Stránka 2 z 5

Re: vejda

Napsal: 13/4/2008, 11:08
od Rosomak
Milda píše:Rosomáku, jestli pak jste si při té zkoušce cvrnkli do textilu?
Tam to bylo zvykem už dlouho, byla to tam už vcelku proježděné. Byla to taková mazácká zkouška řidičů, a nebo se řidič chtěl předvést.
Spíš člověk měl takový svíravý pocit, jak se to auto pomalu stavělo na zadní ;-)

Kačena

Napsal: 13/4/2008, 12:50
od Lněnička
Mohl by někdo povolaný zpracovat stejně pěkně téma asi nejlepšího terénního auta ČSLA - T805? Ta prošla tam, kde končily Pragy, Tatry, o ruských výrobcích ani nemluvě. Kňučela na plné otáčky na jedničku se zapnutou redukcí, jela krokem ale dojela.

Kačena

Napsal: 13/4/2008, 21:52
od Milda
S ,,kačenou,, jsem jezdil jako velitel a můžu říci, že jsme s ní jezdili běžně po tankové cestě, což byla jízda pro sebevrahy. Ale nám se to zdálo tenkrát normální. Je pravda, že jsme byli umlácení jízdou, kolikrát se auto tak naklonilo, že jsme čekali pád na bok ale vždy jsme to vybrali.Místy kačena nebyla vidět na tankové cestě aby jste byli vobraze jak ta ,,cesta,, vypadala. Byla vyježděna za ty roky tankama. Marvine, s kardankama jsem neměl nikdy problémy, možná to bylo taky proto, že jsem ji dal ,,kládu,, jen vyjímečně a že jsem měl nové auto které ,,drželo,, zatím. Je jasné, že když jsi se setkal v dílně s hajtrou která jezdila dennodenně, tak se vždy něco časem pohnojilo. Já ty nové vejdy nezažil ale to auto na velkou rychlost asi stavěné nikdy nebylo. V 81 roce jsem potkal vojáka co jezdil na vejdě a ten nám řekl, že je to auto starší jak on. Na štítku byl rok výroby 1954! Tak si vezmi co ta auta vydržela. A každý stroj se časem může po.rat. I dříč vejda. :)

Napsal: 4/5/2008, 10:43
od Pegeucko
Po půlstoletí služby v armádě míří Praga V3S do důchodu. Nahradí ji nová generace vozů, Tatra T-810.

Podrobnosti ZDE:
http://zpravy.idnes.cz/legendarni-vetri ... r_nato_inc

Napsal: 4/5/2008, 12:32
od skelet

Napsal: 8/2/2009, 11:20
od komisař
Údaje k modernizované verzi jsou v ATOMU č. 1. 2 ročník 1983 a č. 5 ročník 1982. Bohužel můj "archív" utrpěl povodní 2002, zůstaly jen odkazy. Tak uvádím aspoň zdroj.

Napsal: 8/2/2009, 17:55
od Pátrač
Pro mě osobně je vozidlo P V3S citová záležitost. Kdysi dávno jsem na ní dělal řidičák. Strávil jsem na hodně hodin a naběhal poměrně dost kilometrů. Dělal jsem na ní i hluboké brodění - řídil jsem ji a vodu jsem měl po hrudník. Jen upravit sání trvalo dvě hodiny.

Jako palivář jsem ji měl jako cisternu na všech útvarech co jsem kdy sloužil. Byla to dobrá mašina. Nezažil jsem, že by někam nevyjela a nebo někde zapadla.

Na válnících jsem dokonce vozil pružné nádrže na PHM to byl luxus. Jednou jsem s ní frčel s kopce, pak musel brzdit a vak se zvedl, převalil se mi přes kabinu a válel se jak prase v trokách před vozíkem. Hned bylo co dělat.

Bylo to a pořád je to dobré auto. Já jsem přesvědčený, že svým tempem by projela i jakoukoliv trať na Dakaru.

Napsal: 8/2/2009, 22:07
od Tunac
Pro ty, pro něž je "Ventra" srdeční záležitost, jsem hodil na FTP v .pdf V3S dilenska příručka, V3S el. schemata a V3S katalog ND.
Tak moc neslzte, je to i pro mě srdeční záležitost. :D
Na :razz: "vétřasky", neuznaného dělníka ČSLA. Zasloužila by si pomník.

Napsal: 8/2/2009, 23:27
od lkala
To je samá chvála, co trochu kritiky. Podle mě například ten motor byl vzhledem k váze slabý, ventra byla prostě podmotorovaná. Ty terénní vlastnosti byly skutečně exelentní, bohužel vykoupeny silničními. To už ale tak bývá i u jiných vozidel.

Napsal: 9/2/2009, 07:21
od Mantra
No a to neberu v potaz přidřené nebo zadřené motory jenom kvůli tomu, že se na dílnách nechtěli vracet tzv. psaníčka na blok motoru, pro lepší chlazení. Já osobně zažil několik předposledních válců, a nejhorší bylo když přivezly emkovou s tím samým problémem a v roce 1995 už jsme nesehnali náhrdaní díly!! Bylo dost těžké odepsat auto z roku 86.

Zapadnout uměla jako každý jiný auto, jenom jsem zvědavý jaká bude průchodnost té nové T810 s jednoduchýma kolama.

Ještě si tak vzpomínám na krutá zimní rána kdy jsem startovali pomocí novin.............opravdu dobrý stroj a přesun z Doupova do posádky, nějakých 200km byl něco děsnýho.

Napsal: 9/2/2009, 08:02
od Pátrač
Jistě - bylo to staré auto a motorově byla slabá. Ale na druhou stranu ty zimní starty k ní patřily - byla to součást folkloru. Jet v ní v zimě bylo skutečně silným zážitkem. Člověk si připadal jak v jedoucím iglů.

To nic nemění na věci, že na to auto budu vždy vzpomínat jako na součást armády kde vydržela desítky let.

Napsal: 9/2/2009, 08:17
od sagvanmaslo
zkoušel jste jí někdo startovat pomocí éter bombičky???? Mně se to teda nikdy moc nepovedlo, asi vyčíchlej éter. Když nebylo zbytí, fungoval postup rozmrazit Tatru, tyč a tahání kolem buzeráku. Případně UAZ. Neznám auto, který umělo vytvářet v takové kvalitě a množství neproniknutelnou mlhu při roztlačování.

Napsal: 9/2/2009, 08:51
od Pátrač
Na to jsem zapoměl. Byla skvělá na zadýmování terénu. To nahazování pomocí bombiček etéru jsem zkoušel několikrát, ale nikdy to nefungovalo. A to proto že většinou byl rozkradený rozvod toho etéru, nebo ucpaný nebo pumpa nepumpovala.

Noviny to jistily.

Napsal: 9/2/2009, 09:04
od Mantra
Jak ten éter krásně voněl.....zkoušel jsem jednou, ale tatru a šla.
Jojo tahaná vejtra, bože to byly časy.

Víte kde má vejtra "kosti"?

Napsal: 9/2/2009, 09:07
od Pátrač
Kosti? Myslím, že vím. To jsou ty divný železa podobné kostem, které spojují nápravu s rámem a omezují či vymezují jejich pohyb. Aspoň takto si to pamatuji ale jak stárnu tak hloupnu a můžu se plést.

EDIT: na páté fotce úvodního článku jsou dokonale vidět byť v částečně demontovaném stavu

Napsal: 9/2/2009, 09:25
od Mantra
Bingo! Vyhráváte petsto korůn!

Napsal: 11/3/2009, 22:35
od Rosomak
V dnešní době se V3S stává tzv. vozítkem pro zábavu.
V3S tunning: http://www.stream.cz/video/11/17688-pragav3s-viperish
http://www.stream.cz/video/11/142592-praga-v3s
Amatéři v pískovně: http://www.stream.cz/video/11/211605-pr ... v-piskovna

A zajímavé snímky Škody V3T: http://www.stream.cz/video/11/208763-skoda-v3t

Napsal: 11/3/2009, 22:43
od Pátrač
Ta natuněná je super. To je kousek recesistického želízka železnýho. Prima podívaná.

Napsal: 13/12/2011, 22:16
od jersey.se
Stoupání


Já vám nevím proč, ale dostal jsem chuť si nějakou V3Sku pořídit a zrenovovat... :twisted:
Asi mě popadla nějaká česká nostalgie nebo co... :razz:

Napsal: 13/12/2011, 23:27
od burunduk
U P V3S byl geniálně jednoduchý systém pro zjištění vzdálenosti vpředu jedoucího vozidla ( v koloně) - čtveřice zelených světel vzadu. Byly to "II II" uspořádané svítící štěrbiny cca 1 x 3 cm, při blízké vzdálenosti bylo vidět 4 světla, při větší 2 (dvojice) a při delší jedno zelené. Nevíte někdo ty přesn vzdálenosti? Bylo to v příručce k tomu auto, ale kde je jí konec...

Skvělý byl také ruční plyn a vyhlídkový otvor v kabině. Byl to muscle car, ale vynikající (jenom mi u novějších verzí chyběl držák na kapotě "určený pro osoby sedící ve zvláštních případech na blatnících).


Svobodu a demokracii všem naftovým pramenům!