Stránka 7 z 10

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 15:24
od Flader
S Gladiusom už bol k videniu ten prvý exemplár. Mne to príde ako výstavný kúsok. Ono ale výmena diaľkovo ovládanej vežičky nie je až taký veľký problém.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 15:59
od Juraj Tichý
niko píše:Ved ho robia niekde pri Zvolene. Tak jake CZ ?
Nie v Bytci pri ZA?
Na ich FB maju vsade #madeinslovakia

A co je zaujímavé okrem #4x4 aj #6x6. Ze by chystali sestkolku?

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 16:28
od Flader
Šesťkolka by mohla byť veľmi zaujímavá. Mohla by sa už blížiť k Tatrapanu.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 16:30
od Pikujuci brizolit
To nasávanie vzduchu až pri streche je u Gerlachu fajn, JLTV to má nižšie a plus v zornom poli vodiča. :roll:
Celkovo je výhľad skrz iný tvar čelných skiel asi lepší u Gerlachu.
Ako mínus mi príde delené predné kapotovanie u Gerlachu vs celovýklopné u JLTV. Koncept dverí "Rolls royce" majú obaja, paradoxne je Gerlach viac "skrutkovaný" mimo dvere a JLTV má toho viac skrutovaného na dverách ako na kapotovaní.
Ak bude v budúcnosti tender na 4x4, rád by som ich videl v konkurenčnom boji. Akurát asi JLTV bude cenovo výhodnejšie, viď úspech v pobaltí.

nálepky Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 17:15
od Zemakt
Chápu bratia, ale s jakou nálepkou by se mašina ve světě prodávala lépe CZ či SK? Hoci to ve finále může být made in čokoľvek :D

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 17:22
od Pikujuci brizolit
Zemakt, ja som za socialistické Poľsko :D
Inak realisticky je to fuk, ani jedna krajina nie je žiaden geopolitický hráč.
Neviem si príliš predstaviť nákup niečoho, postaveného na komerčne dostupných celkoch (motor, veža, atď), niekým mimo naše džamahírije :wink:

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 17:28
od niko
Juraj Tichý píše: Nie v Bytci pri ZA?
Na ich FB maju vsade #madeinslovakia

A co je zaujímavé okrem #4x4 aj #6x6. Ze by chystali sestkolku?
Mikojan tu pisal, ze to montuju v IPM Zvolen. Tak odtial mam tu info. Ten produkt je 100 % made in Slovakia, nema byt preco made in Czech Republic. Vyskum, vyvoj, aj vyroba je na Slovensku, majitel je slovenska firma, dokonca sa este aj vola Gerlach. Jedine, co je ceske je cast nazvu Zetor Engieneering.

Sestkolka by sa OS SR urcite zisla tiez. Mohla by napr. byt nosicom automatickeho minometu pri mpr.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 18:21
od Zemakt
Niko :D

PS: se chytil

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 18:33
od niko
Zemakt len som reagoval na Juraja, ale teraz sa chytam. :D Osobne nemam ten pocit, ze by nejako velmi obchodne zalezalo, ci je nieco made in Slovakia, alebo Czechia, alebo, ze by znacka made in Czechia nejak strasne predavala. Ani jedna z nasich krajin nema taky vytlak ako made in Germany, Swiss, USA atd. V ramci zbrani nemame ani vytlak ako made in Texas. :lol: Takze toto je asi tak nejak jedno.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 18:34
od Zemakt
CZ? Povídej to Američanům :D

https://www.czub.cz/

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 18:53
od niko
S tymto suhlasim. CZ ma v USA skutocne dobre meno. Ale nie preto, ze je to made in Czechia, ale skor preto, ze tu znacku uz dlho poznaju. Vezmi si len take Svajciarsko. Ked povies, ze mas svajciarsky noz, syr, hodiny, zbran a vlastne hocico, kazdy vie, ze je to drahe a musi to byt dobre, pri potravinach zdrave. Toto my tu v ich ponimani vo "vychodnej Europe" (inak strasne ma dviha zo stolicky toto prirovnanie) nemame. Zatial, kedze ako vydno, vyrobky mame dobre.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 19:15
od Zemakt
ze tu znacku uz dlho poznaju
Bingo.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 19:33
od Juraj Tichý
Nechcem nikomu brat iluzie, ale made in czecho/slovakia uz davno nie je znacka. Ono uz davno tiez nie su sestdesiatky.
Pre zapad sme stale zaostale exsocialisticke republiky, do ktorych staci poslat o triedu horsie potraviny a cukor nahradit glukozovo-fruktozovym sirupom. Vacsina sveta netuší kde lezime. Nas si mylia so Slovinskom a Cesko s Cecenskom.

To co bude bude pomahat predajom, bude German technology - powerpacku Mercedes/ZF, vyvoj balistických rieseni prebiehal v spolupráci s Reihnmetall.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 20:12
od Juraj Tichý
Pikujuci brizolit píše:To nasávanie vzduchu až pri streche je u Gerlachu fajn, JLTV to má nižšie a plus v zornom poli vodiča. :roll:
Celkovo je výhľad skrz iný tvar čelných skiel asi lepší u Gerlachu.
Ako mínus mi príde delené predné kapotovanie u Gerlachu vs celovýklopné u JLTV. Koncept dverí "Rolls royce" majú obaja, paradoxne je Gerlach viac "skrutkovaný" mimo dvere a JLTV má toho viac skrutovaného na dverách ako na kapotovaní.
Ak bude v budúcnosti tender na 4x4, rád by som ich videl v konkurenčnom boji. Akurát asi JLTV bude cenovo výhodnejšie, viď úspech v pobaltí.
Nie je všetko zlato čo sa bliští. Či by bol/bude JLTV lacnejší je otázne.
1. JLTV odvezie 4+1 pasažierov, ten piaty je na núdzovej sedačke. Gerlach odvezie pohodlne 6 a ešte je dostatok miesta pre gunnera na streche. Ked budeš chcieť prezbrojiť taký 23.mopr a 5.pšú na novú štvorkolku, o koľko viac ich budeš musieť kúpiť aby si odviezol všetkých? Budeš reorganizovať družstva, čaty, roty? Lebo OSSR od začiatku chceli vozidlo so 6 miestami. Asi vedeli prečo.
Dnes 23.mopr funguje ak sa nemýlim na LR Defenderoch 110, so 6 muzmi vo vozidle. Ciže na dva Gerlachy, potrebujes 3 JLTV (nudzova sedacka nebude mat asi tu najlepšiu protimínovú ochranu). O koľko rastú fixné náklady, o koľko rastie spotreba? To sú všetko veľmi relevantne veci, ktoré musíš do ceny zarátať.

2. Aký bude rozdiel v cene, po odrátaní dani a odvodov z priamo a nepriamo zamestnaných ľudí na domácej výrobe štvorkolky?

3. aký dlhý bude logistický reťazec pre dlhodobú podporu? A aký drahý bude ten logistický reťazec na najbližších 20 rokov? Je rozdiel voziť ND z USA a z GER. Ako rýchlo budu zabezpečené ND v prípade lokálnej krízy? A kto bude vykonávať servis?

Na tieto otázky zrejme v Pobaltí poznajú odpoveď, len je otázne či nekupovali JLTV z nejakých amerických fondov na podporu vychodného krídla NATO. Pri bode dva, nemajú čo odrátavať, lebo pravdepodobne nemajú produkt, ktorý by bol vhodný pre svoju armádu.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 20:27
od Zemakt
1. JLTV odvezie 4+1 pasažierov, ten piaty je na núdzovej sedačke. Gerlach odvezie pohodlne 6 a ešte je dostatok miesta pre gunnera na streche. Ked budeš chcieť prezbrojiť taký 23.mopr a 5.pšú na novú štvorkolku, o koľko viac ich budeš musieť kúpiť aby si odviezol všetkých? Budeš reorganizovať družstva, čaty, roty? Lebo OSSR od začiatku chceli vozidlo so 6 miestami. Asi vedeli prečo.
Dnes 23.mopr funguje ak sa nemýlim na LR Defenderoch 110, so 6 muzmi vo vozidle. Ciže na dva Gerlachy, potrebujes 3 JLTV (nudzova sedacka nebude mat asi tu najlepšiu protimínovú ochranu). O koľko rastú fixné náklady, o koľko rastie spotreba? To sú všetko veľmi relevantne veci, ktoré musíš do ceny zarátať.

2. Aký bude rozdiel v cene, po odrátaní dani a odvodov z priamo a nepriamo zamestnaných ľudí na domácej výrobe štvorkolky?

3. aký dlhý bude logistický reťazec pre dlhodobú podporu? A aký drahý bude ten logistický reťazec na najbližších 20 rokov? Je rozdiel voziť ND z USA a z GER. Ako rýchlo budu zabezpečené ND v prípade lokálnej krízy? A kto bude vykonávať servis?

Na tieto otázky zrejme v Pobaltí poznajú odpoveď, len je otázne či nekupovali JLTV z nejakých amerických fondov na podporu vychodného krídla NATO. Pri bode dva, nemajú čo odrátavať, lebo pravdepodobne nemajú produkt, ktorý by bol vhodný pre svoju armádu.
:up: pěkně zformulované a dle mého názoru jedny z podstatných hodnotících kritérií ve výběru nového BVP pro AČR dle Zemakta.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 20:55
od Pikujuci brizolit
Juraj, u JLTV cena je známa. Aj jednotlivé verzie, lehota dodávky, špecifikácie, celý dodávateľský reťazec a možnosti výbavy, verzie a ďalší vývoj verzí, napríklad 6x6.
PŠÚ pri všetkej úcte potrebuje pár vozidiel a ich cestou, že majú čo chcú, by som ich ako argument nepoužíval.
Jeden motorizovaný prápor z celej armády? Doteraz mali UAZy, PV3S a skús narvať 6 vojakov v plnej poľnej do Defendru (starého). Dvaja si nesadnú vedľa seba.
Podľa toho , čo si povedal, potrebujeme pár vozidiel. Zaplatíme si exota? :wink: Na tom nič nezarobíš. Si vezmi BVP a T-72, vyrobené tisíce u nás, teraz sú v jednom z najhorších technických stavov z krajín , ktoré ich vlastnia. Domáca výroba je také politické klišé, a pekne drahé.

Dane a odovody sú zaujímavé pri vývoji vysokej pridanej hodnoty-pancier, motor, prevodovka, zbraňová stanica, samotná zbraň=všetko mimo SK, pri sériovom montovaní je to irelevantné. Zaujímavy z toho pohľadu je pár lepšie zaplatených ľudí, čo to kreslia a špekulujú nad tým, inak operátorská praca nič pre štát neprinesie. Odvody platíš či montuješ čerpadlo do Hornbachu alebo Gerlach. HTC si dane zoptimalizuje, socializuj straty, kapitalizuj zisky platí vždy a stále.

Servis a dodávateľský reťazec je už vybudovaný u JLTV celosvetovo, sú od Sýrie, Iraku, Afganu, Japonska, Talianska, Nemecka, a už aj v Pobaltí. Ďalšia výhoda. Osvedčené vozidlá.

No, zatiaľ ten produkt nemáme, max.Zetor kuchtí demonštrátor, ktorý sa mi páči. Zhrnuté, držím Zetoru palce :up: Ak sa chce presadiť... :wink:

EDIT: úprava gramatiky :roll:

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 22:10
od Juraj Tichý
Pikujuci brizolit píše:Juraj, u JLTV cena je známa.
Ano je, UK objednala 2747 JLTV za 1,04mld USD, co je za kus 380.000USD. (žiadne zbrane, len vozidla) Gerlach mal zverejnenu cenu 398.000€. Cize na čatu 3x6 potrebujes 3xGerlach (1,2mil€) alebo 5xJLTV (1,7mil€)
Koľko sme usetrili pri nakupe supertrooper JLTV? Kolko usetríme na ich prevádzke?
Pikujuci brizolit píše:PŠÚ pri všetkej úcte potrebuje pár vozidiel a ich cestou, že majú čo chcú, by som ich ako argument nepoužíval.
Jeden motorizovaný prápor z celej armády? Doteraz mali UAZy, PV3S a skús narvať 6 vojakov v plnej poľnej do Defendru (starého). Dvaja si nesadnú vedľa seba.
Podľa toho , čo si povedal, potrebujeme pár vozidiel. Zaplatíme si exota?

Nepotrebujeme par exotov. Požiadavka bola na 420 vozidiel, vrátane objednávky MVSR.(20) Istar, RCHBO, PLO, Delostrelci,...
Pikujuci brizolit píše:Dane a odovody sú zaujímavé pri vývoji vysokej pridanej hodnoty-pancier, motor, prevodovka, zbraňová stanica, samotná zbraň=všetko mimo SK, pri sériovom montovaní je to irelevantné. Zaujímavy z toho pohľadu je pár lepšie zaplatených ľudí, čo to kreslia a špekulujú nad tým, inak operátorská praca nič pre štát neprinesie. Odvody platíš či montuješ čerpadlo do Hornbachu alebo Gerlach. HTC si dane zoptimalizuje, socializuj straty, kapitalizuj zisky platí vždy a stále.

Toto je komunisticka retorika.
Ale objednanim JLTV bude toho vyvoja u nas urcite ovela viacej. Vlastne by sme mali vsetko kupovat za hranicami. To sa nam bude sveta žiť!
Aj operatorska praca, hlavne pre domacu spolocnost, statu nieco donesie. 1. IQ je stale len percentualne vyjadrenie rozlozenia inteligencie v populacii, nemozu byt vsetci jadrovi fyzici. 2.zisky nie su v podobe dividend vynesene zo statu, ale ostavaju tu. HTC je spolocnost, ktora sa momentalne zaobera vyrobou lozisk. Je to dostatocny skok vo vyrobe pridanej hodnoty? Ci mas pocit, ze maju skocit rovno na vyvoj kompozitneho panciera a noveho motora? Nechceme si kupit ani len auto od domacej firmy, ale chceme budovat vzdusne znamky znalostnej ekonomiky? Zabudas na postupnost krokov, nie je mozne nieco preskocit.
Zmenit sa z montovne na znalostnu ekonomiku nakupom vyrobkov v zahranici :D By ta na ekonomickej hnali s Fx.
Pikujuci brizolit píše:Servis a dodávateľský reťazec je už vybudovaný u JLTV celosvetovo, sú od Sýrie, Iraku, Afganu, Japonska, Talianska, Nemecka, a už aj v Pobaltí. Ďalšia výhoda. Osvedčené vozidlá.
To si tam na stranke kde nasiel?
Ja nehovorim o neexistencii dodavatelskeho retazca. Ale o tom o kolko bude komplikovanejsi, o kolko bude drahsi, o kolko bude trvat dodanie ND dlhsie.
Pikujuci brizolit píše:No, zatiaľ ten produkt nemáme
Ale mame, Gerlach je hotove vozidlo.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 22:28
od Rase
Osobně bych byl rád, pokud by OSSR provozovalo Gerlachy. Přeci jen bysme si pak mohli udělat smysluplný obrázek o tom, zda má smysl je pořídit taky, nebo raději něco jiného (třeba zrovna ty JLTV).
Předpokládám, že proběhnou nějaké srovnávací zkoušky, tak bych nechal výběr na profesionálech. Obecně si jsou dnes 4x4 dost podobné, tak asi ani nejde vybrat špatně.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 24/4/2020, 23:25
od Pikujuci brizolit
Juraj, s dovolením.
1. The Government of the United Kingdom (UK) has requested a possible sale of up to two thousand seven hundred forty-seven (2,747) Joint Light Tactical Vehicles (JLTV). This possible sale also includes baseline integration kits, basic issue item kits, B-kit armor, engine arctic kits, fording kits, run-flat kits, spare tire kits, silent watch kits, power expansion kits cargo cover kits, maintainer and operator training, U.S. government technical assistance and logistics support services, and other related elements of logistics and program support. Total estimated cost is $1.035 billion.

1. Holé vozidlá pre UK vyššie?
Holý Gerlach bude stáť 398 000 eur, vieme to naisto? Čo všetko v cene JLTV má v sebe zahrnuté aj Gerlach a čo nie? Technickú asistenciu, aspoň náhradné gumy, level pancierovania?

Ušetrili sme všetko, nič sa zatiaľ nekúpilo, našťastie. Ak sa bude, tak hádam cez nový tender. Kde budem mimochodom držať Gerlachu palce.
na „holé“ vozidlo BOV 4x4 MO SR kalkulovalo trištvrte milióna eur. Na porovnanie – Američania kupujú porovnateľné vozidlá JLTV od štvrť milióna dolárov a so špeciálnym vybavením stoja dvojnásobok. Nemci kupujú Eagle V. za podobnú cenu, ako plánuje ministerstvo – avšak už s vybavením.

Požiadavka bola na 420 vozdiel BOV4x4. Našťastie bola. Celé OSSR možu mať max. 683 bojových obrnených vozidiel z toho max.476 BVP, čo teraz nemajú ani keby sa rozkrájali. Zrátaj si aktuálne Tatrapany, BVP-1, BVP-2, BVP-M, Svatavy, OT-90,posledné SKOTy ako posledné rádiostanice-netuším či ich naisto vyradili, Dingá, asi aj Iveco LMW a Aligátory. Ak k tomu prirátaš 420 kusov BOV4x4, cca 80x Vydry atď, zistíš, že minulé MO akosi nechcelo ťažkú brigádu, zaväzok voči NATO. :wink:

Ak chceš postaviť armádu na BOV4x4, asi aj s Gladiusom? čo nie je v cene,jasné môžme postaviť, zrušíme BVP, Tatrapany, Aligátory, som za, budem rád. Zrušme aj T-72, budem tlieskať, ale s náhradou :wink:

Áno, u domáceho výrobcu bude reťazec komplikovanejší, u JLTV jednoduchší. :wink: Už totiž existuje, funguje a rozrastá sa. Spájaš tu armádu s pridanou hodnotou. V prípade Aligátoru a Tatrapanov a BVP-M som si ju nejako nevšimol tiež.

Komunizmus a ja, ďakujem. Operátorskou prácou sa k blahobytu bohužiaľ neprepracuješ. Ešte taký servis je jedno čoho má vyššiu pridanú hodnotu, ako montáž.

Nikde som nepísal o znalostnej ekonomike, ale ak si myslíš, že Gerlach ju vybuduje, prosím. Nie, nechceme auto od domácej firmy, lebo ho neponúkol, nemal kde. Tender na BOV 4x4 akosi nevyhral a ten sa ani nerealizuje, alebo sa mýlim?
Je lepší ako Aligátor? Ten je tiež "domáci". Juraj, načo sa Ty zlostíš , preboha? Držím palce Gerlachu, len som trošku pri zemi.

Gerlach zatiaľ nie je hotové vozidlo. Máš pár prototypov. Prototyp nie je sériové vozidlo. Máš linku, prípravky, postupy? Myslím, že tak ďaleko ešte nie sú.A ani s vojskovými skúškami. :up:

Re: Zetor Engineering

Napsal: 25/4/2020, 01:24
od Starlight
K vozidlům JLTV několik aktuálnějších čísel:

1)
Ve FY 2020 byla jednicová cena holého vozidla podle verze následující:

- General Purpose: 259 tisíc USD
- Heavy Guns Carrier: 260 tisíc USD
- Close Combat Weapons Carrier: 276 tisíc USD
- Utility: 249 tisíc USD
- Přívěsný vozík: 52 tisíc USD
- Průměrná cena sady kitů: 80 tisíc USD.

Průměrná akviziční systémová cena pro US ARMY ve FY 2020 je 394 tisíc USD za jedno vozidlo pro roční výrobní dávku 2 530 vozidel pro US ARMY a dalších 1 398 pro USMC/US NAVY a 140 pro USAF.

Obrázek

2)
Takto to vypadá na sériové lince u Oshkosh Defense LLC při vyrobení 5000. kusu JLTV v říjnu 2019:

Obrázek
https://twitter.com/OshkoshDefense/stat ... 5795753984

3)
US ARMY u pěších (motorizovaných) manévrových jednotek ICBT (pěší výsadkové, aeromobilní, horské) nepoužívá taktická vozidla jako je HMMWV nebo JLTV k primárně k převozu střelců pěchoty. Střelecká družstva ani nemají řidiče. Tato vozidla jsou určena jako velitelská, pro převoz těžkých podpůrných zbraní (těžké kulomety, granátomety, PTŘS, minomety). Pouze průzkumná kavalérie u motorizovaných průzkumných jednotek je používá jako svoje integrální vozidlo. V jednom vozidle jsou tabulkově 4 kavaleristi průzkumníci.

Více informací je v mém článku zde: http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=297 ... 100#p25243