Stránka 9 z 10

Napsal: 29/8/2011, 21:38
od cover72
Je to FAKE, viz http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth5b.htm (btw velice dobré stránky)
Obrázek

Napsal: 4/10/2011, 16:59
od krizak
Velice dobrá fotka J-20
Obrázek
Porovnání konstrukce stíhaček F-22 verzus J-20
Obrázek Obrázek
To bylo s americkou F-22 a teď J-20 verzus J-10
Obrázek

první fotku jsem ti zmenšil. Používej střední náhled. Díky Skelet

Napsal: 4/10/2011, 19:25
od asija
ad ta fejk fotka
http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth5b.htm
pise se tam
Pritom človek nemusí byť ani profesionálny letecký inžinier na to, aby si všimol niekoľko veľmi neštandardných a nezmyselných aerodynamických či konštrukčných riešení
.... ja sim si nevsiml, a snazim se je najit :) jake to jsou?

Napsal: 5/10/2011, 13:38
od Dancer
Kachní plochy v pozici, ze které by při možných výchylkách mohli ovlivňovat proudění vzduchu v nasávacím kanálu motorů?

Napsal: 5/10/2011, 16:57
od krizak
Tož sem si též prohlédl tu fotku a tedy nevím co by na tém letounu bylo jaksi nestandardní. Mh.. tady sem objevil nepřijatý návrh konstrukce stíhačky J-20, na první pohled vidět inspirace ruským trojplošníkem. Rusové toto aerodynamické řešení použili u stíhaček SU-33,34
Obrázek

Napsal: 13/10/2011, 11:12
od krizak
Když sem si tak prohlížel fotky prototypů J-20 a T-50, tak s překvapením zjistil,že dílenské zpracování bude lepší u J-20. Na draku letounu nejsou například vidět nýty jak u letounu T-50.
Obrázek
I když možná to zakrývá ta "sexi" černá barva
http://www.freeimagehosting.net/993e3
Menší příklad:
Obrázek

Napsal: 13/10/2011, 22:55
od rabo
Ak si pozrieš detailnejšie fotky lietajúceho prototypu T-50, tak ani tam tie nity tak nevidno. Vidno len tie, a aj to zapustené do vnútra, na skúšaných blokoch a častejšie vyťahovaných , napr. čidlo za pilotnou kabínou. atď. Ono porovnávať prototypy v rôznych fázach skúšok na nič nepoukazuje.

Napsal: 14/10/2011, 06:52
od Skeptik
Přiznám se, že nechápu jak je možné z jednoho detailu odvodit lepší nebo horší dílenské zpracování :o)
Osobně žádné "horší" zpracování nevidím. Jediné, co tam vidím je, že tato část potahu je nýtovaná a nýty zabroučené. No a co?
Ne všechny části je nutno / možno lepit, ne všechny části konstrukce jsou kompozitní.
Pokud je díl nýtovaný, tak při jakékoli úrovni zpracování povrchu jsou nýty na "syrovém" povrchu patrné - prostě je to jiný kousek materiálu uprostřed plochy jiného materiálu.
Trochu odlišné zbarvení, které nýt identifikuje, není žádná chyba.

Napsal: 14/10/2011, 10:40
od Alfik
U prototypů bývá zpravidla dílenské zpracování (včetně povrchové úpravy) na mnohem vyšší úrovni než u sériových kusů. A čím je daná země méně industriálně zdatná, tím bývá rozdíl větší.

Napsal: 14/10/2011, 11:45
od jersey.se
Není to pravidlem. Prototypy se mnohdy ještě před záletem modifikují atp. Vzpomeňme na Gripen, který bylo povoleno po jistý čas fotit pouze z levé strany :)

Napsal: 14/10/2011, 12:46
od Alchymista
Fotka patriaca k T-50 ukazuje nenastriekaný poťah, panely sú surovom stave, alebo so základovou farbou - na tom potom vidíš každý detail, i v ďaka tomu, že nity a panely majú rozdielny odtieň. Pozrie si podobné detaily na prototypoch T-50 už s náterom - množstvo nitov na paneloch zmizne celkom, ostatné sú potom menej výrazné.

Pritom si dovolím vysloviť domnienku, že prototypové T-50 ešte nemajú povrchový finiš sériových strojov - na prototypoch technici lezú aj pod panely, ktoré sa u sériových strojov nebudú otvárať celé roky (pokiaľ bude stroj slúžiť o útvaru). Takže je pomerne zbytočné nity dôsledne tmeliť - dneska to zatmelíš a prestriekaš, aby si to o týždeň, či dva, zasa odvrtával, pretože sa robí nejaká úprava či zmena, ktorý vyplynula zo skúšok...

A mimochodom, žiadnu podobne detailnú fotku J-XX som zatiaľ nevidel, všetky sú z urobené väčšej diaľky, obvykle teleobjektívmi. Takže porovnávanie kvality povrchového spracovania stojí dosť na vode. Čierny alebo tmavý náter navyše množstvo drobných detailov skryje, pretože nemajú dostatočný kontrast.

pre porovnanie: J-XX
Obrázek

PAK-FA/T-50 a F-22
Obrázek
Obrázek
Na svetlej spodnej strane F-22 je tiež vidieť nitovanie - napríklad aj v mieste výstuže dvierok zbraňovej šachty.
Na snímkach "zhora" je zreteľne vidno paneláž na PAK-FA, pri podrobnejšom skúmaní (silné zväčšenie) ale zistíte, že panely sú zrejme orámované červenou linkou.

Napsal: 10/11/2011, 10:58
od krizak
Obrázek Obrázek
detailnější záběry na J-20 a trošku vzdálenější pohled na J-20
Obrázek
Čína konečně zvládla vývoj motoru WS-10A o zhruba stejném výkonu jak ruský motor AL-31/123KN/ a tyto motory budou montovány do stíhaček J-10/11/15. Pro stíhačku J-20 ie usilovně vyvíjen motor WS-15,který má mít výkon řádu 170-200KN
Obrázek Obrázek
motor typu WS-10A a sériová výroba motorů typu WS-10A

Napsal: 8/2/2012, 08:02
od neutrino

Napsal: 8/2/2012, 15:48
od krizak
Před několika měsíci se objevil na plotě základny,kde se testují J-20 tento plakát s technickými údaji J-20
Obrázek
Tyto údaje velmi nedůvěryhodné :
max. rychlost -M2,5
hmot.letounu -17OOOkg
vzlet.hmotn. - 25 000kg
rozpětí křídla- 12,8 metrů
cest. rychlost- M-1,83
max. dostup- 20000metr
boj. rádius - 2OOOkm
max.dolet - 5500km
Podle posledních informací již 2 prototypy J-20 mají za sebou 60 zkušebních letů. Tady v tomto odkazu též odhad možnosti J-20
http://www.dept.aoe.vt.edu/~mason/Mason_f/J20Spr11.pdf

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 2/3/2014, 10:52
od krizak
Čínský pokrok v programu vývoje J-20:
Dne 1.3. již vzlétl prototyp 2011-pravděpodobně předsériová verze J-20 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
Rozdíl v konstrukci prototypů Obrázek Obrázek
J-20/2011 Obrázek Obrázek Obrázek

Další změny v konstrukci:
Obrázek Obrázek Obrázek
Srdce každého letounu-vyvíjený motor WS-15
Obrázek

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 2/3/2014, 16:25
od absik
No nie je to predsériový stroj ani náhodou. Práve to označenie 2011 má poukazovať na 3. prototyp a podstatne prepracovaný. Pritom 2011 bola doteraz v štádiu pozemných skúšok - rozbeh - odlepenie predného podvozku - aerodyn. pribrzdenie - dosad na 3 body - dobrzdenie 2 vyhadz. padákmi. Pri skúškach sa naďalej používajú deriváty AL-31, Číňania blafujú v pokrokoch na motoroch, na vývoz idú len typy s originál zakúpenými motormi ruskej výroby, tým vlastne došlo k udobreniu vzťahov za nelicenčné kópie Su-27 a začatiu rokovania o kúpe letky (12 - 20) Su-35(BN) - teda prototypu z ktorého ďalším vývojom vznikol Su-35S. S-ka sa má vyrábať len pre ruské letectvo. Po totálnom krachu Číny okopírovať námorný Su-33 číňania prišli s prosíkom do SATURN-u(dvorný dodávateľ motorov pre Súčka, inak člen holdingu Suchoj) aby im pomohli s motormi, pričom niektoré časti budú kupovať priamo z Ruska a za motory Čína bude platiť obmedzené licencie. Rusko tak opäť získalo kontrolu nad čínskym vývozom kópií ruských lietadiel.

http://vpk.name/news/105970_kitai_nacha ... a_j20.html

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 2/3/2014, 19:32
od krizak
absík

Prototyp nebo předsériový letoun označen 2011 vzlétl 1.3. 2014 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
tento letoun má pravděpodobně instalovan radar na boku trupu
Obrázek Obrázek
No a zda je to jen prototyp nebo již před sériový letoun ví zatím jen Číńané
Obrázek Obrázek Obrázek
Tak to nebude radar ,ale odsáváni-viz podobné řešeni SU-27 Obrázek Obrázek

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 2/3/2014, 20:31
od absik
No a zda je to jen prototyp nebo již před sériový letoun ví zatím jen Číńané
Myslím že ani oni :) . Po 2 - 3 letoch nevie nikto nič. Prvé 2 prototypy urobili spolu takmer 60 letov aby presvedčili konštruktérov o nutnosti nevratných zmien hlavne vstupných kanálov + "uhlové" doladenie pre lepší stealth, to všetko sa prejaví zákonite aj na aerodynamike. Samozrejme že to "môžu risknúť" a spustiť overovaciu sériu, ale ak by to nevyšlo, pre vojenskú prestíž by to bola katastrofa, pretosa predpokladá ďalší postup viz. nižšie.
Isté je len že prvú sériu budú poháňať ruské motory:
....первые серийные J-20 будут оснащаться двигателями АЛ-31Ф-М1 (тяга 13,5 т), АЛ-31М2 (14,3 т) или 117С (14,5 т). В 2010 году появились сообщения, что Китай стремится закупить 117С для J-20, но Россия не спешит продавать эти двигатели отдельно от Су-35.
Испытания первых серийных истребителей J-20 c двигателями российского производства в составе ВВС НОАК могут начаться уже в 2015 году, поступление на вооружение в 2017 году и обретение первоначальной боевой готовности к 2019 году.
Čiže: "prvé sériové J-20 budú osadené motormi Al-31FM1 (ťahu 13,5 ton), AL-31M2 (ťah 14,3 ton) alebo 117S (ťah 14,5 tony). V r.2010 sa objavili správy, že Čína sa chystá nakúpiť 117S pre J-20, ale Rusko sa s predajom neponáhľa, nechce ich predávať oddelene od Su-35.
Skúšky prvých sériových J-20 s motormi ruskej výrobyv zostave VVS Číny sa môžu začať už v r.2015, zavedenie do výzbroje vr.2017 a do stavu bojovej pripravenosti k r.2019.
Údajne v tomto alebo budúcom roku sa objaví aj dvojmiestny prototyp J-20S.

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 30/12/2014, 19:39
od Karsa Orlong
hm, tak Čína pěkně šlápla na plyn, protože první let má za sebou už šestý prototyp J-20

starty jednotlivých prototypů:
2001 11. leden 2011
2002 6. květen 2012
2011 1. březen 2014
2012 26. červenec 2014
2013 29. listopad 2014
2015 19. prosinec 2014
(číslo 2014 bylo přeskočeno, protože čtrnáctka je v asijské kultuře považováno za hodně nešťastné číslo)

„patnáctka“ při svém prvním letu

Obrázek

Re: J-XX (J-20)

Napsal: 31/12/2014, 10:33
od stetula
je to už dřív co jsem brouzdal po netu a někde jsem četl že do roku 2022 chce mít čína 250 ks J20