Mikojan MiG-25

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

TO SA58: Ntj ale zase člověk musí vzít v úvahu, že prastrejc asi sloužil na více letištích (za svou relativně dlouhou kariéru), takže je možný že byl i v Líních (ale na to jsem se ho nikdy moc nevyptával, protože o on o svý kariéře v letectvu ČSLA mluví buď jen s důchodcema u piva a nebo, když si sežene, nějakej supr model bojovýho letadla---hodně "slepuje").
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Člověče, jak dlouho byl u těch MiGů-25, že ho nechali propetět?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

Jo člověče to kdybych věděl, mě se akorát zmínil, že se prolít s tím Mikojanem dvacetpětkou (jeho mluva) nad Pik - Komunismou (asi nějaká hora) na Kavkaze a při přistání mu bouchla guma, cituji prastrýce: "Sem s tím dosed, votevřu padák a najednou prásk dojíždím taktak."
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

kragh píše:Někdy v polovině 70-tých let mi spoložák na VVŠ vyprávěl,že ty MiGy-25 viděl startovat z prostoru Milovic.Tak by mě zajímalo,jestli měl vlčí mlhu,nebo jestli Sověti měli Foxbaty aspoň dočasně i v ČSSR...
Jisté krátké období byly umístněny v PLR (podle PL zdrojů). U nás sem nezaznamenal, že by se někdo zmínil, ale to neznamená, že nebyly. Mohlo se jednat o návštěvu pluku, který měl příslušné letiště používat v případě komfliktu. Tyhle případy jsou známy i z provozu na našich letištích. Existují fotografie Su-9 na našich letištích.
Sám sem byl svedkem přeletu 9 (12) kusů Su-24 v roce někdy okolo 1981. V té době probíhalo na našem území spojenecké cvičení VS a je velmi pravděpodobné, že letouny u nás sedly.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Vrátím se ještě k samotnému letadlu, tedy respektive k věcem, které jsem posbíral na internetu a krom toho se mi mezitím do rukou dostala knížka „Vovzdušnyj štit strany sovetov“ z pera Igora G. Drogovoze. Nepovažuji internet jako legitimní zdroj, jelikož tam je možnost bludné informace zcela normální, tím se nechci dotknout seriozních zdrojů, ale bohužel pravda je taková. Vyhýbal sem se informacím které zavání senzací. Držel sem se při zdi, a nedočtete se zde toho, co je, řekněme….. nedůvěryhodné.


Mrkneme na výzbroj stíhací verze.
Tu ve stíhací verzi tvořily čtyři ŘS R-40. Na vnitřní závěsníky se zavěšovaly ŘS R-40T, na vnější R-40R. Střely R-40R mohly být použity čtyři na všech závěsnících, R-40T pak jen na vnitřních, ty byly totiž vybaveny zásobníky tekutého dusíku, který byl nutný k nachlazení IČ čidla. Nikde sem se nedočet, jestli mohly být odpáleny i bez tohoto chlazení (omezovalo by to ŘS na útok pouze ze zadní polosféry cíle a zkracovalo dosah). Co měly střely shodné, byl motor na TPH P1D-134 s 118 kg paliva a tříštivotrhavou bojovou část o hmotnosti 35kg s aktivním dvoupásmovým radiozapalovačem. Efektivní dosah byl 7m. Ve výzbroji byla i „speciální“(rozuměj jaderná) bojová část. Naváděcí hlavice byly pochopitelně rozdílné. U R-40R to byla poloaktivní impulsní hlavice PARG-12 a u verze R-40T pak infračervenou hlavicí T-40A1. Letová rychlost střel byla velmi vysoká a přesahovala M=5.
Dosah u R-40R byl do 38km (často je udáváno 50km, ale vypadá, že se jedná o údaj za ideálních podmínek, nebo spíš teoretický), u R-40T pak 30km z přední polosféry a 15km ze zadní. Maximální výška odpalu raket byla 30000m ze zadní polosféry a 27000m z přední polosféry cíle. Maximální rychlost cíle 3500km/h, výška pak 500- 30000m. maximální přetížení cíle pak 2,5G. První sestřel střelou R-40R byl dosažen 16.září 1969 a cíl byl bezpilotní Mig-17F letící na výšce 600m. Rakety měli na svou dobu dobré výkony a rozsahy použití výšek a rychlostí cílů byly vyšší než jiných raketových systémů v VVS.
V září 1976 spekulovali Sovětští odborníci o tom, co vlastně o výzbroji Migu-25 vynesl Beljenko. Rakety do Japonska nedovezl, ale nebylo jasné co dokáží Japonští a Američtí odborníci vyzkoumat z palubních systémů, z dokumentace a znalostí které měl Beljenko k dispozici. Vzhledem ke skutečnosti, že se v rámci modernizace letounu změnil radar letounu na Safir-25 který nebyl impulsní, ale pracoval na táhlé vlně a měl velmi dobré výsledky proti nízkoletícím cílům a to že pro Mig-23M(měl radar Safir-23) se zrovna vyvíjela ŘS R-24 bylo rozhodnuto použít pro modernizaci novou poloaktivní naváděcí hlavici. Tou se stala RGS-25. Byla obdobou té na R-24, mimochodem mě překvapilo, jak je po různých článcích a forech raketa R-24 vysoce hodnocena. Raketa dostala novou schopnost a to, nečekat až hlavička rakety zachytí cíl, ale inerciálním naváděním se dostat na dosah kde lze cíl zachytit. Vznikla tak střela R-40RD a výrazně se zlepšil její dosah. Byl 72km (zase opět se objevuje údaj 80-90km, jedná se podle mě zase o číslo ideální) s tím, že část letu je naváděná na cíl bez toho, že sama cíl viděla. Možné manévrování cíle bylo až 4G. Podobnou modernizací prošla R-40T, nová IČ hlavička 35T1 a označení R-40TD. Vzhledem k tomu, že modernizovaný Mig-25PD a PDS dostaly pasivní IČ zaměřovač TP-26, podle toho co se mi podařilo najít měl mít dosah na cíl ze zadní polosféry až 60km! (TP-23M na Migu -23M „jen“ 35km), bude se zase ale jednat o ideální podmínky, byly možnosti navedení na cíl podobné jako u T-40RD. Mig-25PD dostal do výzbroje také střely krátkého dosahu R-60 (R-60M), které nosil po dvou na vnějších závěsnících. Celý modernizovaný komplex dostal označení Mig-25-40D a do výzbroje byl oficiálně přijat 30. června 1979, v té době již běžela výroba cca rok.

R-40RD: délka - 6,32m, průměr- 0,31M, rozpětí - 1,3m, hmotnost - 450kg
R-40TD: délka – 5,93m, průměr- 0,31M, rozpětí - 1,3m, hmotnost - 460kg


V seznamu havárií sem našel 16 katastrof letounů Mig-25, první s datem 30.10.1967, poslední pak 02.07.2003. Nedělám si deziluzi, jistě jich hejno chybí.

V článku nahoře sem popsal pár bojových nasazení. Lze ještě doplnit že v bojích mezi Ázerbájdžánem a Arménií o Náhorní Karbach v letech 1992-93 byly dva Migy-25 (jeden RB a jeden PD) sestřeleny Arménskou PVO. (Je neuvěřitelné, že při útocích na pozemní cíle, oba!!!! Údajně napadali ŘS R-40T pozemní cíle, ale tohle nebudu komentovat)
25.12.1992 byl nad Irákem sestřelen Mig-25PD pilotem letounu F-16 a raketou AIM-120, když pokukoval po U-2 plnícím úkoly nad Irákem. 15. ledna 1999 se dvojice F-15 honila za dvojicí Migů-25 jihozápadně od Bagdádu, jedna odpálená AIM-7M a tři AIM-120 nenašly cíl a oba Migy uletěly. Také dva letouny F-14 po odpálení AIM-54 nemají dva zaměřené Migy zapsány, opět piloti Migů rakety vymanévrovali a jistě rádi zmizli.

Poloaktivní hlavice PARG-12 rakety R-40R
Obrázek

R-40T
Obrázek

Ještě motor: R15B-300
Obrázek
Naposledy upravil(a) redboy dne 10/7/2006, 17:57, celkem upraveno 3 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ještě k Beljenkovi., to že přelétl s Migem-25P 6. září 1976 do Japonska jsme si řekli. Neřekli jme si, že byl vrácen na palubě lodi. Do přístavu byl přepraven v 13 kontejnerech 12.11.76. Co potom bránilo odplutí lodi? Sověti kontejnery otevřeli a rozmontovaný letoun prohlédli. Zjistili, že Japoncům zůstaly za nehty téměř všechny elektronické bloky včetně toho nejcennějšího, identifikátoru svůj-cizí. Na to konto předložili Japoncům fakturu na 7,7milionu rublů (cca 11M$). Na oplátku dostali Sověti účet na 40000$ za dvě uražené antény na Hakodate (Beljenko neubrzdil). Takže teprve 15. listopadu 1976, po vyřízení finančních záležitostí se plulo domů. Finanční ztráty Sovětského svazu jde ale těžko posoudit. Vznikl Mig-25PD a všechny již vyrobené musely být přestavěny na PDS. No a Identifikátory svůj-cizí, byly vyměněny na všech letounech VVS.
A co Beljenko? Podle většiny údajů přednášel na Americké letecké akademii a dotáhl to na plukovníka USAF. Oženil se, má tři děti, rozvedl se a dnes žije v Kalifornii a obchoduje. (Našel sem i údaj, že zahynul při autonehodě, možná je pravda oboje, nevím)

Viktor v pilotní kombinéze USAF
Obrázek

Cesta za poznáním na palubě C-5A
Obrázek

Co to přiletělo??
Obrázek
Naposledy upravil(a) redboy dne 10/7/2006, 17:53, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

redboy píše: Na to konto předložili Japoncům fakturu na 7,7milionu rublů (cca 11M$). Na oplátku dostali Sověti účet na 40000$ za dvě uražené antény na Hakodate (Beljenko neubrzdil). Takže teprve 15. listopadu 1976, po vyřízení finančních záležitostí se plulo domů.
tam litaly i milionovy pokuty za poruseni vzdusnyho prostoru, za nepratelsky chovani atd., navic rusaci zacali unaset japoncum rybare, aby je tim donutili miga co nejdrive vratit... co jsem se docetl ja, tak nikdy zadna faktura nebyla ani z jedny strany uhrazena a miga vratili s takovou prodlevou proto, ze si ho zkratka museli poradne prohlidnout, tot vse, urcite to nebylo kvuli penezum...ve studeny valce
válka je vůl
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

Stejně ty Mig-25 zase nepředstavovaly takou roli v případné válce, hlavní tíha byla tuším na MIG-21 a MIG-23 stejně jako na SU-7
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Mikhassel.Dralno píše:Stejně ty Mig-25 zase nepředstavovaly takou roli v případné válce, hlavní tíha byla tuším na MIG-21 a MIG-23 stejně jako na SU-7
Migy-25, Su-15, Tu-128... hráli stejnou roli jako F-102, F-106, F-14, F-15A.... Letecké útvary PVOS hrály v Sovětské strategii roli. To jestli je to role malá posuď sám :)
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

fatale píše:tam litaly i milionovy pokuty za poruseni vzdusnyho prostoru, za nepratelsky chovani atd., navic rusaci zacali unaset japoncum rybare, aby je tim donutili miga co nejdrive vratit... co jsem se docetl ja, tak nikdy zadna faktura nebyla ani z jedny strany uhrazena a miga vratili s takovou prodlevou proto, ze si ho zkratka museli poradne prohlidnout, tot vse, urcite to nebylo kvuli penezum...ve studeny valce
Prodávám jak sem koupil, peníze uhrazeny podle více zdrojů byly, ale to je celkem fuk. Prohlídky letounu měly skončit ( a asi taky skončili 5. a 6. se mělo odplout) Ale pravdy se stejně nedopátráme :)). Jistě, že o peníze nešlo. to byl detail. Podle toho co sem se dočet, tak Japonci vznesli požadavky až jako reakci na Sovětský požadavek.

Já to psal na začátku, zdroj je internet. Nepoužil sem nic, co by nebylo i na stránkách Ruských a zároveň anglických (převážne USA) a to na několika místech, ostatní sem vypustil....... možná je to shoda bludných názorů.
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 20:36

Příspěvek od Foxbat »

Aj tak Rusi Amikom Migom 25 vysusili rybnik na pekne dlho...
Moj stryko sluzil ako straznik na jednom letisku - neviem akom - bolo to niekde v cechach pri hraniciach s nemeckom..boli tam nove Mig 19 a robili na nich testovacky...mal pilota kamarata, ktory zostrelil par balonov a somarin - bludov, co lietali spoza zapadnych hranic...kamarat mu ukazal postup ako co urobit aby vzlietol...horsie to bolo s pristavanim..to je samozrejme...zanedlho nato pri jednom teste jeho stroj spadol a z pilota vaziaceho 90 kg nasli len 3 kg...a pokoseny les..
Pocul som, ze na ceskych hraniciach sa casto nahanali Mig 21..asi verzie F.. s F104 ...je to pravda? jeden s pilotov sa mi dusoval ze ju aj odohnal..
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Foxbat píše:Aj tak Rusi Amikom Migom 25 vysusili rybnik na pekne dlho...
Moj stryko sluzil ako straznik na jednom letisku - neviem akom - bolo to niekde v cechach pri hraniciach s nemeckom..boli tam nove Mig 19 a robili na nich testovacky...mal pilota kamarata, ktory zostrelil par balonov a somarin - bludov, co lietali spoza zapadnych hranic...kamarat mu ukazal postup ako co urobit aby vzlietol...horsie to bolo s pristavanim..to je samozrejme...zanedlho nato pri jednom teste jeho stroj spadol a z pilota vaziaceho 90 kg nasli len 3 kg...a pokoseny les..
Pocul som, ze na ceskych hraniciach sa casto nahanali Mig 21..asi verzie F.. s F104 ...je to pravda? jeden s pilotov sa mi dusoval ze ju aj odohnal..


Už je to tu zase. Můj strýček-tatínek-babička-pes (nehodící se škrkněte) sloužil u hranic na letišti (letiště u hranic je strategická blbost) a tam .......

To je jak silvestr s Menšíkem :D
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Podle údajů výrobce bylo v letech 1962-1987 vyrobeno 4469 motoru R-15B-300 z toho 560 na export. Je zajímavé, že v součastné době ho nabízí zbylým uživatelům letounu Mig-25. Letounů v součastné době slouží ještě:
Alžírsko 17ks
Lybie 63ks
Sýrie 35 ks
A je nabízena jejich modernizace.

R15B-300:
Obrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6849
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Příspěvek od michan »

Zřejmě by si po modernizaci, pro své nesporné kvality, jako je i rychlost, svou úlohu plnil.
ObrázekObrázekObrázek
Jiří Hejtich
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 13/9/2006, 17:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiří Hejtich »

MiG-25 v době svého vzniku vzbudil na Západě velké obavy. Od roku 1970 byly sovětské MiGy-25 P operovaly z Egypta. V roce 1973, kdy jeden Foxbat přeletěl území Izraele rychlostí M=3,2 ve výšce 24 000 m. Takových výkonů tehdy nebyl žádný západní stroj schopen, což dokládají i neúspěšné pokusy izraelských F-4 E o jejich zachycení při dalších přeletech. Přítomnost Foxbatu společně se ztrátami, které ADF/AF utrpěl v Jomkippurské válce, vedly jeho vedení k urychlenému hledání vysokovýkonného stíhače, který by byl schopný MiG-25 zastavit. Byl vybrán F-15. O naléhavosti přítomnosti Eaglu v Izraeli svědčí rovněž fakt, že mezi nimi byl i F-15 B přestavěný ze stroje z ověřovací série.
Pro Západ si mohl přísně utajovaný MiG-25 prozkoumat poté, co poručík Viktor Bělinko s jedním MiG-25 P uletěl do Japonska. Výsledky expertíz přinesly částečné uklidnění. Bylo zjištěno, že MiG-25 sice může dosáhnout M=3,2, ale za cenu zničení motorů, které musely být po letu vyměněny. Údajně měli piloti povoleno létat „jen“ do M=2,5. Výšky 24 000 m mohl dosáhnout je se dvěmi R-40 (AA-6), s plnou výzbrojí čtyř raket klesl dostup na 21 000 m. Západ považoval MiG-25 za nebezpečný také proto, že se domníval, že je schopen vedení manévrového boje. Dle Bělinkových informací byl maximální násobek 5,5 G, a to je v případě, že v křídelních palivových nádržích nebylo palivo. V opačném případě se snížil na 2,2 G. Doletu MiGu-25 byl na západě odhadován na 2 000 km, ve skutečnosti byl jen 1 200 km (přeletový). Bojový akční rádius pak činil pouhých 300 km. Ani elektronika se nemohla rovnat té západní- radar Foxbatu Smerč A nebyl schopen zachytit cíle letící pod 500 m.
Po roce 1976 byl MiG-25 uvolněn na vývoz, ale ostatně jako všechny exportní verze sovětských letounů s elektronikou nižší úrovně - vždy byly vybaveny starším radarem Smerč-A, i když letouny MiG-25 PD sovětské PVO jež měly výkonnější Safir 25. MiG-25 podstoupil několik vzdušných soubojů s výsledným skóre 1:3 (pokud je mi známo). 13. února 1981 byl sestřelen syrský MiG-25 PD poté, co padl do izraelské pasti. MiG byl nejprve vylákán izraelským RF-4 C, který pronikl nad území Libanonu. Následně se na základě informací z E-2, který sledoval celý vzdušný prostor, otočil a podél pobřeží se vracel zpět do Izraele. MiG-25 se jej rozhodl pronásledovat. V tu chvíli na základě pokynu E-2 začaly ostře stoupat F-15 A, které se proti syrským pozemním radarům i radaru Safir 25 MiGu-25, skrývala v údolí Bikáa. MiG byl sestřelen raketou Aim-7 F Sparow.
K dalším bojům došlo v roce 1991 v Zálivu, kde se střetly irácké MiG-25 PD s letectvem koalice. 19. ledna, dva dny po zahájení bojů, byly dva MiGy sestřeleny F-15 C od 58.TFS z Eglinu (s.n. 85-0099,85-0101). Jeden padl za oběť Aim-7, druhý Aim-9. MiG-25 však zaznamenal i úspěch, když sestřelil F-18 od US NAVY (nebo USMC?). V pozdější fázi konfliktu se irácké MiGy-25 držely zpět a později přelétly, stejně jako ostatní přeživší letouny, do Íránu.
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
hornet
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 16/6/2006, 10:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od hornet »

Nádhera!!! Nemáte někdo náhodou přebytečný čtvrtmeloun? Nechal bych se povozit.....
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ještě k pětadvacítce: Je potřeba si uvědomit, že to nebyl stíhací letoun k vybojování vzdušné převahy, byl to přepadový letoun, jediným jeho úkolem byl start, pilot navedl letoun do směru cíle a nechal se tam dovést ze země, v momentě, kdy mu ze země nahlásili cíl, zapnout radar, označit cíl pro ŘS, odpálit dvojici, v případě neúspěchu druhá dvojice. Pak odpoutání návrat na letiště, doplnění a hotovost na další start. Je to stejná koncepce jako F-102, F-106, částečně Tu-128 a částečně Su-15. Výkony byly pouze z důvodu vysoké stoupavosti a dostupu. Nikdy se u něj neuvažovalo s bojem se stíhacími letouny v podobě jako třeba F-15. Nelze ho s F-15 srovnávat. Rakety R-40 nebyly ani určeny k boji manévrovými cíli.
I elektronika byla tomuto cíli podřízeny, jeho nasazení se předpokládalo v boji za použití jaderných zbraní, všechny elektronické prvky které nešlo postrádat (a to byl radar a Poljot..) musely mít podobnou ochranu proti EMI, jako palubní vybavení strategických bombardérů. Nelze ji ale srovnávat s letounem F-15, jednak jsme v Sovětském svazu, a jednak o generaci pozadu. Toto srovnávání se stalo moderní po úletu Beljenka, kdy vše možné články popisovaly právě porovnání s F-15……… Je to vytržené z reality.

Maximální rychlost byla M=2,83 (3000km/h), z důvodu životnosti motoru, byla první značka na plynu, odpovídající M=2,5 (cca 2700km/h). Pokud byl použit nouzový režim motoru (pak šlo vymáčknout zmíněných M=3,2 na výšce nad 23000m a bez výzbroje, pak musela podle předpisu následovat preventivní výměna motorů a ty odeslány na revizi k výrobci. Taková rychlost ale byla zaznamenána při přeletu pouze jednou a byl to první přelet přes Izrael. Pilot Nikolaj Stogov nechtěl riskovat, že by ho něco mohlo dostat, později se ukázalo, že stejně ne. K tomu se váže zajímavá historka: Pilot hlásil za letu kouř v kabině, pochopitelně průšvih… po chvíli hlásil, že nic nehoří, ale prostě je tam lehký dým, držící se v kokpitu. Důvod? Po přistání ho dostávali ven za použití páčidla, jelikož překryt kabiny nešel dobrovolně otevřít, aerodynamickým ohřevem se rám kabiny ohřál do té míry, že se zapeklo těsnění.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pěkné video, mám podobné (ale dlouhé) s Migem-31 a operátor má kameru v ruce a následuje výmluvný pohled na přístroje, i když tohle je asi o malinko výš. Co mě ale zaujalo, je to, že piloti na startu nemají výškový oblek!!!!!!! To se mi až nezdá, tohle si piloti zmíněné jednatřicítky nedovolili.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Beljenkin o svým životě v SSSR, přeletu do Japonska a následném životě v USA napsal knihu, vyšla i u nás.
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Odpovědět

Zpět na „Letadla“