Stránka 10 z 10

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 30/3/2022, 14:05
od Wasp
Viděl jsem i skoro 90 stupňů, ale ve videu mluví tak že Eagle dosahoval vyšších AoA.
Obě letadla , jedno mělo a druhé má, pěkně vysoké AoA, ale u Kocoura bych si myslel že bude mít větší AoA, protože byl námořník.
Oni tam teda zminují 35 units AoA - cca 25 st. skutečných AoA u F-14, což může být myšleno jako že do těch 35 units umí Tomcat manévrovat. Nad se dostane, ale už nebude tak manévrovatelný.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 30/3/2022, 15:04
od Pavel 15
Kocurek a jakou má manévrovatelnost :

ve výšce 1524 3048 4572 7620

F-14 A udržovaná 15,4 13,4 11,6 8,2 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5 G

F-14 D trvalá 16,1 14,1 12,2 8,3 , 4 AIM-7 a 4 AIM-9, Palivo=50 %, G limit 6,5G

okamžitá 21,8 19,8 18,1 15,1

Hlavně tento letoun měl problémy s motory, motor TF-30 byl v 60 letech vyvíjen pro F-111.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 30/3/2022, 15:13
od skelet
F-14A měla problémy s motory TF30, proto se nakonec sáhlo po motorech F110, čímž vznikl F-14B.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 30/3/2022, 15:44
od Wasp
On měl mít motor F-100, ale námořnictvo rozhodlo že vývoj je drahý a tak se počká, až o mnoho poníčených letadel později dostal F-110.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 30/3/2022, 15:45
od Wasp
Jinak, pilota nic neomezovalo v přetížení ne ? Slšel jsem o tom že Tomcat šel i přes 9G.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 31/3/2022, 17:35
od seabee
Pavel 15 píše: 30/3/2022, 15:04 Hlavně tento letoun měl problémy s motory, pamatuji jak v L+K počítali , kolik
letadel US.NAVY již se zřítilo . Tím mi připomíná tady jednoho, kdyby byl
starší- tak bych myslel , že byl redaktorem L+K ze 70 let.
Tak ono námořní létání má obecně svá specifika, viz nedávné diskuze o dvou zřícených F-35B, tam také zmíněné ztráty námořních MiG-29 a nebo vysoké ztráty cvičných T-45C Goshawk - ze 221 dodaných 27 ztracených při haváriích (mínus mínus konfigurace = cvičný/námořní).

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 31/3/2022, 18:00
od Wasp
Šlo o problémy s Flat spin, s přistáváním v určitém AoA a s motory TF-30. Asi letadlo ročně na vrub Flat spin.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 19/4/2022, 15:03
od Pavel 15
Ohledně těch katastrof , myslím to bylo zveřejněno v L+k, až 30% měl na ,, svědomí motor TF-30 ''.

v letech 1992-94 při katasrofách zahynulo 10 pilotů F-14

https://pbs.twimg.com/media/FQtVH35WUAA ... name=small

počet nehod stíhaček F-14


popis havárie a smrti pilotky F-14-rok 1994

https://www.wearethemighty.com/popular/ ... -accident/

grafy- jak F-14 uměla manévrovat

https://pbs.twimg.com/media/FQtWuVtXwAY ... name=small

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 19/4/2022, 16:07
od Wasp
Grafy havárií - super.
Grafy zatáčení jsou moc rozmazané.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 19/4/2022, 16:50
od Pavel 15
- grafy




Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 19/4/2022, 17:50
od Wasp
To už přečíst jde.
Super.

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 3/6/2022, 14:15
od Pavel 15
Kocur v hře War Thunder

https://www.youtube.com/watch?v=YjG3rOKGWGc&t=125s


v diskuzi již bylo napsáno .že motory TF-30 určené pro bombardér F-111 zavinily 30% havárii

https://www.19fortyfive.com/2022/06/the ... ak-points/
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti



Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Grumman F-14 Tomcat

Napsal: 18/12/2022, 15:14
od Wasp
Moc pěkné fotky, prostřední bude Ferrisovo schéma.
TF 30 nebyl špatná motor, ale v draku F-14 měl být pouze v malém počtu. Pak měl být Kocour vybaven motory F-401. Ale námořnictvo tak neučinilo a tak Kocourek čekal dlouho na motory F-110, které ovšem přišly v nízkých počtech.