Italský tank C1 Ariete
Moderátor: Rase
Italský tank C1 Ariete
C1 Ariete
Vývoj
Na tanku se podíleli tyto hlavní koncerny Consorcium IVECO FIAT a OTO Melara a OTOBREDA.
Jeho vývoj se datuje od roku 1982 , kdy dala armáda specifikace na nový tank ,který měl nahradit stroje 2.generace tj. M60A1(měla nebo jich má cca 300 kusů.) a Leoparda 1A1 a 1A2 (Leopard 1A1 těch mají 200 a 1A2 těch mají 720 a zřejmně tvořil a tvoři nejpočetnější část tankové techniky ,májí jich celkově asi 920 kusů.)
Prototyp se podařilo dokončit se vším všudy do roku 1988. Když byl prototyp dokončen tak začaly vojskové zkoušky které trvaly 450 dnů a tank vystřílel z kanonu 3000 granátů.
Zkoušky se podařily a armádě se zálibil a tak v roce 1992 byla vyrobena „0“série pro seznámení a zaučení tankistů s novou technikou. Od roku 1995 již byla vyrobena 1. série která dala 200 kusů.
Technické data
Pancéřování je na čele korby kompozit+ocel a na čele a možná i na bocích veže, pancéřování může být jednovrstvé a nebo vícevrstvé ostatní partie budou z ocele.
Podvozková část je koncept Leoparda 1. A tvoří ho 7 pojezdových kol a čtyřech kladek (možná i pět) , hnací kolo je v zadu a napínací v předu. Odpružení je pomocí torzních tyčí a určitá pojezdová kola mají hydraulický tlumič. Vrchní část pásů jak již dnes obvyklé chrání zástěry, rozuměj kryty pasů. Řidič je usazen v levé části vozidla na specíalně hydraulicky odpružené sedadle, stroj ovládá volantem a má při sobě tři periskopy z nichž ten prostřední je možne zaměnit pasivním eleoktrooptickým periskopem. Řidiči dále slouží čtyři světla a dvě vpředu u světel potkávací světla. A vzadu potkávací a upozorńovací světla. Dále má u sebe přístroje pro chod tanku. V zadu nahoře na korbě je umístěn velký ventilátor od motoru a vzadu jsou dva výfuky ve spodní části vany. Akcelerace je za 6 sekund z klidu na 32 Km/h.
Podvozek je dílem firmy IVECO FIAT.
Věž je dílem firmy OTOBREDA. Která se protentokrát cca inspirovala veží od Challengra 1.
Věž je přibližně obdelníkového typu a čelo je zkosené. Hlavní výzbrojí tvoří kanon OTO Melara 120 ráže 120 mm a délka hlavně je 44 ráží. S nimž je spřažen kulomet MG 42/59 ráže 7.62 mm. A souosý optický záložní zaměřovač který je denní. Který má zoom osmi násobný. Střelec má dále kdyzpozici termovizní zaměřovač s 5 násobným zvětšením který je sloučen s laserovým dálkoměrem a velitel je vybaven panaromatickým termovizním zaměřovačem který má 2,5 až 10 násobný zoom. Dále je tvořen protiledlovým kulometem MG 42/59 který ovládá velitel. Pro vlastní ochranu tvoří 8 granátometů , 4 baterie po každé straně ráže 80 mm . Kanon může střílet APFSDS i HEAT-MP a věřím že i další typy munice včetně cvičné(uvedl jsem jenom ty hlavní typy munice) a logicky i granáty NATO. V tanku je samozřejmně filtro-ventilační zařízení a protipožární systém.
TTD tanku C1 Ariete
Osádka - 4
Hmotnost - 54 000 kg
celková délka – 9 670 mm
šířka - 3 610 mm
výška- 2 840 mm
Motor – IVECO V-12 MTCA o výkonu : 956 kW při 2300 otáčkách
Převodovka - Renk LSG 3000 se čtyřmi stupni vpřed a dvěma vzad - automatická
Maximální rychlost - 67 km/h na silnici
SŘP-typ OG14L3 TURMS
Dálkoměr - laserový MTL8
Kulomety - spřažený ráže 7.62 typu MG 42/59 a protiletadlový MG 42/59 stejné ráže
Zásoba munice - 42 kusů kanon, pro kulomety ráže 7.62 ,celkem 2500 kusů
Náměr kanonu - -9 +20 stupńů
Stabilizace kanonu - ano ve dvou osách
Typy zameřovačů - střelec-termovizní/denní a optický záložní zaměřovač,velitel- termovizní/denní
Zařízení řidiče - pasivní noktovizor MES VG/DIL 100
SDIO - RALM
Zásoba nafty - 1100 l (?)
Dojezd – silnice -550-580 km
Zavedení do výzbroje – 1992
Prameny: časopis ATM a internet,Tanky 1.díl
Další foto :
Vývoj
Na tanku se podíleli tyto hlavní koncerny Consorcium IVECO FIAT a OTO Melara a OTOBREDA.
Jeho vývoj se datuje od roku 1982 , kdy dala armáda specifikace na nový tank ,který měl nahradit stroje 2.generace tj. M60A1(měla nebo jich má cca 300 kusů.) a Leoparda 1A1 a 1A2 (Leopard 1A1 těch mají 200 a 1A2 těch mají 720 a zřejmně tvořil a tvoři nejpočetnější část tankové techniky ,májí jich celkově asi 920 kusů.)
Prototyp se podařilo dokončit se vším všudy do roku 1988. Když byl prototyp dokončen tak začaly vojskové zkoušky které trvaly 450 dnů a tank vystřílel z kanonu 3000 granátů.
Zkoušky se podařily a armádě se zálibil a tak v roce 1992 byla vyrobena „0“série pro seznámení a zaučení tankistů s novou technikou. Od roku 1995 již byla vyrobena 1. série která dala 200 kusů.
Technické data
Pancéřování je na čele korby kompozit+ocel a na čele a možná i na bocích veže, pancéřování může být jednovrstvé a nebo vícevrstvé ostatní partie budou z ocele.
Podvozková část je koncept Leoparda 1. A tvoří ho 7 pojezdových kol a čtyřech kladek (možná i pět) , hnací kolo je v zadu a napínací v předu. Odpružení je pomocí torzních tyčí a určitá pojezdová kola mají hydraulický tlumič. Vrchní část pásů jak již dnes obvyklé chrání zástěry, rozuměj kryty pasů. Řidič je usazen v levé části vozidla na specíalně hydraulicky odpružené sedadle, stroj ovládá volantem a má při sobě tři periskopy z nichž ten prostřední je možne zaměnit pasivním eleoktrooptickým periskopem. Řidiči dále slouží čtyři světla a dvě vpředu u světel potkávací světla. A vzadu potkávací a upozorńovací světla. Dále má u sebe přístroje pro chod tanku. V zadu nahoře na korbě je umístěn velký ventilátor od motoru a vzadu jsou dva výfuky ve spodní části vany. Akcelerace je za 6 sekund z klidu na 32 Km/h.
Podvozek je dílem firmy IVECO FIAT.
Věž je dílem firmy OTOBREDA. Která se protentokrát cca inspirovala veží od Challengra 1.
Věž je přibližně obdelníkového typu a čelo je zkosené. Hlavní výzbrojí tvoří kanon OTO Melara 120 ráže 120 mm a délka hlavně je 44 ráží. S nimž je spřažen kulomet MG 42/59 ráže 7.62 mm. A souosý optický záložní zaměřovač který je denní. Který má zoom osmi násobný. Střelec má dále kdyzpozici termovizní zaměřovač s 5 násobným zvětšením který je sloučen s laserovým dálkoměrem a velitel je vybaven panaromatickým termovizním zaměřovačem který má 2,5 až 10 násobný zoom. Dále je tvořen protiledlovým kulometem MG 42/59 který ovládá velitel. Pro vlastní ochranu tvoří 8 granátometů , 4 baterie po každé straně ráže 80 mm . Kanon může střílet APFSDS i HEAT-MP a věřím že i další typy munice včetně cvičné(uvedl jsem jenom ty hlavní typy munice) a logicky i granáty NATO. V tanku je samozřejmně filtro-ventilační zařízení a protipožární systém.
TTD tanku C1 Ariete
Osádka - 4
Hmotnost - 54 000 kg
celková délka – 9 670 mm
šířka - 3 610 mm
výška- 2 840 mm
Motor – IVECO V-12 MTCA o výkonu : 956 kW při 2300 otáčkách
Převodovka - Renk LSG 3000 se čtyřmi stupni vpřed a dvěma vzad - automatická
Maximální rychlost - 67 km/h na silnici
SŘP-typ OG14L3 TURMS
Dálkoměr - laserový MTL8
Kulomety - spřažený ráže 7.62 typu MG 42/59 a protiletadlový MG 42/59 stejné ráže
Zásoba munice - 42 kusů kanon, pro kulomety ráže 7.62 ,celkem 2500 kusů
Náměr kanonu - -9 +20 stupńů
Stabilizace kanonu - ano ve dvou osách
Typy zameřovačů - střelec-termovizní/denní a optický záložní zaměřovač,velitel- termovizní/denní
Zařízení řidiče - pasivní noktovizor MES VG/DIL 100
SDIO - RALM
Zásoba nafty - 1100 l (?)
Dojezd – silnice -550-580 km
Zavedení do výzbroje – 1992
Prameny: časopis ATM a internet,Tanky 1.díl
Další foto :
Naposledy upravil(a) jonzus dne 4/2/2011, 23:20, celkem upraveno 1 x.
Nestřílejte vždyt' tu jsou lidi
Přestože jsem se o technické parametry tohoto tanku nikdy příliš nezajímal,je to jeden z mála tanků "v západním stylu" k němuž nemám vrozenou antipatii. Zachovává si výhody západních strojů,přitom je to relativně malý a lehký stroj.
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Inu Italie nikdy nemela tank na urovni doby.Petrz píše:Přestože jsem se o technické parametry tohoto tanku nikdy příliš nezajímal,je to jeden z mála tanků "v západním stylu" k němuž nemám vrozenou antipatii. Zachovává si výhody západních strojů,přitom je to relativně malý a lehký stroj.
Vzdy jen takovy prumer.Jak rikate je to takovy MBT ktery je lehky z ostatnich mamutich MBT.
Ale abych sem se priznal o obrnenou techniku se zajmam vcelku dlouho.
Od vzniku az do dneska a libi se mi kazdy stroj.Zatim mam hlavne zajem o tanky a trosku i ostatni typy techniky.
Nestřílejte vždyt' tu jsou lidi
Mne se právě jeho střízlivé pojetí líbí.A nemyslím si že není na úrovni doby,i když je pravda že ničím moc nevyniká. Ale podle mne palebnou silou a mobilitou je na tom s ostatními tanky srovnatelně. Co se týká pancéřové ochrany tak k tomu nemám žádné info,ale níže zobrazená verze podle mne možná možná překonává i tank M1A2 Abrams.
EDIT:Tohle jsem našel zde:Web Page Name
Věž má ekvivalent RHA Vůči Kin.munici: 490-500 korba pak 470mm.Vůči Heat munici jsou pak hodnoty věž 890-1100 korba 780mm RHA.
Dále:
"Turret side is 140mm vs KE & 220mm vs CE. Uparmoured Ariete is 570-600mm turret vs KE and 1140-1360mm turret vs CE."
Boky věže odpovídají 140mm vůči Kinet.munici a 220mm vůči Heat. Ariete s přídavným pancířem má čelo věže 570-600mm(kin.munice) a 1140-1360 proti heat.
Což je podle stejného zdroje srovnatelné,tedy spíše o něco horší než u M1A1HA Abrams.
Podle mne ale ani nejnovější verze Abramse nemá tak dobře chráněné boky korby.(Soudě podle fotky)
EDIT:Tohle jsem našel zde:Web Page Name
Věž má ekvivalent RHA Vůči Kin.munici: 490-500 korba pak 470mm.Vůči Heat munici jsou pak hodnoty věž 890-1100 korba 780mm RHA.
Dále:
"Turret side is 140mm vs KE & 220mm vs CE. Uparmoured Ariete is 570-600mm turret vs KE and 1140-1360mm turret vs CE."
Boky věže odpovídají 140mm vůči Kinet.munici a 220mm vůči Heat. Ariete s přídavným pancířem má čelo věže 570-600mm(kin.munice) a 1140-1360 proti heat.
Což je podle stejného zdroje srovnatelné,tedy spíše o něco horší než u M1A1HA Abrams.
Podle mne ale ani nejnovější verze Abramse nemá tak dobře chráněné boky korby.(Soudě podle fotky)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Pokiaľ sú údaje tu podané pravdivé, tak je to tank z najnižšou spotrebou paliva na km vo svojej váhovej kategorii aký kedy bol zaradený do služby.
Pri použití variabilného hydropneumatického pruženia, nových konštrukčných a pancierových materiálov kombinovaných s najnovšou elektronikou by z neho mohol byť veľmi kvalitný tank 4. generácie s minimom zmien v designu. Trebars Taliansko vyvynie nasledovníka, pre Európu by to bola zaujmavá alternatíva k nemeckým designom.
Pri použití variabilného hydropneumatického pruženia, nových konštrukčných a pancierových materiálov kombinovaných s najnovšou elektronikou by z neho mohol byť veľmi kvalitný tank 4. generácie s minimom zmien v designu. Trebars Taliansko vyvynie nasledovníka, pre Európu by to bola zaujmavá alternatíva k nemeckým designom.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Máte pravdu (a nemusíte mi vykat,navrhuji tykání pokud souhlasíte)že je pohyblivější. I když motor Abramse či Leoparda 2 mají 1500koní,zatímco Ariete jen 1270 koní takže vzhledem k hmotnosti mají všechny tři stroje stejní poměr výkon motoru ku hmotnosti,důležité je že motor C1 ARiete dosahoval onoho výkonu při 2300 otáčkách za min.,motor Leoparda 2 při 2600 ot/min a Abramse dokonce až při 3000 ot.min.Samozrejmne je lehci a tim i pohyblivejsi.A jeste jedna vec ma hlavne vznetovej motor. :-)
To znamená že točivý moment(to jak velkou otáčivou sílu motor dokáže vyvinout,což je v podstatě tažná síla motoru) motoru Ariete byla 3886 Nm,u Leoparda 2 4051 Nm,u Abramse 3510 Nm.C1 Ariete tedy poháněl motor s tažnou silou o 10% větší přitom byl o 13% lehčí (takže síla zrychlení byla,velmi zjednodušeně pojato, o 1,27% větší, a pravděpodobně měl menší i odpor valení a aerodynamický odpor atd.)než Abrams.
Takže C1 Ariete dosahuje alespoň v nejvyšších otáčkách podstatně většího zrychlení než M1A2 Abrams.
Pokud by byl navíc vybaven motorem o výkonu 1600 koní při 1800 otáčkách/min(což se podle wikipedie plánuje),měl by bezkonkurenčně největší zrychlení ze všech západních moderních tanků(a překonával by i mnohé(všechny?) Téčka).
Ionor:
Pri použití variabilného hydropneumatického pruženia, nových konštrukčných a pancierových materiálov kombinovaných s najnovšou elektronikou by z neho mohol byť veľmi kvalitný tank 4. generácie s minimom zmien v designu.
S tím celkem souhlasím,modernizační potenciál tanku je velký.
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Momentálne najrýchlejší je Leclerc s hyperbarom, z 0-32 za 5sekund. Nábeh na plný výkon má tusím 2,8 sekundy, takže by sa to dalo porovnaním zistiť.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Jeste sem si rikal ze kdyz tam je pasivni pancerovani a to neskutecne tlusty tak by se ta hmotnost vysoupla z 54 tun snad mozna o cca 2 tuny.
Ono abych sem se priznal nevim z jakeho kompozitu je slozeno a kolik vrstev ma to pridavne pancerovani.
Popripade me opravte.
To je fakt.
Ono abych sem se priznal nevim z jakeho kompozitu je slozeno a kolik vrstev ma to pridavne pancerovani.
Popripade me opravte.
Petrz píše:Máte pravdu (a nemusíte mi vykat,navrhuji tykání pokud souhlasíte)že je pohyblivější. I když motor Abramse či Leoparda 2 mají 1500koní,zatímco Ariete jen 1270 koní takže vzhledem k hmotnosti mají všechny tři stroje stejní poměr výkon motoru ku hmotnosti,důležité je že motor C1 ARiete dosahoval onoho výkonu při 2300 otáčkách za min.,motor Leoparda 2 při 2600 ot/min a Abramse dokonce až při 3000 ot.min.Samozrejmne je lehci a tim i pohyblivejsi.A jeste jedna vec ma hlavne vznetovej motor. :-)
To znamená že točivý moment(to jak velkou otáčivou sílu motor dokáže vyvinout,což je v podstatě tažná síla motoru) motoru Ariete byla 3886 Nm,u Leoparda 2 4051 Nm,u Abramse 3510 Nm.C1 Ariete tedy poháněl motor s tažnou silou o 10% větší přitom byl o 13% lehčí (takže síla zrychlení byla,velmi zjednodušeně pojato, o 1,27% větší, a pravděpodobně měl menší i odpor valení a aerodynamický odpor atd.)než Abrams.
Takže C1 Ariete dosahuje alespoň v nejvyšších otáčkách podstatně většího zrychlení než M1A2 Abrams.
Pokud by byl navíc vybaven motorem o výkonu 1600 koní při 1800 otáčkách/min(což se podle wikipedie plánuje),měl by bezkonkurenčně největší zrychlení ze všech západních moderních tanků(a překonával by i mnohé(všechny?) Téčka).
Ionor:Pri použití variabilného hydropneumatického pruženia, nových konštrukčných a pancierových materiálov kombinovaných s najnovšou elektronikou by z neho mohol byť veľmi kvalitný tank 4. generácie s minimom zmien v designu.
S tím celkem souhlasím,modernizační potenciál tanku je velký.
To je fakt.
Nestřílejte vždyt' tu jsou lidi
Pár informací jež jsem našel na netu:Co mne osobně překvapilo,je že alespoń podle výkresů a udávaných rozměrů není Ariete o moc menší než Abrams,prakticky jsou na tom stejně.
Ona malá hmotnost tedy pramení spíše ze slabšího pancéřování základní verze.(Co by tak mohlo hrát ještě roli je o něco menší věž Ariete)
Což více méně i potvrzuje i to že s přídavným pancířem váží C1 o plných šest tun více tedy 60 tun(podle italské wikipedie).
Jinak co jsem se dočetl ZDE tak i přesto že dokáže Ariete zrychlit z 0-32km za 6 sec je mu vyčítán malý výkon motoru(ovšem není jasné k jaké verzi se to vztahuje zdali s či bez příd. pancíře).
Co jsem si tak uvědomil,pokud má abrams točivý moment(tažnou sílu) motoru 3500 Nm při 3000 ot.min.,je to vlastně lepší parametr než např.4000Nm při 2000 ot. min.,neb mohu využívat sice o 1/8 menší sílu ale při o 1/2 vyšší rychlosti.(samozřejmě pořád tu hraje roli menší hmotnost )Navíc u plynové turbíny Abramse roste tažná síla poměrně prudce až k velmi malým otáčkám(při 1000 ot./min má asi 5500nm),kde už u dieselu toč.moment naopak prudce klesá.(Ariete má maximum 4600nm při 1600 ot.)
Každopádně je plánováno přezbrojení novým motorem o zvýšeném zdvihu a tedy i objemu (z 25 litrů na 30 litrů)a co jsem pochopil točivým momentem 5500 nm v rozsahu 1000-1800 otáček,což už je velmi slušné.
Jinak ZDEje pojednání o plánovaném přídavném pancéřování,jež co jsem pochopil,se montuje na tank jen v případě konfliktu.
Ona malá hmotnost tedy pramení spíše ze slabšího pancéřování základní verze.(Co by tak mohlo hrát ještě roli je o něco menší věž Ariete)
Což více méně i potvrzuje i to že s přídavným pancířem váží C1 o plných šest tun více tedy 60 tun(podle italské wikipedie).
Jinak co jsem se dočetl ZDE tak i přesto že dokáže Ariete zrychlit z 0-32km za 6 sec je mu vyčítán malý výkon motoru(ovšem není jasné k jaké verzi se to vztahuje zdali s či bez příd. pancíře).
Co jsem si tak uvědomil,pokud má abrams točivý moment(tažnou sílu) motoru 3500 Nm při 3000 ot.min.,je to vlastně lepší parametr než např.4000Nm při 2000 ot. min.,neb mohu využívat sice o 1/8 menší sílu ale při o 1/2 vyšší rychlosti.(samozřejmě pořád tu hraje roli menší hmotnost )Navíc u plynové turbíny Abramse roste tažná síla poměrně prudce až k velmi malým otáčkám(při 1000 ot./min má asi 5500nm),kde už u dieselu toč.moment naopak prudce klesá.(Ariete má maximum 4600nm při 1600 ot.)
Každopádně je plánováno přezbrojení novým motorem o zvýšeném zdvihu a tedy i objemu (z 25 litrů na 30 litrů)a co jsem pochopil točivým momentem 5500 nm v rozsahu 1000-1800 otáček,což už je velmi slušné.
Jinak ZDEje pojednání o plánovaném přídavném pancéřování,jež co jsem pochopil,se montuje na tank jen v případě konfliktu.
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
No to přezbrojení jsem chtěl dát do uvozovek, nicméně mi to přijde k motoru stejně přiléhavé jako ke kanónu.Ale samozřejmě formálně je to chybně.
Jinak k mému překvapení se grafy točivého momentu dají k některým moderním motorům docela snadno dohledat,výrobci se jimi dokonce chlubí.
Třeba k plynové turbíně Abramsu(ve srovnání s motorem ro Black Panthera) zde(v odkazech pdf):.wikipedie
K naší T-72M4 CZ a chalengeru2 zde:.btvt.narod.ru
Pokud byste někdo našel průběh výkonu či toč. momentu k ruským tanků (klidně i starším)bylo by to super. Stejně tak hodnoty převodů by se mi hodily
Jinak k mému překvapení se grafy točivého momentu dají k některým moderním motorům docela snadno dohledat,výrobci se jimi dokonce chlubí.
Třeba k plynové turbíně Abramsu(ve srovnání s motorem ro Black Panthera) zde(v odkazech pdf):.wikipedie
K naší T-72M4 CZ a chalengeru2 zde:.btvt.narod.ru
Pokud byste někdo našel průběh výkonu či toč. momentu k ruským tanků (klidně i starším)bylo by to super. Stejně tak hodnoty převodů by se mi hodily
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Nemám síce čas ani chuť hľadať v jednotlivých knihách, ale aspoň ti poradím kde to najdeš.
Zopár info nájdeš v textoch o motoroch a prevodovkách v knihe Jane's Technology of Tanks a k ruským tankom sa dajú zohnať manuály dokonca aj v češtine kde tieto informáciu určite budú.
Tu si môžeš trebars kúpiť manuály k T-72 v češtine kde tieto informácie najdeš
http://www.earmyshop.cz/eshop/ostatni-1/mapy-knihy.htm
Alebo stiahnuť z intenretu na tejto adrese
http://www.steelbeasts.com/Downloads/p13_sectionid/320
Zopár info nájdeš v textoch o motoroch a prevodovkách v knihe Jane's Technology of Tanks a k ruským tankom sa dajú zohnať manuály dokonca aj v češtine kde tieto informáciu určite budú.
Tu si môžeš trebars kúpiť manuály k T-72 v češtine kde tieto informácie najdeš
http://www.earmyshop.cz/eshop/ostatni-1/mapy-knihy.htm
Alebo stiahnuť z intenretu na tejto adrese
http://www.steelbeasts.com/Downloads/p13_sectionid/320
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Ionor: Díky,zejména ten kontakt na manuál T-72 v češtině je super. Pokud jde o steelbeasts tak z ní už stáhnuté manuály mám,bohužel v nich jsem graf točivého momentu či výkonu nenašel,jsou tam uvedené pouze dvě hodnoty, což je pro mne málo.(z toho se průběh odvodit nedá)
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Špatná úvaha. Maximální tažná síla závisí pouze na maximálním výkonu (a vůbec ne na točivém momentu). Podrobnější vysvětlení (i s matematikou) zde.Petrz píše: ...I když motor Abramse či Leoparda 2 mají 1500koní,zatímco Ariete jen 1270 koní takže vzhledem k hmotnosti mají všechny tři stroje stejní poměr výkon motoru ku hmotnosti,důležité je že motor C1 ARiete dosahoval onoho výkonu při 2300 otáčkách za min.,motor Leoparda 2 při 2600 ot/min a Abramse dokonce až při 3000 ot.min.
To znamená že točivý moment(to jak velkou otáčivou sílu motor dokáže vyvinout,což je v podstatě tažná síla motoru) motoru Ariete byla 3886 Nm,u Leoparda 2 4051 Nm,u Abramse 3510 Nm.C1 Ariete tedy poháněl motor s tažnou silou o 10% větší přitom byl o 13% lehčí (takže síla zrychlení byla,velmi zjednodušeně pojato, o 1,27% větší, a pravděpodobně měl menší i odpor valení a aerodynamický odpor atd.)než Abrams. ...
Map:Díky za zajímavý odkaz a máš pravdu,že v mém příspěvku jsem nevzal v potaz vliv převodového stupně. To že velikost točivého momentu lze při dostatečném výkonu motoru získat přeřazením na lehčí převod je mi známo, ale stále platí,že pokud máš větší výkon při nižších otáčkách(tedy větší točivý moment)dosáhneš alespoň zpočátku vyšší akcelerace,dobře je to ukázáno zde:Web Page Name
Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
Re: C1 Ariete
Vzhledem k tomu, že k italské technice (jakekoli od vozidel po letadla) mám vrozenou nevraživost, tak tenhle tank se jeví docela slušně. Ovšem ještě bych rád jestli někdo z vás nemá informace co se týče provozu. Například poruchovost, provoz, životnost pásů, atd.. Páč všechno italské je jako sám ital "Hlavně ať to hezky vypadá, jestli to funguje nebo ne je vedlejší.".
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: C1 Ariete
Nevíte, co znamená arabský nápis na bocích C1 Ariete a i jiné italské obrněné techniky, nasazené v roce 2004-2006 v Iráku?
"Non je ne regrette rien"