpédoborec_Csepel_(1913)
torpédoborec_Lika_(1914) - potopen 29.12.1915 v Drače minou
torpédoborec_Orjen_(1914)
torpédoborec_Tátra_(1913)
torpédoborec_Triglav_(1914) - potopen 29.12.1915, poškozen minou a následně potopen vlatní posádkou
torpédoborec_Csikos_(1909)
torpédoborec_Dinara_(1909)
torpédoborec_Huszár_(1911)
torpédoborec_Pandur_(1909)
torpédoborec_Reka_(1909)
torpédoborec_Scharfschutze_(1907)
torpédoborec_Steiner_(1906)
torpédoborec_Turul_(1908)
torpédoborec_Ulan_(1906)
torpédoborec_Uskoke_(1907)
torpédoborec_Velebit_(1909)
torpédoborec_Wildfang_(1907) - potopen 4.6.1917 u ostrova Premunda minou
Naposledy upravil(a) kacermiroslav dne 2/11/2008, 14:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

torpédovka _ TB 82F _ (1915 – 1916) _ 16 ks – beze ztrát
torpédovka _ TB 98M _ (1915 – 1916) _ 3 ks – beze ztrát
torpédovka _ TB 74T _ (1914) _ 8 ks – beze ztrát
torpédovka _ TB VII _ (1910 – 1911) _ 6 ks – 1 ks se vzdal Italům (20.10.1917 po vzpouře)
torpédovka _ TB I _ (1909 – 1910) _ 6 ks – beze ztrát
torpédovka _ KAIMAN _ (1905 – 1910) _ 24 ks – beze ztrát
torpédovka _ PYTHON _ (1896 – 1899) _ 6 ks – beze ztrát
torpédovka _ SPERBER _ (1886 – 1890) _ 21 ks – 1 ks potopeno (+23.8.1914 u Puly minou)
ponorka _ UB II _ (1917) _ 2 ks – beze ztrát (ex Německé)
ponorka _ UB II _ (1917 – 1918) _ 8 ks – beze ztrát
ponorka _ HAVMANDEN _ (1917) _ 4 ks – 2 ks potopeno (U 20 +4.7.1918 ponorkou F 12 – 18 mrtvých; U 23 +25.11.1917 u Vlore italskou lodí Airone – 21 mrtvých)
ponorka _ UB I _ (1915) _ 3 ks – 1 ks potopeno (+17.10.1916 u Vlore taranem obchodní lodě Bormida)
ponorka _ UB I _ (1915 – 1916) _ 2 ks – ex Německé – 1 ks potopeno (+9.7.1918 minou u Caorlé)
ponorka _ HOLLAND _ (1910 – 1914) _ 3 ks – 3 ks potopeno (U 5 +5/1917 po nehodě vyzdvižena; U 6 +13.5.1916 u Otrantu vlastní posádkou; U 12 +12.8.1915 v Benátkách na mině – 17 mrtvých)
ponorka _ GERMANIA _ (1909) _ 2 ks – 1 ks potopena (U 3 +13.8.1915 u Brindisi franc. Lodí Bison – 10 mrtvých)
ponorka _ LAKE _ (1911) _ 2 ks – beze ztrát


Obrázek Bitevní loď Viribus Unitis v přístavišti
Naposledy upravil(a) kacermiroslav dne 2/11/2008, 14:05, celkem upraveno 2 x.
Bublifuk
praporčík
praporčík
Příspěvky: 353
Registrován: 2/9/2008, 16:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bublifuk »

Jen technická, František I. nebyl otcem Františka Josefa I. František I. byl otcem Ferdinanda I. (V.) "Dobrotivého", který byl strýcem Františka Josefa I. Ergo Franta Pepa byl vnukem Františka I.
Obrázek

Nemůžeš tvrdit, že civilizace nezaznamenává určitý pokrok, neboť v každé další válce Tě zabijí novým způsobem.
W.Rogers
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Organizace a dislokace loďstev v srpnu 1914
RAKOUSKO-UHERSKO


J A D E R S K É M O Ř E

Vrchní velitel – admirál Anton Haus (bitevní loď Viribus Unitis)

1. eskadra
velitel: viceadmirál Maxim Negovjan, kontradmirál Anton Willenik
bitevní lodě: Tegetthoff (vl.), Viribus Unitis, Prinz Eugen
řadové lodě: Erzherzog Franz Ferdinand (vl.), Radetzky, Zrynyi

2. eskadra
velitel: kontradmirál Franz Lofler, kontradmirál Karl Seidensacher
řadové lodě: Erzherzog Karl (vl.), Erzherzog Friedrich, Erzherzog Ferdinand Max, Habsburg (vl.), Arpád, Babenberg

Křižníková flotila
velitel: viceadmirál Paul Fiedler
pancéřové křižníky: Sankt Georg (vl.), Kaiser Karl VI., Kaiserin un Konigin Maria Theresia
lehké křižníky: Szigetvár, Zenta, Aspern

1. torpédová flotila
složení: Saida (lehký křižník), 12 torpédoborců, 10 torpédovek

2. torpédová flotila
složení: Admiral Spaun (lehký křižník), 6 torpédoborců, 18 torpédovek


POBŘEŽNÍ OBRANA
5. divize
velitel: kontradmirál Richard rytíř von Barry
řadové lodě: Monarch (vl.), Wien, Budapest

2. divize
křižníky:Kaiser Franz Joseph I., Panther

7. divize torpédovek
složení: 11 torpédovek, 6 ponorek, ponorková stanice



Zdroje:
Velká válka na moři (1.) – Jaroslav Hrbek - 2001
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Vallun
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 546
Registrován: 12/2/2009, 08:23

Příspěvek od Vallun »

Mohla a měla Rakousko – Uherská „Kriegsmarine“ šanci něco podnikat proti spojencům ?
Ano, mohla a měla. A také podnikala... Je otázka, o kolik víc toho mohla podniknout. I stojíce v přístavech, vázala nemalé síly protivníka. Je třeba taky respektovat, že Rakousko-Uhersko bylo suchozemskou, kontinentální mocností, na moři nemělo až tolik zájmů, navíc ovládalo Jadran, který byl ale na druhou stranu dobře uzavřen Otranskou uzávěrou...

Lze spekulovat, jeslti mělo smysl riskovat větší množství plavidel v korzárských operacích proti konvojům Dohody, ale spíš asi ne - Středozemní moře je na to příliš uzavřené.

Co se týče výroby lodí, tak podotýkám,že část ponorek a menších plavidel byla stavěna nebo založena v Kielu...
Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle

sir Winston
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Vallun - souhlasím. R-U marína vedla svoji malou námořní vlku aktivně. A bojovala na moři, ve vzduchu i pod vodou. Prováděla nájezdy na Italské pobřeží. Přitom to bylo loďstvo malé.

Aktivity spojenců udivují svojí neaktivitou. Jistě měli toho moc ale pokud by se skutečně rozhodli k akci, nemohli mít s R- U loďstvem potíže větší než charakteru lapálie. K 1. červnu 1916 měli jen Britové ve Středozemním moři 489 válečných lodí včetně:
- 9 kusů řadových lodí
- 17 kusů křižníků
- 14 kusů monitorů
- 38 torpédoborců a
- 16 kusů ponorek
Když k tomu přidáš Francouze a Italy měli takovou převahu, že by R - U marínu smetli pod vodu za 20 minut.

Měli asi jiné priority a možná je znechutila naprostá neschopnost Italů něco předvést a nechtěli si za ně pálit prsty.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

To: Pátrač

Pokud se jukneš do článku organizace a dislokace námořnictev v srpnu 1914, tak se můžeš podívat i jaké konkrétní jednotky v danou dobu Britové a Francouzi měli ve Středomoří. Viz. níže.:


STŘEDOMOŘSKÉ LOĎSTVO“ – admirál sir Alexander Berkeley Milne (bitevní křižník Inflexible)
1. eskadra bitevních křižníků
velitel: admirál sir Alexander Berkeley Milne
bitevní křižníky: Inflexible (vl.), Indefatigable, Indomitable

1. eskadra křižníků
velitel: kontradmirál Ernest C.T.Troubridge
pancéřové křižníky: Defence (vl.), Black Prince, Duke of Edinburgh, Warrior, Chatham (lehký křižník), Dublin (lehký křižník), Gloucester (lehký křižník), Weymouth (lehký křižník)

5. flotila torpédoborců
složení: 16 torpédoborců třídy G

Gibraltar
složení: 11 torpédovek, 3 ponorky třídy B

Malta
složení: 6 torpédovek, 3 ponorky třídy B


Ve skutečnosti tedy žádná velká síla, ale pokud se samozřejmě do toho započte Francie a pak od jara 1915 Itálie, tak ta přesila byla v moderních dreadnoughtech 3:1 ve prospěch Dohody. Problém ale byl především ve spoluráci s Italy, kteří se až chorobně báli riskovat poškození nebo nedej bože ztrátu svých plavidel. A Britové své loďstvo museli používat k zajištění transportu. Takže nakonec proti KuK stála samotná Francie s občasnou pomocí lehkých italských jednotek. Takže větších akcí se neodvážili, a spokojili se s blokádou Otrantské úžiny. Až koncem války na nátlak Dohody Italové přestavěli jednu svou starou řadovou bitevní loď k nájezdu na přístav Pula.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

To máš pravdu miroslave, ale přehled který jsem uvedl já, má datum 1. června 1916. Vzhledem k aktivitám trvajícím už dva roky síla Royal Navy musela narůst na počty, které jsem uvedl.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
Vallun
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 546
Registrován: 12/2/2009, 08:23

Příspěvek od Vallun »

Pátrač - Tvoje počty zahrnují velitelství v Alexandrii i v Gibraltaru, ne? Západní skupina měla dost práce i mimo vlastní Středomoří...

Navíc na Jadranu si údajně (jeden zdroj) vymínili nejvyšší velení Italové...

S tím, že R-U vedlo válku na moři aktivně úplně nesouhlasím - vedlo jí iniciativně (a rozumně a efektivně) aktivně tak úplně nikoliv.

Co se týče toho smetení, tak si nejsem úplně jist... Kotor I Pola byly výborně opevněny... Spojenci by museli zaútočit proti pevnostem, což v té době nebylo úplně rozumné:/ Split a Zadar (cíle, které by mohli vyprovokova takce mimo krytí pozemními artilériemi) byly kryty rozsáhlým minovým polem...
Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle

sir Winston
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

A tak když se to popíše takto, musím uznat, že s tím nemám problém souhlasit. :D
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Pátrač píše:To máš pravdu miroslave, ale přehled který jsem uvedl já, má datum 1. června 1916. Vzhledem k aktivitám trvajícím už dva roky síla Royal Navy musela narůst na počty, které jsem uvedl.
Nemáš náhodou jmenný seznam těchto plavidel? Alespoň těch větších, řadové a bitevní lodě, pancéřové a lehké křižníky. Použil bych to pak při tvorbě tématu ohledně Středomořského bojiště, které mám rozpracované. Případně by se hodila a jejich dislokace. Předem díky.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

A to si myslím, že nedám dohromady, já jsem to vytáhl ze třetího dílu Hrbkovy Velké války na moři. Ale pokusím se to dohledat, mám i jiné zdroje. Pokud se to podaří pošlu Ti to PM.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
950
praporčík
praporčík
Příspěvky: 318
Registrován: 3/6/2010, 18:43
Bydliště: Kolín

Příspěvek od 950 »

Kdo rakouskou resp. rakousko-uherskou K.k. (K.u.k.) Kriegsmarine řídi, kdo jí spravoval a kdo jí velel... ?

Záležitosti Marina imperiale austriatico, jak zněl její prvotní název v letech 1814-1848, spravoval K.k. Hof-Kriegs-Rat ve Vídni.
Po té mezi III.1848 – III.1853 je řídilo a spravovalo K.k. Reichs-Kriegs-Ministerieum in Wien skrze K,k, Marine-Kanzlei, jež byla jednou ze sekcí ministerstva války. Tato námořní kancelář měla na starosti technické, stavební, finanční, výstrojní, vyzbrojovací i personální záležitosti K.k. Kriegsmarine.
V období III.1853-X.1860 bylo říšské ministerstvo války nahrazeno nově zřízeným K.k. Armee-Ober-Commando ve Vídni v jehož rámci záležitosti K.k. Kriegsmarine ( a to i přesto, že K.k. Kriegsmarine se od roku 1856 stala samostatným druhem ozbrojených sil) převzal 9. Abteilung der III. Section (9. oddělení III. sekce). Že toto oddělení se stalo pouhým odborným prostředníkem mezi Armee-Ober-Commandem a Marine-Ober-Commandem v Pule a že nebylo Marine-Ober-Commandu nikterak nadřízeno svědčí i fakt, že např. v roce 1855 vyl přednostou 9. oddělení pouhý Fregatten-Capitän Alphons Wissiak.
V období X.1860-XII.1862 bylo K.k. Reichs-Kriegs-Ministerium obnoveno a při něm byla zřízena K.k. Marine-Section s již rozšířenými pravomocemi. Námořní sekce tak měla na starosti administrativní, technické, finanční, výstrojní, vyzbrojovací, zásobovací i stavební záležitosti. Spravovala oba See-Arsenaly (v Pule i v Benátkách), kadetní školy, Námořní archiv, námořní knihovnu, hydrografické i kartografické oddělení, námořní superiorát (církevní úřad), námořní justici, technickou správu válečných přístavů a námořní kontrolní a inspekční úřady.
Mezi XII.1862-VII.1865 všechny tyto úkoly převzalo nově zřízené K.k. Marine-Ministerium ve Vídni, které se navíc ujalo správy také veškerého rakouského a uherského obchodního loďstva.
Jenže už v VII.1865 bylo toto ministerstvo zase zrušeno. Záležitosti obchodního loďstva převzalo ministrstvo obchodu (od roku 1867 zvlášť rakouské a zvlášť uherské), kdežto záležitosti K.k. (K.u.k.) Kriegsmarine se navrátily do kompetence K.k. (od roku 1867 K.u.k.) Reichs-Kriegs-Ministeria, konkrétně jeho obnovené K.k. (od roku 1889 K.u.k.) Marine-Sektion, která se de fakto stala Marine-Ober-Commandem. Naopak skutečné K.k. Marine-Ober-Commando v Pule bylo zrušeno a po dvouapůlletém období mezi VII.1865 – II.1868, kdy Flottu de fakto řídil šéf K.k. Marine-Truppen- und Flotten-Inspection bylo II.1868 nově zřízeno K.k. (od r. 1889 K.u.k.) Admiralat und Flotte-Commando v Pule, které dostalo na starost služební, dislokační, výcvikové, provozní a oparační záležitosti Flotty (loďstva). Tensto stav pak prakticky vydržel až do října 1918.

Existovala také Admiralitäts-Rat v Pule (Admiralitní rada). Šlo o poradní orgán Admiralatu, který tvořili 3 stálí a několik příležitostně přizvávaných členů-odborníků. Stálými členy byli: Flotte-Commandant jako předseda, See-Arsenal-Commandant a Hafen-Admiral zu Pola.

Kdo velel ???
IV.-VII. 1814 Feldmarschall-Lieutenant Giuseppe conte de l’Espine
VII.-III.1824 General-Major /Contrammiraglio August Joseph von Connick
III.1824-VIII.1844† Contre-Admiral (pak Vice-Admiral) Amilcaro marchese Paulucci de Roncole
VIII.1844-X.1847 Vice-Admiral Friedrich Leopold Erzherzog von Oesterreich
X.-XI. 1847 Vice-Admiral Sylvestro conte Dandolo
XI.-XII. 1847 Schiffs-Capitän 1.Cl. Johann Ritter von Marinovich
XII.1847-III.1848 Contre-Admiral (General-Major) Anton Ritter von Martini (byl zajat benátskými rebeli)



V revolučním období 1848-1849
III..IX.1848 Feldmarschall-Leutnant Ferencz Jószef gróf Gyulay de Maros-Németh et Nádaska
IX.1848-II.1849 Vice-Admiral (Feldmarschall-Leutnant) Anton Ritter von Martini
II.-IV. 1849 Contre-Admiral August Franz Joseph Freiherr von Sourdeau
IV.-XI. 1849 Vice-Admiral Hans Birch Freiherr von Dahlerup

V období 1849-1868
XI.1849-VIII.1851 Vice-Admiral Hans Birch Freiherr von Dahlerup
VIII.1851-IX.1854 Vice-Admiral /Feldmarschall-Leutnant Franz Graf von Wimpffen
IX.1854-I.1864 Contre-Admiral (pak Vice-Admiral) Ferdinand Maximilian Erzherzog von Oesterreich)
I.III.1864 neobsazeno
III.1864-III.1868 Vice-Admiral Ludwig Ritter von Fautz

K.k. Marine-Truppen und Flotten-Inspecteurem byl mezi VII.1865-II.1868 Vice-Admiral /Feldmarschall-Leutnant Leopold Erzherzog von Oesterreich a de fakto velel on.

Období 1868-1918
Šéfové Marine-Section
II.1868-IV.1871† Vice-Admiral Wilhelm Freiherr von Tegetthoff
IV.1871-XI.1883 Vice-Admiral Friedrich Freiherr von Pöck
XI.1883-XII.1897 Vice-Admiral Maximilian Freiherr Daublebsky von Sterneck zu Ehrenstein
XII.1897- 1902 Vice-Admiral (pak Admiral) Hermann Freiherr von Spaun
1902-II.1913 Vize-Admiral (pak Admiral) Rudolf Graf Montecuccoli
II.1913-II.1917† Vize-Admiral (pak Admiral a konečně Großadmiral) Anton Edler von Haus
II.-IV.1917† Vizeadmiral Karl Kailer Freiherr von Kaltenfels
IV.1917-IV.1918 Vizeadmiral (a pak Admiral) Maximilian Edler von Njegovan *)
IV.-XI.1918 Vizeadmiral Franz Edler von Holub


*) penzionován a povýšen na Großadmirála ad honoris

Admiralat- und Flotte-Commandanti
II.1868-IV.1871† Vice-Admiral Wilhelm Freiherr von Tegetthoff
IV.1871-XI.1883 Vice-Admiral Friedrich Freiherr von Pöck
XI.1883-XII.1897 Vice-Admiral Maximilian Freiherr Daublebsky von Sterneck zu Ehrenstein
XII.1897- 1902 Vice-Admiral (pak Admiral) Hermann Freiherr von Spaun
1904-II.1913 Vize-Admiral (pak Admiral) Rudolf Graf Montecuccoli
II.1913-II.1917† Vize-Admiral (pak Admiral a konečně Großadmiral) Anton Edler von Haus
II.1917-III.1918 Vizeadmiral (a pak Admiral) Maximilian Edler von Njegovan
III.-X.1918 Kontreadmiral Miklós Horthy báró de Nagybánya
950
praporčík
praporčík
Příspěvky: 318
Registrován: 3/6/2010, 18:43
Bydliště: Kolín

Příspěvek od 950 »

K.u.k. Kriegsmarine, to nebyly jen flotily či eskadry válečných lodí a jmenný seznam těchto lodí ve výzbroji, ale také (a to je nesmírně důležité) administrativa. Ta k roku 1914 byla:



Struktur der Ämter und Kommanden in Wien
Kriegsministerium, Marinesektion

(Wien III. Bez., Marxergasse 2)

Marinekommandant und Chef des Kriegsministeriums, Marinesektion
Admiral Anton Haus
Ordonanzoffizier: Unbesetzt
Stellvertreter des Marinekommandanten
Kontreadmiral Karl Kailer von Kaltenfels

Adjutant: Linienschiffsleutnant Franz Hild von Galanta
Zugeteilter Flaggenoffizier
Kontreadmiral Franz Ritter von Keil

Personaladjutant: Linienschiffsleutnant Alfred Liebler von Asselt

Präsidialkanzlei
Vorstand: Linienschiffskapitän Viktor Wickerhauser

Personalien der aktiven Flaggen- und Stabsoffiziere, Orden und Auszeichnungen, handelspolitische Tätigkeit, Marineattachés, militärischer Dienst und Disziplin im Allgemeinen, Reglements und Instruktionen, Ausbildung der Offiziere und Mannschaft, In- und Außerdienststellung der Schiffe, Systemisierung der Bemannungsstände, Marineschulen, hydrographisches Wesen, Verfassung von Statuten und organischen Vorschriften, Preßangelegenheiten
Operationskanzlei
Vorstand: Linienschiffskapitän Alfred Cicoli

Mobilisierung, Operationen der Flotte, Indienststellungsprogramme, Instruktionen für Befehlshaber zur See, Übungen der Eskader, Seetaktik, Signalwesen, Telegraphie, Ausrüstung der Flotte, Küstenbeschreibung, Flottenevidenz, Archiv, Geschichte
I. Geschäftsgruppe
Vorstand: Linienschiffskapitän Ottokar Schubert

1. Abteilung
Vorstand: Fregattenkapitän Benno von Millenkovich

Personalien aller im Gagenbezuge stehenden Personen (ausgenommen Flaggen- Stabs- und Stabsoberoffiziere), Personalevidenz, Standesevidenz, Redaktion der Rang- und Einteilungslisten und des Personalverordnungsblattes, Adjustierung

2. Abteilung
Vorstand und zugleich Kanzleidirektor: Korvettenkapitän Moritz Bauer

Mannschaftsergänzung und Personalien, Stipendien für Söhne von Marineangehörigen des Mannschaftsstandes

3. Abteilung
Vorstand: Marine-Ober-Kommissär 1. Klasse Franz Lovisoni

Approvisionierung und Bekleidung, Proviant und Material für Krankenpflege, Eisenbahn- und Dampfschiffangelegenheiten in ökonomisch-administrativer Beziehung, Gebührenwesen, Unterstützungen und Remunerationen, Invalidenwesen, Pensionen, Provisisonen, Gnadengaben, Abfertigungen, alle Stiftungsangelegenheiten

II. Geschäftsgruppe
Vorstand: Linienschiffskapitän Franz Teichgräber

4. Abteilung
Vorstand: Linienschiffskapitän Franz Lauffer
Technisches Wesen, Schiffbau, Maschinenbau, Artillerie, waffen- und elektrotechnisches Ressort, Beschaffung von Geschützen, Munition, Waffen, Torpedos, Minen, Beleuchtungsapparaten

5. Abteilung
Vorstand: Land- und Wasserbau-Oberingenieur 1. Klasse Alfred Januš
Land- und Wasserbauten, Instandhaltung, Ameliorationen und Adaptierung der Marinegebäude

6. Abteilung
Vorstand: Marine-Ober-Kommissär 1. Klasse Karl Paur
Prüfen der Budgetvorlagen der Abteilungen 4 und 5, administratives Ressort für das gesamte technische Wesen, Arsenalkontrakte, Lizitationsauschreibungen, Verhandlungen wegen Ankauf oder Verkauf von Waffen etc.

VII. Abteilung
Vorstand: Generalauditor Leopold Veigl
Justizwesen, seerechtliche Angelegenheiten, Heiratskautionsangelegenheiten

VIII. Abteilung
Vorstand: Marinegeneralkommissär Wenzel Jiřik
Kontroll-, Verrechnungs-, Verbuchungs- und Kassenwesen, Verfassung [7] des Budgets, Dotierung der Marinekassen, Refundierungs- und Steuerangelegenheiten

IX. Abteilung
Vorstand: Marine-Generalstabsarzt Dr. Martin Wolf
Marinesanitätswesen, Sanitätsberichte

Materialkontrollamt zu Wien
Vorstand:
Kontreadmiral Erwin Raisp Edler von Caliga
Marine-Ober-Kommissär 1. Klasse Emil Baader
Datei:Coat of arms of the Austro-Hungarian Navy.png
Wappen der k.u.k. Marine

Marinezentralarchiv zu Wien
Vorstand:
Linienschiffskapitän Gustav Dassenbacher
Struktur der Ämter und Kommanden in Pola
Hafenadmiralat zu Pola

Hafenadmiral und Kriegshafenkommandant:
Viceadmiral Eugen Ritter von Chmelarž
Adlatus des Hafenadmirals: Kontreadmiral Gottfried Freiherr von Meyer-Hohenberg
Personaladjutant des Hafenadmirals: Fregattenleutnant Heinrich Fontaine von Felsenbrunn

Militärabteilung
Vorstand: Linienschiffskapitän Dragutin von Prica

Mobilisierungsabteilung
Vorstand:Korvettenkapitän Wenzel Milfait

Telegraphenbureau
Vorstand:Korvettenkapitän Alfred Wilhelm

Sanitätsabteilung
Vorstand:Marine-Oberstabsarzt 1. Klasse Dr. Jarolav Okunieski

Ökonomisch-administrative Abteilung
Vorstand: Marine-Oberkommissionär 1. Klasse Karl Graf

Justizreferent und Militäranwalt: Oberstleutnant-Auditor Maximilian Neumayer

Marinezahlamt
Zahlmeister: Marine-Oberkommissionär 3. Klasse Julius Sigharter

Matrosenkorps zu Pola
Kommandant: Linienschiffskapitän Kamillo Teuschl
Kommandant des I. Matrosendepots: Fregattenkapitän Franz Budik
Kommandant des II. Matrosendepots: Fregattenkapitän August Brühl
Kommandant des III. Matrosendepots: Korvettenkapitän Karl Stahlberger
Kommandant des Matrosendetachements zu Triest: Linienschiffsleutnant Max Honsell

Maschinenschule zu Pola
Kommandant: Linienschiffskapitän Alois Schusterschitz

Marine- Volks- und Bürgerschule für Knaben zu Pola
Direktor: Alois Kofjatsch

Marine- Volks- und Bürgerschule für Mädchen zu Pola
Direktor: Wenzel Fucke

Hydrographisches Amt zu Pola
Direktor: Linienschiffskapitän Wilhelm von Kesslitz
Vorstand der Sternwarte: Fregattenkapitän Cäsar Arbesser von Rastburg
Vorstand der Abteilung für Geophysik: Korvettenkapitän Theodor Haas von Kattenburg
Vorstand des Instrumentendepots: Korvettenkapitän Emil Müller
Vorstand des Seekartendepots: Linienschiffskapitän Hugo Kuschel

Marinespital zu Pola
Kommandant: Marine-Oberstabsarzt 1. Klasse Dr. Georg Kugler
Sanitätsabteilungs-Kommandant: Linienschiffsleutnant Karl Jirku

Marineproviantamt zu Pola
Vorstand: Linienschiffskapitän Johann Freiherr von Hauser

Marinebekleidungsamt zu Pola
Leiter: Fregattenkapitän Fidelis Zeschko

Marinegefangenhaus zu Pola
Kommandant: Korvettenkapitän Karl Trevani[8]

Seearsenalskommando zu Pola
Arsenals-Kommandant: Viceadmiral Paul Fiedler
Stellvertretender Arsenals-Kommandant: Kontreadmiral Alexander Hansa
Adjutant: Linienschiffsleutnant Heinrich Freiherr von Levetzow
Verwaltungsdirektor: Marine-Oberkommissär 1. Klasse Franz Roland
Ausrüstungsdirektion: Fregattenkapitän Josef Debellich
Hafendepot: Linienschiffsleutnant Johann Paulin
Torpedobootsdirektion: Fregattenkapitän Theodor Edler von Gottstein
Takeldirektion: Fregattenkapitän Alexander Dragojlov
Arsenalskommission: Präses Korvettenkapitän Gustav Schwarz
Schiffbaudirektion: Schiffbau-Oberingenieur 1. Klasse Theodor Novotny
Maschinenbaudirektioen: Maschinenbau-Oberingenieur 1. Klasse Hugo Herrmann
Artilleriedirektion: Artillerie-Oberingenieur 1. Klasse Hugo Fiebinger
Chemisches Laboratorium: Marine-Oberchemiker 2. Klasse Dr. (phil.) Franz Aigner
Marinemunitionsetablissement: Linienschiffskapitän Otto Balzar
Hauptmagazin: Marine-Oberkommissär 3. Klasse Viktor Lehner
Lehrlings- und Arbeiterschule: Schiffbau-Ingenieur 1. Klasse Rudolf Hermann

Marine Land- und Wasserbauamt zu Pola
Direktor: Generalmajor Franz Stejnar

Marinetechnische Komitee zu Pola
Präses: Viceadmiral Maximilian Njegovan
Stellvertreter: Kontreadmiral Napoleon Louis Edler von Wawel
1.Abteilung
Vorstand: Oberster Schiffbauingenieur Franz Pitzinger
2. Abteilung
Vorstand: Oberster Maschinenbauingenieur Anton Tonsa
3. Abteilung Gruppe A
Vorstand: Linienschiffskapitän Ludwig von Camerloher
3. Abteilung Gruppe B
Vorstand: Oberster Marineartillerieingenieur Eduard Seidler
4.Abteilung
Vorstand: Korvettenkapitän Karl Hirsch

5. Abteilung
Vorstand: Fregattenkapitän Artur Primavesi
6. Abteilung
Vorstand: Oberster Elektroingenieur Moritz Rammetsteiner
7. Abteilung
Vorstand: Fregattenkapitän Otto Herrmann
8. Abteilung:
Korvettenkapitän Karl Reichenbach
Marineevidenzbureau zu Pola
Vorstand: Linienschiffskapitän Peter Ritter Gisbeck von Gleichenheim
Marinetechnische Kontrollkommission zu Pola
Präses: Linienschiffskapitän Emil Conte Smecchia
Marinesuperiorat
Marinesuperior: Anton Jackl

Seebezirkskommando zu Triest
Kommandant: Kontreadmiral Alfrd Freiherr von Koudelka
Personaldajutant: Fregattenleutnant Robert Fischer
Militär-Abteilung
Vorstand: Fregattenkapitän Heinrich Freiherr Pergler von Perglas
Technische Abteilung
Vorstand: Fregattenkapitän Egon Graf Mels-Colloredo
Rechnungsabteilung
Vorstand: Marine-Oberkommissär 2. Klasse Albrecht Paugger
Seetransportleitung zu Triest
Vorstand: Fregattenkapitän Otto Brosch

Marineakademie zu Fiume
Kommandant: Kontreadmiral Richard Ritter von Barry
Stellvertreter: Fregattenkapitän Wilhelm Buchmayer
Adjutant: Linienschiffsleutnant Maximus Wöss

Seebezirkskommando zu Sebenico
Kommandant: Kontreadmiral Hugo Zaccaria
Personaldajutant: unbesetzt
Militär-Abteilung
Vorstand: Korvettenkapitän Hermann Jobst
Justizabteilung
Hauptmann-Auditor Josef Kahler
Sanitätsabteilung
Marinestabsarzt Dr. Franz Hauck
Ökonomisch-administrative Abteilung
Vorstand: Marine-Oberkommissär 2. Klasse Robert Fiedler

Marine-Detachement zu Budapest
Kommandant: Linienschiffsleutnant Dr. Jur. Tibor Ronay de Osgyán

Verteidigungsbezirkskommando zu Castelnuovo
Kommandant: Linienschiffskapitän Egon Klein

Kriegsmarine-Ergänzungsbezirkskommandos
Triest: Korvettenkapitän Maximilian Schmidt
Sebenico: Korvettenkapitän Stephan Schanzer
Fiume: Korvettenkapitän Hugo Descovich

Platzkommandos
Sebenico: vakant
Spalato:Linienschiffsleutnant Geor Demeter

Marinedetachement in Peking
Kommandant: Linienschiffsleutnant Hermann Topil

Marinedetachement in Tientsin
Kommandant: Linienschiffsleutnant Wladimir von Mariašević
StanislavM
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 110
Registrován: 9/10/2012, 22:14
Bydliště: Vlašim

Re: RAKOUSKO - UHERSKO _ Kriegsmarine

Příspěvek od StanislavM »

Zdravím všechny. Jsem nový a tak ještě nevím co a jak dělat když chci poslat příspěvěk k nějakému tématu. Takže pokus. Dávám do příspěvku fotografii obrazu , který jsem nedávno získal. Jde o akvarel, autor neznámý. Jedná se o potlačení Boxerského povstání v Číně.Na obrazu jsou dvě nesrovnalosti. Rád bych jestli na ně fandové tohoto oboru přijdou.Jestli budou nějaké reakce tak jsem snad příspěvek a foto poslal správně. Zdravím StanislavM
Přílohy
skenovat0001.jpg
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Spojenými silami

Příspěvek od Lord »

Hezká pohlednice, ale kdyby jsi měl toho více, tak používáme spíše následující způsob.
Vybereš sekci v ALBUM, kam chceš dát, pak vybereš obrázek, nahraješ ... OK.
http://www.palba.cz/album/upload.php

Pak třeba Seznam alb, Nejnovější obrázky http://www.palba.cz/album/thumbnails.php?album=lastup
Klikneš na obrázek, dále ...
Zobraz informace o obrázku, zkopírovat BB code a vložit do příspěvku.
Vím vypadá to složitě, ale když si to párkrát odzkoušíš, tak je to mucha.

A nesrovnalosti? Viribus Unitis a jen dvě děla ve věži místo třech? A navíc chybí jedna věž. Ale nevím vůbec, co to je za loď?
Spíše se jedná, jak je vidět o "mírovou intervenci" koalice národů - Spojenými silami :D, už tenkrát to uměli.

Nápověda by nebyla, ještě počkej třeba se chytne někdo jiný.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
StanislavM
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 110
Registrován: 9/10/2012, 22:14
Bydliště: Vlašim

Re: RAKOUSKO - UHERSKO _ Kriegsmarine

Příspěvek od StanislavM »

Díky za radu. Ještě si ji musím pořádně přečíst. Ale funguje to tady to je fajn. Tak ještě malá nápověda lod´je pancéřový křižník Kaiserin und Konigin Maria Theresia. Druhá nápověda se týká mocností , které se na potlačení povstání zúčastnily.Tak zatím díky StanislavM
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo Rakouska-Uherska“