Stránka 7 z 7

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 15/3/2021, 21:05
od Zemakt
Tak to pardon.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 08:41
od madrabbit
TAk Su-24 je staršího data vydání, má být relativně nespolehlivé a křídlo s měnitelným úhlem také z pohledu údržby asi náročnější než pevné. Plus otázka avioniky a zbraňových systémů. Ten rozdíl musí být velký. No a když sousedské vztahy jdou do kopru :-)

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 09:22
od Ataman
madrabbit píše:TAk Su-24 má být relativně nespolehlivé
Perdone? Šlo by to nějak rozvést?

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 10:39
od Skeptik
Alžírsko provozuje Su-24 od roku 2005 ... verze M (10 ks) a MK (23 ks). Asi s nima teda nějaké zkušenosti mít budou.
Omlouvám se za chybu v předcházejícím postu ... Alžírsko nezrušilo modernizaci svých Su-24, ale naopak v únoru 2020 začala jejich modernizace na verzi M2 tj. včetně instalace SVP-24 (?exportní verze?).
https://armstrade.org/includes/periodic ... tail.shtml
Modernizovat se mají ty MK ... ex-sovětské Su-24M tedy budou nejspíš vyřazeny (jsou nejstarší) a ty Su-34 budou náhradou za ně.
Jinak Alžírsko plánuje do roku 2030 mít 40 ks Su-34.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 11:00
od Zemakt
včetně instalace SVP-24 (?exportní verze?).
Není to zas poslední výkřik techniky, takže ne nutně.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 11:14
od kenavf
Exportná verzia sa môže líšiť len nejakým "horším" parametrom nahratým do softvéru aby malo zariadenie "horšiu" presnosť.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 16/3/2021, 12:44
od Julesak
Zemakt píše: Není to zas poslední výkřik techniky, takže ne nutně.
To si dovolím nesúhlasiť.
Je to systém starý pár rokov, podľa deklarovaných údajov je zlepšenie presnosti značné (to že to dávajú nielen na modernizované, ale aj na nové stroje - Su-34 aj najnovších verzií, svedčí že nielen deklarované)... a potom sú tu zavedené štandardy pre export.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 18/3/2021, 09:21
od Ataman
Ataman píše:
madrabbit píše:TAk Su-24 má být relativně nespolehlivé
Perdone? Šlo by to nějak rozvést?
Inu, proč by měl být Su-24 nespolehlivý sem se nedozvěděl, budu ho tedy nadále považovat za spolehlivý a účinný stroj.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 2/8/2021, 17:24
od Julesak
Военный Осведомитель uverejnil pár zaujímavých obrázkov, datovaných do doku 2015.
ObrázekObrázek
Napadá vás dôvod, prečo by posádka Su-34 používala komerčne dostupnú leteckú navigáciu?
U nemodernizovaných Su-24M to bez problémov pochopím, ale u Su-34 mi to nejde do hlavy.

Môže to byť tým, že GLONASS bol formálne dokončený až v decembri 2015?

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 2/8/2021, 19:15
od Skeptik
Teď fakt spekuluji, ale nemohlo to být tím, že palubní systém ruských vojenských letadel prostě, z bezpečnostních důvodů, nepracuje s "nepřátelským" signálem GPS ?
V mírových dobách si pak posádka mohla vypomáhat komerční GPS, která v té době měla lepší pokrytí.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 2/8/2021, 19:30
od Julesak
Ruské vojenské prijímače pokiaľ pracujú ako s GLONASSom, takaj s GPS či inými systémami. Aspoň sa to vždy uvádzalo - v prípade potreby by určite musela byť možnosť ich "vypnúť".

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 3/8/2021, 10:37
od Dzin
Julesak
Čistě teoreticky, pokud se jedná o Sýrii, potom zde bude mít komerční GPS nejspíše lepší výstupy, než ruský GLONASS, jehož přesnost je co se týká celoplanetárního pokrytí přeci jen omezená. Rusové nemají dostatečné množství pozemních stanic, aby se mohli vyrovnat GPS a předpokládám, že v Sýrii neměli ani dostatek měřících týmů, které by mohli zemi pokrýt pro důsledné proměření a zpřesnění signálu GLONASSu (alespoň jsme nikde nezaznamenal, že by tam nějaký nasadili).

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 3/8/2021, 14:52
od Julesak
Niečo podobné som sa dočítal aj inde (AK) - že v roku 2015 nemali dosť podrobné mapy, a tak použili aj komerčné.
Prípadné spresňovanie asi nebude verejný proces, ale za tých 5+ rokov verím že prebehol.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 3/8/2021, 15:26
od Dzin
Ano, už jsou tam dostatečně dlouho na to, aby dokázali zpřesnit svoje měření i případné nedostatky v rámci map.

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 4/1/2023, 10:51
od Wolfhound
Ruské letectvo převzalo 29. prosince 2022 další tři nové Su-34M.

Zdroj:
https://scramble.nl/military-news/russi ... ne-bombers

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 1/3/2024, 09:44
od Rase
Vysvětlení velkých ztrát ruských Su-34 za poslední dny od Coopera. Podle jeho informací se Ukrajincům minulý rok podařilo získat téměř nepoškozený Su-34, který byl sestřelen v roce 2022 někde u Charkova. Měli si pro něj přijet Američani a rozmontovaný ho odvezli do USA na důkladnou prohlídku. Tím pádem byla kompromitována avionika Su-34, a to jak Američanům tak i Ukrajincům a proto ty velké ztráty (způsobené Patriotem).

https://xxtomcooperxx.substack.com/p/uk ... 24-roaming

Re: Su-34 základný stíhací bombarder

Napsal: 1/3/2024, 10:08
od Juraj Tichý
Ja skôr rozmýšľam nad tým, či už Ukrajina nedisponuje F-16 a tie si pomaly odkusujú z ruskej flotily v BVR.

Príspevok z FB skupiny OSSR
Matej Rafael Riško: Ukrajina exaggreguje ruské straty asi o polovicu. Reálne napr keď bola vizuálna konfirmacia zničený Flanker tvrdili dva. Inak to ale odpovedá tomu, že sa VKS snaží o vytvorenie vzdušnej nadvlády v operačnej oblasti Donetsk. UA potom pália do priestoru SAMs keď majú kontakt a lietadlá UKRAF sa snažia bombardéry uťahať do NEZ zón. Eskorty (Su-35s hlavne) sa málokedy priamo prepadávajú (ruská tech superiorita), ale nahustia priestor so SAMs čím zvyšujú pravdepodobnosť zasahu, ale hlavne donútia Sučka manévrovať v nízkych a stredných výškach pozdĺž FLOT a do vnútra ruských zón a prebúdzajú tak ruské GBAD aktíva v oblasti. VKS zväčša priamo nekomunikuje s PVO pozemných síl (okrem výnimiek ako je integrácia cez C4, typicky systém Pyramid) a to vedie k vysokému počtu blue-on-blue, veľká časť zostrelov Flankerov za poslednú dobu bola zapríčinená práve týmto. VKS lieta Strike/CAP, CAP/Strike a MIGCAP misie hlavne v de facto semi-permisívnom prostredí a Ukrajinci to riskli a dali viac systémov PVO do zabezpečovacích zón bližšie k FLOT, letectvo používajú na vyrošovanie ruských SEAD akcií. ± to funguje, ale do veľkej miery je to dané aj zvýšenou aktivitou a zmeneným prístupom VKS.
Takže asi tak.
Bednár: Velmi dobrý prispevok ale ... Celkom na zaujima na zaklade čoho tvrdite že Ukrajina exaggreguje ruské straty asi o polovicu? verifikovaná je asi len 1/3 Ukrajinskych narokov čo ale nic neznamená. Stale to je výrazné väčšie percento ako bolo verifikovane napr vo vojne v Gruzinsku. Taktiež sa mi zda protichodné tvrdenie že UKRAF sa snazia vtiahnuť Su VKS do NEZ UKR SAMs a zaroven sa ich snazia vytlačať do zon pôsobenia Ruských GBAD aktiv čo podľa vás vedie k B. on B.
Rafael: ... exagregacia sa týkala/bola myslená ohľadom najnovšej informačnej kampane a týka sa pôsobenia VKS v Donetsk AO, tzn od konca januára cca, nebolo to myslené v rámci celej ruskej ofenzivnej kampane voči UA od 24.2.2022. Čo sa týka čísel, moje pozorovanie, korigované 'field research' - take it or leave it, z pochopiteľných dôvodov to nebudem rozoberať (ale absolútne pochopím ak to niekto chce brať rigorozne).
Čo sa týka NEZ zón tak to platí pre 'rozbité formácie', väčšinou následkom prepadu. (Veľmi) Zjednodušene - so zvýšenou aktivitou muselo VKS začať lietať bližšie, keďže sa nemohlo spoľahnúť na (len) UMPK kity preto sa posilnili eskorty. UKRAF pôsobí so zazemia, využíva rýchly prepad s následným stiahnutím sa. Ak sa podarí formaciu rozbiť, láka pomalé bombardéry do NEZ zón ale zväčša sa jedná o vytláčanie do zón pôsobenia ruských GBAD aktív, nie je to nevyhnutne súčasne, point bol, že sa využívajú oba prístupy, v poslednej dobe hlavne ten druhý a to btw občas znamená aj vnadenie Flankerov do WEZ s následným prinútením k manévru.
Bednár: Beriem všetko a ďakujem za spresnenie... je to logické... Dám ale iný pohľad na vec... UKRAF v denných reportoch tvrdí ze VKS robí v priemere cca 100 vzdušných úderov denne. to by zhruba odpovedalo nejakým 300 sorties VKS čo asi tak odpovedá VKS silám operačnom priestore - cca 600 lietadiel. Z toho v priemere cca 20 sú Shahed, okolo 5 denne S-300/S-400/Iskander/Hwasong-11Ga/Kinžal, okolo 10 denne Ch-101/Ch-555/Kaliber, 5 denne Ch-59, Ch-31P, Ešte menej protilodných Ch-22 a Oniksov. Zostava tak 60 na pevne a rotujúce krídlo. Tak polovica z toho môžu byť S-8 z Ka-50, Mi-28, Mi-8, .... vrátane Su-25. Je dosť možné že UMPK je toľko že Sucka stále neprelietavajú FLOT ako minulý rok. Všetko ide tým pádom dole na ruskej strane čo je realita. To by vysvetľovalo prečo sú to len Su-34 a 35. Ide o zostrely v stredných výškach na LR pri odpaloch Ch-59, Ch-31P a odhodení UMPK. Max tak nejaké MIGCAP Su-35 . A-50 neriešim tam je to jasne. Takže ak škrtnem z tvojho popisu stavu lietadla UKRAF je to vlastne skoro to isté. Čo sa týka B.toB. strát tak som trochu skeptický, podľa mňa je ich určite menej ako 20 %. Teda v podstate normálny stav.