Stránka 74 z 166

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 30/3/2017, 16:39
od Smutná krabice
Jersey:
- nemůžeš srovnávat ustálené AoA s okamžitým. Gripen umí držet 28°AoA, F-35 55° AoA. Dočasné AoA má F-35, stejně jako např. SH, neomezené (tzn. >> 110°)
- pokud jsi nezaznamenal, že rodina F/A-18 ztrácí v zatáčkách energii a že je podmotorovaná, buď jsi o Hornetech a SH nic nečetl, nebo vše zapomněl. Takže připomenutí: křídlo SH je tragické, Hornet i SH umí skvěle "nose-pointing" s vysokým dočasným AoA (SH umí držet 45°), ale tím "bleeds airspeed", a podmotorovaný je tragicky jak jasně rozpitvává místní monografie SH od covera.
- F-35 má provozní limit 9G, opravdu nevím, jak jsi přišel na 6G.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 30/3/2017, 17:20
od jersey.se
Myslím že tady lítaj nějaké legendy, které brzy odsuneme do říše snů, stejně jako schopnost F-35 supercruisovat (vzpomínáte?)
-Jo, Gripen určitě umí stabilně držet i 28 AOA (zdroj???? protože tu hodnotu neznám). Jenže pořád je to poměrně hodně, třeba taková F-35 má max 18, 50st je maximální hodnota, ne trvalá :D Krom toho, pokud se bavíme o dočasných, tak Gripen má v tom smyslu taky neomezenou, protože byl testován při 110 (do kolika byla TESTOVÁNA F-35???)
-Zaznamenal. Jenže jsem taky zaznamenal lamentování nad tím, VzS AČR má zrovna Gripeny a ne právě F-18 s ohledem právě na údajnou podmotorovanost Gripena. Že je F-18 podstatně podmotoravnější jsem skutečně zjistil až při bližším ohledání :D
-Psal jsem že Gripen má nárůst přetížení 6G/s, zatímco F-35 jen 4,5-5. F-35 má maximální G load 9, Gripen 12. Trvalý G load má Gripen 9, F-35 dle verze 5,5 - 6.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 31/3/2017, 13:00
od Shania
Jo, Gripen určitě umí stabilně držet i 28 AOA (zdroj???? protože tu hodnotu neznám)
Tady je dokument THE USE OF DESKTOP SIMULATIONS IN THE CAREFREE MANOEUVRING FLIGHT TEST PROGRAM OF JAS39 GRIPEN

http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS20 ... CA3113.PDF

26-20 (u těžší vyzbroje) je softwarový limit u Gripenu, a pokud to dobře chápu nad touto hodnotou (region 2) dochází k auto recovery stroje....
Takže pokud nemá stroj switch co vypne limiter, je omezen na tyto AOA. Gripen v rychlostech nad corner v.(600km/h) může získat tři 3g tím že pilot vyvine větší tlak na páku. To neznamená, že stroj na ty tři G bude mít prostor. Vzhledme k tomu že to taky bude znamenat vyšší ztratu rychlosti ta oblast kde bude na 12G bude jen velmi krátká. To jaké aoa v téhle rychlosti stroj může dosáhne je krásně vidět v tom videu, kde se porovnává F-16 s FA-18 v mém předchozím příspěvku.

Pro ukázku co g udělají s pilotem
https://www.youtube.com/watch?v=xuqf_6oplMc
piloti F-22 a F-35 taky mají nové anti G obleky, jak jsou porovnatelné s těmi ostatními nevím.http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?p=224669
Jenže pořád je to poměrně hodně, třeba taková F-35 má max 18, 50st je maximální hodnota, ne trvalá
Zdroj?
Krom toho, pokud se bavíme o dočasných, tak Gripen má v tom smyslu taky neomezenou, protože byl testován při 110
Ne pokud nedokážeš, že pilot dokáže obejít soft limit na 26 stupnu AOA... F-35 byla testována taky na 110 stupnu AOA

https://www.flightglobal.com/news/artic ... et-382078/

Je tam pár citací od Flyna zabývající se AOA.
Trvalý G load má Gripen 9, F-35 dle verze 5,5 - 6.
Kde jsi tyto čísla vzal a co mají přesně znamenat? F-35A má byt taky schopná jít na 9G na svoji max rychlosti s (2xAAM 2X 2k JDAM)

Tady je serie článků věnující se změně požadavků ustaleného G http://elementsofpower.blogspot.cz/2013 ... -spec.html
Myslím že tady lítají nějaké legendy, které brzy odsuneme do říše snů, stejně jako schopnost F-35 supercruisovat (vzpomínáte?)
Ani LM tohle neoznačuje za supercruise, ale sprint na mach 1,2 po 150nm vzdálenost což je myslím zakomponovano v bojovém profilu z kterého se vypočítavá bojový radius (2xAAM 2X 2k JDAM)...

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/5/2017, 06:42
od Ionor
Môže mi niekto potvrdiť, alebo vyvrátiť informácie na tomto grafe? Sú už tieto informácie o F-35 vôbec dostupné?
Obrázek

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/5/2017, 08:18
od jersey.se
Přestože ten obrázek potvrzuje že Gripen je nejlepší, nějak se mi to čéče nezdá :razz:

(Gripen určitě nemá ustálenou rychlost otáčení skoro 30st/s, i když přes 20 má, v téhle oblasti budou přeborníci jiní, tipuju F-22)

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 9/5/2017, 10:21
od Ejdou Rotacak
To si maloval Speer na obědové pauze, zapomněl to na stole a pingl to pak uploadnul. Hodnota pro T-10S (Flanker B) je podivně podseknutá (nekoresponduje s uvolněnými informacemi).
T-10 M (Su-35) narostla dost do váhy, nese o dost víc paliva - nechápu proč má o tolik lepší hodnoty než T-10S.
Jsem jen fanda, ale grafů jsem už víděl stovky - tenhle je jak z "klubu přátel evropských projektů"

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 2/6/2017, 15:04
od Shania
Nácvik na Airshow v Paříži. F35A 3i konfigurace - tak uvidíme co nám nakonec předvedou.





Polaci a F-35?

http://www.defensenews.com/articles/pol ... round-2025

Zvažují nakup 32 strojů okolo 2025.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 19/6/2017, 14:33
od Shania
Tak konečně oficiální ukázka obratnosti F-35A 3i v bojové konfiguraci. 3i má pořád ještě omezenou letovou obálku.



Popis jednotlivých menevrů:

Obrázek

---
LM je blízko uzavření kontraktu za 37miliard usd na 440 F-35

Kontrakt zahrnuje LRIP 12-14, polovina je pro zahraniční zájemce.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 28/6/2017, 23:46
od zenith0009
Zkušební odpal AIM-9X za negativního G
Obrázek

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 00:04
od kenavf
Shania píše:Tak konečně oficiální ukázka obratnosti F-35A 3i v bojové konfiguraci. 3i má pořád ještě omezenou letovou obálku.



..
Mám taký dojem že predvedené vzdušné figúry by zvládli aj staré slovenské Mig-29.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 06:58
od jersey.se
No řekl bych že i Draken, natož 29

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 07:55
od Skeptik
jersey.se píše:No řekl bych že i Draken, natož 29
Se vší úctou k Drakenu, Drakem ne. Ne že by to nedal aerodynamický, to možná jo, ale chyběla mu ta brutální síla motoru. Ty akcelerace na vertikále by nedal.
Jinak souhlas, obratnost zhruba na úrovni MiGu-29.
Otázkou je, zda má smysl jít v obratnosti dál - přeci jen to je primárně útočný letoun, ne stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády a už vůbec ne akrobatický speciál.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 10:51
od kenavf
Skeptik píše:
jersey.se píše:No řekl bych že i Draken, natož 29
Se vší úctou k Drakenu, Drakem ne. Ne že by to nedal aerodynamický, to možná jo, ale chyběla mu ta brutální síla motoru. Ty akcelerace na vertikále by nedal.
Jinak souhlas, obratnost zhruba na úrovni MiGu-29.
Otázkou je, zda má smysl jít v obratnosti dál - přeci jen to je primárně útočný letoun, ne stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády a už vůbec ne akrobatický speciál.
Tá obratnosť sa môže využiť napríklad pri kradmom priblížení medzi horami niekde v Afganistáne,pri úhybnom protiraketovom manévre,...

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 10:52
od Ejdou Rotacak
v obratnosti že je dál? no nevím, že si dovolíte toto posoudit, když nestojíte na letištní ploše a nevidíte akrobacii prostorově.......to už ten Belgičan s Falconem v Čáslavi předvedl mnohem lepší vystoupení, když budu čerpat z čerstvých vzpomínek - přitom se nejednalo o nic extra, při čem by lidi čuměli s otevřenou hubou. V Hradci za ty roky taky moře lepších vystoupení :lej:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 11:24
od skelet
těžko soudit, když :
a) F-35 nemá otevřenou plnou letovou obálku (za mě je to k pousmání, uvážíme-li, kdy se F-35 dostala do vzduchu)
b) je údajně v bojové konfiguraci

F-35 mi evokuje F-105, ale snad to jednou bude F-4

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 13:01
od Dzin
kenavf píše:Tá obratnosť sa môže využiť napríklad ... pri úhybnom protiraketovom manévre,...
Nedosahují obvykle střely vzduch-vzduch přetížené několik desítek g? Myslím že třeba AIM-9 to má 30 - 50 g podle typu.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 17:08
od kenavf
Dzin píše:
kenavf píše:Tá obratnosť sa môže využiť napríklad ... pri úhybnom protiraketovom manévre,...
Nedosahují obvykle střely vzduch-vzduch přetížené několik desítek g? Myslím že třeba AIM-9 to má 30 - 50 g podle typu.
Ano dosahujú,ale je otázne či im to stačí,pretože strela reaguje až na zistený uhybný manéver ciela a preto je u nej oneskorenie preto na dostatočné zareagovanie potrebuje znášať niekoľkonásobne väčšie preťaženie ako pilot.Protiraketový manéver bola štandartná metóda ktorá sa nacvičovala a používala.Samozrejme moderné rakety teraz znášajú väčšie G-čka,ale v spojení s aktívnym a pasívnym rušením je možno protiraketový manéver ešte stále použiteľná vec. :?:

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 29/6/2017, 23:34
od Shania
Nepřekvapivě tu někteří nepochopili o čem ten displey je - navic na nej měli jen 6min.

Každý z těch manévrů reprezentuje schopnosti toho stroje (autoritu ovladacich prvku, silu motoru, ovladatelnost atd), není to žádný demo na efekt pro publikům, Rafale tam předvedla mnohem lepší show a a to se ani nepřiblížila k manévrům co předvedla F-35.

Tady je vysvětlení jednotlivých manévrů a co reprezentují a QA.



Obzvlášť bych rád veděl, který jiný stroj bez TVC zvadne manévr č. 4 loop a pedal turn a přitom být neustále pod kontrolou... možna superhornet
Prý tohle můžou letět i s plným interním palivem...

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 30/6/2017, 00:10
od Skeptik
Shania, sorry ale k čemu jinému než jako efekt pro publikum je předvádění na aerosalónech a leteckých dnech? K získávání zákazníků???
Jinak zaletět to umí většina moderních letadel, hned jako další mi youtube nabídlo tohle vystoupení ze stejného aerosalónu ... a vykašli se na to, že je to súčko, prostě taky Třicetpětka.

A tam můžeš vidět to samé, jen mnohem agilněji předvedené.

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Napsal: 30/6/2017, 10:21
od Shania
Skeptik píše:Shania, sorry ale k čemu jinému než jako efekt pro publikum je předvádění na aerosalónech a leteckých dnech? K získávání zákazníků???
Jinak zaletět to umí většina moderních letadel, hned jako další mi youtube nabídlo tohle vystoupení ze stejného aerosalónu ... a vykašli se na to, že je to súčko, prostě taky Třicetpětka.

A tam můžeš vidět to samé, jen mnohem agilněji předvedené.
Ano je to vždy ukázka pro lidi a kupce, ale myslím to tak, že zatímco ostatní mají vypracovanou choreografii se spoustou manévrů tak aby to byla co největší show pro diváka, F-35 předvádí v podstatě jen 5 figur, které jsou jasně oddělené pro demonstraci schopností. Tohle letěli test piloti LM a ne dedikovaný demo piloti, to teprve přijde.

Co se týká toho Su-35, chtěl jsem sice stroj bez TVC, ale i tak, i když je to mnohem lepší show, furt se tam něco děje, ale kde se tam su-35 blíží manevru č.4? Tím neříkám, že ho s TVC neumí...

https://gfycat.com/EnchantingFarflungGrison

tady je superhornet - 3min
https://www.youtube.com/watch?v=jB3RyxM7IMc

Tady je pak ukázka co umí nelimitovaná 3F, je tam vidět hlavně roll rate a podívejte se co má v pumovnici.



To by mohlo napovědět skeletovi, proč nemá po všech těch letech otevřenou letovou obálku, protože to vždy bylo v planu až pro blok 3F a test stroje s ním lítají pár měsíců a je třeba otestovat to ve všech možných konfiguracích až do mach 1,6G/9G...