Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

kdyz to rika kamarad... 8)
válka je vůl
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11662
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

Vzhledem k tomu, že je znalec, je to opravdu 8) :)
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

mne to prijde jako slusny blaboly 8)
válka je vůl
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11662
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

Mě ne.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

zejtra se zkusim rozepsat víc, dneska už ne, jsem nasranej na celej širej svět a jdu radši spát 8)


btw: sry jestli se tě to nějak dotklo, o těch blábolech :wink:
válka je vůl
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Mwe-262 byl nedotažený díky materiálům, jinak to opravdu byl skvělý stroj, nikdo mě nepřesvědčí o opaku.

Ono u bombardérů se jaksi předpokládá, že na alespoň na poč. cesty budou mít klid.

Němcům se toho IMHO nepodařilo dotáhnout do konce...
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

on byl nedotazenej nejen kvuli materialum, ale i kvuli nedostatku casu a prostoru pro testovani, sice se s vyvojem zacalo uz roku 1938, ale takovahle prulomova stihacka chtela jak vidno vic casu, nebo alespon aby do jejiho vyvoje nekecali papalasi, ale ti, co tomu rozumi... nicmene i tak ale byl me262 slusne letatelnou masinou...
válka je vůl
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11662
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

fatale: (Today at 00:32) Asi se budu opakovat, ale mě ne. :)
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Když se to tak vezme, tak to, že ani tak dlouhý vývoj nepostačoval je dostatečný argument proti těm různým Luftwaffe 46 a pod.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Elvis
četař
četař
Příspěvky: 66
Registrován: 14/3/2005, 12:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis »

Yamato, úplne súhlasím, veď keď ten vývoj nešiel dosť rýchlo za pomerne dobrých podmienok v prvej polovici vojny, tak ako mali Nemci vyvíjať svoje superstroje koncom vojny, keď už bolo v podstate celé Nemecko zničené, z obidvoch strán sa na nich valili Spojenci, navyše Nemecko malo čím ďalej, tým menej surovín, kvalitných materiálov, paliva a najmä množstvo skúsených pilotov a personálu už zahynulo.

Takže pochybujem, že by v takýchto podmienkach mohli niečo úspešne doviesť až do konca. Samozrejme strašne veľa toho bolo na papiery, ale väčšina tých zázračných strojov mala od reality ešte ďaleko.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

mam pocit, ze se bavime kazdej o necem jinym, ja tvrdim, ze Me262 bylo dobry letadlo, vy tvrdite, ze bylo spatny, protoze nemohlo zvratit prubeh vojny... to ja nepopiram, ale kvuli tomu nebylo spatny, prece 8)
Naposledy upravil(a) Fatale dne 10/11/2005, 00:07, celkem upraveno 1 x.
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Já neříkám, že bylo špatné, ale těch chyb mělo dost, ty superlativy jsou u něj z velké části věcí legendy.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

A my tvrdíme:Jak v čem. Ono při převaze 10:1 se to holt už moc neprojeví, ale paseku zvládali dělat slušnou. Být jich víc, tak říkám, že i měli dopad alespoň na délku války. Spojenecká bombardovací ofenzíva by musela přibrzdit, průzkumné letouny v jejich podobě nebo Ar-234 by mohli nad spojenecké linie a popř. fotografovat koncentrace vojsk...atd. Netvrdím, že o moc, ale o měsíc až dva by to zvládli. A btw:Elvisi, ta bombardovací ofenzíva zas až tak supr účinná nebyla, to bys mohl vědět. Až do náletů na výrobny syntetického benzínu to sice o něco (20-30%) snižovalo výrobní kapacity, ale žádná pohroma.
Uživatelský avatar
Elvis
četař
četař
Příspěvky: 66
Registrován: 14/3/2005, 12:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis »

Jasné, ale ja som chcel hlavne poukázať na ten rozdiel, za akých podmienok mohli svoje lietadlá vyrábať a vyvíjať Spojenci a ako to vyzeralo v rokoch 1944-45 v Nemecku.
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Celkem dobře. Většina země, hlavně východ a jih byla celkem bezpečná. Holt bohužel hodně průmyslu bylo v Porúří.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

zajímavý fotky

Obrázek
amíci získali dvě cvičné dvoumístné verze me-262, což byl úspěch, neboť jich bylo vyrobeno celkem pouze 15

Obrázek
z toho jednu poměrně brzo rozmlátili při přistání

Obrázek
celkem si přepravili do Států 11 kusů me-262
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

teď jsem se dočetl jednu zajímavou věc, střelci létajících pevností si stěžovali, že jejich elektricky ovládané kulomety nestíhají sledovat me262 letící plnou rychlostí a díky tomu nemohou pořádně bránit svá letadla...
válka je vůl
mechoš
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 181
Registrován: 5/10/2005, 08:45

Příspěvek od mechoš »

Takovyhle stiznosti jsem cetl od strelcu v B29 proti MiGum 15 v Koreji.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

B-17 a B-24 a elektronicky (???) ovládané kulomety?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

B-17
Obrázek

1. Konstrukční celek horní střelecké věže Bendix A-9B
- vyzbrojené dvěma kulomety Browning M 2 ráže 12,7 mm. Elektrické motory pro otáčení věže a pohyb zbraní pracovaly s výkonem 0,367 kw (0,5 k). Věž bylo možno otáčet rychlostí 33 stupňů za sekundu.

2. Celek spodní kulovité střelecké věže Briggs-Sperry A-13
- se závěsnou konstrukcí. Věž byla vyzbrojena dvojicí kulometů ráže 12,7 mm a měla hydraulicko-elektrický pohon. Střelec byl umístěn spolu se zbraněmi uvnitř věže, schránky s náboji (508 kusů na zbraň) byly uloženy v trupu letounu.

3-4. Dva typy střeliště instalovaného v zádi části trupu letounů B-17
- kresba č. 3 zobrazuje střeliště dřívějšího provedení, vybavené jednoduchým zaměřovačem, instalované na variantách B-17E, F a u většiny G.
kresba č. 4 pak zachycuje prostornější střeliště (zvané Cheyenne) pozdějšího provedení, s větším rozsahem náměru a odměru zbraní, osazené reflexním zaměřovačem. Instalováno bylo na B-17G počínaje výrobními bloky -90-BO (Boeing), -55-VE (Vega) a -50-DL (Douglas).


B-24
Obrázek

A. Příklad instalace střelecké věže typu Consolidated/Motor Product A-6B ovládané pomocí hydraulického systému. Tato věž byla původně instalována do zadní, později i do přední části trupu.

B. Střelecká věž Emerson s elektrickým ovládáním instalovaná do přídě letounu B-24J-FO z produkce závodu Ford ve Willow Run. Tato věž byla speciálně vyvíjena pro použití v přídích B-24 a postupně od jara roku 1944 nahrazovala na montážních linkách starší A-6B.
válka je vůl
Odpovědět

Zpět na „Stíhací letouny“